راهنمای سفر به رامسر

عروس شهرهای ایران، رامسر، با زیبایی وصف ناپذیر در شمال ایران و در دامنه ی جنگلی و سرسبز البرز و سواحل رؤیایی دریای خزر واقع شده است. وجود جاذبه های گردشگری، امکانات اقامتی، پذیرایی و تفریحی آن را به یکی از قطب های گردشگری ایران و جهان تبدیل کرده است.
این شهر کوتاه ترین فاصله بین کوه و دریا را دارد و با داشتن ساحلی زیبا، قله های مخروطی شکل سرسبز، مناطق ییلاقی خوش آب وهوا، چشمه های آب گرم معدنی، مزارع زیبای برنج، باغ های پربار مرکبات و چای دل وجان هر بیننده ای را مجذوب خود می کند.

موقعیت جغرافیایی

رامسر غربی ترین شهر استان مازندران است و سرسخت نام قدیم این شهر است. رامسر از شمال با دریای خزر، از جنوب با استان قزوین، از شرق با تنکابن و از غرب با استان سرسبز گیلان همسایه است. این شهر نیز مانند دیگر استان های شمالی در تابستان هوایی گرم و شرجی دارد و ازاین رو بهترین زمان برای سفر به رامسر اواسط اردیبهشت و اوایل پاییز خواهد بود.

راهنمای سفر به رامسر

یکی از جذاب ترین راه های ایران مسیر تهران رامسر است. اگر سفر به رامسر از تهران به قصد سیاحت و تفریح باشد، توصیه می کنیم جاده ی چالوس را به عنوان مسیرتان انتخاب نمایید. در این سفر با اجاره خودرو از کافه رنت می توان در کنار لذت بردن از سفر، لذت نشستن در خودرویی متفاوت را نیز تجربه نمود. با اجاره خودرو دیگر نگرانی هایی همچون هزینه های تعمیر و استهلاک، پرداخت بیمه و هزینه های جانبی دیگر وجود نخواهد داشت. البته اگر از آن دسته افرادی هستید که نمی توانید دل از جاده بکنید، بهتر است از خدمات اجاره خودرو با راننده کافه رنت نیز بهره بجویید. به منظور کسب اطلاع بیش تر شاید بهتر است سری به سایت این مجموعه بزنیم.

مسافت و زمان تهران تا رامسر

با توجه به اینکه کمترین فاصله ی تهران نسبت به شهرهای شمالی و خصوصاً شهرهای استان گیلان، فاصله رامسر تا تهران است، اکثر تهرانی ها با به دست آوردن کوچک ترین فرصتی برای گردش، به این شهر سفر می کنند.
برای سفر از تهران به رامسر دو راه پیش رو داریم: یک راه پر از پیچ وخم اما کوتاه و یک راه اتوبانی با رانندگی آسان اما طولانی. فاصله تهران تا رامسر با خودرو با توجه به راهی که انتخاب می کنید متفاوت بوده و زمانی که برای طی کردن این مسیر نیاز دارید، به میزان ترافیک بستگی دارد. درواقع در ایام تعطیل جاده چالوس پرترافیک و شلوغ است و این احتمال می رود که مسیر 4 ساعته را در طول 10 الی 12 ساعت طی نمایید.

روش های سفر از تهران تا رامسر

می توان برای پیمودن فاصله تهران تا رامسر از مسیرهای جاده ای و هوایی استفاده کرد و با وسایل حمل ونقل عمومی، خودرو شخصی یا خودرو اجاره ای عازم سفر شد. اما همان طور که قبلاً نیز گفتیم اگر قصد تفریح و سیاحت دارید از خودرو شخصی استفاده نمایید. علی الخصوص می توانید از مسیر چالوس سفر خود را بپیمایید و از زیبایی های چشم نواز آن بهره مند شوید.

جاذبه های گردشگری رامسر

در ادامه باید گفت که مکان های دیدنی شهر رامسر بسیار زیاد هستند و لازم است در هنگام سفر به رامسر فرصت کافی برای دیدن این همه زیبایی و جاذبه های منحصربه فرد را لحاظ کنید. به منظور کسب اطلاعات بیش تر در این مورد، بهتر است به برخی از مکان های دیدنی آن اشاره نماییم:

جنگل های رامسر

جنگل های دو هزار در روستای جنت رودبار رامسر ازجمله جنگل های شمال ایران هستند که با دریافت درصد بالایی از بارش باران، همیشه سبز و پرطراوت می باشند. این جنگل ها بین دریا و مناطق کوهستانی قرار دارند. وجود عوامل طبیعی و منطقه ای متعدد، در کنار جاده های روستایی و جنگلی زیبای آن، همگی سبب شده تا این مکان یکی از پربازدیدترین جاهای دیدنی رامسر باشد.

جنگل های رامسر

آبشار ایج

آبشار ده قلو یا آبشار ایج از جاذبه های طبیعی مهم رامسر و یکی از زیباترین آبشارهای ایران است. از ذوب شدن برف های کوه خشم چال در ارتفاعات اشکِوَر علیا جریان دائمی آب این آبشار تأمین می گردد و سپس چندین آبشار دیگر را به وجود می آورد. درنهایت آب این آبشار به عمق دره اشکور علیا سرازیر می گردد.

آبشار ایج

روستای جواهرده

روستای جواهرده در 27 کیلومتری شهر رامسر و در منطقه روستایی سخت سر قرار دارد. این روستا در ارتفاع 2000 متری از رشته کوه های البرز واقع شده است. یکی از جاذبه های دیدنی رامسر برای دیدن زندگی ساده و پاک مردمان روستایی، روستای جواهرده است.
مسیر پرپیچ وخم جاده جواهرده، شما را تا ابرها می برد. این روستا که تکه ای از بهشت بوده و ابرها را در همه جا می بینید. آب وهوای این روستا خنک است و در ارتفاع بالایی از سطح دریا قرار دارد.

بازار ماهی فروشان

دریاچه قو

دریاچه قو در نزدیکی جواهرده بوده و این دریاچه فوق العاده زیبا یک دریاچه مصنوعی است که با تلاش بخش خصوصی احداث شده و بسیار موردتوجه گردشگران قرار گرفته است. شما در زمان ورود به دریاچه مبلغی را پرداخت می کنید که این مبلغ از سوی بخش خصوصی دریافت می گردد و برای جمع آوری زباله های اطراف هزینه خواهد شد.

چشمه های آب گرم رامسر

در مناطقی از رامسر همچون جواهرده، کتالم و سادات محله چشمه های آب گرم وجود دارند که استخرهای شنا و حمام هایی با منبع آب طبیعی به دلیل توسعه ی ساختمان های شهری، افزایش تعداد هتل ها و اقامتگاه های اختصاصی ایجاد شده است.
تعدادی از این چشمه ها همچنان شکل و شمایل خزینه مانند خود را حفظ نموده اند و گردشگران می توانند در این چشمه های طبیعی لذت شنا کردن در آبی داغ با دمای حداکثر 42 درجه سانتی گراد را تجربه کنند.

پارک فومن

قلعه مار کوه

از دیدنی های سفر به رامسر می توان به قلعه مار کوه اشاره کرد که در شهر کتالم در 5 کیلومتری شرق رامسر واقع شده است. قدمت این قلعه به دوران ماقبل اسلام برمی گردد. در قدیم قلعه مار کوه قلعه ای استراتژیک بوده و کاربردی نظامی داشته است. با ایستادن بالای این قلعه می توان از شمال به دریا، از جنوب به رشته کوه های البرز، از شرق به تنکابن و از غرب به رامسر احاطه داشت.

آبشار ازارک

آبشار ازارک

در منطقه سنگ پشت آبشار ازارک واقع شده است که به عنوان یکی دیگر از مکان های دیدنی رامسر مطرح خواهد بود. اگر عاشق طبیعت گردی هستید، حتما در سفر به رامسر از زیبایی های این منطقه نیز بهزه مند شوید.
در ارتفاعات این مناطق، از بارش فراوان برف و باران، آب آبشار ازارک تأمین می گردد و با توجه به فراوانی بارش، طبیعت اطراف آبشار بسیار سرسبز و متنوع است. آب آبشار ازارک پس از سرچشمه گرفتن از کوه های رشته کوه البرز به دریای مازندران می ریزد.

گرسماسر

گرسماسر مثل کلاردشت در فصل تابستان نیز هوای بسیار خنکی داشته و از جاذبه های گردشگری رامسر محسوب می گردد. پیشنهاد می شود در صورت سفر به رامسر حتماً به این ییلاق سر بزنید و از کوه های مرتفع و چشمه های خنک، و همچنین دشت های زیبای آن لذت ببرید.
یکی دیگر از دیدنی های این مکان قلعه دزکول بوده که می توان از بالای آن تمام رامسر را به نظاره نشست. از دیگر جاذبه های گرسماسر به رستم سر، تله بن، راه کنار، مسجد آبجی و فولاد چشمه می توان اشاره نمود.
وجه تسمیه ی روستای گرسماسر از قلعه ای با عنوان گرزمان سر یعنی مکانی در بالای بهشت است. این نام با توجه به موقعیت طبیعی محل استقرار قلعه نام گذاری شده و با گذشت زمان و به مرور به نام گرسماسر تغییر پیدا کرده است.

بلوار معلم

قدمت بلوار کازینوی سابق یا بلوار معلم امروز به دوران حکومت پهلوی اول برمی گردد. سنگ بنای این بلوار در سال 1310 شمسی بنا نهاده شده است. یکی از جاهای دیدنی شاخص در شهر رامسر، بلوار معلم بوده که در مقابل هتل رامسر واقع شده است. در سال 1352 این بلوار در فهرست آثار ملی ایرانی ثبت شده و یکی از معدود خیابان هایی است که در فهرست آثار ملی قرار گرفته است.

کاخ رامسر

کاخ موزه رامسر از دیگر جاذبه های گردشگری سفر به رامسر خواهد بود. شهر رامسر همانند شهر گیسوم از شهرهایی مورد توجه خاندان پهلوی اول و دوم بوده و بر این اساس جاذبه های تاریخی و بناهای مشهور زیادی در این شهر وجود دارد. توصیه می کنیم در صورت سفر به این شهر حتماً از این آثار تاریخی و بناهای زیبا دیدن فرمایید.

سفر به رامسر

کاخ موزه رامسر در سال 1316 به دست رضا شاه پهلوی تأسیس شد. رضاشاه تنها چند بار از این کاخ بازدید نمود و 4 سال پس از افتتاح آن به جزیره موریس تبعید گردید. در این کاخ، آثار هنری و تابلوهای نقاشی متعدد همراه با وسایل عتیقه و درجه یک وجود دارد. همچنین درختکاری های منحصربه فردی انجام شده که می توان گفت در آن حدود 2100 اصله درخت شامل کاج، سرو، نخل، مرکبات و کیوی کشت شده است. نکته جالب دیگر اینکه در استخر این کاخ، ماهی خاویار نگهداری می شود.

لذت سفر با کافه رنت

در این مقاله سعی کردیم جاذبه های گردشگری رامسر را بررسی کنیم. دیدیم که طبیعت بکر این شهرستان زیبا می تواند هر سلیقه ای را به خود جذب کند. به تبع سفر به دل جنگل یا عبور از رودخانه های مسیر جذابیت سفر را دوچندان خواهد کرد. ما در کافه رنت با توجه به جغرافیای رامسر خودروهایی را برای اجاره گذاشته ایم که بتوانید با آسایش خیال و با کمترین هزینه، فارغ از دلنگرانی استهلاک خودروی شخصی به دل طبیعت بروید. حتی اگر قصد شهر گردی با خانواده را دارید اجاره خودروهای ون یا خودروهای اقتصادی و ایرانی، حتی خودروهای لوکس وشاسی بلند ما هم می تواند برای اجاره و آغاز سفرتان مناسب باشد. با کافه رنت همسفری مطمئن را با خود به همراه داشته باشید.

دیدگاه شما

فرمول: 48 - 27
02149934