تفریحات تابستانه ترکیه

تفریحات تابستانه ترکیه

کشور سرسبز ترکیه، با آب و هوای مناسب دارای تفریحات تابستانی زیادی است که با توجه به نزدیک بودن به ایران، مقصد محبوبی برای سفر محسوب می شود.

علاوه بر لذت بردن در سواحل، شنا در دریا و گشت و گذار در بازارهای ترکیه، تفریحات دیگری نیز در این کشور وجود دارد. در این مقاله، این تفریحات را به شما معرفی می کنیم تا اگر قصد سفر و اجاره ماشین در ترکیه را دارید، از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

آکواریوم استانبول

آکواریوم استانبول

یکی از مکان های دیدنی های ترکیه، آکواریوم استانبول است که بزرگ ترین آکواریوم در این کشور است و در سال 2011 افتتاح شد. مساحت آن 22000 متر و دارای دو طبقه است.

در این آکواریوم حدود 17000 گونه جانوری در 17 بخش نگه داری می شوند. گونه های جانوری که در این مکان وجود دارند، شامل پنگوئن های جنتو، برگچه خوار، مارماهی خالدار، آراپایما، بادکنک ماهی، ماهی مرکب بنگگای، مارماهی راه راه، سفره ماهی دماغ گاوی، فرشته ماهی امپراتور، سفره ماهی، دیرینه سوسمار، کوسه ماهی، دلقک ماهی و ... هستند.

17 بخشی که این موجودات در آن نگه داری می شوند، هر یک، نقاط مختلفی از دنیا را به بینندگان نشان می دهند. این بخش ها شامل دریای سیاه، تنگه بسفر استانبول، دریای مرمره، تنگه داردانل، دریای اژه، کانال سوئز، دریای سرخ، قاره جنوبگان، دریای مدیترانه، تنگه جبل الطارق، بخش شرقی اقیانوس اطلس، شیار میانی اقیانوس اطلس، بخش غربی اقیانوس اطلس، کانال پاناما، اقیانوس آرام، بخش نالتیلیوس و جنگل های بارانی آمازون هستند.

علاوه بر بازدید از این بخش ها و دیدن موجودات آبزی و غیر آبزی تفریحات دیگری نیز در این مکان وجود دارد که شامل موارد زیر است:

• هزار توی آینه

• غواصی با کوسه ها

• غذا دادن به ماهی ها

• شبیه ساز هلیکوپتر سواری

امکاناتی رفاهی نیز در این مجموعه مانند فروشگاه سوغات، رستوران و کافه ها، برگزاری مراسمات در آکواریوم، دور های غواصی و... وجود دارند.

جزیره آکدامار وان

جزیره آکدامار وان

جزیره آکدامار، یکی از زیباترین جزیره های وان ترکیه است که هر ساله گردشگران زیادی را از نقاط مختلف دنیا به سمت خود می کشاند.

مساحت این جزیره بسیار زیبا که در دریاچه وان قرار دارد، 700 متر مربع است. فاصله آن با شهر وان 41 کیلومتر و با ساحل 3 کیلومتر است. دلیل نام گذاری این جزیره، داستانی قدیمی و افسانه ای، مربوط به یک شاهزاده به نام تامارا است که در این جزیره زندگی بوده است.

تامارا عاشق یک فرد غیر اشراف زاده شده بود. او هر شب فانوسی به سمت پسر می گرفت و پسر شناکنان خودش را به تامارا می رساند. تا اینکه پدر تامارا متوجه این موضوع می شود؛ فانوس را می شکند و پسرک در دریاچه گم و سپس غرق می شود. آخرین کلامی که می گوید « آخ تامارا» بوده است. همین نام روی جزیره باقی می ماند و به مرور زمان به آکدامار تغییر پیدا می کند.

طبیعت این جزیره بسیار زیبا و بکر است و فقط وقتی از نزدیک آن را می ببینید، متوجه فوق العاده بودن این جزیره می شوید. هوای آن به قدری پاک و دارای اکسیژن خالص است که با یک نفس عمیق، جان تازه ای می گیرید. برای رسیدن به این جزیره باید از قایق هایی که در ساحل وجود دارد استفاده کنید و علاوه بر دیدن زیبایی های دریاچه و جزیره، لذت قایق سواری را نیز بچشید.

در این جزیره می توانید از کلیسای زیبای صلیب مقدس نیز بازدید کنید. این کلیسا در سال 915 تا 921 میلادی ساخته شده است. داخل کلیسا بسیار جذاب است و می توانید از نمایشگاه عکس داخل آن نیز، دیدن کنید. در بخش دیگر کلیسا یک عینک واقعیت مجازی وجود دارد که شما با به چشم زدن آن، یک سیر هیجان انگیز در این جزیره و دریاچه وان خواهید داشت.

پارک آبی آکوالند

پارک آبی آکوالند

پارک آبی آکوالند، در سواحل مدیترانه، در منطقه کنیالتی شهر آنتالیا واقع شده است. این پارک، بزرگ ترین پارک آبی ترکیه است که در سال 1994 تاسیس شد. در این مجموعه، بخش های مهیج و جذابی وجود دارد که می تواند آدرنالین خون شما را بالا ببرند. در ادامه این بخش ها را به شما معرفی می کنیم.

سرزمین دلفین ها (دلفین لند)

در این بخش، شما می توانید علاوه بر تماشای هنرنمایی دلفین ها، با آن ها شنا کنید و عکس یادگاری بگیرید. در پایان می توانید با پرداخت هزینه، این عکس ها را تحویل بگیرید.

سرسره های جذاب و هیجان انگیز

سرسره های متنوع پارک، ساعت ها شما را سرگرم می کند و سبب تجربه کم نظری کنار اطرافیانتان می شود. انواع سرسره ها مانند سرسره های تونلی، روباز،U شکل، چاله فضایی، با تیوب و بدون تیوب، با امنیت بالا، وجود دارند که حتما با آن ها هیجان بالایی را تجربه خواهید کرد.

استخرهای مجموعه

در این پارک، استخرهای متنوعی مانند استخر کودکان، استخر مخصوص تماشای موسیقی زنده، استخر استراحت و ریلکس کردن و استخر مواج وجود دارند. همچنین خدماتی مانند ماساژ حرفه ای و ماساژ ترکی در این استخر ها ارائه می شود.

قایق سواری در استخر و رودخانه خروشان

در این پارک رودخانه ای مواج به طول 300 متر وجود دارد که می توانید در آن قایق سواری (رفتینگ)، روی امواج مصنوعی را تجربه کنید.

بانجی جامپینگ در بالاترین ارتفاع

اگر سرسره های مهیج این مجموعه به قدر کافی ضربان قلب شما را زیاد نکرد، پیشنهاد می کنیم جامپینگ را امتحان کنید و از ارتفاع 70 متری بپرید تا همزمان احساس ترس و رهایی و هیجان را تجربه کنید. امنیت این بخش نیز، کاملا کنترل شده است.

رستوران های مرکز آبی

در این مجموعه چند رستوران، فست فود و کافی شاپ وجود دارند که می توانید هنگام خستگی و گرسنگی، در این مکان ها به استراحت بپردازید.

شهربازی ویالند استانبول

شهربازی ویالند استانبول در شب

شهربازی ویالند، یکی از بزرگ ترین شهربازی های ترکیه است که 200 هزار متر مساحت دارد. کافی است وارد این مجموعه شوید تا معنای واقعی هیجان را بفهمید. انواع بازی ها برای کودکان و بزرگسالان، در اینجا به چشم می خورد. در ویالند علاوه بر بازی های مهیج، امکانات دیگری نظیر چندین کافه و رستوران، فروشگاه های سوغاتی و سالن برگزاری مراسمات نیز وجود دارد. در ادامه به معرفی تعدادی از بخش های مجموعه می پردازیم.

ترن نفس گیر، هیجان در سه ثانیه

یکی از بازی های جذاب مجموعه، ترن نفس گیر است. شما در سه ثانیه به سرعت 110 کیلومتر در ساعت می رسید و اوج هیجان را تجربه می کنید.

رودخانه وحشی، لذت شیرین موج سواری

می توانید لذت موج سواری را در رودخانه وحشی با قایق هایی که تا 9 نفر ظرفیت دارند تجربه کنید. مسافت این رودخانه 700 متر است و در میانه راه آبشاری جذاب در انتظار شماست.

سرسره وایکینگ، هیجان سقوط

در ویالند می توانید از سرسره های آبی هم لذت ببرید، سوار وایکینگ ها شوید و لحظاتی شاد را تجربه کنید.

سافاری تونل، سفر در دل تاریکی

تجربه ورود به یک مسیر تاریک، همیشه هیجان انگیز است. وارد سافاری تونل شوید و این هیجان را تجربه کنید.

بخش های دیگر مجموعه شامل چرخش 360، برج عدالت، ترن ماجراجو، جهانگرد کوچک، پرندگان دیوانه، روزی روزگاری استانبول، قطار معدنچی کوچک، رویای فاتح، چرخ و فلک، آتش نشان قهرمان، قصر تاب ها، اتاق جادو، جت اسکی، کودکان چرخان، ماشین کوبنده، قطار سریع السیر، ترامبولین کانگورو، برج کوچک، رانندگان شجاع، سینمای چهار بعدی، عصر یخبندان و ... است.

علاوه بر این بخش ها می توانید از وای فای رایگان، دستبند zoom و سرویس های شهربازی استفاده کنید. همچنین در کنار شهربازی، مرکز خرید ویالند وجود دارد که می توانید به آنجا هم سر بزنید.

بالن سواری در کاپادوکیه

بالن سواری در کاپادوکیه

یکی از لذت بخش ترین و پرطرفدارترین تفریحات ترکیه، بالن سواری در کاپادوکیه است که به شهر بالن ها معروف است. فاصله کاپادوکیه تا استانبول 750 کیلومتر و تا آنکارا 290 کیلومتر است. کاپادوکیه به وسیله آتش فشان های فوران شده، در طول چند میلیون سال پیش به وجود آمده است. سنگ های رسوبی بعد از هزاران سال به ستون هایی مناره شکل تبدیل شده اند که ارتفاع برخی از آن ها به 40 متر می رسد. با این بالن ها می توانید بر فراز آسمان، در حالی که زیر پایتان این صخر ه های زیبا خودنمایی می کنند، پرواز کنید. این بالن ها شما را تا ارتفاع 900 متری بالا می برند و شما می توانید هیجان زیادی را تجربه کنید. شما می توانید صدها بالن رنگی را در اطراف خود ببنید که منظره زیبایی را مانند یک نقاشی خلق کرده اند.

استحمام درپاموکاله

استحمام درپاموکاله

پاموکاله به معنای قلعه پنبه ای، نام شهری کوچک در جنوب ترکیه است که به خاطر چشمه، رود و استخرهای طبیعی و مصنوعی معروف است. این روستا در نزدیکی شهر دنیزلی قرار دارد و فاصله آن از ازمیر و آنتالیا سه ساعت و از استانبول، هفت ساعت است.

چشمه های آب گرمی که در این مکان قرار دارد، به مرور زمان به دلیل رسوبات انباشته شده، پس زمینه ای سفید پیدا کرده است و زیبایی فوق العاده ای به این منطقه می بخشد. اگر در تابستان به پاموکاله بروید، کوهی یخ را در مقابل خود می بینید که در مقابل گرما مقاوم است. در قسمت پایین پاموکاله، رود و برکه قرار دارند و در ارتفاعات، تراس های آب گرم را می بینید. با آب تنی در این تراس ها می توانید احساس سبکی را تجربه کنید. علاوه بر این چشمه های آب گرم تفریحات دیگری نیز در پاموکاله وجود دارد که می توانید به آن ها سر بزنید.

چشمه آب سرخ کاراهایت

چشمه های آب گرم کاراهایت در پنج کیلومتری پاموکاله قرار دارند که دمای این چشمه ها به 60 درجه هم می رسد. وجود اکسیدهای گوناگون، باعث سرخ شدن آب این چشمه ها شده است. این آب برای درمان بیماری هایی مانند رماتیسم، سیستم گردش خون، آسم و برونشیت بسیار مفید است.

پارک ملی پاموکاله

این پارک در قسمت پایین پاموکاله قرار دارد. می توانید کوه های سفید پاموکاله را ببینید در حالی که در دریاچه آن آب تنی می کنید. همچنین در این پارک، بالن سواری و پاراگلایدر نیز وجود دارد. ورود به این پارک رایگان است و مردم در تعطیلات آخر هفته برای استراحت و کمپینگ در این منطقه جمع می شوند. پارک ملی پاموکاله در فصول گرم تر سال، پذیرای گردشگران زیادی از سراسر جهان است.

شهر باستانی هیراپولیس

علاوه بر آب تنی در استخرها و چشمه ها، می توانید به شهر باستانی هیراپولیس نیز سر بزنید. هیراپولیس در زبان یونانی به معنای شهر مقدس است. این شهر 190 سال قبل از میلاد توسط شاه ایومنس دوم کشف شد. زلزله سال 60 میلادی باعث ویرانی آن شد. این شهر بعدا بازسازی شد و در قرن دوم و سوم میلادی، اوج رونق خود را تجربه کرد.

در هیراپولیس، می توانید از تئاتر باستانی آن که در شیب بالای ویرانه های هیراپولیس قرار دارد نیز بازدید کنید.

پاراگلایدر در اولودنیز

پاراگلایدر در اولودنیز

اولودنیز، یک دهکده تفریحی کوچک در منطقه فتحیه استان موغله است که در قسمت شمالی به کوه و در قسمت جنوبی به سواحل دریای اژه می رسد. کوه بابا با ارتفاع چشم گیر 1969 متری، موقعیتی مناسب را برای پاراگلایدرینگ به وجود آورده است.

سه نقطه شروع با ارتفاع های 1672، 1800 و 1980 متر وجود دارد و هر سه نقطه در جهت های مختلف باد متفاوت هستند. ایمنی گردشگران به طور کامل تامین شده است و به ندرت حادثه ای در این منطقه رخ می دهد.

پرش به طور همزمان با یک مربی انجام می شود و در تمام این مدت در هوا تحت نظارت قرار دارید. با پاراگلایدر تجربه متفاوت و بی نظیر پرواز را خواهید داشت و هیجان کم نظیری را تجربه خواهید کرد. از این منطقه به عنوان بهشت پاراگلایدر یاد می شود.

دره عمیق ساکلی کنت

دره عمیق ساکلی کنت

پارک ملی ساکلی کنت که یکی از محبوب ترین مکان های گردشگری ترکیه است، 12 هزار هکتار مساحت دارد. دره ساکلی کنت مشهورترین قسمت این پارک است.

این دره هزاران سال پیش با ترک خوردگی زمین شکل گرفته است. طول این دره 18 کیلومتر و ارتفاع آن بین 200 تا 600 متر متغیر است. این دره سال 1989 افتتاح شد؛ تا یک سال، فقط توسط محلی ها شناخته شده بود. در سال 1995 وزیر امور خارجه کشور، از این دره دیدن کرد و پس از بازدید او، دره سانکلیت به محیطی شاد برای تعطیلات گردشگران تبدیل شد.

به محض ورود به این دره، غرق در زیبایی های آن می شوید. آب هایی که از سنگ های آهکی سرازیر می شوند، زیبایی های این دره را دو برابر می کنند. در تابستان که ارتفاع آب کم تر است، می توانید وارد دره شوید، در آن قدم بزنید. آب تنی کنید و خنکای آب را با پوست حس کنید.

کافه رنت همراه شما

در این مقاله با تفریحات ترکیه آشنا شدیم. با توجه به دور بودن و پراکنده بودن این مکان ها از مرکز شهر، نگران رفت وآمد خود نباشید.

مجموعه کافه رنت با چند سال سابقه در ارائه خودروهای اجاره ای، در کشور ترکیه نیز دارای شعبه است. شما می توانید با پرداخت هزینه ای مقرون به صرفه، از این مجموعه، خودرو اجاره کنید تا گشت وگذاری بدون دغدغه را در ترکیه برای خود و اطرافیان رقم بزنید.

دیدگاه شما

فرمول: 40 + 15
02149934