آبشار زیارت کجاست؟

آبشار زیارت کجاست

هر نقطه از ایران، طبیعت خاص و منحصربه فردی دارد که قطب گردشگری آن مناطق محسوب می شوند. استان گلستان، یکی از دیدنی ترین استان های ایران با جاذبه های طبیعی فراوان است؛ که هرساله، مسافران زیادی را از سراسر ایران به سمت خود می کشاند.

یکی از مکان های توریستی و دیدنی این استان، آبشار زیارت است که از دیدنی های شهر گرگان به شمار می رود. این شهر، مناطق گردشگری بی شماری دارد؛ اما مطمئن شوید که در میان این همه دیدنی، آبشار زیارت را از دست ندهید.

چنانچه قصد سفر به استان زیبا و سرسبز گلستان و بازدید از جاذبه های دیدنی و طبیعی آن را دارید؛ می توانید با اقدام به اجاره خودرو از مجموعه کافه رنت، آسوده خاطر سفر کنید.

در ادامه، با این روستا بیشتر آشنا می شویم و هر آنچه قبل از رفتن نیاز است بدانید را بررسی می کنیم. پس همراه ما باشید.

معرفی روستا و آبشار زیارت

معرفی روستا و آبشار زیارت

یکی از روستاهای توریستی و سرسبز در شمال شرق کشور که تفرجگاهی زیبا در نزدیکی گرگان محسوب می شود؛ روستای تاریخی زیارت است. قدمت این روستا، براساس اسناد موجود در وقف نامه ها، به 989 هجری قمری می رسد. از جمله آثار تاریخی که در این منطقه باقی مانده است، می توان به بنای امامزاده عبدالله اشاره کرد.

این روستا، در دامنه شمالی رشته کوه های البرز، در دل دره و در کنار خاصه رود قرار دارد؛ در فصول مختلف سال، آب و هوایی معتدل داشته و ییلاقی است. آبشار زیارت، یکی از دیدنی های این روستا به شمار می رود؛ که مکانی برای پیدا کردن آرامش در دل طبیعت است.

این آبشار، در 5 کیلومتری جنوب روستای زیارت، در ارتفاعی بالغ بر 1500 متر بالاتر سطح دریا و در مسیر یکی از شعبات فرعی رودخانه خاصه رود قرار دارد.

آبشار زیارت، دو قلو است؛ یکی از آن ها، ارتفاع کمتری داشته اما آبشار اصلی آن 16 متر ارتفاع دارد. این آبشار، به حوضچه ای بزرگ می ریزد؛ در اطراف آن نیز حوضچه های آب تشکیل شده که می توانید در فصل گرما، در آن ها تنی به آب بزنید.

آبشار زیارت

طبیعت بکر و خاص این منطقه، می تواند دلیل اصلی سفر هر گردشگری باشد. روستای زیارت و آبشار آن، در هر 4 فصل سال، از زیبایی منحصربه فرد خود برخوردارند. این منطقه در زمستان، از برف پوشیده شده و در بهار، از گل های نو شکفته پر می شود.

تابستان هایی با آب و هوای خنک و مطبوع و پاییزهای رنگارنگ آن، از جمله زیبایی های این منطقه فوق العاده است.

مردم روستای زیارت به باغداری، کشاورزی و دامداری مشغول هستند؛ لبنیات این روستا، بسیار معروف و زبانزد است. پنیر زیارت که اکنون به یک برند تبدیل شده، متعلق به این روستا است.

مکان های دیدنی اطراف روستا و آبشار زیارت

این روستا، علاوه بر آبشار زیبای زیارت، دارای دیدنی های دیگری است؛ که از جمله آن ها می توان رودخانه خاصه رود، پارک ناهارخوران، امامزاده عبدالله، آرامگاه باباقنبر، چشمه آبگرم، جول دره و ... را نام برد. جالب است بدانید، عده ای معتقدند که علت نام گذاری روستای زیارت، وجود امامزاده عبدالله بوده و به معنای زیارت از این بارگاه مقدس است.

همچنین، در نزدیکی امامزاده عبدالله، چشمه آبگرمی قرار دارد که در گذشته با نام گرماندو شناخته می شد. مسافران می توانند در این چشمه به استحمام و آب درمانی بپردازند. به دلیل داشتن مواد معدنی، این چشمه از خواص درمانی برخوردار است.

آب وهوای منطقه اطراف آبشار زیارت

منطقه اطراف آبشار زیارت

این منطقه، در زمستان و پاییز دارای آب و هوایی سرد و خشک است و در فصل زمستان، اغلب روزها، از برف پوشیده می شود. جنگل های این ناحیه، دارای گونه های مختلف گیاهی است که می توان به درخت های سوزنی برگ، راش، بلوط، توسکا، افرا و ... اشاره کرد. در فصل تابستان و بهار، آب وهوای خنک و معتدل داشته و همواره تابش آفتاب در این منطقه وجود دارد.

بهترین فصل برای سفر به آبشار زیارت

آبشار زیبای زیارت دسترسی آسانی دارد و می توان در تمام فصول به آن سفر کرد؛ اما قطعاً بهترین زمان برای سفر به آن، فصل های بهار و تابستان است. در این فصل ها، مسیر جاده بسیار زیبا و سرسبز است و شاهد همراهی پروانه ها در طول جاده هستیم. از ابتدای مسیر آبشار، صدای زیبای آب گوشتان را پر می کند.

مسیر دسترسی به آبشار زیارت

مسیر دسترسی به آبشار زیارت

از گرگان که به سمت جنوب این شهر حرکت کنید به پارک جنگلی ناهارخوران می رسید. از جاده کوهستانی و پر پیچ و خم آن گذر کرده تا به روستای زیبای زیارت برسید. پس از آن، به سمت امامزاده عبدالله رفته و می توانید با طی کردن مسیری 5 کیلومتری، به این آبشار زیبا بروید.

مسیر دسترسی به خود آبشار، خاکی و دارای شیب ملایم است و قابلیت حرکت خودرو را دارد؛ اما اگر علاقه مند به پیاده روی و طبیعت گردی هستید، می توانید اتومبیل خود را در روستای زیارت و در محل پارک خودروها قرار دهید. 200 متر پیاده روی کرده تا به دره ای زیبا برسید. در انتهای آن، می توانید آبشار دوقلوی زیارت را ببینید.

در یک نگاه

در این مقاله، با یکی از جاذبه های دیدنی استان سرسبز گلستان آشنا شدیم. آبشار زیارت، در روستایی با همین نام و در نزدیکی شهر گرگان قرار دارد. مسیر رسیدن به این آبشار و روستا، سراسر پوشیده از گیاهان مختلف و درختان سربه فلک کشیده است.

این آبشار، در ارتفاعی 1500 متری بالاتر از سطح دریا قرار دارد و به همین دلیل دارای آب و هوایی مطبوع و معتدل است. شما می توانید در مسیر رسیدن به این آبشار زیارت، به دیگر جاذبه های دیدنی نزدیک به آن نیز سر بزنید. مجموعه بزرگ کافه رنت، با ارائه اتومبیل های باکیفیت، سفری راحت و ایمن را برای شما به ارمغان می آورد.

دیدگاه شما

فرمول: 40 - 9
02149934