سفر به لنگرود

لنگرود با توجه به اینکه در منطقه معتدل و مرطوب شمالی قرار دارد در شمار شهرهای پر بارش شمالی به حساب می آید. این شهر در فصل بهار، هوایی خنک و مرطوب دارد اما در تابستان از هوایی گرم و شرجی برخوردار است و اغلب در ساعات میانه روز شرجی بودن هوا بیشتر است.


با این اوصاف این شهر یکی از زیباترین مکان های ایران و همینطور یکی از جذاب ترین نقاط برای سفر است. در ادامه قصد داریم به بررسی دقیق تر حال و هوای این شهر زیبا بپردازیم پس با ما همراه باشید.

1. بهترین زمان سفر به لنگرود

پاییز لنگرود همراه با بارش های باران است و هوا به تدریج سرد می گردد. زمستان این شهر نیز سرد است و همراه با رطوبت. البته چون شهر در منطقه معتدل قرار دارد، بارش در فصل زمستان نیز اغلب به شکل باران است. از این رو اواخر زمستان و فصل بهار بهترین زمان برای سفر به این شهر پر از جاذبه های دیدنی است.
می توانید خودتان را در لحظه ای تصور کنید که سوار بر ماشین هستید و در هوایی بی اندازه دلپذیر از میان یا کنار جنگل های این شهر عبور می کنید و هوای خنک و مرطوب در حال برخورد با صورتتان است. به شما تبریک می گوییم؛ چرا که تا رسیدن به این لحظه خوش و لذتبخش فقط به یک الی دو ماه صبر کردن نیاز دارید.

سفر به لنگرود

اگر دارید به وسیله نقلیه فکر می کنید باید بگوییم با وجود کافه رنت دیگر دغدغه ای در این زمینه معنا ندارد. شما می توانید به راحتی وسیله نقلیه دلخواهتان را از ما اجاره کرده و یکی از شیرین ترین لحظه های زندگی اتان را به همراه عزیزانتان بسازید.

2. طبیعت لنگرود

پوشش گیاهی این منطقه با توجه به بارش های زیاد، بسیار مناسب است. جنگل، مراتع و زمین های زیر کشت از جاذبه های گردشگری لنگرود بوده که مسافران زیادی را به سوی خود می کشانند. گونه هایی مانند زبان گنجشک، مازو، آزاد، توسکا، افرا، انجیلی، نارون و… در مناطق جنگلی وجود دارند. همچنین در این منطقه مراتع اغلب در ارتفاعات مشاهده می شوند و در مناطق پست کمتر وجود خواهند داشت.

3. تالاب های لنگرود

این شهر با توجه به اینکه تالاب ها و آبگیرهای متعددی در اطرافش دارد، همه ساله، میزبان پرندگان مهاجر بسیاری است. تالاب پارک فجر، تالاب کیاکلایه ازجمله این تالاب ها هستند.

4. گونه های جانوری

از پرندگان مهاجر می توان، اردک سرحنایی، کشیم، چنگر، اردک سرسبز، خوتکا و کاکایی را نام برد. همچنین در ارتفاعات این شهر جانورانی مثل سمور، رودک، روباه معمولی، شغال و... زندگی می کنند.


برخی جاذبه های گردشگری لنگرود

طبیعت لنگرود

1. لیلاکوه

ارتفاعات و بلندی های لیلاکوه، یکی از جاذبه های زیبای طبیعت در شهر لنگرود بوده که تقریباً از تمام نقاط شهر دیده می شود. این کوه را در زبان محلی، لیله کوه می نامند. لیلاکوه در جنوب غرب لنگرود قرار دارد و برای دسترسی به آن، لازم است از جاده لاهیجان، میدان فرمانداری را به سمت راست پیچیده و به میدان لیلاکوه رسید. وجود مجسمه کوهنورد در این میدان نمادی از کوه نوردان و طبیعت گردانی است که از این میدان به طرف ارتفاعات لیلاکوه و سپس عطاکوه صعود می نمایند.


تمام ارتفاعات لیلاکوه از باغات چای و مرکبات پوشیده شده و نمای زیبایی از لنگرود و دریای خزر را به نمایش می گذارد. بعد از یک ساعت پیاده روی و گذراندن مسافتی در جاده ای خاکی به خط الرأس عطاکوه خواهید رسید. این منطقه بلندترین مکان شهر لنگرود است.


حدود 3 کیلومتر جاده آسفالته از میدان فرمانداری تا میدان لیلاکوه می باشد و انتهای این جاده به روستاهای زیبا و دریاچه ی کومله می رسد. در این مسیر زمین های کشاورزی زیادی وجود دارد که زیر کشت برنج می روند. وجود کافه های متعدد در این مسیر موجب توقف گردشگران و استفاده آن ها از این مناظر زیبا می شود.
برای طبیعت گردی و گردش در این ارتفاعات، می توانید از ماشن های اجاره ای کافه رنت نیز استفاده نمایید. ماشین های آفرودی و کراس اوررها از جمله ماشین های مناسب برای این مناطق به شمار می روند. البته خوردهای معمولی و سدان ها نیز برای گردش های درون شهری مناسب بوده که شرایط و قیمت هر یک از آنان در کافه رنت قابل مشاهده خواهد بود.

2. آبشار چالدشت

آبشار چالدشت در اطراف روستایی بانام چالدشت قرار دارد. این آبشار ارتفاعی در حدود 20 متر داشته و در ارتفاع 600 متری از سطح دریا واقع شده است. چالدشت، از روستاهای بخش اطاقور توابع شهرستان لنگرود است. این روستا طبیعتی جنگلی دارد و رودخانه زیبایی از دل آن گذر می کند، که منظره ای چشم نواز را ایجاد کرده است.

3. پارک جنگلی خرما

پارک جنگلی خرما مقصدی عالی برای به دست آوردن آرامش و تقویت روح خواهد بود. از میان کوه های جنگلی و درختان سرسبز و سربه فلک کشیده رودخانه ای گذر کرده که این زیبایی را دوچندان می کند. این جنگل محل مناسبی برای کمپ زدن طبیعت گردان خواهد بود، مخصوصاً برای آن دسته از گردشگرانی که به کمپ زدن زیر سایه درختان انبوه و بلند و گوش دادن به آواز پرندگان علاقه مند هستند.

4. دریاچه کومله

در جنوب روستای کومله، دریاچه کومله قرار دارد که از سه آبگیر مجزا تشکیل گردیده و در فصل بهار باوجود مراتع سرسبز و پر گل، بسیار چشم نواز و زیباست. این آبگیر در فصل زمستان، میزبان پرنده های مهاجری است که برای سپری کردن روزهای سرد به این دریاچه می آیند.
پرنده هایی همچون اگرت کوچک و پرستوی دریایی میهمانان این دریاچه هستند. همچنین امکانات رفاهی برای رفاه گردشگران در نزدیکی دریاچه ایجاد شده است.

5. ساحل چمخاله

ساحل چمخاله از شناخته شده ترین مناطق دیدنی لنگرود می باشد که هرسال پذیرای مسافران زیادی است.
امکانات رفاهی بسیاری همچون وجود لوازم تفریحی کودکان و اقامتگاه های محلی و توریستی، مکان هایی جهت نصب چادر مسافرتی، سرویس بهداشتی و دوش حمام موجب جذب گردشگران زیاد در این ساحل شده است.

روستاهای لنگرود

6. روستاهای لنگرود

این شهرستان روستاهای زیبای زیادی دارد که هرکدام دارای طبیعتی بی نظیر هستند که دل و نگاه هر بیننده ای را به خود جذب می کنند. شما به هرکدام از این روستاها سر بزنید غرق در زیبایی و آرامش آن خواهید شد. از روستاهای زیبای این شهر می توان به روستاهای سالکویه، پنو، پرشکوه، بلوردکان، چاف، خال کیاسر، گالشکام، فتیده، گلسفید، آبچالکی، دیوشل، سیاه منسه، سلوش، تپه و کوشالشاه اشاره نمود.
اگر از آن دسته مسافرانی هستید که حتی نمی خواهید ثانیه ای از این طبیعت زیبا دل بکنید، می توانید از کافه رنت انواع مختلف خودروهای مسافرتی را به همراه راننده اجاره نمایید و در طول مسیر کامل چشم به جاده های سرسبز ببندید.

فاصله تهران تا لنگرود

اگر قصد دارید از تهران به این منطقه زیبا و خوش آب وهوا یعنی لنگرود سفر کنید مسافتی در حدود 340 کیلومتر راه را باید طی کنید. سفر به لنگرود از تهران حدود 4 ساعت و نیم زمان می برد و مسافت بین لنگرود تا رشت نیز چیزی حدود 59 کیلومتر خواهد بود.
این شهر در همسایگی لاهیجان و رودسر بوده و به نوعی بین دریا و کوه محصور شده است و بر همین اساس از طبیعتی زیبا و بسیار چشم نواز برخوردار است. لنگرود یکی از شهرهای زیبا و جذاب استان گیلان است که با سفر به آن هم می توان ساحل را دید و هم از کوه لذت برد.
گاهی تهرانی ها در ایام تعطیل، لنگرود را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می کنند. برای مسافرت به این شهر خوش منظر و تماشایی می توان از وسایل نقلیه ای همچون خودروی شخصی، خودروی اجاره ای، اتوبوس و غیره استفاده نمود.

سفر با کافه رنت

اجاره خودرو جهت مسافرت از خدمات گردشگری به شمار می آید که به شما این امکان را می دهد که با انتخاب خودروی مورد دلخواه خود، بتوانید سفری راحت، امن و متفاوت را تجربه نمایید. با توجه به شرایط حال حاضر کشور و افزایش شایان توجه قیمت خودروها، خرید خودرو برای بسیاری از خانواده های ایرانی غیرممکن شده است. همچنین هزینه های خودرو مثل بیمه، مشکلات فنی و استهلاک خودرو موجب بی میلی برخی افراد برای خرید خودرو شده است.


ازاین رو استفاده از خودروهای اجاره ای، یکی از بهترین راه حل های پیشنهادی برای سفر به لنگرود است، تا بدین وسیله سفری کم هزینه، راحت و ایمن پیش رو داشته باشید. متقاضیان می توانند جهت دریافت این خدمات و استفاده از لوکس ترین خودروهای ایرانی و خارجی به سایت کافه رنت مراجعه نموده و سفارش خود را ثبت کنند. با توجه به تنوع بالای لیست خودروهای اجاره ای در کافه رنت، این امکان فراهم است که با هر بودجه ای خودرو اجاره کنید.

دیدگاه شما

فرمول: 46 + 20
02149934