مهیج ترین تفریحات تابستانی در ایران

مهیج ترین تفریحات تابستانی در ایران

فصل تابستان، فرصتی مناسب برای تفریح و گشت و گذار است. در این فصل، می توان تفریحات متنوع و مهیجی. را امتحان کرد تا با وجود گرمی هوا، آن را پرنشاط سپری کنیم. شهرهای مختلف ایران، با توجه به موقعیت جغرافیایی خود، طیف گسترده ای از تفریحات تابستانی را به مسافران و گردشگران ارائه می دهند.

شما می توانید، این تفریحات هیجان انگیز را، براساس سلیقه خود انتخاب و تجربه کنید. شهرهای ساحلی برای تفریحات آبی و شهرهای مدرن تر همچون تهران، برای تفریحاتی هماهنگ با تکنولوژی روز دنیا، مناسب هستند.

در ادامه، به معرفی مهیج ترین تفریحات تابستانی در ایران، که می توانند برای شما خاطره ای خوش رقم بزنند، می پردازیم. در ضمن اگر برای گشت و گذار در کیش، نیاز به یک خودروی لوکس دارید، می توانید در مجموعه کافه رنت، با بهترین قیمت به اجاره خودرو در کیش اقدام کنید.

قایق سواری، از دیرباز تا کنون

قایق سواری

در هوای گرم تابستان، هیچ چیز لذت بخش تر از استراحت در یک ساحل خنک و تفریحات هیجان انگیز آبی نیست. یکی از تفریحات بسیار محبوب فصل تابستان، در میان مردم دنیا، قایق سواری است.

این ورزش آبی، صرفا مختص به شهرهای ساحلی نیست؛ در بعضی از شهرهای ایران، که دارای دریاچه های مصنوعی کوچک و بزرگ هستند، امکاناتی برای تجربه این تفریح فراهم شده است. به طور مثال دریاچه چیتگر تهران، انواع قایق های موتوری و پدالی را برای اجاره دارد.

در شهر تبریز نیز درون دریاچه ائل گلی، قایق هایی که اکثر آن ها پدالی هستند، برای کرایه کردن موجود است. در سفر به این شهر، برای دسترسی آسان تر به جاذبه های دیدنی و صرفه جویی در زمان و هزینه، می توانید از گزینه اجاره خودرو استفاده کنید.

رفتینگ، ماجراجویی در رودهای خروشان

رفتینگ

یکی از روش های قایق سواری که در سال های اخیر، بسیار محبوب شده، رفتینگ است. در این ورزش هیجان انگیز آبی، کلک ها یا قایق های بادی مخصوص در رودخانه های خروشان قرار می گیرند؛ مسافران مناظر را تماشا کرده و از جوش و خروش رودخانه لذت می برند.

نکته مهم و قابل توجه این است که رفتینگ، یک فعالیت فردی نبوده و حتما باید با همراهی تورهای حرفه ای یا افراد مجرب انجام شود. از رودخانه های معروف رفتینگ در ایران می توان به رودخانه ارمند در چهارمحال و بختیاری، رودخانه سیروان در کردستان، رودخانه کرج در استان البرز، اروندرود در خوزستان، رودخانه هراز در مازندران، زاینده رود در اصفهان و رودخانه سزار در لرستان اشاره کرد.

شاتل، تجربه هیجان در آب

شاتل سواری

شاتل سواری، یکی از تفریحات فوق العاده مهیجی است که سطح آدرنالین خون شما را بالا می برد. برای استفاده از آن، ابتدا سوار بر یک تیوپ بزرگ می شوید که با طنابی محکم به قایق تندرو متصل است. این قایق، با سرعت بالا حرکت می کند؛ می توانید از یک موج سواری لذت بخش و ایمن لذت ببرید.

یکی از دلایلی که شاتل سواری را به تفریحی هیجان انگیز تبدیل کرده، این است که مشخص نیست سرعت آن تا چه اندازه بالا می رود و چه اتفاقی می افتد. ممکن است سرعتی فراتر از تصور را تجربه کنید یا بخاطر موج ها، تیوپ وارونه شده و در آب بیافتید.

نکته ای که باید حتما آن را به خاطر بسپارید، این است که امنیت این تفریح تضمین شده و هیچ خطری شما را تهدید نمی کند. در این ورزش، تجهیزات ایمنی مانند کلاه و جلیقه در اختیار متقاضیان قرار می گیرد. حفظ تعادل در شاتل سواری یکی از مهم ترین موارد محسوب می شود.

بهترین زمان برای شاتل سواری

برای تجربه ی شاتل سواری محدودیت زمانی ندارید؛ اما در فصل زمستان، ممکن است دمای آب پایین باشد. پس اگر میانه ی خوبی با آب سرد ندارید، می توانید در سایر فصول سال برای این تفریح هیجان انگیز اقدام کنید.

سواحل مناسب برای شاتل سواری

شاتل سواری را می توانید در سواحل شمال و جنوب ایران تجربه کنید. پارک آبی رامسر، ساحل متل قو در سلمانشهر، سواحل کیش و دریاچه مصنوعی فشافویه در شهر ری از جمله مکان هایی هستند که این تفریح مهیج را ارائه می دهند.

تفریحی به نام بنانا

تفریح بنانا

بنانا نیز مانند شاتل یک تفریح هیجان انگیز است و به صورت گروهی و انفرادی می توان از آن استفاده کرد. با این تفاوت که در بنانا تیوپ به شکل موز است.

قایق های کاتاماران، تجربه قدرت، لذت، سرعت عمل

قایق کاتاماران

این قایق های بادبانی در کیش، از پرطرفدارترین و لذت بخش ترین تفریحات آبی محسوب می شوند. قایقی دو طرفه، که نیاز است قایقران با ایجاد تعادل آن را به حرکت درآورد.

اما نگران نباشید، اگر مهارت کافی در راندن قایق بادبانی ندارید؛ یک ناخدا با شما همراه می شود. در این تفریح، می توانید قدرت و سرعت عمل خود را بیازمایید و خاطره ای لذت بخش از حرکت بر روی آب های نیلگون خلیج فارس برای خود به یادگار بگذارید.

پدل بورد، شناور روی دریا

پدل بورد

پدل بورد از دیگر تفریحات آبی است که ورزش نیز محسوب می شود. در این تفریح از یک تخته شناور استفاده می شود. تخته شناور روی آب حرکت کرده و قایقران می تواند به وسیله پارو به صورت ایستاده یا نشسته آن را هدایت کند. با پدل بورد می توانید یکی از آرامش بخش ترین تفریحات آبی را تجربه کنید. در سفر به جزیره زیبای کیش این تفریح بی نظیر و هیجان انگیز را از دست ندهید.

کایاک سواری، تجربه ای متفاوت از قایق سواری

کایاک سواری

قایق های کایاک، نمونه ای دیگر از تفریحات کیش در فصل تابستان است. این قایق ها را می توانید بنابر خواسته خود، به صورت یک نفره یا دو نفره رزرو کنید. در این تفریح، سوار قایق شده و با استفاده از پارو، آن را بر روی آب های شفاف و مرجانی خلیج فارس می رانید.

کشتی آکواریوم، لذت تماشای دنیای زیر آب

کشتی آکواریوم

یکی از لذت های هیجان انگیز و آرامش بخش در جزیره زیبای کیش، تماشای آب های نیلگون خلیج فارس و زیبایی های اعماق دریا با استفاده از قایق های کف شیشه ای است. این قایق ها، ابتدا مسافتی را طی کرده تا به منطقه ای که تنوع و تعداد ماهی ها، موجودات دریایی و نیز شفافیت آب بیشتر است، برسند.

قایق های کف شیشه ای، که به کشتی آکواریوم، معروف اند؛ در 2 اسکله گردشگری در جزیره کیش مستقر هستند. اسکله بزرگ تفریحی در شمال شرقی و اسکله تفریحی مهنا در شمال جزیره کیش قرار دارند. با توجه به آب و هوای کیش، بهترین زمان برای گشت و گذار در این جزیره، بعد از ظهر، وقتی هوا در حال خنک شدن است، خواهد بود.

با تعبیه کردن نورافکن ها امکان گشت دريايي شبانه نيز فراهم شده است. اگر شما هم علاقه مند به دیدن پدیده های بی نظیر اعماق دریا هستید، می توانید استفاده از این قایق ها را در لیست تفریح خود قرار دهید.

کشتی تفریحی در کیش، هتلی متحرک در دریا

کشتی تفریحی در کیش

استفاده از کشتی کروز کیش، بی شک یکی از مهیج ترین و حتی رمانتیک ترین خاطرات را برای شما رقم می زند. کشتی کروز کیش با نام سانی، به تازگی در اختیار گردشگران قرار گرفته است؛ که خدمات ویژه ای را برای مسافران خود ارائه می دهد.

از جمله این خدمات می توان به رستورانی مجلل با انواع مختلفی از غذاهای ایرانی، دریایی و بین المللی، دو سالن سینما، سالن برگزاری کنسرت و همایش ها، اتاق برای بازی کودکان، صرف شام به همراه موسیقی زنده و بسیاری از موارد دیگر اشاره کرد.

این کشتی، در بنادر چابهار، قشم، کیش، دیلم، شهید باهنر و بندر امام خمینی(ره) پهلو می گیرد؛ همچنین امکان حمل 135 خودرو به همراه سرنشینان را داراست.

علاوه بر آن، برای راحتی مسافران علی رغم رمپ انتهایی، 8 درب جانبی نیز در قسمت های مختلف کشتی کروز تعبیه شده است. کشتی تفریحی اوستا که فقط در جزیره کیش حضور دارد، دارای خدمات تفریحی، موسیقی زنده و جنگ شبانه است. برای استفاده از این کشتی تفریحی، به بندرگاه کیش مراجعه کنید.

جت اسکی، هیجان و لذتی بدون مرز

جت اسکی

جت اسکی، تجربه ای متفاوت از موج سواری سرشار از هیجان و آدرنالین را برای شما به همراه می آورد. این وسیله، تلفیقی از موتور و قایق با سرعت بالا است. در سطح دریا محدودیتی برای سرعت وجود ندارد؛ بنابراین، بدون مرز، هیجان و لذت را تجربه کنید.

این تفریح، نوعی ورزش محسوب شده و قبل از استفاده از آن به شما آموزش داده می شود. جت اسکی را می توانید در شهرهای کیش، رامسر و دریاچه مصنوعی فشافویه در شهر ری تجربه کنید.

کابل اسکی (Cable skiing)، هیجانی محبوب

کابل اسکی Cable skiing

نام دیگر اسکی روی آب است. جالب است بدانید بزرگترین کابل اسکی دنیا، در جزیره کیش ساخته شده است. یکی از محبوب ترین ورزش های آبی در کیش شناخته می شود.

این تفریح محدودیت سنی خاصی ندارد و در هر سنی می توان از آن استفاده کرد. برای تجربه اسکی روی آب ابتدا کفش اسکی مخصوص را به پا می کنید و طناب محکمی که به طول 30 متر به قایق موتوری تندرو متصل است را محکم در دستان خود نگه می دارید.

با حرکت قایق، این طناب شما را به دنبال خود و روی آب می کشد و می توانید با کفش اسکی روی آب تعادل خود را حفظ کنید. برای تجربه این تفریح مهیج می توانید به کیش، قشم و رامسر سفر کنید.

زورب بال، توپ مهیج

زورب بال

از دیگر تفریحات جذاب کیش در تابستان، می توان به زورب بال اشاره کرد. در این بازی، شما درون یک توپ دوجداره غول پیکر قرار می گیرید. درون این توپ بزرگ، توپ کوچکتری قرار دارد که به وسیله طناب هایی به آن متصل شده اند؛ جداره بین این دو، با هوا پر شده است.

با قرار گرفتن در این توپ، در مسیری 150 متری با شیب ملایم 45 درجه رها می شوید. هدف این بازی، حفظ تعادل در حین غلتیدن توپ است. نگران امنیت زورب بال نباشید، دوجداره بودن این توپ غول پیکر و وجود طناب ها، باعث می شود تا در طول مسیر، هیچگونه مانع یا خطری شما را تهدید نکند.

فلای بورد، هیجان، تعادل، پرواز

فلای بوردبه طور معمول، در مناطق آبی و دریایی که جت اسکی موجود باشد، تجهیزات مختص فلای بورد نیز قابل مشاهده است؛ به دلیل اینکه فلای بورد به وسیله جت اسکی کار می کند.

این تفریح هیجان انگیز، تجربه ای شبیه به پرواز بر روی آب است. تخته ای که شما بر روی آن می ایستید به وسیله شلنگ 18 متری به جت اسکی متصل است. از طریق پمپاژ و فشار آبی که از جت اسکی به این تخته وارد می شود، به سمت آسمان هدایت شده و در هوا معلق می مانید.

از ملزومات این تفریح که نوعی ورزش نیز شناخته می شود، داشتن عکس العمل سریع و حفظ تعادل است. اگر برای اولین بار قصد انجام این تفریح را دارید، نگران نباشید؛ زیرا از ابتدا تا انتها، مربیان با تجربه در کنار شما خواهند بود. همچنین تجهیزات ایمنی همچون کلاه، جلیقه نجات و لباس مناسب برای شنا در اختیار شما قرار داده می شود.

پاراسل، چتر بازی بر فراز بی کران ها

پرواز کردن بر فراز دریای بی کران، لذتی هیجان بخش است که با پاراسل امکان پذیر می شود. شما با قایقی به وسط دریا می روید و در فاصله مناسبی از ساحل سوار بر چتری بزرگ که محکم به آن بسته شده اید، می شوید.

یک جلیقه نجات نیز در اختیارتان قرار خواهند داد. این چتر از طریق یک طناب بلند به قایق موتوری وصل شده طوری که شما در پشت قایق قرار می گیرید.

با حرکت قایق چتر رو به جلو حرکت کرده و در ارتفاع قرار می گیرید. اکنون می توانید از تماشای صحنه پیش رویتان نهایت لذت را ببرید. این پرواز آرامش بخش را می توانید در جزیره زیبای کیش، قشم، متل قو و نوشهر تجربه کنید.

کایت بوردینگ، ماجراجویی در دل موج ها

کایت بوردینگ

یکی از ورزش های تفریحی تابستانه در کیش، کایت بوردینگ است. ورزشی جذاب که می توان آن را بر روی آب های کم عمق و مناطقی که سرعت باد در آن زیاد است (برای جهت دادن و بلند کردن کایت) انجام داد.

کایت بوردینگ، از تلفیق دو ورزش پاراگلایدینگ و اسکی روی آب تشکیل شده است. در این تفریح، شما بر روی برد اسکی قرار می گیرید؛ این تخته به چتری متصل است و می توان آن را با سرعت باد تنظیم کرد. به این طریق، تخته بر روی آب کشیده می شود و شما می توانید از تجربه هیجان انگیز کایت بوردینگ لذت ببرید.

غواصی، سفر به دنیایی شگفت انگیز

غواصی، سفر به دنیایی شگفت انگیز

دنیای شگفت انگیز زیر دریا، با وجود تمام رازهای سر به مهرش، برای افراد زیادی جذاب است. اگر فوبیای آب ندارید، تصور اینکه در دنیای زیر آب، در کنار ماهی ها، عروس های دریایی و مرجان های زیبا شنا می کنید، قطعا برای شما آرامش بخش خواهد بود.

بافت طبیعی دریا و سواحل جنوبی کشور، با پوشش مرجانی بی نظیر خود و تنوع آبزیان، از بهترین مناطق برای تجربه غواصی به شمار می رود. یکی از این مناطق، جزیره زیبای کیش و قشم است. در این جزایر، در تمام فصول سال، سایت های آموزش غواصی قرار دارند؛ می توانید از طریق آن ها به دنیای زیر آب سفر کنید.

اسکوتر زیردریایی، خاص ترین تفریح آبی

اسکوتر زیردریایی

اگر در تابستان به کیش سفر کردید، پیشنهاد می کنیم یکی از خاص ترین تفریحات آبی را در برنامه خود بگنجانید.

اسکوتر زیردریایی همچون غواصی است، با این تفاوت که در غواصی، لباس مخصوص پوشیده و آماده ماجراجویی می شوید؛ اما این تفریح خاص، مناسب افرادی است که از قبل تجربه غواصی ندارند یا از آن می ترسند. به این طریق شما می توانید تجربه ای متفاوت از گشت و گذار در زیر دریا داشته باشید.

اسکوتر زیر دریایی، وسیله ای است شامل کپسول اکسیژن و تجهیزات غواصی، که با سوار شدن بر روی آن، ماجراجویی به اعماق دریا را آغاز می کنید.

پاراگلایدر، لذت لمس یک پرواز

پاراگلایدر

اگر عاشق آسمان و زیبایی های منحصربه فرد آن هستید، پاراگلایدر تفریحی است که با آن لذت یک پرواز واقعی را لمس خواهید کرد.

در صورت نداشتن تجربه کافی، شما می توانید این پرواز را، به صورت دو نفره و با کمک خلبانی ماهر انجام دهید؛ تا پروازی عالی را تجربه کنید.

هر وسیله پروازی، دارای 2 صندلی است که با تعدادی تسمه و طناب به چتری بزرگ متصل می شود. برای شروع، پاراگلایدرسوار بعد از نگه داشتن طناب های چتر، از روی تپه ای بلند به سمت سراشیبی آن دویده تا جایی که چتر به پرواز درآید.

برای تجربه این تفریح مهیج، می توانید در دوره های آموزشی، که در سایت های پروازی برگزار می شود، شرکت کنید. از جمله این مراکز، سایت های پروازی واقع در تهران، کرج، مشهد، گرگان، همدان و تبریز را می توان نام برد؛ که اصلی ترین سایت پروازی در کیش قرار دارد.

سافاری، ماجراجویی به سبک متفاوت

سافاری

سافاری، تفریح بسیار مهیجی است که انواع مختلفی از آن برگزار می شود. به طور مثال سافاری در طبیعت، که به منظور بازدید از حیات وحش و تماشای حیوانات در آفریقا و تانزانیا انجام می شود.

تور سافاری در کویر، مختص افراد ماجراجو است؛ که با ماشین هایی نظیر لندرور، تویوتا لندکروز و پاترول سافاری، صورت می گیرد. از معروف ترین کویرهای ایران می توان به کویر مصر، مرنجاب، کاراکال، ریگ زرین، ابوزید آباد و کویر ورزنه اشاره کرد.

نوع دیگری از سافاری نیز وجود دارد که ارتباطی با طبیعت ندارد؛ مخصوص افرادی است که به دنبال هیجان و آدرنالین بالا هستند. اگر از چنین تجربه های مهیجی لذت می برید، سافاری پارک وحشت چیتگر تهران را از دست ندهید.

کمپینگ، آرامشی بی نظیر

کمپینگ، آرامشی بی نظیر

ماندن در دل طبیعت و کمپینگ، یکی از آرامش بخش ترین تفریحات در فصل تابستان است. این تفریح، مناسب کسانی است که می خواهند برای حداقل یک شب، از محیط شهری دور باشند.

شب خوابی در طبیعت و کمپینگ نیازمند تجهیزات مناسب است؛ تا بتوانید با آسودگی خاطر، لذت حضور در دامان طبیعت را تجربه کنید. البته برای این تفریح، نیاز نیست به مناطق دوردست سفر کنید؛ شما می توانید به مناطق بکر نزدیک محل سکونت خود بروید.

هیجان سفرهای تابستانی با کافه رنت

فصل تابستان، فرصتی عالی برای گشت و گذار و تفریح است؛ که با توجه به گرمای هوا، تفریحات آبی بهترین گزینه محسوب می شوند. در این مقاله، با مهیج ترین تفریحات این فصل آشنا شدیم و می دانیم که با توجه به سلیقه خود، کدام تفریح برای ما مناسب است.

مطمئنا تجربه سفرهای گروهی، مخصوصا برای سافاری و کمپینگ، خاطرات لذت بخشی را برای شما رقم خواهد زد.

اگر قصد مسافرت به صورت دسته جمعی را دارید، برای تهیه وسیله نقلیه مناسب، می توانید از مجموعه بزرگ کافه رنت، خودرو مورد نیاز خود را اجاره کنید. این مجموعه، با ارائه بهترین خودروهای داخلی و خارجی، همسفر و همراه همیشگی شما خواهد بود.

دیدگاه شما

فرمول: 40 + 23
02149934