آبشار بیار کجاست؟

آبشار بیار کجاست
استان خراسان شمالی، یکی از استان های خوش و آب و هوای کشور است که جاذبه های گردشگری فراوانی دارد. آبشار بیار یکی از زیباترین و پرطرفدارترین این جاذبه هاست که در غرب بجنورد واقع شده است.

سالانه افراد زیادی برای دیدن این آبشار زیبا به این منطقه سفر می کنند. اگر شما هم جزو کسانی هستید که دوست دارید زمانی را به دور از آلودگی ها و مشغله های شهری بگذرانید، می توانید بازدید از این آبشار را در برنامه خود قرار دهید.

برای اینکه بدانید دقیقاً آبشار بیار کجاست و آشنایی با سایر ویژگی های این آبشار، ادامه این مقاله را مطالعه کنید.

در ضمن اگر دوست دارید سفر کنید و به فکر اجاره خودرو هستید، کافه رنت این امکان را برای شما فراهم کرده است تا بتوانید لوکس ترین خودروها را با قیمت مناسب اجاره کنید و از سفر به شهرهای مختلف کشور لذت ببرید.

آبشار بیار، عروس آبشارهای بجنورد

آبشار بیار در روستای بیار و دو کیلومتری جنوب شهر آشخانه از توابع بجنورد در استان خراسان شمالی واقع شده است. این روستا از شمال با کوه دو چنگ، از جنوب با رشته کوه های آلا داغ، از شرق با ارتفاعات مانه و از غرب با کوه قورخود محدود شده است.

رود اترک که از بخش جنوبی مناطق سلمقان و مانه می گذرد، باعث ایجاد آبشارهای کوچک و بزرگ بسیاری در این منطقه شده است که مرتفع ترین آن ها آبشار بیار با ارتفاع 15 متر است. وجود این آبشار در منطقه بیار خاک های حاصل خیز و رطوبت بالایی ایجاد کرده و منظره ای جنگلی و سرسبز به وجود آورده است.

آب و هوای خنک و جنگل سرسبز، عاملی شده است تا افراد زیادی بخواهند از این منطقه دیدن کنند. زلزله ها و بارندگی های اخیر در منطقه باعث شده است که رسیدن به آبشار سخت و دشوار باشد و مجبور باشید راه سختی را برای دیدن آبشار طی کنید. پس قبل از برنامه ریزی برای دیدن آبشار حتما لوازم کافی برای راهپیمایی به همراه داشته باشید.

نمای پایین از آبشار بیار

مسیر رسیدن به آبشار بیار

اگر می خواهید از سمت بجنورد به آبشار دسترسی پیدا کنید، ابتدا وارد جاده بجنورد گرگان شوید. در کیلومتر 24 این جاده، به تقاطع روستای بدرانلو می رسید. می توانید از تاکستان های زیبای این منطقه دیدن کنید.

کمی که جلوتر بروید به روستای قراجه می رسید که چشمه آب گرم آن معروف است. در کیلومتر 43، به آشخانه می رسید و تنها 2 کیلومتر پس از آن روستای بیار را مشاهده می کنید.

کافه رنت همراه شما در سفر

آبشار بیار یکی از بهترین مکان های استان خراسان شمالی است که می توانید برای سفر انتخاب کنید. کافه رنت با چند سال سابقه در ارائه خودروهای اجاره ای می تواند همراه شما در این سفر باشد.

شما می توانید با اجاره خودرو از این مجموعه یک تجربه بهتر برای خود و اطرافیان خلق کنید. این خودروها با راننده یا بدون راننده در اختیار شما قرار می گیرند.

یکی از ویژگی های مثبت مجموعه، بیمه خودروها است. شما می توانید با پرداخت هزینه ای اندک خودرو اجاره ای خود را بیمه کنید و پس از آن اگر حادثه ای برای خودرو اتفاق بیفتد، مسئولیت آن با کافه رنت خواهد بود.

دیدگاه شما

فرمول: 35 + 21
02149934