تفاوت سوناتا yf و lf

تفاوت های سوناتا وای اف در مقابل سوناتا ال اف

سوناتا یکی از انواع خودرو جذاب و قدرتمند در بازار خودرؤسازی است که برای سفر های خانوادگی و استفاده شخصی بینظیر طراحی شده است. این خودرو هم برای جوانان طراحی شده است و هم برای افرادی که به دنبال لذت بردن از یک سفر خانوادگی ناب هستند، جذابیت بسیاری دارد. در این مقاله از کافه رنت قرار است به سراغ بررسی تفاوت سوناتا yf و lf برویم و یکی از خودرو های پرطرفدار برای اجاره خودرو در کافه رنت را باهم بررسی کنیم؛ از این رو از شما دعوت می کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

چگونه انواع سوناتا را از هم تشخیص دهیم؟

یک راننده معمولی زمانیکه برای خرید هیوندا سوناتا مشتاق می شود چهره کلی از این اتومبیل را در ذهن تصور می کند؛ خودرو سدان با چراغ های باریک، پشت آن و ظاهر کشیده اولین طرحی است که از یک سوناتا در ذهن نقش می بندد. ولی یک شخص ماشین باز اطلاع دارد که برای خرید هیوندا که در حال حاضر یکی از بهترین ماشین های موجود در بازار است ما تنها با یک مدل سوناتا برای خرید یا کرایه روبرو نیستیم.

این خودرو کره ای آنقدر سابقه طولانی و درخشانی در صنعت خودرؤسازی جهان داشته که باعث شده سری های مختلف و متنوعی با نام های متفاوتی در بازار از این اتومبیل فروخته شود. از این رو خرید هیوندا سوناتا در ایران و سایر کشور ها بسیار رونق دارد. حالا اگر فردی شناخت کامل درباره خرید این خودرو را نداشته باشد چگونه باید بتواند به درستی فرق (تفاوت سوناتا yf و lf) آن ها را از هم تشخیص دهد؟ برای جواب به این سؤال از شما دعوت می کنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

راه های تشخیص تفاوت سوناتا yf و lf

اولین راه تشخیص و شاید بتوان گفت بهترین و آسان ترین راه تشخیص تفاوت سوناتا yf و lf و به طور کلی مدل سوناتا سن و سال آن است. یعنی با کمک سال خودرو این توانایی را دارید بفهمید چه مدلی مقابل شما قرار دارد.

مدل های تولید سوناتا NF , Yf , LF

مدل قبل از 2009 سوناتا NF
مدل 2009 تا 2014 سوناتا YF
مدل 2015 تا 2017 سوناتا Lf

تفاوت ظاهری سری های مختلف سوناتا

کیا اپتیما پلت فرمی شبیه به سوناتا YF دارد. این مدل از خودرو های سوناتا در واقع ظاهر جوان پسندانه تر از سری قبلی دارد که این کمپانی خودرؤسازی به بازار روانه کرده است. اما به دلیل انتقادات بی شمار و متعددی که به این طراحی در محل تولدش به آن شد، در سری بعدی (LF) شکل کلاسیکی از خودروی پیشین همین مدل به بازار آمد. با این حال شرکت هیوندایی که در بیشتر مواقع نشان داده اهمیت فوق العاده زیادی به سلیقه مشتری می دهد و برای مصرف کننده احترام زیادی قائل است، سوناتا 2018 خود را دوباره با ظاهر اسپرت و شگفت انگیزی روانه بازار خرید کرده است.

این مدل متأسفانه بنابر مشکلات متعددی هنوز به ایران نیامده اما قرار است در آینده ای نچندان دور سری هیبریدی آن به ایران هم برسد. در حال حاضر برای تشخیص آخرین مدل سوناتا یا به عبارت دیگر تفاوت سوناتا yf و lf در بازار باید این نکات مهم و اساسی را بدانید که مدل LF ابعاد بزرگ تری دارد و از این رو برای سفر و مسافرت های دست جمعی بسیار مناسب تر است و چراغ های متفاوتی نسبت به وای اف دارد. نوار نقره ای کروم که ظاهر جذابی به خودرو داده است، آن هم از جلو خودرو تا دور شیشه عقب به صورت یک نوار ممتد کشیده شده که در سری پیشین وجود نداشت و همین عامل باعث جذابی دو چندان خودرو شده است.

شما با نگاه به ظاهر خودرو این توانایی را دارید تا مدل آن را تشخصی دهید. نوار نقره ای تعبیه شده در زیر چراغ های سوناتا سری نخست (NF) وجود ندارد و به کلی از طراحی ماشین حذف شده است. طراحی خودرو در این سری نسبت به دو مدل بعدی خیلی ساده تر به نظر می آید.

در سوناتا YF و LF زیر دستگیره ای که مخصوص باز کردن در است یک چراغ قرار گرفته و همچنین چراغ های روی آینه بغل که طراحی منحصر به فردی دارد نسبت به سری اول این خودرو ها باریک تر شده است. در این دو سری در بخش جلو پنجره کروم خودرو سه خط افقی منحصر به فرد وجود دارد. فرق این دو سری یا به عبارتی تفاوت سوناتا yf و lf را می توان از نمای جانبی این سوناتا ها تشخیص داد.

در مدل LF شاهد خطی در سقف خودرو هستید که تا منتهی الیه صندوق عقب می رسد. این خط در مدل های قبل یا بهتر است بگوییم سری های پیشین وجود نداشته است. چراغ جلو خودرو هم به مراتب نسبت به سری های پیشین کشیده تر شده و از نمای جانبی خودرو تا وسط در کاپوت طراحی شده است و به نوعی ادامه پیدا می کند. تفاوت بارز مدل YF با LF را می توانید در واقع از طریق سقف این دو مدل سوناتا متوجه شوید.

مدل جدیدتر که طراحی به روز شده و منحصرتری هم دارد، یک سقف پانوراما و یک تکه دارد ولی سان روف در سقف YF که برای سفر های تفریحی این ماشین را بسیار ناب کرده است ،کوچک تر و ساده است. همچنین کابین سوناتا LF از YF بسیار متفاوت و متمایز طراحی شده است چرا که طراحی جدید سری LF کمی حجیم تر شده و برای خانواده های پر جمعیت مناسب تر است و از این رو اتاق بزرگ تری به سرنشینان می دهد.

امکانات رفاهی در سوناتا

امکانات و آپشن های رفاهی سوناتا وای اف

با کرایه هیوندا سوناتا سری LF شما در اصل صاحب خودرویی با آپشن ها و امکانات بیشتر و به روزتری می شوید. برای مثال در این خودرو سیستمی برای متناسب کردن مصرف سوخت طراحی شده که این سیستم تنها در این مدل خودرو وجود دارد تا بتوانید نوع رانندگی را بین گزینه هایی که در دسترس دارید «اسپرت، معمولی و اقتصادی» تغییر بدهید. سردکن صندلی هم آپشن تازه ای است که در حال حاضر در خودرو های سری جدید سوناتا نصب شده است و تنها در صندلی جلو سوناتا سیستم به روزتری و جدیدتری به کار رفته است.

سوناتا LF هنگام رانندگی در یک صفحه نمایش چند اینچی و جذاب نقاط کور دید راننده را در زمان رانندگی به نمایش می گذارد. صندوق عقب برقی و ترمز دستی برقی هم از آپشن های جذاب و جدید و امکاناتی است که فقط در سری آخر این خودرو ها وجود دارد. در انتهای این بخش از تفاوت سوناتا yf و lf باید گفت که تقاضا در بازار برای کرایه هیوندا سوناتا بسیار داغ است و شما به راحتی می توانید در کافه رنت اجاره خودرو بدون راننده را تجربه کنید..

یکی از خودر های محبوب و پرطرفدار کره ای که از گذشته تا کنون فروش آن با شکست مواجهه نشده و همیشه فروش بسیار خوبی داشته است و هیوندای سوناتا با قدرت به عنوان خودرویی موفق و قدرتمند در صنعت خودرؤسازی تا کنون در بازار خودرو استوار پابرجا مانده است.

این خودرو از سال 2006 وارد بازار خرید و فروش کشورمان شد ، در ادامه این مقاله به بررسی و مقایسه مدل های 2006 تا کنون در بازار خودروی سوناتا می پردازیم.

بررسی انواع هیوندای سوناتا

هیوندای سوناتا سابقه ای طولانی در بازار خودرو دارد و در همه حال با اقبال گستره مردم روبه رو شده است. تا کنون نیز سری های گوناگونی از این خودرو در هفت نسل با اسم ها و انواع متعدد و متفاوت وارد بازار شده اند. همانطور که پیشتر نیز در ابتدای مقاله گفته شد اولین نسخه ای که از این خودرو وارد ایران شد سوناتا NF بود که در واقع پنجمین نسل از این خودرو ها محسوب می شد.

هیوندای سوناتا NF

این خودرو با داشتن ویژگی های فنی و طراحی خوب در کنار تجهیزات و امکانات نسبتاً خوب و عالی که دارد، فروش خوبی را در بازار ایران و سراسر جهان تجربه کرد و توانست خیلی زود در سال 2009 مورد فیس لیفت واقع شود که می توان به تغییراتی در جلو پنجره، اضافه شدن نوار های کروی بر روی سپر های عقب و جلو و تغیراتی در چراغ های جلو و عقب اشاره کرد همچنین نمای داشبورد این خودرو نیز نسبت به مدل های پیشین به طور کلی تغییرات عمده ای کرده است.

هیوندای سوناتا NF با دو موتور 6 سیلندر و 4 سیلندر در بازار فروش خودرو ایران عرضه شد؛ موتور 3.3 لیتری با قدرت 235 اسب بخار و موتور که به گیربکس 5 سرعته اتوماتیک مجهز است و 2.4 لیتری با قدرت 162 اسب بخار از جذابیت های فنی این خودرو محسوب می شود.

هیوندای سوناتا nf

هیوندای سوناتا YF

نسل ششم هیوندای سوناتا که در بازار جهانی با نام سوناتا YF رونمایی شد و به شهرت رسید از سال 2011 تا 2014 برای مصرف کنندگان وارد بازار رقابتی خودرو شد. چهره ی این نسل از سوناتا در ظاهر و طراحی می توان گفت که با نسل قبلی خود یعنی سوناتا NF کاملاً متفاوت است و می توان گفت هیچ شباهتی به سری های پیشین ندارد و سبک طراحی YF که جسورانه و تهاجمی به نظر می رسد و تبدیل به خودرویی جذاب و مدرن شده است که در بازار خودروی ایران هم با استقبال به نسبت بالا و خوبی مواجه شده است.

قیمت و مشخصات هیوندای سوناتا YF

طراحی جدید آن منجر به وزن کمتر، طول بیشتر و همچنین ارتفاع کمتر شد و از نظر مشخصات فنی این خودرو در برگیرنده یک موتور 4 سیلندری با ظرفیت 2.4 لیتری است که قدرت آن به 178 اسب بخار می رسد و از سیستم گیربکس 6 سرعته اتوماتیک بهره می برد که توانایی تعویض دستی را داراست.

هیوندای سوناتا LF

هیوندای سوناتا LF مدل 2015

هفتمین نسل هیوندای سوناتا که در بازار داغ رقابتی با نام سوناتا LF از سال 2015 با طراحی لوکس تر از قبل عرضه شد و تغییرات زیادی نسبت به نسل قبل خودرو کرده است و با نگاه اول متوجه چراغ های جلوی زنون و جلو پنجره کرومیک جدید آن می شوید.
سوناتا LF از دارای موتور 2.4 لیتری است که قدرتی بالغ بر 178 اسب بخار دارد، شتاب این مدل 9.9 ثانیه است و حداکثر سرعت این مدل از سوناتا 205 کیلومتر بر ساعت است و می توان این نکته را هم بیان کرد که از نظر امکانات رفاهی و ایمنی سوناتا LF یکی از کاملترین و بینظیرترین خودروهاست.

هیوندای سوناتا هیرید LF

در سال 2017 برای نخستین بار نسخه ی هیبریدی سوناتا هم وارد بازار ایران شد که علاوه بر تفاوت های ظاهری در طراحی و دیزاین، دارای پیشرانه ای قوی تر و بسیار مجهزتر نسبت به ورژن بنزینی همین خودرو است.

کافه رنت این امکان را به وجود آورده است که با مراجعه به وب سایت کافه رانت به راحتی اقتصادی ترین خودرویی که مدنظر دارید کرایه کنید و لذت ببرید. از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم.

دیدگاه شما

فرمول: 35 + 24
02149934