پارک پردیسان تهران کجاست؟

پارک پردیسان تهران کجاست

فصل تابستان فرا رسیده است. در این فصل، اکثر خانواده ها به مسافرت می روند تا روح و جسم خود را تازه کنند. کشور عزیزمان ایران، کشوری خوش آب و هوا و دیدنی است که هر ساله، گردشگران و توریست های زیادی را از سراسر دنیا، به سمت خود، جذب می کند.

یکی از دیدنی ترین شهرهای ایران، تهران است. این شهر بزرگ و زیبا، مملو از مکان های دیدنی است که بازدید از آن ها، خالی از لطف نیست.

داشتن یک خودروی شخصی می تواند لذت بازدید از پایتخت را دو چندان کند تا بتوانید با خیالی آسوده از تمام مکان های گردشگری این شهر بزرگ، دیدن کنید. اگر از شهرهای دیگر به پایتخت سفر می کنید و یا می خواهید تجربه دلچسب رانندگی با یک ماشین لوکس را داشته باشید، اجاره خودرو یکی دیگر از گزینه های پیش رو خواهد بود.

یکی از زیباترین مناطق تهران، بوستان پردیسان است که برای علاقه مندان به طبیعت، پیاده روی در آن و رانندگی در مسیری زیبا، هیجان انگیز خواهد بود.

درباره بو ستان زیبای پردی سان

بوستان زیبای پردیسان

پارک وسیع پردیسان، یکی از بوستان‎های باصفا و بسیار قدیمی شهر تهران است که در منطقه 2 پایتخت، قرار گرفته است. این پارک، به دلیل نقش مهمی که در تصویه هوای کلان شهر تهران ایفا می کند، به ریه پایتخت، معروف است.

پارک پردیسان، دارای جاذبه های فراوانی است. از جمله این جاذبه ها، می توان به موزه ملی آب، موزه تنوع زیستی و مرکز بازپروری حیات وحش اشاره کرد. این بوستان، دارای امکانات آموزشی، تفریحی و ورزشی نیز است. از امکانات متنوع این بوستان، می توان مدرسه طبیعت، مسیرهای پیاده روی و زمین بادبادک بازی را نام برد.

مسیر دسترسی به بوستان پردیسان در تهران

همان طور که اشاره کردیم، پارک پردیسان، در کلان شهر تهران قرار دارد. بنابراین برای رسیدن به این پارک زیبا و جان بخش، ابتدا باید خود را به پایتخت کشور برسانید.

برای رسیدن به تهران، در صورتی که از مرکز کشور مثلا از یزد شروع به حرکت کنید، حدود 620 کیلومتر مسافت را باید طی کنید. در صورتی که از استان های جنوبی مثلا از شیراز شروع به حرکت کنید، باید مسافتی حدود 920 کیلومتر را طی کنید تا به مرکز تهران برسید.

سپس مسافتی 12 کیلومتری را باید طی کنید تا به پارک پردیسان برسید؛ این پارک، در کنار بیمارستان لاله قرار دارد. اگر همراه با دوستان خود با قطار، هواپیما و یا وسایل حمل و نقل عمومی برای رسیدن به پایتخت استفاده کرده باشید، ممکن است گشت و گذار در تهران بدون خودرو شخصی، کمی دشوار است. در این شرایط می توانید از خدمات اجاره خودرو در تهران استفاده کنید.

آشنایی بیشتر با بوستان سرسبز پایتخت

بوستان سرسبز پایتخت

این بوستان زیبا و دیدنی، یک بوستان جنگلی است که به پارک بدون دخانیات نیز معروف است. بوستان پردیسان، در ضلع شمال غربی تهران و نزدیک به میدان صنعت، واقع شده است. چندین بزرگ راه در اطراف این بوستان، واقع شده است که دسترسی به این پارک را برای همه بازدیدکنندگان بسیار راحت کرده است.

فضای این پارک زیبا، شامل: زیست بوم های مختلف، آکواریوم، کتاب خانه، نمایشگاه ها، مراکز پژوهشی و فضاهای اداری و خدماتی است. در حال حاضر در این پارک، نزدیک به 320 گونه گیاهی، وجود دارد. تعدادی از آن ها، گونه های بومی تهران هستند و تعدادی دیگر، به مناطق اطراف تهران، تعلق دارند.

دیدنی ها و جاذبه های بوستان پردیسان

جاذبه های بوستان پردیسان

مکانی که بوستان پردیسان در آن واقع شده است در گذشته، به صورت مجموعه تپه هایی مملو از درختان پسته و بادام وحشی بوده است. این بوستان زیبا، دارای جاذبه های فراوان و دل انگیزی است که در ادامه، به معرفی گلچینی از آن ها می پردازیم.

بهترین سینمای محیط زیست در بوستان پردیسان

سینمای بوستان جنگلی پردیسان، به عنوان اولین سینمای محیط زیست کشور شناخته می شود. این سینما، در سال 1393 افتتاح شد و از آن سال تا کنون، میزبان مسافران و علاقه مندان بسیار زیادی بوده است.

فعالیت این سینما، در روزهای پنجشنبه و جمعه، به بیشترین میزان خود می رسد. اخیرا، جمعیت بالایی از بومیان و گردشگران، در این بوستان، به چشم می خورند که از این سینمای سرگرم کننده، لذت می برند.

سینما محیط زیست بوستان پردیسان، فیلم های حیات وحش و مسائل مربوط به محیط زیست را به خوبی، به نمایش می گذارد.

موزه تنوع زیستی پردیسان

موزه پردیسان

موزه تنوع زیستی پارک پردیسان، با نام موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی پردیسان نیز شناخته می شود. موزه تاریخ طبیعی، در سال 1383 به منظور نمایش گونه های گیاهی و جانوری جهان و ایران، افتتاح شده است.

در این موزه، بسیاری از گونه های جانوری کمیاب مانند: هوبره، سیاه خروس، یوزپلنگ و میش مرغ، دیده می شوند. همچنین موزه ذخایر ژنتیکی پردیسان، به صورت نمایشگاه تخصصی نمونه های سنگ، کانی و فسیل، فعالیت می کند.

لازم به ذکر است که انواع حیوانات و حشرات، به صورت تاکسی درمی در این موزه، به نمایش گذاشته شده اند.

بخش های موزه بوستان پردیسان و ساعت بازدید از آن

موزه تنوع زیستی پارک پردیسان، دارای 4 بخش است که شامل بخش نمایشگاهی، تحقیقاتی، آموزشی و خدماتی است. همچنین این موزه، مجهز به کارگاه تاکسی درمی است.

شما می توانید از ساعت 8 صبح تا 2 بعد از ظهر در روزهای شنبه تا چهارشنبه به این موزه بروید و از دیدنی های آن، لذت ببرید.

باغ وحش پردیسان

باغ وحش پردیسان

برخلاف تصور اکثر مردم، پارک پردیسان باغ وحش ندارد! این بوستان زیبا و وسیع، دارای مرکز بازپروری حیات وحش، کلینیک تخصصی حیات وحش و مرکز تکثیر یوزپلنگ آسیایی است. این مرکز، پذیرای حیوانات آسیب دیده و گم شده ای است که از محیط زندگی خود، دور افتاده اند.

مرکز بازپروری حیات وحش پارک پردیسان، به 2 بخش، تقسیم می شود. اولین بخش مربوط به حیات وحش طبیعی است. در این بخش، جانوران بومی مانند پرندگان و خزندگان نگه داری می شوند. بخش دوم مربوط به حیات وحش در حال اسارت است. این بخش، مخصوص به حیواناتی مانند گرگ، خرس و طاووس است.

موزه ملی آب

موزه ملی آب

یکی از دیدنی ترین و خلاقانه ترین بخش های پارک پردیسان تهران، مربوط به موزه ملی آب است. در این موزه، تاریخچه و سیر تکامل آب، از زمان استحصال در ایران، به خوبی نشان داده شده است. برای این کار، از کاریزها و آب انبارهای زیبا و دیدنی بسیار زیادی، استفاده شده است.

مدرسه طبیعت

مدرسه طبیعت

مدرسه طبیعت پارک پردیسان، پنجاهمین مدرسه طبیعت، در ایران است. این مدرسه، در سال 1396، برای آموزش کودکان 4 تا 12 سال، تاسیس شد. در این مدرسه، آموزش های گوناگونی به کودکان، داده می شود.

از جمله این آموزش ها، می توان به آشنایی با مراحل کاشت گیاهان، آشنایی با پوشش جانوری و شناخت طبیعت، اشاره کرد.

3 قانون مهم در مدرسه طبیعت

قانون اول این است که کودکان نباید به خود، دیگران و محیط زیست آسیب بزنند. قانون دوم در این مدرسه مربوط به گیاهان است. این قانون به کودکان یاد می دهد که هیچ گیاهی در طبیعت، علف هرز به حساب نمی آید. قانون آخر، به جانداران اختصاص دارد. کودکان باید بدانند که هیچ جانداری در طبیعت، جاندار زیان کار نیست!

امکانات بی حد و حصر پارک پردیسان

پارک پردیسان، دارای امکانات رفاهی، تفریحی و ورزشی متعدد است. از جمله این امکانات، می توان به زمین والیبال، زمین بدمینتون، مبلمان پارکی و سالن همایش اشاره کرد. همچنین این بوستان، دارای یک زمین بزرگ و مناسب برای اسکیت و یک مسیر مجهز برای دوچرخه سواری است.

از دیگر امکانات این بوستان دیدنی، می توان به سالن اجتماعات سبز، سالن نمایش فیلم، بوفه، پارکینگ و سرویس بهداشتی اشاره کرد.

مسیر پیاده روی بوستان پردیسان

مسیر پیاده روی بوستان پردیسان

پارک چشم نواز پردیسان، دارای یک رینگ به طول 7 کیلومتر است. این رینگ، یک مسیر بسیار عالی برای پیاده روی به حساب می آید.

رینگ پردیسان، صبح ها میزبان ورزشکاران و علاقه مندان به ورزش است و امکان ورزش صبحگاهی و جلای جسم و جان را برای آن ها، فراهم می کند.

دوچرخه سواری در بوستان پردیسان

بوستان پردیسان، یکی از بهترین مکان های شهر تهران برای دوچرخه سواری است. این بوستان، دارای یک مسیر دوچرخه سواری مجهز، برای علاقه‎ مندان به این ورزش مهیج است. در این پارک، هر سال همایش های دوچرخه سواری برگزار می شود.

بارزترین ویژگی پرطرفدار بوستان پردیسان

سگ گردانی در بوستان پردیسان

اگر از جمله افرادی هستید که حیوان خانگی دارید یا به حیوانات خانگی علاقه دارید، این پارک، بهشت شما است!

پارک پردیسان، جزو آن دسته از پارک های پایتخت است که اجازه ورود حیوان خانگی را به علاقه مندان می دهد. شما می توانید حیوان خانگی خود را برای گردش، به این پارک، ببرید و ساعت های زیادی را صرف گردش و بازی با آن، کنید. همچنین می توانید در این بوستان، با حیوانات دیگران وقت بگذرانید و لذت ببرید.

کافه رنت؛ همراه شما در جاده!

کافه رنت همراه شما در جاده!

شرکت کافه رنت، یک شرکت موفق در زمینه اجاره خودروهای داخلی و خارجی و جلب رضایت مشتری است. این مجموعه بزرگ با 10 سال سابقه کار، بهترین گزینه برای تامین خودروی سفر شما است.

این مجموعه بزرگ، با بیش از 10 سال سابقه کار، بهترین گزینه برای تامین خودروی سفر شما است. کافی است که به سایت این شرکت، مراجعه کنید و به صورت آنلاین، ماشین مناسب خود را در اکثر شهرهای ایران پهناور، تهیه کنید. همچنین کارشناسان این مجموعه، در انتخاب خودروی مناسب، راهنمای شما عزیزان خواهند بود تا بهترین انتخاب را انجام دهید.

خاطراتی ماندگار و دوست داشتنی را برای شما و عزیزانتان آرزومندیم.

دیدگاه شما

فرمول: 34 - 12
02149934