پارک آبی یاس واترورلد

پارک آبی یاس واترورلد

پارک آبی یاس واترورلد (Yas Waterworld)، یکی از بهترین پارک های آبی امارات متحده عربی، به حساب می آید؛ زیرا دارای جاذبه های متعددی است که هم بین کودکان و هم بزرگسالان، محبوب هستند.

این پارک بیش از 40 سرسره دارد و با تم بومی امارات، طراحی شده است. پارک آبی یاس واترورلد، دارای بخش های متفاوت و متنوع است و به همین دلیل برای هر فردی، جذاب خواهد بود. اگر قصد دارید از این مرکز تفریحی دیدن کنید، با ما در این مقاله، همراه شوید.

پارک آبی یاس واترورلد کجاست؟

پارک آبی یاس واتر ورلد، در جزیره یاس واقع شده است. بهترین راه برای رفتن به واتر ورلد، استفاده از خودرو شخصی است.

اگر به خودروی شخصی دسترسی ندارید، شما می توانید با اجاره خودرو مناسب از موسسه های معتبر اجاره خودرو، به راحتی به این پارک مهیج، بروید و خاطره ای خوش را برای خود و اطرافیان رقم بزنید. در ادامه، دو مسیر دسترسی به پارک را معرفی می کنیم.

از دبی

اگر از مرکز شهر دبی بخواهید تا پارک آبی رانندگی کنید، حدودا 1 ساعت و 15 دقیقه زمان خواهد برد. همچنین با اتوبوس و مترو نیز می توانید به این مجموعه بروید. خط های اتوبوس 11A ، 4، C1 و C9 از نزدیکی پارک عبور می کنند. همچنین خط M1 مترو نیز شما را به نزدیکی پارک می رساند.

از ابوظبی

خط اتوبوس 218 از ابوظبی، شما را مستقیم به پارک می رساند.

آدرس دقیق

این پارک آبی در امارات، ابوظبی و در غرب جزیره یاس، واقع شده است. اگر قصد دارید که سفر راحت تری داشته باشید و در گرمای هوای امارات به دنبال انواع و اقسام وسایل حمل و نقل عمومی نباشید؛ بهترین گزینه اجاره خودرو در فرودگاه است. می توانید با کارشناسان موسسه اجاره خودرو برای تحویل خودرو در خروجی فرودگاه هماهنگ کنید.

بهترین مسیرهای دسترسی؛ در نقشه پارک آبی یاس واتر ورلد

موارد زیادی در مورد این پارک آبی شگفت انگیز، وجود دارد که هر فردی را به هیجان خواهد آورد. ابتدا نگاهی اجمالی به نقشه این پارک بزرگ، می اندازیم تا ایده ای کلی در مورد موقعیت هر بخش، داشته باشیم:

نقشه پارک آبی یاس واترورلد

بهترین تفریحات یاس واترورلد

تفریحات هیجان انگیز یاس واتر ورلد، در 6 منطقه مختلف پارک، پخش شده اند که هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند.

اگر از قلعه مرح (Marah) شروع کنید، طیف وسیعی از وسایل تفریحی مناسب برای کودکان را خواهید یافت. اگر به دنبال یک شروع هیجان انگیز هستید، مستقیم به سمت ترن آبی و معلق بندیت بمبر (Bandit Bomber)، یک ترن هوایی معلق در پارک آبی، بروید. در این قسمت، نگاهی به 5 تفریح برتر در یاس واتر ورلد ابوظبی می اندازیم:

بهترین تفریحات یاس واترورلد

1. سقوط آزاد جبل (Jebel Drop): شیب دارترین سرسره آبی

در این مجموعه آبی، تفریحات هیجان انگیز زیادی وجود دارد، اما؛ بسیاری از آن ها به اندازه سرسره سقوط آزاد جبل، آدرنالین خون شما را بالا نمی برند.

همچنین، شما می توانید پیش از سر خوردن، منظره شگفت انگیزی از کل پارک را ببینید. سرسره سقوط جبل، پرشیب ترین سرسره پارک است و به همین دلیل، بین افراد اهل هیجان و مشتاق آدرنالین بالا، بسیار محبوب است. اگر می خواهید زمان کوتاهی را در صف انتظار این سرسره هیجان انگیز سپری کنید، پیشنهاد می کنیم صبح زود به این قسمت بروید. این سرسره، در بخش شاهین قرار گرفته است و محدودیت قد نیز ندارد.

2. فالکونز فلج (Falcons Falaj): طولانی ترین ترن آبی در خاورمیانه

یکی دیگر از جاذبه های این پارک، ترن آبی فالکونز فلج است. این ترن آبی، با وسعت بیش از 300 متر، طولانی ترین ترن آبی در خاورمیانه است. در ضمن، انتظار القای حس اوج هیجان در حین پیچ و تاب ها، چرخش و سقوط آزاد را در سواری با این ترن، داشته باشید! فالکونز فلج، در بخش "شاهین" قرار گرفته است و محدودیت قد برای استفاده از آن، حداقل 110 سانتی متر است.

فالکونز فلج Falcons Falaj

3. ترن بندیت بمبر(Bandit Bomber): یک ترن هوایی بی نظیر

یکی دیگر از جاذبه های رکوردشکن در پارک آبی ابوظبی، ترن آبی و معلق بندیت بمبر است. این ترن آبی معلق، شما را وارونه و آویزان می کند. شما همچنین می توانید در حین تجربه هیجان انگیز خود، جت های آبی را به سمت اهداف شلیک کنید و بمب های آبی پرتاب کنید. همچنین افراد دیگراز پایین نیز می توانند با افکت های آبی و لیزر در هنگام عبورتان، از شما پذیرایی کنند. شما می توانید این تجربه پر از هیجان خود را با دریافت عکس، از غرفه عکس باندیت بمبر (با هزینه اضافی) به خاطر بسپارید. این ترن در بخش ابوظبی قرار گرفته و محدودیت قد برای استفاده آن، بین 100 تا 205 سانتی متر است.

4. حلقه لیوا(Liwa Loop) : سقوط با شدت بالا

حلقه لیوا، یکی دیگر از جاذبه های نفس گیر است که پیشنهاد می کنیم تجربه مهیج آن را در پارک آبی واتر ورلد از دست ندهید. فقط کافیست تا در جایگاه شروع این سرسره، قرار بگیرید تا هیجان خاطره انگیزی را تجربه کنید. تصور کنید زمین زیر پای شما باز شود و مستقیماً در یک سرسره آبی پرتاب شوید؛ این همان حس هیجانی است که فراموش نخواهید کرد. حلقه لیوا، تنها سرسره آبی حلقه دار در خاورمیانه و یکی از محبوب ترین تفریحات در یاس واتر ورلد است. این سرسره، در بخش شاهین قرار دارد و محدودیت قد برای استفاده از آن، حداقل 120 سانتی متر است.

سرسره یا اسلاید های ماری The Slither’s Slides

5. سرسره یا اسلاید های ماری(The Slither’s Slides): اوج خوشی و سرگرمی

آیا تا به حال شده است یک تفریح را بارها تجربه کنید؟ اسلاید های ماری، می تواند تبدیل به تفریح مورد علاقه شما شود. این سرسره ها به شکل 6 مار با دهان باز هستند که هرکدام شکل، تم و ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. این سرسره در بخش جبل قرار دارد و محدودیت قد برای استفاده از آن 110 سانتی متر است.

از دیگر تفریحات محبوب پارک آبی یاس واترورلد می توان به سرسره کوهان حملول (Hamlool’s Humps)، رودخانه رها (Al Raha River) و جنگ های آبی (Water Wars) اشاره کرد.

تفریحات مناسب کودکان در یاس واترورلد ابوظبی

این پارک آبی با داشتن امکانات تفریحی متنوع و بخش های ویژه برای کودکان، می تواند برای شما یک تجربه به یاد ماندنی در کنار خانواده را رقم بزند. در این بخش چندین تفریح مخصوص کودکان را معرفی کرده ایم که احتمالا برای فرزندان شما بسیار لذت بخش خواهد بود.

1. زمین بازی کودکان (Tot’s playground)

شما می توانید در حالی که کودکانتان در این مجموعه بازی می کنند، استراحت کنید. فرزند شما، در این زمین بازی کودک، با سطح آب کم، سرسره ها، تاب ها و جت ها، زمان لذت بخشی را سپری خواهد کرد. محدودیت قد برای استفاده از این بخش، 150 تا 210 سانتی متر است.

2. بخش یهل (Yehal)

یهل، یکی دیگر از مناطق بازی مبتنی بر آب است که خانواده ها می توانند در این پارک آبی از آن لذت ببرند. Yehal شامل سه سرسره، یک سطل تخلیه و... است. این بخش می تواند نقطه شروع خوبی برای آماده کردن بچه های کوچک برای تفریحات پر هیجان تر باشد.

3. رودخانه رها (Al Raha River)

اگر می خواهید همراه کودکانتان زمانی را در آرامش سپری کنید، پیشنهاد می کنیم سوار تیوپ شوید و در رودخانه رها شناور شوید. این رودخانه از میان غار های مصنوعی می گذرد و برای شما خاطره ای خوش را رقم خواهد زد. رودخانه رها در بخش هملولز (Hamlools Moving and Grooving) قرار دارد و محدودیت قدی نیز ندارد.

4. سینمای 5 بعدی سینپلش (Cinesplash)

یکی از فعالیت های منحصر به فرد که از آب هم در ساخت آن استفاده می شود، سینپلش است.

این تجربه سینمای 5 بعدی مبتنی بر آب را نباید از دست داد؛ زیرا، جادو سینما و جلوه های پیشرفته آب را در خود جای داده است. جدا از مجموعه گسترده جلوه های ویژه، امکان تماشای تئاتر نیز وجود دارد.

شما از جلوه های شگفت انگیزی مانند آبشار، انفجار آب، مه ، باران و صندلی متحرک، لذت خواهید برد. همه این امکانات، در این سینما 5 بعدی برای شما، 12 دقیقه مهیج و لذت بخش را رقم خواهد زد. سینپلش، در بخش ابوظبی قرار دارد و محدودیت قد در آن، حداقل 110 سانتی متر است.

رستوران های پارک آبی یاس واترورلد ابوظبی

رستوران های پارک آبی یاس واترورلد ابوظبی

در این بخش به لیست کاملی از رستوران های مستقر در این مجموعه شگفت انگیز اشاره می کنیم:

سلماز اسنک اسنک (Salma’s Snack Shop)

در این رستوران شما می توانید از یک میان وعده خوشمزه لذت ببرید. رستوران سلماز اسنک اسنک با میان وعده های لذیذی مانند ساندویچ، سالاد، میوه های تازه و اسموتی از شما پذیرایی خواهد کرد.

دانا دینر (Dana’s Diner)

در دانا دینر شما می توانید ازغذا های لذیذی مانند بال و پاچین باربیکیو، برگر و ساندویچ های گریل شده، اسنک های خوشمزه، سالاد و... لذت ببرید و استراحت کنید.

چابی کیچن (Chubby's Kitchen)

در این رستوران شما می توانید در حین تماشای غواصانی که به دنبال مروارید هستند و ترن آبی، از غذاهای متنوعی مانند غذا های عربی، هندی و غربی لذت ببرید. در چابی کیچن، مرغ سرخ شده، نودل و انواع پیتزا نیز سرو می شود.

اسکینی فروزن تریتس (Skinnys Frozen Treats)

یک نوشیدنی خنک و دلچسب و بستنی های خوشمزه با روکش های میوه ای و شکلاتی بعد از بازی و تفریح، خستگی شما را از بین خواهد برد. همه این موارد را می توانید از این مکان تهیه کنید.

گهوات ناصر (Gahwat Nasser)

در این رستوران سنتی، می توانید انواع غذاهای عربی را امتحان کنید و از طعم بی نظیر آن، لذت ببرید. همچنین می توانید قهوه عربی، شکلات کاراملی و شیری، خرما تازه و... را به شکل جعبه های هدیه از این مکان، خریداری کنید.

فروشگاه های یاس واتر ورلد

فروشگاه های یاس واترورلد

در این پارک علاوه بر تفریحات آبی، شما می توانید از فروشگاه های مجموعه خرید کنید. در ادامه به معرفی این فروشگاه ها می پردازیم:

• جوانا فوتو (Jewana Photo)

در این مکان، با گرفتن عکس یادگاری، تجربه بی نظیر خود را در یاس واتر ورلد، جاودانه کنید.

• قریت الجوانا (QARYAT AL JEWANA)

هر آنچه که در این پارک آبی نیاز داشته باشید؛ از نمازخانه گرفته تا رختکن، کمدها، رستوران ها، کافه، فروشگاه های خرید سوغاتی و... در این بازار پیدا خواهید کرد.

• سلطان و پسران (Sultan & Sons)

سوغاتی های مانند پیراهن مخصوص با مارک پارک آبی یاس واترورلد را می توانید از این بخش تهیه کنید.

ساعت بازدید

مجموعه آبی ابوظبی، همه روزه به غیر از دوشنبه ها باز است. شما می توانید از ساعت 10 صبح تا 6 بعد از ظهر از پارک بازدید کنید. اما توجه داشته باشید که این زمان بندی ممکن است تغییر کند. بنابراین پیشنهاد می کنیم قبل از رزرو، برنامه زمان بندی سایت پارک آبی واترورلد را بررسی کنید. همچنین احتمالا شما حداقل 4 تا 5 ساعت زمان نیاز دارید تا بتوانید از بخش های مختلف این مجموعه دیدن کنید.

راه ارتباطی

برای اطلاعات بیشتر، می توانید با یاس واترورلد ابوظبی با شماره 2000-2-414 +971 تماس بگیرید.

یاس واترورلد

جاذبه های اطراف

این پارک در نزدیکی پارک آبی برادران وارنر ورلد ابوظبی، مرکز خرید یاس، شهر بازی سرپوشیده فراری ورلد و زمین های بازی گلف قرار گرفته است. رستوران هالیود نیز در 300 متری پارک است.

امکانات و خدمات

پارک آبی یاس واتر ورلد، علاوه بر امکانات ذکر شده، خدمات متنوع دیگری نیز برای رفاه بیشتر بازدیدکنندگان، ارائه می دهد. در ادامه به برخی از این خدمات، اشاره می کنیم:

  • کمدهای نگهداری وسایل (با پرداخت هزینه)
  • حوله
  • کاباناهای 4 یا 6 نفره
  • پارکینگ رایگان
  • اتاق های مخصوص سیگار
  • مرکز گمشده ها و پیداشده ها
  • اتاق تعویض پوشک
  • مچ بندهای ضد آب با قابلیت شارژ پولی برای پرداخت هزینه های داخل پارک

قوانین

این پارک آبی، مانند هر مجموعه دیگری قوانین و ممنوعیت های خاص خود را دارد. بهتر است قبل از رفتن به این مجموعه، نگاهی به آن ها، بیاندازید:
• آوردن خوراکی، نوشیدنی، اشیای شیشه ای و حیوانات خانگی به مجموعه ممنوع است.
• کشیدن سیگار فقط در اتاق های سیگار مجاز است.
• در این مجموعه، پوشیدن لباس های دوتیکه ممنوع است و حتما باید از لباس شنای مناسب استفاده کنید.
• لباس های جین و یا با دکمه های فلزی، کمربند، کاپشن، پیراهن و... نیز مجاز نیستند. شما می توانید ازفروشگاه های پارک نیز، لباس شنای مناسب را خریداری کنید.
• برای کودکانتان باید از پوشک های مخصوص ضد آب، استفاده کنید.

نمای بالا از پارک آبی یاس واترورلد

در یک نگاه

در این مقاله به بررسی ویژگی های پارک آبی یاس واترورلد و تفریحات مهیج آن پرداختیم. اگر به دنبال یک روز پر از هیجان و آدرنالین در سفر خود هستید، پیشنهاد می کنیم بازدید از پارک آبی ابوظبی را در لیست خود قرار دهید.

این پارک، با داشتن امکانات و خدمات متنوع، مناسب هر سنی است. شما می توانید با اجاره ماشین مناسب، به راحتی به این پارک آبی بروید. کافه رنت ارائه دهنده انواع خدمات در زمینه اجاره خودرو، آماده خدمت رسانی به شماست.

اجاره یک خودرو با کیفیت به همراه تهویه مناسب در فصل گرم تابستان و خصوصا هوای بشدت شرجی ابوظبی، تجربه سفر شما را به دبی، لذت بخش تر و راحت تر خواهد کرد. شما می توانید به راحتی خودرو مورد نظر خود را به صورت آنلاین رزرو کنید و در لوکیشن مورد نظر آن را تحویل بگیرید.

دیدگاه شما

فرمول: 33 + 17
02149934