بی ام و x4 ظاهری جذاب، همه چیز تمام

کمپانی بی ام و، این غول اروپایی خودروسازی در دنیا، نمادی از لوکس بودن خودروها را به دوش می کشد و همانطور که در تاریخچه ی BMW گفتیم، این شرکت از روز تاسیس خود تا به امروز همواره در لیست بهترین ها بوده است.

بی ام و x4 یکی از خودروهای محبوب این کمپانی می باشد که طراحی ظاهری جذاب آن، یکی از مهمترین دلایل محبوبیت آن در جهان به خصوص بازار ایران شده و به دنبال آن در لیست اجاره خودرو بی ام و در کافه رنت قرار گرفته است. متریال به کار رفته در داخل کابین بی ام و x4 با توجه به کیفیت بالایی که دارد حس سواری خودرویی لوکس را به سرنشینان آن می دهد.

صندوق عقب این خودرو سهم بسزایی برای تبدیل شدنش به خودرویی اسپرت را برعهده گرفته تا ظاهری مدرن و جوان پسند به این کراس اوور جمع و جور و لوکس ببخشد.
اگرچه بی ام و x4 در رده پایین تری از محصول سری x6 این کمپانی می باشد. اما به علت دارا بودن مدل کراس اوور و بدنه کوپه و با قیمت کمتری که نسبت به سری x6 دارد، می تواند مخاطبان زیادی را به سمت خود جذب کند. و نسبت به قیمت خود امکانات کافی در اختیار مشتریان کمپانی بی ام و قرار دهد. به همین علت است که اجاره bmw ایکس 4 طرفداران بسیار زیادی دارد.


خودروسازان بزرگ جهان به خوبي مي دانند که چطور بايد همه را هيجان زده کنند. شرکت باواريايي BWM امروزه در صنعت خودرو به جايگاهي رسيده است که به سختي مي توان آن را از ابرها به پايين کشيد! اين شأن و مقام را مي توان به راحتي در سري X محصولاتش مشاهده کرد. گذشته از مواردي که در بالا بيان کرديم، بي ام و X4 با ترکيبي از مشخصات فني و آپشن هاي کاربردي، يکي از بهترين خودروهاي بازار است.
اگر قصد تجربه لذت رانندگی با این خودروی لوکس و با وقار را دارید، بدون اتلاف وقت به سایت کافه رنت سری بزنید و با اجاره خودروهای لوکس و شیک مانند بی ام و x4 به آرزویتان برسید، این خودرو در مناطق شرقی و غربی تهران مانند تهران پارس و منطقه 22 با توجه به نزدیکی به جاده های بین شهری تهران به شمال، مخاطبان بسیاری دارد.

بی ام و x4

تاریخچه بی ام و x4

در سال 2014 بی ام و X4 طراحی و تولید شد. این خودرو آلمانی در کارخانه بی ام و در کارولینای جنوبی ایالات متحده تولید شد. این کراس اوور جذاب در سه مدل 2015 تا 2017 در ایران موجود است. طراحی ظاهری بی ام و X4 بر اساس پلتفرم بی ام و X3 طراحی و تولید شده و همچنین از نظر فنی شباهت بسیاری به این نسل دارد.
سیستم انتقال قدرت x4 با x3 مشترک بوده و موتور آن در دو مدل 4 و 6 سیلندر بنزینی و دیزلی عرضه می شود. x4 کمی از x3 بزرگتر ولی نسبت به x5 کوچکتر است.

نسل اول ب ام و x4 با کد اتاق F26 در ایران از سال 2015 توسط پرشیا خودرو عرضه شد. x4 های موجود در کشور با پلاک ملی، همگی مجهز به یک موتور 2 لیتری توئین توربو هستند که نیروی آن از طریق گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ منتقل می شود. فولترین نمونه های x4، مجهز به 7 رادار ( رادار تابلوخوان، تصادف از جلو، تصادف از عقب، نقطه کور، بین خطوط، کروز کنترل اکتیو یا به اصطلاح رادار کروز و رادار تشخیص عابر پیاده ) و هوک عقب ( بکسل بند برقی ) هستند. این خودرو تا مدل 2017 در ایران موجود است. چرا که به دلیل وضع قوانین جدید، از دی ماه 1396 دیگر وارد کشور نشد.

چرا بی ام و x4

رانندگی روان با بی ام و x4 می تواند، فوق العاده و لذت بخش باشد. می توان بیشتر مسیرها را به راحت ترین شکل ممکن درنوردید. در حالی که به دلیل مرکز ثقل پایین تر و وزن بیشتر، کیفیت سواری در سرعت بالا خوب است، می توان چسبندگی عالی تایرها در پیچ های تند جاده را نیز احساس کرد. در بزرگراه ها، x4 بی دردسر و بی صدا تا کیلومترها پیش می رود، و این انتخاب خوبی برای سفرهای جاده ای طولانی محسوب می شود.
اگر قصد سفر در جاده های طولانی دارید و بی ام و x4 همان گزینه ایست که به دنبالش هستید، اگر به این موضوع شک دارید، می توان این خودرو را در مطلب اجاره خودروهای لوکس در کافه رنت مشاهده کنید.

نمای داخلی بی ام و x4

طراحی ظاهری زیبا، ترکیبی از خودروهای خانوادگی و اسپرت، مواجه شدن با یک کابین کلاسیک با تودوزوی های چرم، تریم و طرح چوب، حس لطیف در آدمی زنده می کند.
عملکرد مطلوب در بخش فنی که بارزترین مزایای بی ام و x4 می باشد. هماهنگی گیربکس و پیشرانه، وجود گیربکس دارای 8 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک که همراه با سیستم انتقال قدرت و پدال های پشت فرمان، مکمل خوبی برای رانندگی بی نقص می باشد. شتاب این خودرو 6:2 ثانیه می باشد که با توجه به وزن آن، عدد قابل قبولی است.

امکانات رفاهی و آپشن های بالای بی ام و x4، تعداد بالای کیسه های موجود در هر ناحیه، ترمز پارک برقی اتو هلد و... برای رانندگان قابل توجه است.
هماهنگی مطلوب موجود بین پیشرانه و سیستم گیربکس به علاوه شتاب مناسب باعث لذت رانندگی برای راننده و حس خوبی در سرنشینان ایجاد می کند.
سیستم هندلینگ و فرمان پذیری خوب و مطلوب سبب شده که این خودرو چیزی از یک محصول اسپرت کم نداشته باشد. در کنار همه اینها، سیستم ترمز موجود در این خودرو از جمله مزایای بی ام و X4 است، که به راحتی می تواند از عهده توقف این خودرو برآید. همچنین به علت این که پرشیا خودرو نمایندگی رسمی وارد کننده محصولات بی ام و می باشد، مالکان این خودرو مشکلی از بابت تامین قطعات نخواهند داشت.
بخش ایمنی مربوط به تعداد کیسه هوا متعدد و سیستم ترمز قوی در تست های تصادف و ایمنی مربوط به موسسه یورو انکپ اروپا 5 ستاره ایمنی دریافت کرده است.

7 آپشن مهم بی ام و X4

1- کروز کنترل هوشمند

این سیستم تثبیت سرعت گرچه در شاسی بلندهای دیگر نیز به چشم می خورد و تنها در بی ام و x4 موجود نیست، ولی می توان گفت جزو اولین ها محسوب می شود. با فعال کردن کروز کنترل که روی فرمان وجود دارد به صورت خودکار اقدام به حفظ فاصله با خودروی جلویی می کند و در صورت متوقف شدن جریان ترافیک، این سیستم از توانایی توقف کامل خودرو نیز برخوردار است.

کروز کنترل هوشمند

2- سیستم بازیابی انرژی ترمز

مزیت اصلی سیستم بازیابی انرژی ترمز Regenerative Brake کاهش مصرف سوخت خودرو می باشد. این سیستم در زمان شتاب گیری یا حرکت به صورت کروز، دینام خودرو را از مدار خارج کرده تا بار اضافی روی موتور وجود نداشته باشد. و همچنین در زمان ترمزگیری، کاهش سرعت یا در سراشیبی ها دینام را با حداکثر بار درگیر می کند، تا هم ترمز موتور خودرو تقویت شود و هم از انرژی هدر رفته در هنگام ترمزگیری، برای شارژ کردن باتری ها استفاده شود.

3- سیستم هداپ دیسپلی (HUD)

سیستم هداپ دیسپلی نه تنها اطلاعاتی مانند سرعت را نشان می دهد، بلکه در مدل های جدید بی ام و اطلاعات سیستم صوتی نیز در آنجا نشان داده می شود. و بدون اینکه راننده چشم خود را از جاده بردارد، می تواند اطلاعات اساسی خودرو را روی شیشه مشاهده کند. قدمت هداپ دیسپلی به زمان ورود این سیستم به دنیای خودرو برمی گردد که در محصولات بی ام و از همان ابتدا نیز وجود داشته. و جزو آپشن های کاربردی بی ام و X4 می باشد. این آپش با ظاهری تجملاتی به نوعی یک سیستم ایمنی محسوب می شود.

4- سیستم چهار چرخ محرک xDrive

این سیستم که آخرین نسخه اش در بی ام و x4 وجود دارد. یک سیستم انتقال نیروی پیشرفته می باشد. برای پایداری هرچه بیشتر خودرو در پیچ ها، بیشتر نیروی موتور یا حتی 100 درصد آن در حالت عادی به محور عقب منتقل می شود و تنها زمانی مقدار نیروی منتقل شده به چرخ های جلو افزایش می یابد که سیستم عدم چسبندگی در چرخ های جلویی را تشخیص دهد.

باید گفت برخلاف دیگر خودروهای دو دیفرانسیل، در بی ام و x4 هیچ اثری از کم فرمانی مشاهده نمی شود و حس رانندگی شبیه به خودروهای دیفرانسیل عقب است. با اینکه ارتفاع پایین x4 در مقایسه با اغلب شاسی بلندهای موجود در بازار، باعث شده قابلیت های آفرودی آن محدود شود، اما در زمین های لغزنده و هنگام بارش برف به خوبی می توان روی توانایی های سیستم چهارچرخ محرک xDrive حساب کرد و به همین دلیل ما این خودرو را جز بهترین خودروهای آفرود برای اجاره قرار داده ایم.

سیستم چهار چرخ محرک xDrive

5- لانچ کنترل

این آپشن فوق العاده بیشتر در نمونه های فول وجود دارد و در مدل های پایه محصولات بی ام و دیده نمی شود. سیستم لانچ کنترل برای حداکثر بهره وری و چسبندگی در هنگام شروع حرکت طراحی شده با فعال کردن این سیستم می توان بهترین شتاب خودرو از حالت سکون را تجربه کرد.
باید توجه داشت که لانچ کنترل فشار زیادی به گیربکس وارد می آورد و نباید پشت سر هم به دفعات از آن استفاده کرد. برای فعال کردن سیستم لانچ کنترل باید خودرو را در حالت اسپرت پلاس قرار داده و سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش را خاموش کرد. سپس با فشار دادن هم زمان پدال گاز و ترمز، سیستم فعال شده و یک پرچم در پشت آمپرها نمایش داده می شود. جالب است بدانید در بازار ایران، این آپشن فقط در محصولات بی ام و به چشم می خورد.

6- دوربین 360 درجه

در بیرون بی ام و x4، چهار عدد دوربین وجود دارد که یکی در جلو، یکی در عقب، دوتا زیر آینه های جانبی می باشد. صفحه نمایش می تواند تصاویر این دوربین ها را با هم ادغام و به اصطلاح Merge کند و یک تصویر 360 درجه از بالا را در اختیار راننده قراردهد.
باید متذکر شد که تصاویر دوربین 360 درجه بی ام و x4 بسیار عالی و با کیفیت است و در رده ای بالاتر از رقبای ژاپنی و کره ای قرار دارد. و قابلیت انتخاب تصویر هر یک از دوربین ها به صورت جداگانه و بزرگ نمایی به آن در بی ام و x4 وجود دارد.

7- سیستم Stop/Start

این سیستم با هدف کاهش مصرف سوخت خودرو و جلوگیری از اتلاف آن در توقف های کوتاه مانند چراغ قرمز و ترافیک های سنگین ساخته شده است. در هنگام توقف، سیستم استارت استاپ، موتور خودرو را خاموش می کند تا بنزین اضافی مصرف نشود. ولی برای روشن کردن دوباره موتور نیازی به فشردن کلید استارت نیست و راننده تنها کافی است پای خود را روی پدال گاز فشار دهد. و به راحتی استارت خورده و خودرو دوباره به راه می افتد.

فضای داخلی بی ام و x4

22 آپشن دیگر در بی ام و x4


1-گرمکن صندلی های جلو
2-سانروف برقی
3-صندلی های برقی جلو با تنظیم گودی کمر
4-فرمان برقی اسپرت با تنظیم برقی 4 جهته
5-سیستم صوتی حرفه ای هارمن کاردون
6-سیستم رهیاب ماهواره ای
7-سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش
8-کلید تغییر حالت های رانندگی
9-شیفترهای پشت فرمان
10-تعلیق هوشمند
11-سنسورهای جلو و عقب
12-سنسور فشار باد تایر
13-نور بالای هوشمند
14-سیستم چرخش چراغ ها در پیچ
15-رادار تصادف
16-ترمز اضطراری هوشمند
17-نورپردازی داخلی
18-ترمز پارک برقی
19-چراغ شور
20-صندوق عقب برقی
21-گرمکن فرمان
22-تهویه دوگانه و شیشه های دودی عقب

اگر تجربه رانندگی هیجان انگیز و شتاب و ایمنی بی ام و x4 چشم تان را خیره کرده و با توجه به قیمت بالای این خودروی لوکس، خرید آن برایتان مقرون به صرفه نیست، می توانید بی ام و x4 را از سایت کافه رنت که بیش از یک دهه تجربه اجاره خودرو دارد، با راننده یا بدون راننده و متنوع در نوع ماشین، اجاره کرده و از رانندگی با این خودروی شیک و لوکس لذت ببرید.
به یاد داشته باشید تحویل خودرو در هرجا که هستید، تهران یا سراسر ایران امکان پذیر است. کافه رنت با پشتیبانی 24 ساعته و خدمات امدادرسانی و بیمه در خدمت شماست.

بی ام و x4 در جاده

حرف آخر

بی ام و x4 با ظاهری شیک و مجهز، یک کراس اوور زیبا، ترکیبی از کوپه اسپرت و شاسی بلند که نشان از خلاقیت طراحان آلمانی دارد. در نمای جانبی خودرو می توان خطوط و حجم دهی های اصولی را مشاهده کرد، که ظاهری باوقار و خوش استایل به این خودرو داده، هماهنگی مطلوب بین پیشرانه و سیستم گیربکس در بی ام و x4 باعث شده رانندگی لذت بخشی برایتان مهیا کند. علاوه بر این شتاب مناسب، هیجان رانندگی برای راننده و آرامش را برای سرنشینان بالا می برد.
هر راننده ای ایمنی همراه با شتاب بالا را در رانندگی می پسندد و آرزویش تجربه لذت رانندگی هیجان انگیز است. بی ام و x4 می تواند خیالتان را از داشتن ماشینی تمام عیار راحت کند و شما را به لذت و هیجان برساند.

پیشنهاد نویسنده: اجاره هیوندا در کافه رنت

دیدگاه شما

فرمول: 45 + 15
02149934