کویر مرنجاب؛ بهترین گزینه برای سفر در اردیبهشت

کویر مرنجاب

اصفهان، یکی از استان های تاریخی و گردشگر پذیر کشورمان ایران است. این استان زیبا جاذبه های گردشگری زیادی دارد به همین دلیل سالانه گردشگران زیادی به آنجا سفر می کنند. وجود جاذبه های تاریخی متنوع و جاذبه های طبیعی مختلف در اصفهان باعث شده تا بتواند پاسخ گوی نیاز گردشگران با علایق و سلیقه های مختلف باشد.

یکی از جذاب ترین جاذبه های گردشگری آن، کویر مرنجاب است. قدم زدن بر روی تپه های شنی و لمس طبیعت بکر از جمله جذابیت های این کویر است. کویر مرنجاب، بهترین گزینه برای سفر در اردیبهشت ماه است.

برای آشنایی بیشتر با این منطقه در این قسمت به بررسی آنجا می پردازیم، اگر قصد سفر به مرنجاب را دارید حتماً تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

این منطقه جز بهترین مناطق برای کویر نوردی است؛ به طوری که بیشتر در فصل بهار کویر نوردان زیادی به این منطقه سفر می کنند.

در این قسمت دریاچه های زیادی وجود دارند که به جای آب در آن ها نمک خواهید دید. با توجه به این که این منطقه کاملاً کویری است، سفر با خودرو عادی به آن جا امکان پذیر نیست.

خودروهای کویر نوردی و طبیعت گردی بهترین گزینه برای سفر به مرنجاب هستند. افرادی زیادی علاقه دارند با خودروی شخصی به کویر سفر کنند ولی دسترسی به خودرو کویر نوردی ندارند.

در چنین حالتی ما به شما اجاره خودرو را پیشنهاد می کنیم.

معرفی کویر مرنجاب

این منطقه یکی از جاذبه های گردشگری استان اصفهان است. کویر مرنجاب در قسمت شمال شهرستان آران و بیدگل قرار دارد.

نام این منطقه را از کاروان سرا و قناتی که در آن بخش قرار دارد گرفته اند.

در قسمت شمال کویر مرنجاب دریاچه نمک مسیله قرار دارد همچنین در جنوب آن بیابان بند ریگ و تپه های ماسه ای روان واقع شده اند.

مرنجاب از غرب به بیابان مسیله و کویر آب شیرین، از شرق به بیابان پشت ریگ و پارک ملی کویر می رسد.

شاید با شنیدن نام کویر و بیابان، گرما و تشنگی در ذهن شما تجسم شود ولی با اولین سفر به مرنجاب فقط زیبایی و هیجان خواهید دید.

برای رسیدن به این کویر باید یک خودرو ایمن و کاملاً سالم داشته باشید، زیرا مسیر کویر خاکی بوده و باید یک مسیر غیرجاده ای را طی کنید.

بیشتر تورهایی که مرنجاب را به عنوان مقصد خود انتخاب کرده اند، طوری برنامه ریزی می کنند که شب را در این کویر باشند. تاریکی مطلق، نور ماه، مشاهده ستاره های درخشان از جمله زیبایی های کویر مرنجاب هستند.

راه های رسیدن به کویر مرنجاب

کویر مرنجاب فاصله کمی با تهران دارد از این رو پایتخت نشینان این منطقه را در فصول مختلف سال، مقصد خود برای گردشگری انتخاب می کنند.

از آنجایی که کاشان و آران و بیدگل نزدیک ترین شهر به کویر مرنجاب هستند مسافران باید برای رسیدن به کویر این شهرها را مقصد خود قرار دهند.

فاصله تهران تا مرنجاب حدوداً 270 کیلومتر است و فاصله کویر مرنجاب از آران و بیدگل حدوداً 40 کیلومتر.

با وسایل نقلیه مختلفی می توانید به آران و بیدگل سفر کنید و از آنجا با استفاده از جاده اختصاصی که به سمت کویر وجود دارد، راهی مرنجاب شوید.

این مسیر نیز نیاز به خودرو خاصی ندارد و با احتیاط می توانید از خودرو شخصی خود استفاده کنید. در مسیر به یک دوراهی خواهید رسید که در آنجا باید به سمت راست حرکت کنید.

برای حرکت در کویر باید از خودروهای آفرودی استفاده کنید، این گشت و گذار و رانندگی در کویر می تواند بسیار لذت بخش و هیجان انگیز باشد.

جاهای دیدنی کویر مرنجاب

این منطقه دارای جاذبه های تاریخی و گردشگری زیادی است که هر کدام از آن ها جذابیت های خاص خود را دارند. برای آشنایی بیشتر با مرنجاب به معرفی برخی از جاذبه های آن می پردازیم.

کاروان سرای کویر مرنجاب

کاروان سرای کویر مرنجاب

یکی از جاذبه های تاریخی آران و بیدگل، کاروان سرای مرنجاب است که در بند ریگ قرار دارد. این جاذبه تاریخی متعلق به دوره صفویه است که امروزه اکثر اتاق های آن را به عنوان اقامت گاه در اختیار گردشگران قرار می دهند.

بودن در کویر و تجربه اقامت در یک کاروان سرای تاریخی حس توصیف ناپذیری دارد. در گذشته از این قسمت ها رودخانه های پرآبی عبور می کردند و حتی در مواقعی بسیار خطرناک بودند ولی اکنون هیچ خطری ندارد.

بند ریگ در فصل بهار پوشش گیاهی زیبایی دارد و ترکیب آن ها با تپه های شنی منظره بسیار تماشایی را ایجاد می کنند.

دریاچه نمک مسیله

یکی دیگر از زیبایی های کویر مرنجاب، وجود دریاچه نمک است که در شمال آن قرار دارد.

وسعت آن حدود 650 کیلومتر بوده و در بیشتر ایام سال مملو از نمک است. با بارش باران های فصلی تپه های نمک موجود در دریاچه شکل های خاصی به خود گرفته اند که منظره ای جذاب به وجود آورده اند.

از دیگر دیدنی های کویر مرنجاب می توان به: چاه هندوانه، کوه یخاب، ریگ بلند، کو کلنگ، جزیره سرگردان، قلعه شاهی، چاه کنجه و... اشاره کرد.

در کویر مرنجاب چه تفریحاتی وجود دارد؟

این کویر مقصد تمامی گردشگرانی است که علاقه زیادی به کویر نوردی دارند. البته با توجه به بکر بودن آن و زیبایی هایی که دارد، گردشگرانی که علاقه ای به کویر نیز ندارند به این منطقه سفر می کنند.

شتر سواری، سافاری و پیاده روی بر روی شن های روان چند مورد از تفریحاتی است که می توانید در کویر انجام دهید. البته بهترین و شگفت انگیزترین تفریح کویر مرنجاب رصد ستارگان در شب است.

رصد ستارگان در کویر مرنجاب

اگر قصد سفر به این منطقه را دارید حتماً طوری برنامه ریزی کنید که حداقل بتوانید یک شب در کویر اقامت کنید.

سکوت شب، درخشش ستارگان و نور ماه صحنه فوق العاده ای را ایجاد می کند. بیشتر گردشگران با توجه به علاقه ای که به ستارگان دارند در هوای تاریک به این کویر سفر می کنند تا بتوانند حداکثر لذت را از آن ببرند.

سفر به کویر مرنجاب با خودرو اجاره ای

تا قسمتی از کویر می توان با هر نوع خودرویی سفر کرد ولی حرکت در داخل آن فقط با خودروهای آفرودی امکان پذیر است.

بیشتر افراد خودروهای معمولی برای سفر دارند ولی به دلایل مختلف دسترسی به خودروهای طبیعت گردی و آفرودی ندارند.

اگر علاقه زیادی به سفر و رانندگی در کویر دارید می توانید خودرو مورد نیاز خود را اجاره کنید.

شرکت های اجاره دهنده خودرو انواع خودروی های آفرودی را به مدت مشخص در اختیار مشتریان قرار می دهند.

یکی از این شرکت ها که خدمات مختلفی را در خصوص رنت خودرو ارائه می دهد، شرکت کافه رنت است.

شرایط اجاره ماشین از کافه رنت

کویر مرنجاب کجاست

کافه رنت خودروهای متنوعی را با شرایط بسیار راحت در اختیار متقاضیان قرار می دهد. این مجموعه انواع خودروهای شاسی بلند، آفرودی، ون و... را با قیمت بسیار مناسب اجاره می دهد.

همچنین با توجه به تنوعی که در بین خودروها و برندهای آن ها وجود دارد، شما می توانید به راحتی خودرو مورد علاقه و مورد نیاز خود را رزرو کنید.

این مجموعه به دو روش با راننده و بدون راننده خودروها را اجاره می دهد. در روش اول خودرو همراه با راننده تحویل شما داده می شود که در این صورت شما مسئولیتی ندارید.

تمامی هزینه های خودرو و مسئولیت آن برعهده شرکت است و شرایط خاصی هم برای اجاره خودرو وجود ندارد.

اگر علاقه زیادی به رانندگی دارید بهتر است خودرو را بدون راننده اجاره کنید. در این صورت فرد اجاره کنند باید حداقل 18 سال سن داشته و همچنین دارای گواهینامه معتبر باشد.

در این روش تمامی هزینه های خودرو بر عهده فرد اجاره کننده است.

کلام آخر

یکی از بکرترین کویرهای ایران، کویر مرنجاب است که در استان اصفهان واقع شده است.

کویر نوردان حرفه ای و غیرحرفه ای به دلیل جذابیت هایی که این کویر دارند در تمام طول سال به این منطقه سفر می کنند.

اصلی ترین قسمت سفر خودرویی است که با آن سفر می کنید. خودرو تأثیر زیادی بر کیفیت سفر خواهد گذاشت به همین دلیل توصیه می کنیم اگر در صورت نداشتن خودرو مناسب، حتماً خودرو مدنظر خود را اجاره کنید و سفری خاطره انگیزی را برای خود بسازید.

دیدگاه شما

فرمول: 43 + 6
02149934