بهترین ماشین برای مسافرت های طولانی

بهترین ماشین برای مسافرت های طولانی

داشتن خودروی شخصی در مسافرت های طولانی، مزیت های زیادی دارد. اولین مزیت آن، راحتی و آسودگی و اختیار عمل در طول مسیر است.

همچنین اگر در سفر خودروی شخصی داشته باشیم، هم در مسیر مسافرت و هم در مقصد، زمان زیادی صرفه جویی می شود که می توانیم آن را به زمان تفریح و گردش اضافه کنیم.

در ادامه با برخی خودروهای مناسب برای مسافرت های طولانی آشنا خواهیم شد. اگر قصد مسافرتی طولانی دارید، می توانید به راحتی از خدمات اجاره خودرو مجموعه کافه رنت، استفاده کنید.

ویژگی های خودروی مناسب برای مسافرت طولانی

یکی از مهم ترین مواردی که باید در انتخاب خودروی مسافرت به آن توجه کنید، ایمنی خودرو است. خودروهایی که بدنه ای مستحکم، سیستم های هشدار دهنده، سنسورها و ایربگ های باکیفیت و کارآمد داشته باشند، گزینه های بسیار بهتری برای مسافرت هستند. همچنین بعد از انتخاب خودرو و قبل از مسافرت، از سالم بودن قسمت های مختلف خودرو باید مطمئن شد.

جادار بودن و فضای داخلی کابین، یکی دیگر از مهم ترین شاخص ها در انتخاب خودرو برای مسافرت های طولانی است. سقف استاندارد، فضای کافی برای سرنشینان عقب و همچنین صندوق بزرگ، می توانند سفر را برای مسافران بسیار آسوده تر کنند. دقت داشته باشید که خودرویی که انتخاب می کنید، ضمن قدرتمند بودن، مصرف سوخت بسیار بالایی نداشته باشد.

خودروی مناسب برای مسافرت طولانی

ویژگی بعدی که در انتخاب خودروی مسافرتی باید به آن دقت داشت، آپشنال بودن خودرو است.

یکی از بهترین موارد آپشن های فنی که در مسافرت های طولانی بسیار کاربردی است، کروز کنترل است. بهترین گزینه ها برای مسافرت های طولانی، اجاره خودروهای شاسی بلند هستند.

در ادامه با برخی از بهترین خودروها برای مسافرت های طولانی آشنا خواهیم شد.

تویوتا هایلندر Toyota Highlander

یکی از جدیدترین خودروهای شرکت تویوتا، خودرویی شاسی بلند و قدرتمند به نام هایلندر است. این خودروی هیبریدی، یکی از بهترین گزینه ها برای مسافرت های طولانی است.

هایلندر خودرویی هفت نفره و دو محوره با مصرف سوخت پایین است. این خودرو از نظر ایمنی و آپشن، جایگاه بسیار بالایی دارد.

تویوتا هایلندر

هایلندر موتوری چهار سیلندر خطی و هیبریدی دارد که 2.5 لیتر حجم دارد. حداکثر قدرت این خودرو 244 اسب بخار و گشتاور آن 237 نیوتن متر است.

این خودرو در عرض حدودا 8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر می رسد و حداکثر سرعت آن نیز 180 کیلومتر است. مصرف سوخت این خودرو به صورت ترکیبی، 6.7 لیتر و حجم باک آن 65 لیتر است.

تویوتا هایلندر خاکستری

صندوق بزرگ، سه ردیف صندلی تاشو، سانروف پانورامیک، نمایشگر 12 اینچی و ناوبری ماهواره ای، از جمله مشخصات و آپشن های این خودرو هستند.

این خودرو دارای بسته ایمنی تویوتا است که مواردی مانند کروز کنترل هوشمند، رادار تابلو خوان، هشدار خروج از جاده، نور بالای خودکار و سیستم پیشگیری تصادف را شامل می شود.

از جمله دیگر مشخصات این خودرو می توان به عایق بندی قوی نسبت به صدا اشاره کرد.

هایما اس7 HAIMA S7

هایما، شرکت خودروسازی زیرمجموعه «گروه فاو چینی» است. یکی از محصولات این شرکت، اس7 است که به صورت اس یو وی و دیفرانسیل جلو، طراحی شده است.

این خودرو از سال 94، با همکاری ایران خودرو، در ایران مونتاژ و عرضه می شود.

از نقاط قوت این خودرو می توان به عملکرد فنی عالی، امکانات زیاد کابین، فضای بسیار زیاد صندوق و طراحی ظاهری زیبای آن اشاره کرد.

هایما S7

هایما اس7، پیشرانه ای 4 سیلندر توربوشارژ و موتوری با 1.8 لیتر حجم دارد. قدرت نهایی این خودرو 170 اسب بخار و گشتاور آن 230 نیوتن متر است.

هایما به صورت ترکیبی حدود 10 لیتر سوخت می سوزاند و مصرف بالایی دارد. این خودرو به لحاظ ایمنی، با داشتن مجموعا 4 ایربگ، جایگاه خوبی دارد.

هایما اس7

از جمله آپشن های فنی این خودرو می توان کروز کنترل، کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل پایداری و کشش و فرمان حساس به سرعت را نام برد.

سیستم صوتی با 7 اسپیکر، مانیتور 7 اینچی لمسی، نویگیشن، دوربین های عقب، جانبی و 360، سیستم تهویه اتومات و قابلیت پشتیبانی از پورت های مختلف، از دیگر امکانات هایما اس7 هستند.

جی ام سی کانیون GMC Canyon

یکی از بهترین خودروهای مسافرتی و آفرودی، کانیون است. این خودرو برای کسانی طراحی شده که خواهان بیرون زدن از دل جاده و رفتن به دل طبیعت هستند.

یکی از جدیدترین نسخه های آن سال 2021 معرفی شد که ظاهری غول پیکر و بزرگ دارد. خودرویی شاسی بلند، دو محوره، دارای تنظیمات آفرودی، بهترین گزینه برای مسافرت است.

جی ام سی کانیون GMC Canyon

کانیون، پیشرانه ای 6 سیلندری و 3.6 لیتری دارد که 308 اسب بخار نیرو و 373 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. سیستم های مختلفی از جمله کنترل پیشرفته حرکت در سرپایینی، محافظ جعبه دنده و... در این پیکاپ جی ام سی، به کار گرفته شده اند.

جی ام سی کانیون

این خودرو به صورت دو در و با اتاق باری به طول 157 سانتی متر طراحی شده است. در اتاق بار، محفظه ای ضد آب برای نگهداری مواد مختلف و همچنین دو شیار برای نگه داشتن دوچرخه و موتورسیکلت، تعبیه شده اند.

این خودرو بین تمام پیکاپ هایی که در کلاس متوسط قرار دارند، یکی بهترین و زیباترین طراحی های داخل کابین را داراست.

نمایشگر 11 اینچی لمسی، پشتیبانی از اندروید اتو و اپل کارپلی، گرم کن صندلی های جلو و فرمان، تزئینات چوبی با حکاکی لیزری، کروز کنترل تطبیقی و سیستم صوتی قدرتمند با 7 اسپیکر از جمله برخی از آپشن های این خودرو هستند.

سوزوکی گراند ویتارا SUZUKI VITARA

از گذشته تا کنون، خودروهای ژاپنی در کشور طرفداران بسیاری داشته اند. خودروهای سوزوکی در ایران از طریق شرکت ایران خودرو به بازار عرضه می شوند. در این مطلب قصد داریم شما را با سوزوکی گراند ویتارا، بیشتر آشنا کنیم.

سوزوکی گرند ویتارا

از نقاط قوت این خودرو می توان به کیفیت ساخت بالا، دوام فنی بالا، ترمزهای قدرتمند و توانایی آفرود را نام برد.

این خودرو به دو صورت اتومات و دنده ای به بازار عرضه شده که در این بخش نمونه اتومات آن بررسی می شود. گراند ویتارا، خودرویی شاسی بلند در دسته جمع و جور و همچنین دارای دو دیفرانسیل با 4 حالت است.

سوزوکی گراند ویتارا مشکی

گراند ویتارا، پیشرانه ای 4 سیلندر با 2.4 لیتر حجم دارد. این پیشرانه قدرتی معادل 169 اسب بخار و گشتاور 227 نیوتن متری تولید می کند.

حداکثر سرعت این خودرو 175 کیلومتر و شتاب آن 12 ثانیه است. گراند ویتارا به صورت ترکیبی 9.7 لیتر سوخت مصرف می کند و باک آن 66 لیتر حجم دارد.

یکی از نقاط ضعف نمونه های مونتاژ داخلی، آپشن های کم این خودرو است. از آپشن های این خودرو می توان کروز کنترل، سنسور عقب، مانیتور 7 اینچی لمسی، صندلی های عقب مانیتور دار، نویگیشن و دوربین عقب را نام برد.

جیپ گرند چروکی Jeep Grand Cherokee

خودروهای جیپ، بین همگان به قدرت بالا و خاص بودن مشهور هستند. یکی از خودروهای با اصالت این شرکت، چروکی است که از سال 1974 تاکنون در نسل های مختلف در حال تولید است.

آخرین نسخه ای که از این خودروی شاسی بلند معرفی شده، گرند چروکی 2022 است. از نقاط قوت این خودرو می توان به طراحی زیبا، آفرود عالی، آپشن های زیاد و کاربردی و طراحی باکیفیت داخل کابین اشاره کرد.

جیپ گرند چروکی مشکی

گرند چروکی، موتوری وی6، با 3.6 لیتر حجم دارد که قدرتی معادل 293 اسب بخار و گشتاوری 352 نیوتن متری تولید می کند. این خودرو به صورت چهار چرخ متحرک طراحی شده که دارای سه حالت مختلف رانندگی است.

حداکثر سرعت این مدل جیپ، 290 کیلومتر و شتاب آن 7.4 ثانیه است. این خودرو به صورت ترکیبی 10.6 لیتر سوخت مصرف می کند و باک آن 87 لیتر حجم دارد.

جیپ گرند چروکی

این خودرو بسیار جادار و بزرگ است و صندوق عقب آن چیزی حدود هزار لیتر ظرفیت دارد! طبیعتا این نسخه جیپ، می توان گفت که از نظر آپشن تمام و کمال است.

اما از جمله مهم ترین آپشن های آن می توان کروز کنترل هوشمند، اتو پارک، سنسور عقب و جلو، ایزوفیکس، کامپیوتر سفری، سردکن و گرم کن صندلی های جلو و انواع رادارها و دوربین ها را نام برد.

جیپ گرند چروکی در برف

سخن پایانی

لذت و مزیت های داشتن خودروی شخصی در مسافرت، قابل انکار نیست. در این بین موارد مهمی مانند ایمنی، قدرت، مصرف سوخت و فضای کافی، باید در انتخاب خودرو برای مسافرت های طولانی را باید مدنظر داشت.

طبق نظر اکثر افراد، خودروهای شاسی بلند آفرودی و دو محوره، بهترین خودروها برای مسافرت هستند. البته داشتن آپشن های کافی را نباید از یاد برد.

از جمله آپشن های مهم، کروز کنترل، دوربین های مختلف، رادارها و سیستم های ایمنی و هشدار دهنده را باید ذکر کرد. در این مطلب، 5 خودروی شاسی بلند مناسب برای مسافرت را معرفی کردیم.

کافه رنت

مجموعه کافه رنت، ارائه دهنده خودروهای اجاره ای در داخل و خارج کشور است.

اگر قصد سفر به شهرهای زیبای شمال کشور را دارید، می توانید انواع خودروها را از این شرکت اجاره کنید و سفر را برای خود و همراهان تان، آسوده تر و لذت بخش تر کنید.

انواع خودروهای لوکس، اقتصادی، آفرودی و ون را می توانید از مجموعه کافه رنت اجاره کنید.

این مجموعه با بیش از 10 سال سابقه، خدمات بسیاری مانند بیمه کامل، امکان تحویل خودرو از شهرهای مختلف، پشتیبانی و امداد جاده ای را به مشتریان ارائه می دهد. با آرزوی سفری خوش.

دیدگاه شما

فرمول: 41 - 4
02149934