جنگل جیغ کجاست؟

جنگل جیغ کجاست

گردشگری و تفریح به همراه ترس و ترشح آدرنالین، از دیرباز تا کنون مورد توجه بسیاری از مردم بوده است. شهر مشهد مقدس، سرشار از جاذبه ها و مکان های دیدنی و جالب است.

یکی از جالب ترین و ترسناک ترین مکان های دیدنی مشهد، جنگل جیغ است. بر اساس داستان های محلی، جنگل جیغ مشهد یک جنگل نفرین شده است که محل زندگی اجنه و شیاطین است! اما آیا این داستان ها حقیقت دارند؟

با ما همراه بمانید تا در ادامه این متن به معرفی این جنگل مخوف بپردازیم. اگر قصد سفر به خراسان رضوی، زیارت امام رضا(ع) و همچنین بازدید از جنگل جیغ را دارید می توانید از خدمات اجاره خودرو شرکت کافه رنت بهره مند شوید.

موقعیت جغرافیایی جنگل

جنگل جیغ

در شمال شرق کشور، در استان خراسان رضوی، جنگلی وجود دارد که در اطراف شهر مشهد قرار گرفته است.

از دل این جنگل، شب ها صدای جیغ شنیده می شود که باعث مشهور شدن این جنگل و محبوب شدن آن بین افراد ماجراجو گشته است. این جنگل در روستای سربرج، در منطقه ی طرقبه قرار دارد.

صدای جیغ، از دل جنگل!

جنگل جیغ یک جنگل مخوف و مرموز است که در تمام فصول سال، جیغ هایی گوش خراش در آن شنیده می شود. بسیاری از افراد فکر می کردند که این داستان، ساخته ی ذهن افراد محلی است و فقط برای جذب گردش گر روایت شده است. اما باید بگوییم که صدای جیغ هایی که در این جنگل شنیده می شوند، کاملا واقعی هستند.

پس اگر می خواهید از این جنگل زیبا و جالب بازدید کنید، به شجاعت زیادی نیاز خواهید داشت! لازم به ذکر است که اگر قصد دارید شب در این جنگل بمانید، بهتر است که کودکان را همراه خود نبرید.

جنگل جیغ؛ از نام گذاری تا ویژگی های واقعی!

صدای جیغ، از دل جنگل

همان طور که پیش تر نیز اشاره کردیم، دلیل نام گذاری جنگل جیغ، صدای جیغ های گوش خراش و بلند است که در آن شنیده می شود.

این صداهای عجیب در طول شب و تا سپیده دم به گوش می رسند و باعث رعب و وحشت افراد می شوند. نکته جالب این است که این جیغ ها در طول روز به گوش نمی رسند و به محض تاریک شدن هوا، آرامش را از جنگل می دزدند!

جیغ هایی که در این جنگل شنیده می شوند بسیار وحشت برانگیز هستند. این صداهای گوش خراش همانند فریاد های یک زن در حال سوختن در آتش است!

جنگل جیغ؛ سرشار از میوه و حیوانات!

جنگل جیغ با نام های مختلف شناخته می شود. از جمله این نام ها می توان به جنگل سربرج و جنگل مج اشاره کرد. جنگل جیغ، دارای درخت های میوه نیز هست.

میوه هایی چون گیلاس، گردو و سیب، به وفور در این جنگل یافت می شوند. حیوانات زیادی از جمله گرگ، روباه، عقاب و قرقی نیز در این جنگل مخوف دیده می شوند. اکثر آن ها در دل درختان و حفره هایی که بین سنگ های موجود در این جنگل وجود دارد، سکنی گزیده اند.

یک جنگل رمز آلود در دل یک شهر زیارتی!

جنگل رمز آلود

جنگل جیغ، در یک دره و در کنار رودخانه سربرج (یکی از سرچشمه های سد طرق) قرار دارد. رودخانه سربرج در گذشته بسیار پرآب و خروشان بوده است.

این رودخانه ناگهان خشک شد و بعد از آن، فقط در برخی فصول سال جریان داشت. سال ها گذشت و در سال 1390، این رودخانه دوباره در همه فصول سال پرآب و خروشان شد.

هم زمان با دوباره پرآب شدن عجیب و رمزآلود این رودخانه در تمام فصول سال، صداهای گوش خراش و مخوفی مانند صدای جیغ در این جنگل شنیده شد! همین مسئله باعث شد تا داستان ها و روایات محلی بسیاری درباره منشا این صداها در جنگل جیغ به وجود بیاید.

طبق برخی از این داستان ها، زنی در این رودخانه خروشان غرق شد و شب ها صدای جیغش، تا کیلومترها دورتر شنیده می شود.

روایت های ماورا الطبیعه، تعجب بیشتر!

رودخانه در جنگل جیغ

برخی از افراد اعتقاد دارند که این جنگل محل سکونت اجنه و شیاطین نفرین شده است! آن ها می گویند که در شب، این اجنه و روح های سرگردان در این جنگل پرسه می زنند و فریاد می کشند!

اما دسته ای دیگر از مردم، باور دیگری دارند. آن ها معتقد هستند که در گذشته یک زن در این جنگل در میان آتش سوزانده شده و به قتل رسیده است. روح این زن بخت برگشته، هر شب با صدای جیغ، به دنبال قاتل خود می گردد!

حمله ی ملخ ها؛ دلیل ایجاد صداهای مخوف!

تحقیقات بسیار گسترده ای درباره علل ایجاد صدای جیغ در جنگل انجام شد و نظریه های گوناگون و جالبی به دست آمد. یکی از این نظریه ها، حمله تعداد بسیار زیادی ملخ در سال 1390 به این جنگل است.

این ملخ ها به دلیل وجود آب رودخانه، به جنگل حمله کردند. در طول شب، این ملخ ها صداهایی عجیب و غریب از خود ایجاد می کنند که فضایی دلهره آور را به جنگل می بخشد.

باد؛ پدیده ی وحشت زای شبانه!

برخی از افراد باور دارند که به دلیل موقعیت قرارگیری این جنگل و آب وهوای آن، بادهای زیادی در جنگل وزیده می شود. آن ها می گویند که پیچیدن باد در میان شاخ و برگ درختان، باعث به وجود آمدن صداهای جیغ مانند در جنگل جیغ می شود.

البته باید اشاره کرد که در بعضی از شب ها حتی یک نسیم ملایم نیز در جنگل وزیده نمی شود. با این حال، این صداها همیشه به گوش می رسند.

سرانجام، دلیل واقعی صداهای گوش خراش جنگل جیغ کشف شد!

دلیل واقعی صداهای گوش خراش جنگل جیغ

با گذشت زمان، این صداهای مخوف باعث وحشت اهالی روستا شد. بنابراین، دهیار روستای سربرج طرقبه این موضوع را به بخش داری منطقه گزارش داد.

طی تحقیقات ویژه، اعلام کردند که این صدا مربوط به یک نوع خاص از جیرجیرک است! در زبان محلی، به این جیرجیرک، کز یا چز می گویند. در سال های پربارش که آب رودخانه فراوان است، کزها به جنگل حمله می کنند و در لابه لای درختان پنهان می شوند.

روی هر درخت نزدیک به 3000 جیرجیرک می نشیند. این جیرجیرک ها در حاشیه 2 کیلومتری رودخانه هستند و آواز دسته جمعی شان مانند صدای جیغ شنیده می شود. کزها نزدیک به 40 روز زنده هستند و بعد از این مدت، از بین می روند.

یک جنگل زیبا با جیغ های دردسرساز!

یک مکان رمزآلود و دلهره آور، مانند جنگل جیغ، گردشگران و ماجراجویان زیادی را به این منطقه می کشاند. با این حال، بیشتر افراد برای بازدید از این روستای کوهستانی ریسک نمی کنند!

جیغ هایی که در جنگل جیغ مشهد شنیده می شود، باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی برای اهالی روستای سربرج نیز شده است. این موضوع به حدی مشکل ساز شده است که زمین ها و باغ های این منطقه به شدت ارزان شده اند و افراد غیربومی هیچ تمایلی برای خرید ملک در آن منطقه ندارند.

حتی پس از اینکه علت اصلی این جیغ ها نیز مشخص شد، زمین های اطراف این جنگل به قیمت واقعی خود بازنگشت. افراد محلی که در اطراف جنگل خانه داشتند و خانه های خود را ترک کرده اند، دلیل کار خود را این ‎‎گونه توضیح می دهند که شب ها صدای این جیغ ها اجازه خواب آرام به آن ها نمی داده است.

بازدید از جنگل جیغ؛ یک ماجراجویی فراموش نشدنی!

سفر به جنگل جیغ، یک تجربه جالب برای افرادی است که عاشق هیجان و ماجراجویی هستند. البته بهترین راه بازدید از این جنگل ترسناک، همراه شدن با تورهای طبیعت گردی و سفر به صورت گروهی است.

این نکته را در نظر بگیرید که هرگز برای بازدید از جنگل جیغ، شب را انتخاب نکنید! صداهای جیغ مانندی که در شب در این جنگل شنیده می شوند به قدری دلهره آور و بلند هستند که بهتر است شنیدن آن ها را تجربه نکنید! همچنین فراموش نکنید که اگر بیماری قلبی دارید یا ترس روی ذهن شما تاثیر شدید می گذارد، مقصد دیگری را برای سفر خود انتخاب کنید.

اقامت در میان وحشت و جیغ!

اگر یک ماجراجوی شجاع هستید، می توانید اقامت شبانه در این جنگل را نیز امتحان کنید! برای اقامت در جنگل جیغ، راه های مختلفی پیش روی شما است. از جمله این راه ها می توان به اجاره ی اقامت گاه بوم گردی، اجاره ی خانه روستایی ها و کمپینگ در جنگل اشاره کرد.

به جرئت می توانیم بگوییم که کمپینگ در جنگل جیغ، به دلیل صداهای غیرعادی، یکی از ترسناک ترین تجربه های همه ی عمر شما خواهد بود! همچنین توجه کنید که شب های این جنگل بسیار سرد است. بنابراین برای کمپ کردن در جنگل، وسایل گرمایشی و کیسه خواب را فراموش نکنید.

بهترین زمان ماجراجویی در دل رعب و وحشت!

دمای هوا در جنگل جیغ، همیشه چند درجه از مشهد خنک تر است. در فصل پاییز و فصل زمستان، هوا در این جنگل بسیار سرد است و شاهد بارش باران و برف شدید هستیم. بنابراین، این 2 فصل زمان مناسبی برای سفر به این جنگل نیست.

بیشتر افراد، فصل بهار و فصل تابستان را برای بازدید از این مکان دیدنی انتخاب می کنند. در فصل بهار و تابستان، جنگل جیغ یک جنگل بسیار سرسبز و مملو از دیدنی های چشم نواز است.

همچنین اگر می خواهید که صداهای عجیب موجود در جنگل را به طور واضح بشنوید، باید در خرداد ماه از این جنگل دیدن کنید.

از شهر امام رضا (ع) به یک جنگل مخوف!

همان طور که اشاره کردیم، جنگل جیغ یکی از جاذبه های دیدنی مشهد مقدس است. این جنگل در روستای سربرج و در بخش طرقبه قرار دارد. جنگل جیغ در ضلع جنوبی مشهد است و فاصله آن از مرکز شهر نزدیک به 32 کیلومتر است.

سعی کنید که ساعت خوبی را برای سفر انتخاب کنید و به ترافیک برخورد نکنید. در این صورت، پس از تقریبا 40 یا 50 دقیقه رانندگی، از شهر مشهد به روستای سربرج و در نهایت به جنگل جیغ می رسید.

3 مکان دیدنی اطراف جنگل

علاوه بر بازدید از جنگل جیغ، می توانید به جاهای دیدنی اطراف این جنگل نیز بروید. اطراف این جنگل جاهای دیدنی بسیاری وجود دارد که در دسته های مختلف تاریخی، طبیعی و فرهنگی جای می گیرند.

از جمله این اماکن می توان به روستاهای سربرج و روستاری تجر اشاره کرد. در این روستاها رودهای پر آب، کوهستان های دیدنی و طبیعتی بکر وجود دارد که می توانند برای گردشگران تجربه بسیار لذت بخشی را به ارمغان بیاورند.

از دیگر جاهای دیدنی اطراف جنگل می توان به غار مغان اشاره کرد که بنابر آمار ارائه شده، بیش از صد میلیون سال قدمت دارد.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم در مورد جنگل جیغ و داستان هایی که پشت سر این جنگل است، مطالبی را برای شما جمع آوری کنیم و همه سوتفاهم ها را رفع کنیم تا اگر قصد سفر به این جنگل زیبا را دارید، بدون ابهام و ترس به سفر بپردازید.

در صورتی که برای سفرهای خود نیاز به یک ماشین شیک و تمیز برای اجاره دارید، کافه رنت با بیش از ده سال سابقه در خدمت شما است.

این مجموعه بزرگ علاوه بر ایران، در کشورهای همسایه نیز دارای شعبه است و از این رو در سفرهای خارجی خود نیز می توانید روی این شرکت حساب کنید. در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتری در این زمینه دارید، می توانید با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

سفری سرشار از لذت، خاطره و تجربه های جدید را برای شما و عزیزانتان آرزومندیم.

دیدگاه شما

فرمول: 41 + 20
02149934