مسجد حنانه کجاست؟

مسجد حنانه کجاست

مسجد حنانه یا یوحنان در بین راه نجف و کوفه قرار دارد. مسجد حنانه، از مکان های زیارتی و دیدنی در سمت شمالی شهر نجف عراق است. روایت ها و داستان های زیادی درباره مسجد حنانه وجود دارد و این مسجد از مکان های مهم مذهبی، برای تمام شیعیان و تمام مسلمانان است.

اگر قصد سفر به عراق را دارید، می توانید از خدمات اجاره خودرو توسط کافه رنت استفاده کنید. همچنین کافه رنت آماده ارائه خدمات اجاره خودرو در فرودگاه برای مسافرین است. در ادامه این مقاله، بیشتر راجع به این مکان مهم مذهبی، صحبت می کنیم.

روایت مسجد حنانه

حنانه به معنای گریه کننده است. بر طبق نقل های تاریخی و به اعتقاد شیعیان، زمین این مسجد، دو بار در عزای امامان شیعه ناله کرده است. بار اول در تشیع امیرالمومنین علی (ع) و بار دوم بعد از واقعه کربلا بوده است.

در هنگام عبور کاروان اسرای اهل بیت (ع)، سرهای بریده امام حسین (ع) و یارانش را در این محل گذاشتند؛ روایتی وجود دارد با این مضمون که در هنگام قرار دادن سرها بر روی زمین، صدایی شبیه به ناله ی (حنانه) بچه شتری که مادرش را گم کرده، طنین انداز شده است.

مکان مسجد حنانه

مسجد حنانه، در شمال نجف و محله حنانه قرار دارد. این مسجد در فاصله 2.5 کیلومتری از حرم امیرالمومنین (ع) و در نزدیکی مرقد کمیل بن زیاد نخعی واقع شده است.

برنامه ریزی برای سفر به مسجد حنانه

نمای مسجد حنانه در شب

نجف در فاصله 80 کیلومتری شهر کربلا قرار دارد. تعداد زیادی از عاشقان امام حسین (ع)، در سفر به عراق برای زیارت حرم امام حسین (ع) و حرم حضرت عباس (ع) در کربلا، به مسجد حنانه در نجف هم سر می زنند. این مکان ، گزینه مناسبی برای زیارت کنندگانی است که از نجف بازدید می کنند.

اعمال مستحب در مسجد حنانه

اعمال مستحب در مسجد حنانه شامل خواندن زیارت نامه امام حسین (ع) و نماز زیارت سیدالشدا است.

بهترین زمان برای سفر به عراق و مسجد حنانه از نظر آب وهوایی

عراق از آب وهوای گرم و خشک و کویری برخوردار است. این کشور، زمستان های به شدت سرد و تابستان های به شدت گرم دارد؛ به همین دلیل بهترین زمان سفر به مسجد حنانه و عراق از نظر آب وهوایی، فصل پاییز، اوایل زمستان و اوایل بهار است.

بهترین زمان برای سفر به عراق و مسجد حنانه برای زیارت

نمای داخل مسجد حنانه

برای مشتاقان زیارت، شاید گرما و سرمای هوا خیلی مهم نباشد و بسیاری از زائران برای رفتن به نجف و کربلا مناسبت های مذهبی را مد نظر خود قرار می دهند. بنابراین بهترین زمان سفر به عراق از نظر مناسبت های مذهبی، تاسوعا و عاشورای حسینی، اربعین، ولادت ها و شهادت هاست. در این مناسبت ها، کشور عراق بسیار شلوغ است.

سفر به عراق با خودرو

سفر با خودرو به عراق، یک سفر زمینی محسوب می شود؛ پس نیاز به ویزای کشور عراق دارد. برای تهیه کردن ویزا، باید به آژانس های مسافرتی مورد تایید سفارت عراق، مراجعه کنید.

دقت کنید که برای سفر با اتومبیل به عراق، امکان اخذ ویزای گروهی وجود ندارد و باید برای تمام افراد، ویزای انفرادی گرفته شود. تهیه گواهینامه بین المللی ضروری است؛ اما احتیاجی به داشتن پلاک بین المللی نیست. این موارد ممکن است پس از مدتی تغییر کند بنابراین حتما قبل از سفر خود، از وجود یا عدم وجود آن مطمئن شوید.

شما باید عوارض خروج تک تک افراد را نیز پرداخت کنید. این کار را می توانید در شهر خود انجام دهید یا در پایانه مرزی عوارض خروج را پرداخت کنید.

در مرز با بررسی مدارک و امور اداری، اجازه خروج به شما داده می شود. دقت کنید که در مرز علاوه بر مهر خروج از کشور ایران، باید مهر ورود به خاک عراق نیز در پاسپورت شما ثبت شود. برای سفر زمینی به عراق می توانید با اجاره خودرو از معتبرترین مرکز اجاره خودرو، سفری امن را تجربه کنید.

کافه رنت و خودروهای اجاره ای

در انواع سفرهای خود می توانید با استفاده از خدمات سایت کافه رنت، خودرو اجاره کنید. تنها هدف کافه رنت، رضایت مشتری است. این وبسایت که معروف ترین پلتفرم در حوزه کاری خود است، با بیشترین تنوع و بهترین کیفیت ممکن، آماده ارائه اجاره خودرو در فرودگاه است. خودروهای با کیفیت این مجموعه، می تواند به شما در داشتن سفری آسوده کمک کند.

دیدگاه شما

فرمول: 48 - 14
02149934