غار دوگیجان کجاست؟

غار دوگیجان کجاست

غار دوگیجان در نزدیکی شهر مرند، در اطراف روستای دوگیجان واقع شده است. این منطقه جز بخش های گردشگر پذیر این شهرستان بوده که جذابیت های زیادی دارد.

از آنجایی که این غار در یک منطقه کوهستانی واقع شده است، فصل تابستان بهترین زمان برای سفر به آنجا و بازدید از مناطق اطراف آن است. این جاذبه ی شهرستان مرند، دارای بیش از 2100 متر ارتفاع از سطح دریا است. پس به وضوح می توان دریافت که با آب وهوای خنک و کوهستانی سروکار داریم.

اگر در تعطیلات تابستانی، از گرما کلافه هستید و هوس سفر به مکانی خوش آب وهوا و خنک را در سر دارید، منطقه دوگیجان می تواند رضایت شما را کاملاً به خود جلب کند. در ادامه به بررسی کامل غار دوگیجان می پردازیم، اگر قصد سفر به این مکان گردشگری را دارید حتماً با ما همراه باشید.

از آنجایی که غار دوگیجان در اطراف شهرستان مرند واقع شده است، بهترین گزینه برای سفر به آنجا استفاده از خودرو شخصی است. اگر به هر دلیلی امکان سفر با خودرو شخصی را ندارید، می توانید از اجاره خودرو استفاده کنید و خودرو مناسب طبیعت گردی را تهیه کرده و یک سفر لذت بخش برای خود رقم بزنید.

معرفی غار دوگیجان

این غار از غارهای استلاکتیت محسوب می شود. استلاکتیت یا استلاگمیت، به غارهایی گفته می شود که از انحلال کانی های غار با چکه های آب، اشکال خاصی را به وجود می آورد. این اشکال طولی، شبیه به قندیل هستند و از دیواره ها و بالای غار آویزان هستند.

در اصطلاحات علمی به این قندیل های آویزان از سقف غار، استلاکتیت گفته و به قندیل های برآمده از کف غار، استلاگمیت گفته می شود. این قندیل ها دارای رنگ های گوناگونی هستند.

در ابتدا در این غار وارد تالاری بزرگ می شویم. بعد از عبور از آن مجدد به دو تالار مختلف در سمت چپ و راست غار برمی خوریم.

تالار سمت چپ از قندیل های استلاکتیت و استلاگمیت پر شده و جذابیت خاصی به فضا بخشیده است. بعد از عبور این طبقه، به طبقه سوم می رسیم که شامل یک چاه 6 متری است که منتهی به سمت دیواره غار می شود.

غار دوگیجان

بهتر است به این نکته نیز توجه کنید که خود روستای دوگیجان هم به دلیل فرم خاص خانه ها دیدنی است. علاوه بر این به دلیل وجود آب زیاد، این منطقه بسیار سرسبز و مناسب برای کشاورزی محصولات مختلف است.

عموم ساکنین روستای دوگیجان به کشاورزی، قالیبافی و دامداری مشغول هستند. اگر علاقه زیادی به طبیعت گردی و منطقه بکر دارید، پیشنهاد می کنیم حتماً به روستای دوگیجان سفر کنید.

مسیر دسترسی به غار دوگیجان

مسیر دسترسی به غار دوگیجان

شهرستان مرند از توابع آذربایجان غربی، فاصله ای در حدود 60 کیلومتری تبریز از سمت شمال غربی دارد. در نزدیکی شهرستان مرند، بعد از رد کردن دو روستای بناب و زرقان، به روستای دوگیجان می رسیم.

با رسیدن به این روستا، نسیم خنک و هوای آزاد و پاک را روی پوست خود احساس می کنید که حاکی از قرار گرفتن این روستا در ارتفاعات بلند مرند است. اگر به کوه نوردی، کمپینگ یا رانندگی آفرودینگ در ارتفاعات را دارید، قطعاً از سفر به دوگیجان لذت کم نظیری خواهید برد.

موقعیت غار بین روستای دوگیجان و زرقان است. غار در مرتفع ترین کوه مابین این دو روستا که مقاطقع نام دارد، واقع است. غار دوگیجان در حدود 6 کیلومتری روستای دوگیجان قرار دارد. دو راه برای دسترسی به این غاز از روستای دوگیجان وجود دارد.

راه اول زیاد مناسب خودروهای معمولی نیست و با توجه به خاکی بودن راه، استفاده از یک خودروی آفرود می تواند بسیار بهتر باشد. راه دوم از دره ای احاطه شده با کوه های بلند می گذرد و دارای تجربه ای با آدرنالین بالاست، اما باید در جریان احتمال ریزش سنگ ها از دو طرف نیز باشید.

ورودی غار به اندازه ای است که صرفاً یک نفر از آن می تواند عبور کند. بخش ورودی به غار طوری است که به شکل عمودی و یک نفر یک نفر باید به آن وارد شد، اما در داخل غار در بعضی از قسمت ها، ارتفاع غار تا 5 متر افزایش پیدا می کند.

مسیر بین صخره ها

سفری خوش با کافه رنت

در این مقاله شما را با روستای دوگیجان که در استان آذربایجان شرقی واقع شده است، آشنا کردیم. این غار و مسیر رسیدن به آن جذابیت های زیادی دارد به طوری که شما می توانید با یک خودرو آفرود هیجان بسیار بالا را تجربه کنید. با توجه به طبع سرد و آب و هوای کوهستانی مرند، سفر به این منطقه، در فصل تابستان می تواند تجربه خوشایندی را برایتان رقم بزند.

خرید و دسترسی به خودروهای آفرودی برای همه افراد امکان پذیر نیست. اگر قصد سفر به این روستا و یا بخش هایی که نیاز به خودروهای قدرت بالا دارند، دارید می توانید از کافه رنت خودرو مورد نیاز خود را به مدت مورد نظر اجاره کنید. این شرکت با هزینه پایین و شرایط بسیار راحت خودروهای متنوعی را در اختیار متقاضیان قرار می دهد.

دیدگاه شما

فرمول: 49 - 4
02149934