سفر به اردبیل در تابستان

سفر به اردبیل در تابستان

اردبیل، شهری در نزدیکی سبلان!

همین جمله کافی است تا متوجه شوید در زمستان با چه سرمای استخوان سوزی در اردبیل مواجه هستید. اکثر مردم، اردبیل را به شهر برف می شناسند؛ زیرا در این فصل شهر به طور یک دست با برف پوشیده می شود و بساط انواع بازی های برفی مثل اسکی به راه می افتد.

با این حال این شهر، در دیگر فصول سال هم دیدنی است و سفر به اردبیل در تابستان قطعا تجربه خاصی خواهد بود. با اجاره خودرو در تهران از کافه رنت می توانید علاوه بر گشت و گذار در پایتخت به شهرهایی مانند اردبیل هم سفر کنید. در ادامه در مورد زیبایی های اردبیل در تابستان برای شما صحبت می کنیم.

برف در تابستان!

اردبیل به دلیل موقعیت جغرافیایی خاصی که نسبت به سایر شهرهای ایران دارد، دارای ویژگی های منحصربه فردی از جمله سفید پوشی ارتفاعات آن حتی در تابستان است. برای سفر به اردبیل حتی در گرم ترین روزهای سال باید از لباس های مناسب برای این آب و هوا استفاده کرد.

اردبیل جزو شهرهایی است که هم جاذبه های طبیعی فراوانی دارد و هم جزو تاریخی ترین شهرهای ایران به شمار می رود؛ از این رو، پیدا کردن مکان های تاریخی متعدد در این استان زیبا، به هیج وجه کار دشواری نیست. در ادامه به شما چند مکان گردشگری اردبیل را به شما معرفی می کنیم تا اگر به این استان زیبا سفر کردید، سردرگم نشوید.

دریاچه شورابیل

دریاچه شورابیل در اردبیل

اگر این تصویر شما را به وجد نیاورد، مطمئنا مکان دیگری از ایران نیز این پتانسیل را نخواهد داشت!

باوجودی که نام این دریاچه، شورابیل است، اما به دلیل ورود منابع آب شیرین به آن، چندین سال است که آب آن تقریبا شیرین شده است. طبق مطالعاتی که انجام شده است، قدمت این دریاچه، از دریاچه ارومیه نیز بیش تر است.

این نکته نیز خالی از لطف نیست که بدانید امکانات رفاهی زیادی از جمله هتل، رستوران، پیست دوچرخه سواری ، شهربازی و ... در اطراف این دریاچه بزرگ وجود دارد و در صورت بازدید از این دریاچه می توانید از آن ها استفاده کنید.

گردنه حیران

گردنه حیران

دوست دارید روی ابرها قدم بزنید؟

مطمئنا تا به امروز نام گردنه های معروف ایران از جمله گردنه هراز، چالوس و ... را شنیده اید. حیران نیز یکی از کم نظیرترین گردنه های ایران است که در سفر به اردبیل می توانید از آن بازدید کنید. این گردنه در مسیر آستارا به نمین واقع شده است و در نزدیکی گیلان قرار دارد.

گردنه حیران از یک سمت به جنگل های معروف فندقلو راه دارد و از سمت دیگر به دره ای که تقریبا در بیشتر مواقع سال، مه سنگینی بر جو آن حاکم است. در قسمت های مختلف این گردنه، مکان های دیدنی زیادی وجود دارد؛ به عنوان مثال در کیلومتر 35 مسیر آستارا به اردبیل، یک مجموعه تفریحی بسیار بزرگ به نام مجموعه تفریحی-توریسی حیران دیده می شود که از امکانات آن می توان به اقامتگاه، رستوران، هایپرمارکت های بزرگ و تله کابینی تقریبا 2 کیلومتری اشاره کرد.

ارتفاعات سبلان

ارتفاعات سبلان

اگر در شهرهای جنوبی ایران زندگی می کنید و می خواهید که از گرمای زیاد این شهرها در فصل تابستان فرار کنید، بهترین پیشنهاد برای شما دامنه و مراتع سبلان است. بالاترین دمایی که تا به امروز در ارتفاعات سبلان ثبت شده است، حدود 20 درجه است. این مکان از دیگر مکان های فوق العاده است که حتما در سفر به اردبیل باید آن را مشاهده کنید.

سه قله بسیار معروف به نام های هرم، کسری و سلطان ساوالان، جزو زیر مجموعه های سبلان هستند. در صورتی که به دامنه این کوه ها بسنده نکنید و به ارتفاعات آن ها صعود کنید، دریاچه ای را خواهید دید که فرم کلی آن دایره ای شکل است.

در این دریاچه موجودات زیادی زندگی نمی کنند؛ به طور کلی فقط جلبک های مختلفی تا به امروز توانسته اند در این دریاچه از سرمای جان سوز این ارتفاعات جان سالم به در برند. برای شفاف شدن این موضوع باید گفت که دمای آب این دریاچه، در گرم ترین روزهای سال، حدود 0 درجه سانتی گراد است.

دشت مغان

دشت مغان

به دنبال مکانی برای کمپ زدن هستید؟ بهتر از دشت مغان پیدا نخواهید کرد!

در اطراف دشت مغان روستاهای زیادی دیده می شود که اکثر آن ها مناسب تورهای گردشگری هستند. به عبارتی امکانات مختلفی که مورد نیاز افراد است در این روستاها قرار دارد. علاوه بر این موارد، در دشت مغان انواع و اقسام گیاهان و درختچه های دارویی وجود دارد که افراد محلی از آن ها برای معالجه بیماران خود استفاده می کنند.

آبشار کرکری

آبشار کرکری

در شهرستان مشگین شهر، یکی از زیباترین و مرتفع ترین آبشارهای اردبیل واقع شده است. به دلیل این که آبشار کرکری در ارتفاع بالایی از سطح دریا واقع شده است، آب آن حتی در فصل تابستان به قدری سرد است که اگر دستان خود را برای دقایقی زیر آن بگیرید، تا ساعت ها بی حس خواهد شد. سفر به اردبیل تجربه خاصی در طبیعت گردی است.

در قسمت بالایی این آبشار، معمولا عشایر ییلاق نشین دیده می شوند. آبشار کرکری باوجود این که از مشگین شهر در حدود پانزده کیلومتر بیش ‎تر فاصله ندارد، اما به دلیل خاکی بودن مسیر رسیدن به این آبشار، اندکی بیش تر از زمان استاندارد (حدود پانزده دقیقه) برای رسیدن به این آبشار نیاز خواهید داشت.

جنگل فندقلو

جنگل فندقلو

اگر به ابتدای این مطلب نگاهی بیاندازید، در مورد گردنه حیران می توانید مطالبی را پیدا کنید. در آن جا به این موضوع اشاره کردیم که گردنه حیران به جنگل فندقلو اشراف دارد. از دلایلی که باعث محبوبیت جنگل فندقلو شده است، طبیعت بکر و دست نخورده آن است. در این جنگل، کلبه های چوبی زیبایی وجود دارد که می توانید در آن ها اقامت کنید و شبی را در جنگل سپری کنید.

در جنگل فندقلو انواع و اقسام درختان از جمله بیدمشک، ممرز و بلوط به چشم می خورد. همچنین در این جنگل گیاهان دارویی مثل گل بابونه به چشم می خورند که علاوه بر زیبایی منحصربه فردی که به این جنگل بخشیده اند، خاصیت های دارویی فراوانی نیز دارند.

جنگل فندقلو چون در ارتفاعات اردبیل واقع شده است، آب وهوای بسیار متعادلی دارد و تقریبا در همه فصل های سال، مه غلیظی را در این جنگل مشاهده کنید.

تالاب قره گل

تالاب قره گل

تالابی به رنگ سیاه!

شاید تا به امروز تالاب های متفاوتی را دیده اید که رنگ های عجیبی داشته اند. مثلا تالاب لیپار در سیستان و بلوچستان که به رنگ صورتی است؛ اما احتمالا تالابی به رنگ سیاه را ندیده اید.

تالاب قره گل که در نزدیکی سبلان قرار گرفته است، در قدیم که آتشفشان های کوه های اطراف فعال بود، پذیرای خاکسترهای آن ها بوده است. از این رو این تالاب امروزه به رنگ سیاه و خاکستری دیده می شود. اما به علت باران های زیادی که در این منطقه می بارد، آب زیادی به این تالاب وارد می شود و کمی از رنگ تیره آن کاهش یافته است.

در اطراف این تالاب، زیستگاهی برای پرندگان کوچ کننده وجود دارد که گردشگران و زیست شناسان زیادی را سالانه به خود جذب می کند.

عمده آبی که به این تالاب می ریزد، از آب شدن برف در ارتفاعات سبلان تامین می شود. در اطراف این تالاب نیز همانند دشت مغان، شما اجازه کمپ زدن دارید و می توانید سفری خاطره انگیز را برای خود و همراهانتان رقم بزنید.

پل معلق مشگین شهر

پل معلق مشگین شهر

یکی از بزرگ ترین مجموعه های تفریحی که می توانید در مشگین شهر پیدا کنید، مجموعه تفریحی پل معلق مشگین شهر است. پل معلقی که در این مجموعه وجود دارد، در بالای رودخانه ای خروشان قرار دارد. ارتفاع این پل تا زمین در حدود 80 متر است. نورپردازی این پل در هنگام شب، مکانی رمانتیک و رویایی را برای شما فراهم می کند.

پل معلق مشگین شهر در شب

علاوه بر نورپردازی خارق العاده این پل در شب، مراسم های مفرحی از جمله جنگ های شبانه و آتش بازی نیز در این مجموعه تفریحی برگزار می شود. در این مجموعه بزرگ، باوجود این که این پل معلق بی نظیر وجود دارد، اما مسئولان این مکان تفریحی به این مقدار بسنده نکرده و بالن سواری و زیپ لاین را به این مجموعه اضافه کرده اند. پس اگر به دنبال یک تفریح تمام عیار هستید، به هیچ وجه این مجموعه تفریحی را از دست ندهید.

مجتمع آب درمانی سرعین

مجتمع آب درمانی سرعین

اصلا امکان ندارد به اردبیل سفر کنید و سری به مجتمع های آب درمانی یا چشمه های آب گرم این استان نزنید. باتوجه به این که برخی از چشمه های آب گرم در مکان هایی صعب العبور قرار دارند و دسترسی به آن ها نیازمند یک وسیله نقلیه خاص است، شاید همه افراد نتوانند به آن ها دسترسی پیدا کنند؛ از این رو بهترین گزینه پیش روی این افراد، مجموعه های آب درمانی است. در اردبیل چند نمونه از این مجموعه های بزرگ آب درمانی دیده می شود که به راحتی می توانید به آن ها دسترسی پیدا کنید.

کافه رنت، همگام با مشتری

در صورتی که قصد دارید به سفر تابستانی بروید اما ماشین مناسبی در اختیار ندارید، می توانید روی مجموعه بزرگ کافه رنت حساب کنید. این مجموعه با سال ها سابقه در اجاره انواع خودروها با بهترین کیفیت و پشتیبانی سریع، مفتخر است که توانسته تا به امروز رضایت اکثر مشتریانش را جذب کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و رزرو خودرو، با مشاوران این مجموعه تماس بگیرید تا بهترین گزینه را برای سفر به اردبیل در اختیار شما قرار دهند.

دیدگاه شما

فرمول: 32 + 11
02149934