خودرو لندکروز ساخت کدام کشور است؟

خودرو لندکروز ساخت کدام کشور است

هر فردی در طول عمر خود نام خودروی استتیک و زیبای لندکروز را حداقل یک بار شنیده است. خودروی لنکدروز یک شاسی بلند یا اس یو وی (SUV) است که از سال 1951 تا به حال در مدل های مختلف تولید شده است.

خودروی لندکروز که به عنوان یکی از بهترین تولیدات شرکت خودروسازی تویوتا است، گزینه بسیار مناسبی برای آفرود و رانندگی در جاده های کوهستانی است.

شرکت تویوتا؛ تولیدکننده خودرو بی نظیر لندکروز

صنایع تویوتا (Toyota industries) که در واقع یک شرکت ماشین سازی ژاپنی است، طیف متنوعی از محصولات، مانند ماشین آلات نساجی، تجهیزات ترابری، دستگاه های الکترونیکی و قطعات خودرو و کامیون، طراحی و تولید می کند.

این شرکت، توسط ساکیچی تویودا در سال 1926 بنا نهاده شد. در سال 1973، بزرگترین پسر ساکیچی تویودا که کیچیرو تویودا نام داشت، اولین خط تولید خودروی تویوتا را تحت عنوان "تویوتا موتور کورپوریشن" (Toyota motor corporation) به صورت رسمی تاسیس کرد.

تویوتا موتورکورپوریشن که عموم مردم آن را با نام تویوتا نیز می شناسند، یک شرکت چند ملیتی شناخته شده در سطح جهان است که به طراحی و تولید انواع مختلفی از محصولات، نظیر خودروهای لوکس، موتور سیکلت ها، وسایل نقلیه تجاری و قطعات خودرو می پردازد.

دفتر مرکزی ابرشرکت مذکور، در شهر تویوتا واقع در استان آیچی کشور ژاپن شده است. برندهای معروفی چون لکسوس، دایهاتسو، هینو موتورز، دنسو و تویوتا بوشوکا، از شرکت های تابع تویوتا هستند. تویوتا، به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های تولیدکننده اتومبیل در دنیا، سالانه حدود ده میلیون وسیله نقلیه تولید می کند.

سهام این کمپانی، در بازار بورس نیویورک، بورس لندن و بورس توکیو معامله می شود. تاکشی اوچیامادا، کارآفرین، بازرگان و مدیر ارشد اجرایی تویوتا از سال 2013 به عنوان رئیس هیئت مدیره تویوتا در حال فعالیت است.

تاریخچه ساخت خودرو لندکروز

تاریخچه ساخت خودرو لندکروز

لندکروز تویوتا، از محبوب ترین گزینه ها بین علاقمندان به ماشین های شاسی بلند و آفرودی است و دارای مشخصات چشمگیر و فریب دهنده بسیاری است.

تویوتا، در راستای کمک رسانی به ارتش، تویوتاBJ و FJ را با الهام از جیپ های آمریکایی حدود 70 سال پیش، برای اولین بار طراحی کرد. طی 5 سال بعد، شرکت تصمیمی در جهت اعمال تغییراتی در خودروها برای بهبود راحتی سرنشینان اتخاذ کرد.

اما از آنجایی که بدنه اصلی خودرو، دست نخورده باقی مانده بود و تغییرات، جزئی بودند، بهبودی در کاربرد ماشین حاصل نشد و همچنان در صنایع نظامی، از این وسیله نقلیه استفاده می شد.

بر کسی پوشیده نیست که ژاپنی ها به تلاش در هر شرایطی معروف هستند؛ پس بار دیگر تویوتا، عزم خود را برای طراحی مجدد جیپ ها جزم کرد. این بار موفق شد و اولین نسل لندکروزها یعنی تویوتا J40 متولد شد و در کشورهای حوزه خلیج فارس، با استقبال زیادی روبه رو شد.

نسل دوم، با نام J50، چندان موفق به جلب توجه مشتریان نشد؛ درحالی که در نسل سوم، پیشرفت های خوبی حاصل شد. با پیدایش نسل چهارم لندکروزها، تحت عنوان J80 که یک شاسی بلند راحت و نیمه لوکس بودند، بار دیگر تویوتا موفق به جذب مشتری شد.

تا به حال هفت سری متفاوت از لندکروز تولید و در سرتاسر جهان، روانه بازار خودرو شده است. سری 200 از تویوتا لندکروز از سال 2008 در بازار جهانی عرضه شد و تا ماه مارس سال 2021 که آخرین نمونه از این غول جاده های صعب العبور تولید شد، ادامه داشت.

بعد از سری 200، لندکروزهای جدید، اجازه ورود به بازار ایران را به دلیل قانون منع ورود خودروهایی با حجم موتور بیشتر از 2500 سی سی را نداشته اند.

مشخصات داخل لندکروز

مشخصات فنی لندکروز

لندکروز، یک خودرو شاسی بلند با دو دیفرانسیل و مجهز به سامانه چهارچرخ محرکه 4WD (Wheel Drive) است.

این سیستم، برای استفاده در اس یو‎ وی های بزرگ، برای کنترل بهتر و بیشتر ماشین در شرایط نامساعد جاده ای مانند مسیرهای سنگلاخی و آب وهوای نامطلوب مثل برف و باران، طراحی شده است.

این سامانه باعث می شود نیروی محرکه حاصل از موتور، بین چهار چرخ ماشین به صورت مساوی تقسیم شود. چهارسیستم پایه ای برای انتقال نیروی موتور به چهار چرخ خودرو طراحی و ابداع شده است که شامل AWD(All Wheel Drive) ،Part-time drive ، Part-time 4WD و Full-time 4WD است.

در مدل های 2007 تا 2011، تویوتا لندکروز دارای پیشرانه های 6 تا 8 سیلندر است. بیشترین سرعت آن 200 کیلومتر بر ثانیه و شتاب صفر تا صد 9 ثانیه ای دارد. میانگین مصرف سوخت تویوتا لندکروز 8 سیلندر 14.5 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر تخمین زده شده است.

مدل های سری 200 در بازار ایران

تویوتا لندکروز در بازار ایران با دو مدل GXR به عنوان نیمه فول و VXR به عنوان فول آپشن عرضه شد که در نمونه های نیمه فول، موتور 6 سیلندر و در نمونه های فول آپشن موتور 8 سیلندر به چشم می آیند.

در سال های اولیه، هر دو مدل VXR و GXR به بازار ایران راه پیدا کرد؛ اما محدودیت ها موجب شد به سرعت، عرضه مدل های 8 سیلندر فول آپشن، در ایران قطع شود. به همین دلیل، تعداد محدودی از تویوتا لندکروز سری 200 VXR در ایران موجود است که قیمت های فوق العاده بالایی هم دارند.

علاوه بر اختلاف در موتور، نمونه های VXR در موارد زیر، از مدل های GXR برترهستند:

1. سیستم کنترل پایداری خودرو
2. 10عدد ایربگ در برابر 7 عدد ایربگ در نسخه های نیمه فول
3. سیستم استارت بدون کلید
4. سنسور باران
5. گرمکن و سردکن صندلی های جلو
6. سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه
7. صندلی های چرمی
8. سیستم مولتی مدیا پیشرفته تر

لندکروز

ویژگی هایی که در تمام اعضای سری 200 دیده می شود

در این بخش به ویژگی های مختلف سری 200 لندکروز می پردازیم.

1. کروز کنترل

در سمت راست فرمان تویوتا لندکروز یک اهرم تعبیه شده است که با استفاده از آن می توانید کروز کنترل خودرو را روشن و خاموش یا تنظیم کنید.

با استفاده از این سیستم، راننده می تواند سرعت ثابتی را برای خودرو تعریف کند و به راحتی پای خود را از روی پدال گاز بردارد. کروز کنترل به محض فشردن پدال ترمز خاموش می شود.

البته با استفاده از همان اهرم نیز امکان خاموش کردن آن وجود دارد. لندکروزهای موجود در بازار ایران، فاقد سیستم کروز کنترل هوشمند هستند؛ اما در بازار جهانی این آپشن، برای لندکروز عرضه شده است.

2. تنظیم فرمان یا میزان فرمان

3. اتصال گوشی به دستگاه مدیا خودرو با بلوتوث

4. پنجره های اتوماتیک

5. کرال کنترل

این آپشن برای رانندگی آفرود کاربردی است. به این صورت که پدال گاز و ترمز را به صورت اتوماتیک کنترل می کند.

6. حداقل هشت عدد ایربگ

7. سیستم کنترل کشش فعال

باعث می شود خودرو در جاده های لغزنده، تعادل خود را حفظ کند و در شروع حرکت، از لغزش چرخ ها جلوگیری می کنند.

این سیستم، بر خلاف نوع معمول که با نام سیستم کنترل کشش (TCS) شناخته می شود از لغزش چرخ ها جلوگیری می کند. همچنین لحظه به لحظه با پایش میزان چسبندگی چرخ ها به سطح زمین، می تواند کاهش پایداری در هر یک از چرخ ها را تشخیص دهد و ترمز آن چرخ را فعال کند.

8. سیستم کنترل پایداری

9. سیستم هوشمند Trailer Sway Control که به راننده کمک می کند تا همواره بین خطوط حرکت کند.

10. سنسور و دوربین پارک

11. کول باکس

تویوتا لندکروز، به آپشن کول باکس نیز مجهز است. در خودروهای مجهز به این آپشن، باد کولر امکان ورود به کنسول مرکزی را دارد و با استفاده از آن می توان مواد غذایی و نوشیدنی ها را در این محفظه نسبتا سرد، نگهداری کرد.

کول باکس را با یخچال نباید اشتباه گرفت؛ چون دو سیستم کاملا متفاوت هستند. کول باکس نمی تواند سرمایی فراتر از سرمای کولر را فراهم کند؛ اما برای حفظ خنکی نوشیدنی ها در طول سفر کفایت می کند.

12. وینچ

وینچ، یک قرقره برقی است که درون سپر جلو کار گذاشته می شود. این قرقره، نیروی خود را از یک الکتروموتور دریافت می کند. هنگام گیرکردن خودرو در موقعیت های مختلف، نظیر گل ولای یا چاله های عمیق، می توان از وینچ استفاده کرد.

وینچ، به لندکروزر امکان امدادرسانی به سایر خودروها را نیز می دهد. وینچ موجود در تویوتا لندکروزر، از ریموت نیز برخوردار است تا بتوان از بیرون خودرو آن را مورد استفاده قرار داد.

تجربه رانندگی با تویوتا لندکروز در ایران

تویوتا لندکروز به عنوان یک خودروی شاسی بلند یکی از بهترین نمونه های آفرودی در ایران و یا حتی در جهان است.

این خودروی ژاپنی خوش فیس قابلیت کاربری در جاده های کوهستانی، بین شهری و کویری را دارد و به دلیل طراحی بسیار زیبا و خیره کننده ای که دارد می تواند یک انتخاب فوق العاده برای جشن ها و عروسی نیز باشد.

از آن جایی که این خودروی لوکس برای سفر به هر نوع منطقه و مراسمی، بسیار کاربردی و جذاب است، به عنوان یکی از گزینه های مناسب برای اجاره از موسسه های معتبر پیشنهاد می شود.

برای کسب تجربه رانندگی با این خودروی لاکچری و خوش فریم ژاپنی، می توانید با شرایط بسیار آسان و مقرون به صرفه آن را از موسسه معتبر کافه رنت، اجاره نمایید.

دیدگاه شما

فرمول: 38 - 6
02149934