دلفیناریوم استانبول

دلفیناریوم استانبول

ترکیه یکی از کشورهای گردشگر پذیر است که جاذبه های گردشگری زیادی دارد. یکی از شهرهای بزرگ و زیبای این کشور شهر استانبول است.

شما می توانید از جاذبه های طبیعی و مکان های تاریخی گرفته تا اماکن گردشگری مدرن را در این شهر مشاهده کنید. برج گالاتا، کاخ دولما باغچه، مسجد ایاصوفیه، دلفیناریوم و مسجد احمد سلطان پنج نمونه از جاذبه های دیدنی شهر زیبای استانبول هستند.

اگر علاقه زیادی به دریا و جانوران دریایی دارید بازدید از دلفیناریوم برای شما توصیه می شود. برای آشنایی بیشتر با این مجموعه تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

امروزه استانبول به اولین مقصد گردشگری ایرانیان تبدیل شده است. بیشتر مسافران از راه هوایی به این شهر سفر می کنند، در نتیجه در داخل شهر خودرو شخصی در اختیار ندارند.

هزینه رفت و آمد در این شهر بسیار بالا است و اگر بخواهید از مکان های زیادی دیدن کنید باید بیشتر هزینه سفر خود را صرف رفت وآمد کنید. اجاره خودرو یکی از راه های نسبتاً کم هزینه برای سفر در داخل کشور ترکیه است.

آشنایی با دلفیناریوم

دلفیناریوم

دلفیناریوم استانبول سال 2008 افتتاح شد. مساحت این مجموعه 8695 متر مربع است که 5600 متر آن را فضای سرپوشیده در برمی گیرد.

این مکان که در محله ایوپ قرار دارد، متشکل از 7 استخر متصل به هم است. تمام این استخرها با آب دریا پر شده اند و گنجایش آن ها 3100 مترمکعب است. این مجموعه یکی از بهترین مراکز شهر است که می توانید برای تفریح با دوستان و خانواده و بچه ها به آنجا بروید و خاطراتی فراموش نشدنی بسازید.

در این مجموعه گردشگری شما می توانید تفریحات مختلفی را تجربه کنید که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نمایش فک های خزپوش شمالی
  • نمایش گرازهای دریایی
  • نمایش دریانورد
  • نمایش دلفین ها
  • شنا با دلفین ها
  • غواصی با دلفین ها
  • دلفین درمانی

در ادامه به بررسی تمامی این تفریحات می پردازیم. بعد از آشنایی با آن ها جذابیت های دلفیناریوم برای شما چندین برابر خواهد شد.

نمایش فک های خزپوش شمالی

در هنگام ورود دو فک نر و ماده که هم سن هستند به شما خوش آمد می گویند. اگر می خواهید تشخیص بدهید که کدام یک از آن ها ماده هستند، فقط کافی است آن که جثه اش کوچک تر است را پیدا کنید.

در فک های خزپوش، جنس نر 4.5 برابر سنگین تر و 40 درصد طویل تر از جنس ماده هستند.

نمایش گرازهای دریایی

نمایش گرازهای دریایی

گرازهای دریایی بسیار عظیم الجثه هستند. وزن هرکدام از این موجودات به 950 کیلوگرم می رسد. گرازها که ظاهراً خیلی به تمرین های ورزشی علاقه مند هستند، در نمایش خود بسکتبال بازی می کنند؛ شنای سوئدی می روند و گاهی هم دراز و نشست انجام می دهند. آن ها می خواهند علاقه خود به ورزش را به شما نشان دهند.

گرازها علاوه بر ورزش، شیرین کاری های دیگری نیز انجام می دهند. به طور مثال یکی از گرازها به مهمانی و رهبری آن ها علاقه مند است؛ پس او مثل یک دی جی شما را به مهمانی خود دعوت می کند. گراز دیگر که عاشق موسیقی است روی صحنه برای شما ساکسیفون می نوازد و می رقصد.

نمایش دریانورد

نهنگ سفید دلفیناریوم که خاص ترین موجود این مجموعه است به نام دریانورد معروف شناخته می شود.

طول این نهنگ 4 متر و وزن آن 1000 کیلوگرم است. این نهنگ زیبا با آواز دلنشین وارد استخر آمفی تئاتر می شود و به همین دلیل او را «قناری دریایی» نیز صدا می زنند. دریانورد علاوه بر آواز، نقاشی هم می کشد و در آخر با حرکات موزون، شما را به وجد می آورد.

نمایش دلفین ها

بعد از پایان تمامی نمایش ها در آخر برنامه، 4 دلفین با نمک مجموعه، وارد استخر می شوند. همه این دلفین های پوزه بطری در استخر به دنیا آمده اند و بسیار حرفه ای هستند. نام این دلفین ها پرنس، پرنسس، ماتیلدا و جرا است. آن ها با رقص باله و آواز می توانند باعث شگفتی شما شوند.

یکی از بخش های نمایش که بسیار هیجان انگیز است، بازی بسکتبال آن ها با آموزش دهندگان خود است و شما شاهد پرتاب های سه متری آن ها درون سبد خواهید بود.

دلفین های پوزه بطری یکی از معروف ترین گونه ی دلفین ها هستند که از آن ها در برنامه های نمایشی استفاده می شود. شاید برای شما جالب باشد بدانید این دلفین ها بومی خلیج فارس هستند و می توانید این موجودات را در خلیج نیلگون کشورمان مشاهده کنید.

علاوه بر این تفریحات، سرگرمی های دیگری نیز در این مجموعه وجود دارد که گردشگران می توانند انجام دهند. از جمله آن ها می توان به غواصی با دلفین ها اشاره کرد. در ادامه هر یک از این سرگرمی ها را برای شما معرفی می کنیم.

شنا با دلفین ها

دلفین ها در دلفیناریوم

یکی از تفریحات منحصربه فردی که می توانید در دلفیناریوم تجربه کنید شنا با دلفین هاست. می توانید این موجودات نازنین را در آغوش گرفته، روی کول آن ها سوار شوید و مسافت رفت وبرگشت استخر را طی کنید. تصاویر و فیلم این گردش در انتها در اختیار شما قرار می گیرد.

غواصی با دلفین ها

یکی دیگر از این تفریحات، امکان غواصی در کنار دلفین هاست. در این قسمت شما لباس غواصی می پوشید و وارد استخر می شوید؛ آنگاه دلفین ها شما را احاطه خواهند کرد و لحظاتی بی نظیر را تجربه خواهید کرد.

علاوه بر این افراد بالای 15 سال می توانند در دلفیناریوم غواصی یاد بگیرند به شرطی که شنا بلد باشند و مشکل تنفسی نداشته باشند.

دلفین درمانی

دلفین درمانی نیز از امکانات این مجموعه است که معمولاً برای کودکان 3 تا 16 سال استفاده می شود.

از این شیوه می توان برای بهبود کودکانی که به اوتیسم، سندروم داون، اختلال استرسی پس از آسیب روانی، ناتوانی گفتاری، سندروم خستگی مزمن، کمبود توجه و بیش فعالی، فلج مغزی/ اسپاستیکیت و حرکات ناخواسته و اسپاسم مبتلا هستند، استفاده کرد.

اگر کودک شما مبتلا به صرع، هر گونه بیماری واگیردار و هرگونه بیماری که مانع شنا در آب شود، نیست می تواند در جلسات دلفین درمانی شرکت کند.

این جلسات زیر نظر آموزش دهنگان دلفین ها، متخصصان دلفین درمانی و چند روانشناس برگزار می شود.

هر جلسه فقط مختص به یک کودک خواهد بود و برای شروع، یک درمان ده جلسه ای پیشنهاد می شود. بعد از هر جلسه روند درمان بررسی شده و بنا به نظر مشاوران، این جلسات افزایش یا کاهش خواهند داشت.

امکانات دیگر این مجموعه شامل موارد زیر است:

کافه دلفیناریوم

بعد از تفریح با دلفین ها، می توانید لحظه های خوش مزه ای را در کافه دلفیناریوم تجربه کنید. این کافه در یک فضای سرسبز کنار خلیج گلدن هورن قرار دارد.

کافه دلفیناریوم دارای دو بخش سرپوشیده و رو باز است که هرکدام ظرفیتی 60 نفره دارند. در منوی کافه انواع قهوه ، نوشیدنی های سرد و گرم و خوراکی های مختلف وجود دارد که می توانید قبل یا بعد از نمایش از خود پذیرایی کنید.

عکاسی با دلفین ها

اگر به عکاسی با دلفین ها و... علاقه مند هستید می توانید با پرداخت هزینه کنار این موجودات عکس حرفه ای بگیرید. همچنین شما می توانید از غرفه های موجود در این مجموعه سوغاتی های مختلفی را به عنوان یادگاری خریداری کنید.

پارکینگ رایگان

همان طور که گفته شد این مجموعه امکانات مختلفی دارد که هر کدام باعث جذابیت آن شده است. از دیگر امکاناتی که باعث رفاه حال گردشگران می شود پارکینگ رایگان است. پارکینگ دلفیناریوم که 120 جای پارک دارد به صورت کاملاً رایگان از بازدیدکنندگان این مجموعه استقبال می کند.

جاذبه های گردشگری اطراف دلفیناریوم

در اطراف دلفیناریوم جاذبه های دیدنی دیگری نیز وجود دارد که می توانند برای گردشگران شگفت انگیز باشند. پیشنهاد می کنیم حتماً از این مکان ها دیدن کرده و سفر خاطره انگیزی برای خود بسازید.

تپه پیر لوتی

تپه پیر لوتی (Pierre Loti Tepesi) یکی از مراکز گردشگری استانبول است که تا دلفیناریوم 2.5 کیلومتر فاصله دارد.

اگر بالای این تپه بروید می توانید چشم انداز بسیار زیبایی از استانبول مشاهده کنید. در بالای تپه رستوران ها و کافه هایی وجود دارند که می توانید از آن ها استفاده کنید. این تپه به تپه عشاق هم معروف است. به همین دلیل می تواند مکان مناسبی برای گشت وگذار زوج های جوان باشد.

مسجد سلطان ایوب

مسجد سلطان ایوب

مسجد سلطان ایوب (Eyüp Sultan Mosque) یکی دیگر از مکان های نزدیک دلفیناریوم است که تنها 2.8 کیلومتر با آن فاصله دارد. این مسجد یکی از مقدس ترین و مهم ترین مساجد در کشور ترکیه است و به خاطر آرامگاه ابوایوب انصاری که در این مکان واقع شده محبوب است.

فضای درون مسجد با لوسترهای کریستالی و کاشی هایی که متعلق به قرن 16 است، بسیار زیبا به نظر می رسد.

همچنین کاشی هایی که در حیاط مسجد به کار رفته چشم هر بیننده ای را خیره می کند. از دیگر آثار این مسجد، می توان به جای پای حضرت محمد (ص) که در سنگ مرمر و در قابی نقره محافظت می شود، اشاره کرد.

پارک مینیاتورک

پارک مینیاتورک (Miniatürk Park) یک شهر مینیاتوری جذاب است که با دلفیناریوم فقط 3 کیلومتر فاصله دارد. این پارک که سال 2003 ساخته شده، صدها اثر تاریخی در یک مقیاس کوچک ساخته شده را کنار یکدیگر جای داده و شما می توانید همه ی آن ها را یکجا ببینید.

در واقع اینجا همان استانبول در ابعاد کوچک تر است. جاذبه هایی که در اینجا وجود دارد 25 برابر کوچک تر شده و با ماکت های قوی از جنس فایبرگلاس ساخته شده اند تا در برابر عواملی مانند باد و آفتاب و باران و... مقاوم باشند. جاذبه هایی مانند برج گالاتا، ایاصوفیه، مسجد سلطان و... در این مکان قرار دارند.

دسترسی به دلفیناریوم

دلفیناریوم استانبول در خیابان صلاح تارگا، در منطقه ی ایوپ قرار دارد. این پارک آبی از محله تقسیم پانزده دقیقه و از محله سلطان احمد و لونت بیست دقیقه فاصله دارد.

برای رسیدن به دلفیناریوم می توانید از وسایل حمل و نقل عمومی یا تاکسی استفاده کنید؛ اما یک راه دیگر هم وجود دارد که باعث می شود تجربه راحت تری در سفر به استانبول و دیدن این مجموعه داشته باشید.
شما می توانید از خودروهای اجاره ای در شهر استانبول استفاده کرده و تجربه رانندگی در خیابان های زیبای استانبول را داشته باشید.

اپل کورسا

یکی از خودروهایی که به شما پیشنهاد می شود اپل کورسا است. این خودرو دارای طراحی عالی با رنگ بندی های شاد و جذاب است؛ دارای امکانات مناسب و ایمنی بالا بوده و برای رانندگی های درون شهری گزینه ایده آلی است.

اپل کورسا بسیار نرم و بی صدا است و سواری بسیار راحتی دارد. شما می توانید برای سفر با خانواده و دوستان از این خودرو استفاده کرده و لحظات شادی را تجربه کنید.

ون فولکس واگن کراول اتومات

ون فولکس واگن کراول اتومات

این خودرو که یک ون لاکچری محسوب می شود با امکانات زیادی که دارد می تواند بهترین انتخاب شما برای مسافرت گروهی باشد.

با این خودرو می توانید لحظاتی شاد و هیجان انگیز را تجربه کنید. شرکت های اجاره دهنده خودرو این ون ها را با راننده هم اجاره می دهند تا سرنشینان احساس راحتی بیشتری داشته باشند.

نیسان قشقایی اتومات (دیزل)

یکی دیگر از خودروهای پیشنهادی ما به شما نیسان قشقایی است. این خودرو کیفیت ساخت بالایی را داراست و می توانید با خیالی امن این ماشین را اجاره کنید. نیسان قشقایی اتومات با ابعاد مناسب باعث سهولت در رانندگی شده و تجربه خاطره انگیزی در سفر برای شما ایجاد می کند.

کافه رنت یک تجربه متفاوت در سفر

دلفیناریوم یکی از جاذبه های دیدنی شهر زیبای استانبول است که از کشور ما ایران نیز گردشگران زیادی از این مجموعه دیدن می کنند.

این مجموعه فقط یکی از جاذبه های استانبول است، اگر می خواهید در سفر خود به این شهر از بیشتر جاذبه ها دیدنی کنید به یک خودرو شخصی نیاز خواهید داشت. کافه رنت با چندین سال سابقه، با ارائه خودروهای متنوع و باکیفیت همراه شما در سفرهای داخلی و خارجی است.

هدف این مجموعه از ابتدا کسب رضایت مشتریان بوده و همواره برای افزایش این رضایت تلاش می کند. از ویژگی های متمایز این مجموعه، بیمه این خودروها است.

شما با پرداخت یک هزینه پایین خودرویی که اجاره کردید را بیمه کرده و اگر مشکلی برای این خودروها رخ دهد بر عهده مجموعه خواهد بود.

اگر در تابستان قصد سفر به استانبول و دیدن دلفیناریوم و سایر مکان های گردشگری را دارید روی کافه رنت حساب ویژه ای باز کنید. با اجاره خودرو در استانبول از شرکت کافه رنت، سفر لذت بخشی را برای خود رقم بزنید.

دیدگاه شما

فرمول: 49 + 24
02149934