ییلاق اوپرت کجاست؟

ییلاق اوپرت کجاست

یکی از ییلاق های رویایی کشورمان، ییلاق اوپرت است که مکانی در میان کوه ها و ابرهاست. منطقه ای در مرز دو استان سمنان و مازندران که پوشش گیاهی و آب و هوا ی بی نظیر آن گردشگران و طبیعت دوستان را شیفته ی خود می کند.

ییلاق اوپرت، پوشیده از ابرها، دارای چشمه های گوارا و دشت های سرسبزی است. تفرج اسب ها، غذاهای محلی و طبیعت گردی را نیز باید به لیست جاذبه های گردشگری این ییلاق اضافه کرد.

با ما همراه باشید تا نگاهی به برخی از جاذبه ها و جاهای دیدنی ییلاق اوپرت بیندازیم. اگر قصد سفر به این ییلاق زیبا را دارید، می توانید از مجموعه کافه رنت، خودروی مدنظرتان را اجاره کنید.

موقعیت جغرافیایی و آب و هوا

اوپرت، منطقه ای ییلاقی و خوش آب و هوا در مرز بین استان سمنان و مازندران و محل تلاقی کویر سمنانی و جنگل مازندرانی است. اوپرت را می توان از جمله ییلاق های تابستانی خواند چراکه در این فصل سال آب و هوای آن بسیار مناسب گشت و گذار و تفریح است.

این ییلاق در جنوبی ترین قسمت از مازندران و شمالی ترین بخش سمنان قرار گرفته و به همین دلیل قسمت شمالی آن پوشیده از ابرها و پوشش گیاهی فشرده و سرسبزی است.

کوهستان در واقع جلوی عبور ابرها را می گیرد و به همین دلیل، بخش جنوبی این منطقه، حالت کویری و خشک دارد. اوپرت، در واقع نام کوهی است که در این مرز دو استان قرار گرفته و نام ییلاق از این کوه گرفته شده است.

ییلاق اوپرت در فاصله ی 55 کیلومتری مهدی شهر، در استان سمنان است. برای سفر به ییلاق اوپرت، بهترین راه ها را به شما معرفی می کنیم.

دو مسیر برای رسیدن به ییلاق اوپرت، یکی جاده فیروزکوه و دیگری مسیر شهمیرزاد است که افراد با تجربه مسیر شهمیرزاد را بیشتر پیشنهاد می کنند. اگر از تهران قصد سفر به این ییلاق را داشته باشید، باید از جاده فیروزکوه به سوی ورسک، خطیر کوه و بعد از آن اوپرت بروید.

آب و هوای ییلاق اوپرت، معتدل و بسیار تازه است و چشم انداز طبیعتی که دارد بر زیبایی و طراوت آن می افزاید.

جاذبه ها و جاهای دیدنی ییلاق اوپرت

ییلاق اوپرت

اولین موردی که می توان ذکر کرد، این است که قسمت شمالی این ییلاق، معمولا همیشه پوشیده از ابرها است و این تجربه ی لذت بخشی برای شما فراهم می کند.

منظره ای شگفت انگیز، که دریایی از ابرها را از بالا مشاهده می کنید. در مناطق دیگری از ایران نیز، این پدیده اتفاق می افتد اما غلظت ابرهای این منطقه و همچنین مرز بین سبزی و خشکی، اقیانوس ابر اوپرت را خاص کرده است.

این منطقه دارای آبشارها، رودخانه، پوشش گیاهی خاص و تنوع جانوری است که هر طبیعت گردی را به ذوق می آورد. آب و هوا و اقلیم منطقه هم به گونه ای است که امکان رشد گیاهان دارویی در آن وجود دارد.

در این منطقه اسب های وحشی هم در دشت ها حضور دارند که بر زیبایی این منطقه افزوده اند. اگر اهل پیاده روی هستید، هنگام سفر به این ییلاق، کفش مناسب را فراموش نکنید؛ چراکه در این منطقه دشت های بسیار زیبایی وجود دارد که پیاده روی در آن ها بسیار لذت بخش است.

جنگل های قسمت شمالی ییلاق بسیار زیباست و بازدیدکنندگان زیادی را به خود می کشاند. ییلاق اوپرت، کوهستان، جنگل، دشت، ابرها و چشمه ها را همگی در خود دارد بنابراین انواع تفریحات از جمله کوهنوردی، پیاده روی در طبیعت، تفرج تنوع گیاهی و جانوری و دیدن اقیانوسی از ابر زیر پایتان در آن وجود دارد.

در ادامه به برخی دیگر از جاهای دیدنی ییلاق اوپرت می پردازیم.

دریاچه چورت

یکی از پرطرفدارترین موارد در سفر به منطقه ی اوپرت، دریاچه چورت یا همان میانشه است. این دریاچه به معنای واقعی کلمه، چشم انداز بی نظیری دارد. این دریاچه در نزدیکی روستای چورت قرار گرفته که دلیل نام گذاری آن هم همین موضوع است.

این دریاچه حدود 90 سال پیش بر اثر بسته شدن مسیر حرکت آب چشمه ای، در آن منطقه بوجود آمده است. به همین دلیل پوشش گیاهی وسط دریاچه هنوز دیده می شود؛ درختانی که از کنار و وسط دریاچه به صورت نیم تنه بیرون آمده اند منظره ی عجیب، زیبا و بکری ساخته اند.

دریاچه چورت، میان دو شهر ساری تا کیاسر و در فاصله ی 350 کیلومتری تهران قرار گرفته است.

آبشار فینسک

در ییلاق اوپرت و اطراف آن، آبشارهای زیبایی وجود دارد که بازدید از آن ها تجربه ای دلنشین خواهد بود. یکی از این آبشارها، آبشار فینسک است که ارتفاع زیادی دارد و طبیعت و پوشش گیاهی اطراف آن نیز بسیار زیباست.

آبشار اوبن

آبشار اوبن، از دیگر آبشارهای خاص این منطقه است که در دل جنگل قرار گرفته و چشم انداز بسیار دلنشینی دارد.

این آبشار، از چشمه ای با همین نام منشا گرفته است. افراد بومی، این آبشار را به نام بولا می شناسند. بولا، منطقه ای جنگلی بین دو استان سمنان و مازندران است. در اطراف این آبشار طبیعتی بکر قرار گرفته که زیبایی بی نظیری دارد.

باداب سورت

اما شاید زیباترین و مهمترین جاذبه طبیعی بین آبشارهای این منطقه، آب های روان و چشمه سارهای پلکانی کم نظیری است که در باداب سورت واقع شده اند. این چشمه پلکانی، در ایران بی نظیر و در جهان نیز کم نظیر است. اطراف این چشمه، از درختچه های زرشک وحشی پوشیده شده است.

در میان ابرها و جنگل، این چشمه ها به صورت پلکانی قرار گرفته اند و حوضچه های آب زیبایی را ساخته اند که به ثبت ملی نیز رسیده اند. در این منطقه چشمه ها و عمارت های دیگری همچمون قل قل چشمه، کله چشمه و کنگل چشمه وجود دارند. از عمارت ها هم می توان سرچمه و ابراهیم خان ملاده را نام برد.

قطب گیاهان دارویی

همانطور که پیش تر اشاره شد، این منطقه به دلیل اقلیم خاص و آب و هوای آن، محل مناسبی برای رشد و پرورش گیاهان دارویی است.

این موضوع برای محلی ها و افراد فعال در طب سنتی مهم است و برخی به عنوان فعالیت اقتصادی در آن مشغول اند. گیاهان دارویی زیادی در این منطقه از جمله پاروک، زیره، الزی، اوجی، اورشمک و سیروک وجود دارد.

جاذبه های محلی

اکثر طبیعت گردان و گردشگرانی که به این منطقه سفر می کنند، معمولا قصد چادر زدن و کمپ کردن در طبیعت را دارند. اما لازم به ذکر است که در اطراف و نزدیک این جاهای دیدنی، روستاهای زیادی وجود دارد که امکان اسکان را برای شما فراهم می کنند.

اغلب این روستاها، مکان هایی را برای اسکان مسافران اجاره می دهند. در میان این اسکان، می توانید از فرآورده های دامی و محلی این روستاها نیز خریداری کنید و استفاده و لذت ببرید.

از جمله جاذبه های محلی دیگر ییلاق اوپرت، وجود عشایر سنگسر در این منطقه است که در دشت های پهناور و زیبای آن، فصل تابستان خود را می گذرانند. این عشایر هم محصولات لبنی و دامی خاص خود را دارند که می تواند تجربه ی لذت بخشی را فراهم آورد.

بهترین زمان سفر به ییلاق اوپرت

همانطور که با هم بررسی کردیم، این منطقه طیف وسیعی از شرایط و موقعیت های جغرافیایی را با هم دارد. بنابراین در هر فصلی از سال می توانید به ییلاق اوپرت سفر کنید و از جاذبه های دیدنی این منطقه لذت ببرید. اما اکثر افراد، بهار و تابستان اوپرت را پیشنهاد می کنند که به دلیل سرسبزی و هوای معتدل و خنکی شب های آن است.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی ییلاق اوپرت، در مرز دو استان سمنان و مازندران، جغرافیا و آب و هوای آن پرداختیم. اوپرت دارای جاذبه های طبیعی و محلی بسیاری چون جنگل، کوهستان، چشمه ها و آبشارها، دشت های زیبا و روستاها می باشد و شرایط طبیعی مختلفی را گرد هم آورده است.

همچنین برخی از مهم ترین جاهای دیدنی آن را به تفصیل بررسی کردیم. جاذبه گردشگری که اغلب مسافران را به این نقطه می کشاند، طبیعت بکر و زیبای این ییلاق است. همچنین پدیده اقیانوس ابر، که در ارتفاعات ییلاق وجود دارد، یکی از دلایل شهرت این منطقه است. با آرزوی سفری خوش.

کافه رنت

مجموعه کافه رنت، ارائه دهنده خودروهای اجاره ای در داخل و خارج کشور است. این مجموعه با بیش از 10 سال سابقه، خدمات زیادی را به مشتریان ارائه می کند.

از جمله این خدمات می توان به تحویل خودرو در شهرهای مختلف، بیمه کامل خودروها، پشتیبانی 24 ساعته، امداد جاده ای و... اشاره کرد.

می توانید برای سفر به ییلاق زیبای اوپرت، انواع خودروهای آفرودی، اقتصادی، لوکس و خانوادگی را از این مجموعه اجاره کنید و سفر را برای خود و همراهانتان، لذت بخش تر و آسوده تر کنید.

دیدگاه شما

فرمول: 33 + 20
02149934