تپه نادری کجاست؟

تپه نادری کجاست

ایران یکی از قدیمی ترین کشورهای دنیا است که آثار تاریخی زیادی را در خود دارد. تپه نادری به عنوان اثری تاریخی، از جمله قدیمی ترین آثار ثبت شده در ایران و حتی در جهان به شمار می رود. در این مقاله از کافه رنت، سری به تپه نادری معروف مشهد می زنیم. طبق برآوردها، این تپه، قدمتی 7000 ساله داشته که قدمت آن، به حدود 5 هزار سال پیش از میلاد مسیح، بازمی گردد.

معرفی تپه نادری مشهد

تپه نادری که میزبان گردشگران زیادی است، در روستای احمد آباد دهستان سرجام، واقع شده است. این مکان، جزو گنجینه های ارزشمند شهر مشهد است که در تاریخ 25 اسفند سال 1379 با شماره 3682 ثبت ملی شده است.

سفال هایی با قدمت 2 هزار سال، در این منطقه، کشف شده است که نشان از حضور فعال انسان ها طی دوران های مختلف در این منطقه دارد. طبق بررسی های انجام شده، برخی از این سفال ها، متعلق به دوران و فرهنگ یازها (عصر آهن) است.

سفال هایی که به دوره اشکانیان و هخامنشیان برمی گردد نشان از آن است که از حدود اواسط هزاره چهارم ق.م تا دوره اشکانی، افرادی به منظور انجام فعالیت های روزمره خود، در این تپه حاضر بودند.

بر روی این تپه، بقایایی از یک بنای خشتی و قلوه سنگی دیده می شود که متعلق به یک قلعه اشکانی است. براساس شواهد موجود از سبک ساخت و طراحی سفال ها در آن بازه زمانی، محققان به این نتیجه رسیده اند که سفالگران محوطه، سلیقه خود را نیز در ساخت آن، به کار برده اند.

تپه نادری برای اولین بار در سال 1345 توسط عزت الله نگهبان، شناسایی شد و در همان سال بود که این تپه، به نام تپه نادری خوانده شد. سفال ها و آثار به جای مانده از دوران های مختلف که در اطراف این تپهف کشف شده اندف شاهدی بر قدمت 7 هزار ساله این تپه هستند.

بهترین مسیر دسترسی به تپه نادری مشهد

محوطه باستانی تپه نادری در 5 کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع شده است و از مناطق مهم فرهنگی و باستانی فلات ایران به حساب می آید.

دسترسی به این اثر تاریخی و شگرف بدون داشتن خودروی شخصی کمی دشوار و سخت است. این تپه باستانی در یکی از دهستان های مشهد واقع شده است و رفت و آمد به آن، در هر زمانی از شبانه روز ممکن نیست.

اگر قصد بازدید و کاوش در این اثر تاریخی به جای مانده را دارید، بهترین گزینه، اجاره خودرو از یکی از موسسه های معتبر است. با اجاره خودرو از فرودگاه می توانید به محض ورود به شهر مشهد، خودروی شخصی خودتان را داشته باشید و از دیدنی های شهر مشهد و این اثر شگرف لذت ببرید.

کافه رنت بهترین همراه در سفر

اگر قصد سفر و بازدید از این مکان را دارید، کافه رنت آماده است تا بهترین خدمات را با مقرون به صرفه ترین هرینه ها به شما عرضه کند.

شاید رفتن به این مکان برای بسیاری از افراد دشوار باشد؛ خدمات ارئه شده در کافه رنت انتخاب خوبی برای این افراد است تا به آسانی از این منطقه تاریخی، دیدن کنند.

همچنین خانواده هایی که به خودرو دسترسی ندارند و می خواهند از این منطقه بازدید کنند، می توانند به سایت کافه رنت مراجعه کرده و برای اجاره خودرو مناسب اقدام کنند.

دیدگاه شما

فرمول: 43 - 25
02149934