بهترین مقاصد ایران برای سافاری

بهترین مقاصد ایران برای سافاری

سافاری، یکی از هیجان انگیزترین تفریحات کویری است که به تازگی، در میان مردم ایران، بسیار محبوب شده است. تجربه هیجان همراه با ورزش، فرصتی نیست که همیشه برای شما پیش بیاید.

کشور عزیزمان ایران، دارای چندین کویر بسیار مناسب برای این سرگرمی جذاب است. ما در این متن سعی کرده ایم تا گل چینی از بهترین مقاصد ایران، برای سافاری را به شما معرفی کنیم. برای سفر به کویر، می توانید از شرکت کافه رنت، خودروهای دو محوره و آفرودی اجاره کنید.

سافاری؛ حس کردن آدرنالین در تمام رگ های بدن

سافاری

سافاری یا وحش گشت، یکی از تفریحاتی است که با ماشین و در کویر انجام می شود. برای این فعالیت، اصولا از ماشین های قدرت مند و دو دیفرانسیل استفاده می شود.

علاوه بر ماشین، از اسب و شتر نیز می توان برای سافاری استفاده کرد. اولین سافاری ها در آفریقا انجام شدند و برگزارکنندگان، این نام را، برای این سفرهای طبیعت گردی گذاشتند. سافاری گرفته شده از کلمه ی سَفَر، به زبان ساحلی است که یکی از زبان های آفریقایی است.

زمانی که سافاری را تجربه می کنید، یک مقدار بسیار زیاد از هیجان و آدرنالین را، به خون خود تزریق می کنید. تصور کنید که با ماشین، در میان زمین و هوا هستید و برای زمانی کوتاه، شرایط بی وزنی را تجربه می کنید. این دقیقا همان شرایطی است که در سافاری برای شما ایجاد می شود.

طبق تحقیقات گسترده ای که انجام شده است، این ورزش، هیجان بسیار بالایی دارد و از این رو، برخی از افراد که مشکلات قلبی و یا مشکلات جسمی مزمن دارند، بهتر است این ورزش را تجربه نکنند.

برای این افراد نسخه دیگری از سافاری تحت عنوان سافت سافاری در نظر گرفته شده است. سافت سافاری دقیقا مثل سافاری است، با این تفاوت که راننده، سعی می کند آهسته تر ماشین را براند؛ به این ترتیب فردی که مشکل قلبی دارد نیز، می تواند این ورزش بی نظیر را با حال و هوایی دیگر تجربه کند.

سافاری؛ یک گشت وگذار ماهرانه در دل شن های نرم

مقاصد ایران برای سافاری

فکر کردن به رانندگی بدون محدودیت سرعت، در دل شن و ماسه های نرم کویر، هر انسانی را برای تجربه سافاری ترغیب می کند. این سرگرمی مفرح، یکی از پرطرف دارترین تفریحات در میان افراد ماجراجو و عاشقان هیجان است.

نکته ای که باید به آن توجه کنید، این است که برای سافاری، باید از رانندگان بسیار باتجربه و ماهر استفاده شود. راندن ماشین ها با سرعت بالا، در پستی و بلندی های کویر، یک کار حساس است که هرکسی نمی تواند آن را انجام دهد. انتخاب یک مکان مناسب، یکی دیگر از نکته های مهم در این تفریح است که باید به آن توجه کنید.

اگر خودتان مایل هستید که پشت فرمان خودرو بشینید، باید این نکته را به یاد داشته باشید که کوچک ترین اشتباه در سرعت بالا، ممکن است باعث حادثه و چپ شدن خودرو شود. بنابراین قبل از تجربه این ورزش، یاد بگیرید که هیجان خود را کنترل کنید.

کدام یک از کویرهای پهناور ایران، برای سافاری مناسب است؟

با انتخاب یک مکان مناسب برای سافاری، می توانید لذت این تجربه خاطره انگیز را برای خود و عزیزانتان دوچندان کنید. ما در این متن به شما کمک می کنیم تا بهترین منطقه را برای سافاری در اوقات فراغت خود انتخاب کنید.

کویر ابوزیدآباد؛ کویری زیبا در مرکز ایران

کویر بکر ابوزیدآباد، در شمال شرقی شهر زیبای کاشان، در استان اصفهان قرار دارد. این کویر، از جمله بهترین مناطقی است که، برای سافاری پیشنهاد می شود. کویر ابوزیدآباد، دارای یک طبیعت بسیار زیبا و دیدنی است که بازدید از آن، خالی از لطف نیست.

ویژگی های منحصربه فرد کویر ابوزیدآباد

در این کویر پهناور، شما می توانید با ماشین های قدرت مند و شاسی بلند، به سافاری و آفرود بپردازید. سافاری در کویر ابوزیدآباد، به دلیل شن های نرم و مناسب موجود در آن، یکی از بی نظیرترین تجربه های همه عمر شما خواهد بود.

این کویر زیبا چون اکثرا از شن پوشیده شده است و حالت سنگی و کوهستانی ندارد، حتی در شب نیز می تواند تجربه بی نظیری از آفرود را برای شما به ارمغان آورد.

این نکته را مد نظر بگیرید که هنگام آفرود در شب، چراغ های خودروی شما باید بتواند تا چند صد متر، تاریکی را بشکافد؛ به این ترتیب شما تسلط کافی روی مسیر پیش روی خود خواهید داشت.

شما همچنین می توانید از زیبایی های بی اندازه کویر ابوزیدآباد، در میان سافاری لذت ببرید. از جمله زیبایی های این کویر، می توان به بند ریگ آران و بیدگل اشاره کرد.

بهترین زمان تجربه کردن سافاری در کویر ابوزیدآباد

آب وهوا در همه کویرهای کشور، بسیار گرم است. بنابراین باید در فصول سرد سال به کویر بروید تا بتوانید نهایت لذت را از سفر خود ببرید.

بهترین فصل ها برای سفر به کویر ابوزیدآباد، اوایل فصل بهار، فصل پاییز و فصل زمستان است. البته طبق تجربه برخی از افرادی که در این بیابان به سافاری پرداخته اند، اواخر تابستان نیز، برای سافاری در این بیابان پهناور مناسب است.

از پایتخت کشور، به سمت کویر بکر ابوزیدآباد

اگر بخواهید از تهران به سمت این کویر زیبا بروید، یک مسیر تقریبا کوتاه در پیش دارید. فاصله تهران تا کویر ابوزیدآباد، نزدیک به 270 کیلومتر است. اگر با سرعت مناسب برانید، می توانید بعد از 3 ساعت رانندگی، به این بهشت خاکی برسید و از تجربه سافاری در آن بسیار لذت ببرید.

کویر ریگ زرین؛ یک کویر مملو از زیبایی های خیره کننده و طبیعی

اگر می خواهید هم زمان با سافاری، از زیبای های طبیعی نیز لذت ببرید، کویر ریگ زرین برای شما است. کویر ریگ زرین در ضلع جنوبی منطقه انارک و ضلع شرقی بیابان های نایین واقع شده است. در ضلع شمالی این کویر منحصربه فرد نیز، کوه های نمکی قرار دارند.

کویر ریگ زرین؛ کوه عقدا یا کوه سیاه، مسئله این است

این کویر بکر و خارق العاده، در منطقه ای مابین کویر بافق و روستای ساغند قرار گرفته است. بنابراین، مردم محلی آن منطقه، از این کویر با نام های کوه سیاه و کوه عقدا نیز یاد می کنند.

نکته قابل توجه این است که، این کویر زیبا در میان اکثر مردم و گروه های کویرنوردی، با نام کویر ریگ زرین شناخته می شود.

ویژگی های جذاب کویر ریگ زرین

کویر ریگ زرین

این کویر خشک، دارای زیبایی ها و جاذبه های بسیار زیادی است. کویر ریگ زرین، یکی از دنج ترین و آرام ترین مکان ها برای سافاری است. یکی از اختصاصی ترین ویژگی های این کویر، وجود یک کوه سیاه رنگ با ارتفاع 2050 متر در وسط آن است.

در واقع اگر از بالای آسمان به این کویر نگاه کنید، یک ساختار نعلی شکل را خواهید دید که یک کوه سیاه، در وسط آن قرار گرفته است. کویر ریگ زرین، هنوز توسط بسیاری از گروه های کویرنوردی کشف نشده است. بنابراین یکی از خلوت ترین و مناسب ترین مکان های ایران برای لذت بردن از تفریحات کویری است.

چگونه از پایتخت کشور، به کویر ریگ زرین برویم؟

اگر می خواهید از تهران به کویر ریگ زرین بروید، بهترین راه این است که ابتدا خود را به شهر اردکان در استان یزد برسانید. فاصله تهران تا یزد، نزدیک به 700 کیلومتر است که می توانید آن را در 7 ساعت بپیمایید. پس از رسیدن به استان یزد و شهر اردکان، با طی کردن مسیری کوتاه، می توانید به کویر زیبای ریگ زرین برسید.

کویر مرنجاب؛ یک کویر کوچک در حوالی نصف جهان

کویر کوچک و زیبای مرنجاب، یکی دیگر از کویرهای مناسب برای سافاری، در استان اصفهان است. این کویر، در شمال شهرستان آران وبیدگل قرار دارد. کویر مرنجاب، یکی از بهترین مقصد ها برای گروه های کویرنوردی و طبیعت گردی است.

ویژگی های خارق العاده کویر مرنجاب

این کویر بسیار زیبا، سرشار از زیبایی های طبیعی و تاریخی است. در کویر مرنجاب، می توانید علاوه بر سافاری، از شترسواری، پیاده روی و بازدید از ساختمان های تاریخی موجود در آن مکان نیز لذت ببرید.

شن و ماسه موجود در این کویر، بسیار نرم و سبک است. این ویژگی باعث شده است تا کویر مرنجاب، به یکی از پرطرف دارترین مقاصد برای عاشقان سافاری تبدیل شود.

برخی از نقاط کویر مرنجاب، حالتی سنگی و نامناسب برای سافاری دارد؛ به همین خاطر اگر قصد سافاری در این بیابان را دارید، حتما با افرادی که قبلا تجربه سافاری در این بیابان داشتند، مشورت کنید و بهترین قسمت آن را برای سافاری انتخاب کنید.

بهترین زمان برای سافاری در کویر مرنجاب

مانند همه کویرهای جهان، بهترین زمان برای سفر به این کویر نیز، نیمه دوم سال است. در فصل پاییز و فصل زمستان، هوا در کویر مرنجاب بسیار مطبوع و دل انگیز است. هوای مطبوع به همراه تفریحات فراموش نشدنی، یک تجربه خاطره انگیز را برای شما رقم می زند.

از تهران، به سمت کویر بکر و دل انگیز مرنجاب

فاصله پایتخت کشورمان تا کویر مرنجاب، نزدیک به 280 کیلومتر است. اگر از یک ماشین مناسب استفاده کنید و با سرعت ایمن برانید، بعد از تقریبا 3 ساعت، به مقصد می رسید. فاصله کوتاه کویر مرنجاب تا پایتخت کشور، این کویر را به یکی از محبوب ترین مقاصد، میان اهالی استان تهران و شهرستان های اطراف تبدیل کرده است.

کویر کاراکال؛ یک کویر در شهر قنات و قنوت، شهر یزد

یکی دیگر از معروف ترین و مناسب ترین کویرهای ایران برای سافاری، کویر کاراکال در استان یزد است. کویر کاراکال، در حوالی شهر بافق و روستای صادق آباد قرار دارد. این کویر، در بین گردشگران و مسافران، با نام کویر صادق آباد نیز شناخته می شود.

ویژگی های خاص کویر کاراکال

یکی از مهم ترین مزایای کویر کاراکال، هموار بودن مسیر این کویر است که دسترسی به آن را بسیار آسان کرده است. مسیر کویر کاراکال، آسفالت است و شما می توانید خیلی راحت خود را به سافاری در دل این کویر برسانید. در کویر کاراکال، می توانید یک گونه بسیار زیبا از گربه سانان ایرانی را نیز مشاهده کنید.

از پایتخت ایران، به سمت کویر کاراکال در یزد

برای رسیدن از تهران به کویر کاراکال و تجربه بی نظیر سافاری در آن، باید ابتدا خود را به شهر تاریخی یزد برسانید. پس از رسیدن به شهر یزد، با طی کردن یک جاده کویری می توانید به شهر بافق برسید. بعد از گذر کردن از بافق، روستای باقرآباد و روستای صادق آباد، به کویر دل انگیز کاراکال می رسید.

سافاری در کویر مصر

یکی از زیباترین کویرهای ایران، کویر مصر است. این کویر در استان اصفهان است و در 50 کیلومتری شهرستان خور قرار دارد.

این کویر یکی از بهترین موقعیت ها و شن ها را برای سافاری دارد. علاوه بر سافاری می توانید از خانه های قدیمی و تاریخی این منطقه نیز دیدن کنید. در کویر مصر، علاوه بر خودروهای افرودی پرقدرت و دومحوره، می توانید از شتر نیز استفاده کنید.

از تهران، تا کویر مصر 642 کیلومتر راه دارید و تقریبا باید 10 ساعت راه بپیمایید. اما مطمئن باشید که ارزشش را دراد. از تهران باید به ترتیب به قم، کاشان، نایین، اردکان، چوپانان، چاه ملک و فرخی بروید تا در نهایت به کویر زیبای مصر برسید.

کویر شهداد، قطب گرمایی زمین

یکی از کویرهای دیگری که در کشور، برای سافاری بسیار مناسب است، کویر شهداد است. این کویر تا کرمان صد کیلومتر است. این کویر، بنابر تحقیقات انجام شده، گرم ترین نقطه کره زمین است. اگر قصد سفر به این کویر را دارید، می توانید از اقامتگاه های بومگردی برای اسکان استفاده کنید.

علاوه بر سافاری، می توانید از سکوت و آرامش کویر و همچنین تماشای آسمان در کویر شهداد بپردازید. فاصله تهران تا کویر شهداد، فاصله ای تقریبا طولانی است، اما دیدنی های زیادی در مسیر دارید. از تهران تا کویر شهداد، حدود 12 ساعت باید رانندگی کنید.

سخن پایانی

همه سعی ما در این متن، این بود که شما را با تفریح هیجان انگیز سافاری و مکان های مناسب برای این سرگرمی آشنا کنیم. شما می توانید در هر زمان که بخواهید، خود را با ماشین به این مقاصد برسانید و از وقت گذراندن در آن ها لذت ببرید. بدین منظور، نیاز به یک ماشین مناسب، جادار و ایمن دارید.

شرکت باتجربه کافه رنت، یکی از بهترین و منصف ترین شرکت های اجاره خودرو در ایران است. این مجموعه با بیش از 10 سال تجربه در این زمینه، همیشه در جلب رضایت مشتری های خود، خوش درخشیده است.

برای کویرگردی، سافاری و دیدن شب کویر، می توانید از این شرکت، خودروهای مناسب آفرودی و قدرتمند اجاره کنید. شما می توانید به صورت آنلاین یا حضوری، انواع ماشین های داخلی و خارجی را از این شرکت تهیه کنید.

سفری بی خطر، به همراه تجربه های جدید و جالب را برای شما و عزیزانتان آرزومندیم.

دیدگاه شما

فرمول: 37 - 20
02149934