تنگ مهریان کجاست؟

تنگ مهریان کجاست

تنگ مهریان در استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد و در پنج کیلومتری مسیر یاسوج به اقلید قرار دارد. روستایی با نام مهریان در دهستان سررود شمالی وجود دارد که تنگ مهریان در 2 کیلومتری این روستا واقع شده است.

این منطقه از زیبایی های چشم نوازی برخوردار است که اگر اهل گردش و سفر باشید، از رفتن به تنگ مهریان پشیمان نخواهید شد.

در این مقاله به معرفی تنگ مهریان و زیبایی های سفر به آن می پردازیم. شما عزیزان می توانید با کمک مشاوران مجموعه کافه رنت، بهترین خودرو را برای سفر خود به تنگ مهریان، کرایه کنید.

یاسوج و تنگ مهریان

می توان گفت که اهمیت و شهرت گردشگری یاسوج با زیبایی تنگ مهریان گره خورده است. یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، به خودی خود از جاذبه های گردشگری زیادی برخوردار است که تنگ مهریان یکی از مهمترین جاذبه های آن به شمار می رود. یاسوج یا یاسیج (به زبان محلی) به معنای منطقه ای است که گل های یاس فراوانی در آن می روید.

یاسوج بعد از رشت، دومین مرکز استان ایران از نظر بارش برف و باران است و در دسته اقلیم های مدیترانه ای قرار دارد. این شهر به دلیل آب و هوای مطبوع در طول چهار فصل، اقلیم فوق العاده و داشتن مناطق گردشگری زیبا، همچون تنگ مهریان به پایتخت طبیعت ایران شهرت دارد.

آب وهوا و بهترین زمان سفر

تنگ مهریان

آب وهوای تنگ مهریان به دلیل وجود طبیعتی سرسبز در اطراف آن، همواره خنک و معتدل است. بیشتر سفرها به این منطقه زیبا و دیدنی در فصول بهار و تابستان است و از اواسط بهار تا اوایل پاییز از استقبال قابل توجه گردشگران برخوردار است.

تنگ مهریان در زمستان هم برای افراد علاقه مند به اسکی مناسب است. درکل شرایط آب وهوایی تنگ مهریان در زمستان به گونه ای است که یخی بزرگ بر روی صخره مقابل بارگاه امام زاده حسن تشکیل می شود که تا اواخر سال این یخ باقی است و 20 روز مانده به فروردین، این یخ فرو می ریزد.

موقعیت جغرافیایی و جمعیت

تنگ مهریان در رشته کوه دنا واقع است و مسیری که باید برای رفتن به آن طی کنید، جاده یاسوج به سمت کاکان و اقلید است.

تنگ مهریان در فاصله 6 کیلومتری یاسوج قرار دارد و اگر با ماشین از یاسوج به سمت آن حرکت کنید، تقریباً در حدود 10 دقیقه طول می کشد که به تنگ مهریان برسید. ارتفاع متوسط تنگ مهریان از سطح دریا 1850 متر است و از لحاظ طبیعی توسط رودخانه مهریان واقع در شرق تنگ مهریان و کوه دنا واقع در شمال تنگ مهریان محاصره شده است.

جمعیت روستای مهریان طبق سرشماری سال 95 برابر با 9421 نفر بوده است. مردم این منطقه، مردمی خون گرم و مهمان نواز هستند که این نکته از دیگر عوامل جذب بیشتر گردشگر به این منطقه است.

جاذبه های گردشگری

جاذبه گردشگری تنگ مهریان

تنگ مهریان جاذبه های گردشگری بی شماری دارد که می تواند شما را به خود جذب کند. هر یک از جاذبه های گردشگری تنگ مهریان می تواند به تنهایی دلیلی برای سفر به این منطقه باشد.

• بافت سنتی روستای مهریان و خانه های قدیمی و کاهگلی، بوته زارهای خیار و باغ های زیبای این منطقه یکی از عوامل جذب گردشگر به تنگ مهریان است. رنگ و بوی در هم آمیخته روستا و طبیعت بکر، فضای آرامش بخشی برای گردشگران فراهم آورده است.

• رودخانه مهریان که در شرق تنگ مهریان قرار دارد، یکی از جاذبه های طبیعی این منطقه است. با حفظ نکات ایمنی، نقاط کم خطر این رودخانه می تواند بهترین محل برای آب تنی در گرمای تابستان باشد؛ همچنین پیکنیک یا برپا کردن چادر در کنار رودخانه زیبای مهریان و گذراندن شب در کنار آن از جمله تجربه هایی است که ممکن است دوست داشته باشید.

• اقلیم این منطقه عامل دیگر سفر به تنگ مهریان است. وجود کوه، رودخانه، جنگل های زاگرسی، تنوع درختان(بلوط، چنار، بید، افرا، کاج و انگور وحشی)، آبشار و رگه های آب در دامنه های رشته کوه و... حاکی از اقلیم فوق العاده و زیبای تنگ مهریان است.

• امام زاده حسن معروف به امام زاده شاه حسن از دیگر جاذبه های گردشگری این منطقه است. زائران زیادی علاقه مند هستند که در هنگام سفر خود بارگاه این امام زاده را زیارت کنند. علاقه مندان به دیدن این بارگاه فقط به گردشگرهای داخلی محدود نمی شوند و گردشگرهای خارجی نیز برای شناخت فرهنگ مردم از بارگاه امام زاده حسن دیدن می کنند.

• تنگ کبوتری از دیگر جاذبه های زیبای این منطقه است. اگر در امتداد تنگ مهریان حرکت کنید به تنگ کبوتری می رسید و پس از آن مسیر چشمه را در پیش می گیرید. این مسیر و زیبایی های منطقه برای افراد علاقه مند به طبیعت بسیار لذت بخش است.

کافه رنت و اجاره خودرو

استان یاسوج با جاذبه های فراوانی که دارد می تواند یک مقصد شگفت انگیز برای سفر شما باشد. برای اینکه سفر راحت تری داشته باشید استفاده از خودروی شخصی مناسب تر است.

اگر به خودرو شخصی دسترسی ندارید نگران نباشید؛ کافه رنت با چند سال سابقه در ارائه خودروهای اجاره ای می تواند همراه شما در این سفر باشد.

هدف این مجموعه رضایت مشتری است و همواره برای افزایش این رضایت تلاش می کند. با اجاره خودرو از این مجموعه سفری خوش برای خود و همراهانتان رقم بزنید و تجربه جدیدی کسب کنید.

دیدگاه شما

فرمول: 48 + 3
02149934