هیوندای توسان، کره ای پرطرفدار


یکی از پرطرفدارترین خودروهای کراس اوور، هیوندای توسان می باشد. این خودروی کره ای توانسته در مقاطعی به عنوان یکی از پرشمارترین محصولات کراس اوور حاضر در بازار خودروی ایران لقب بگیرد. به طوری که چند سال قبل خودروی توسان تقریبا ده درصد از خودروهای کراس اوور حاضر در بازار خودروی ایران را به خود اختصاص داده بود.


وقتی وارد خودروی توسان می شوید، انعکاس سایز مانیتور لمسی وسط داشبورد است که خودنمایی می کند. تریم کرومی بر روی فرمان و دستگیره ها بکار رفته که نمای جذابی دارد، فرمان خودرو به روکش چرمی مزین است. و جالب اینکه به روش های مرسوم می توانید در پشت خودرو به مدت چند ثانیه به ایستید تا درب صندوق خودکار باز شود و لازمه این امر وجود کلید خودرو در جیب یا دستتان است.
خودروی هیوندای توسان 2017 با افزایش کیفیت مواد داخلی از جمله سیستم صوتی، سرگرمی و بروز رسانی های جدید، در دسترس مشتریان قرار گرفت. و از مهمترین بروز رسانی های این خودرو به اندروید اتو، دریچه تهویه هوای جدید در عقب، کنسول جدید و بزرگتر، استفاده از پارچه ی مقاوم در برابر لکه در داخل، پانل درب به روز رسانی شده و سیستم صوتی 315 واتی جدید و سیستم Clari-Fi اشاره کرد.

هیوندای توسان

تاریخچه هیوندای توسان

نسل اول هیوندای توسان در سال 2004 طراحی و به بازار جهانی عرضه شد. طراحان، پلتفرم توسان را بر مبنای خودروی النترا طراحی کرده اند که پلتفرمی مشترک با رقیب هیوندای توسان یعنی کیا اسپورتیج است.
خودرو توسان نسل اول دو پیشرانه چهار سیلندر و شش سیلندری بود. که این خودرو با پیشرانه 6 سیلندر خورجینی 2700 سی سی با توان تولیدی 173 اسب بخار، وارد بازار ایران شد.
در سال 2008، نسل دوم هیوندای توسان طراحی و عرضه شد. طراحی ظاهری این نسل از نسل قبل خیلی بالاتر رفت و ظاهری متفاوت از نسل پیشین خود داشت. با یک پیشرانه 4 سیلندری خطی 2400 سی سی وارد بازار ایران شد.
نسل سوم خودروی هیوندای توسان در سال 2017 ، شاسی بلندی با سایز کوچک شهری بود، که تفاوت چشمگیری با نسل های پیشین خود داشت. طراحی زیبا و مدرن که تجهیزات فنی و امکانات رفاهی بالایی باعث شد خواهان و طرفداران بی شماری بخصوص در بازار ایران داشته باشد.

طراحی بسیار زیبای هیوندای توسان

طراحی خودروی هیوندای توسان خاص و چشمگیر است. هم از لحاظ داخلی و هم از لحاظ ظاهر، قابل توجه طرفداران خود می باشد.

• طراحی بیرونی و ظاهری

طراحی قسمت جلوی خودرو، چراغ ها و جلو پنجره خودرو فوق العاده است. همچنین جلوپنجره بزرگ و طراحی درب کاپوت باعث شده تا ظاهری قدرتمند به قسمت جلویی هیوندای توسان بدهد.
طراحی قسمت کناری، نمایی از چراغ ها و لبه ها که با زیبایی بسیار خاصی همراه است. علاوه بر خم پایین درب، خم z شکل بالای درب نیز از ویژگی های جالب طراحی شرکت هیوندا درخصوص خودروی توسان می باشد.
طراحی قسمت عقب خودرو، درب برآمده صندوق عقب به همراه چراغ های کشیده و لوگو شرکت هیوندای در میان درب صندوق چهره ای زیبا و خاص به عقب توسان داده است. بال عقب بالای قسمت شیشه عقب کاری متفاوت از شرکت هیوندای می باشد.

طراحی داخلی توسان

• طراحی داخلی

طراحی داخلی همیشه آرامش به سرنشینان خودرو می دهد، هیوندا نیز در این زمینه توجه زیادی برای خودروهای خود قائل است. در هیوندای توسان جلو داشبورد و همچنین غربیلک فرمان از زیبایی چشم گیری برخوردار است و در عین سادگی توانسته آشپن های زیادی در خود جای دهد. همچنین دسته دنده ی شکیلی در این خودرو استفاده شده، با وجود خم های قرار گرفته بر روی داشبوردِ جلوی خودرو، باعث شده تا مدت زمان زیادی برای تکراری شدن ظاهر داخلی این خودر نیاز باشد. که برای هر سلیقه ای جذاب و تازگی دارد.

مشخصات فنی

پیشرانه های قابل عرضه بر روی خودروی هیوندای توسان دو موتور 4 سیلندر 2000 سی سی و 2400 سی سی توربو است. نسخه 2000 سی سی این خودرو توانایی تولید حداکثر نیروی 164 اسب بخار قدرت و نسخه 2400 سی سی آن توانایی تولید حداکثر 175 اسب بخار قدرت را داراست. با انتخاب موتور 2000 سی سی، یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک شیفت ترونیک وظیفه انتقال قدرت به چهار چرخ را برعهده خواهد گرفت؛ همچنین در صورتی که موتور 2400 سی سی را به عنوان پیشرانه انتخابی خود در نظر بگیرید، جعبه دنده 7 سرعته دوکلاچه بر روی این خودرو و عرضه می شود.

کم خرج بودن هیوندای توسان

خودروی هیوندای توسان نسبت به خودروهای رقیب اروپایی خود از استهلاک و هزینه تعمیرات پایین تری برخوردار است. باید خاطرنشان کرد که به دلیل کیفیت بالای قطعات و ساخت خودرو تا چندین سال نیازی به تعمیرگاه و تعویض قطعات نخواهید داشت. با توجه به استهلاک پایین این خودرو، میزان نیاز شما برای مراجعه به تعمیرگاه قطعاً بسیار کم خواهد بود. هزینه تعویض قطعات و تعمیر این خودرو نسبت به خودروهای هم رده خود پایین تر بوده و از خدمات پس از فروش و تأمین قطعات مناسبی برخوردار است.

فضای داخلی توسان

ایمنی مناسب هیوندای توسان

در سال 2018 خودروی هیوندای توسان توانسته عنوان بالاترین سطح ایمنی را طبق آمار موسسه بیمه و ایمنی بزرگراه های آمریکا دریافت کند. این خودرو در سال 2015 نیز توانست 5 ستاره ی ایمنی، از موسسه تست تصادفات اروپا به خود اختصاص دهد. با این حال نشان می دهد که هیوندای توسان خودرویی برای سفرهای جاده ای و درون شهری بهترین گزینه است.

اگر مایلید راننده گی خودروی هیوندای توسان را تجربه کنید و قیمت بالای آن، مقرون به صرفه نیست از فکر خریدش بیرون بیایید و از کافه رنت این خودروی کراس اوور را اجاره کنید.

10 آپشن جالب هیوندای توسان


تنظیم برقی صندلی های جلو

برگ برنده هیوندای توسان نسبت به رقبا، تنظیم برقی کامل هشت حالت صندلی سرنشین جلو می باشد. تفاوت توسان با بقیه رقبا در این است که صندلی سرنشین جلو در اکثر خودروهای این رده یا به صورت دستی تنظیم می شود یا به صورت تنظیم برقی، اما در حالت های کمتر نسبت به صندلی راننده، که این امکان در هیوندای توسان مشاهده می شود.

گرمکن و سردکن صندلی های جلو

گرمکن یا سردکن صندلی یکی از آپشن های مهم برای سرنشینان خودرو به حساب می آید. هیوندای توسان علاوه بر تنظیم برقی، به گرمکن سه حالته و سردکن نیز مجهز می باشد. با فعال کردن گرمکن، المنت های درون صندلی گرم می شوند. و در سرمای زمستان، دمایی مطلوب برای سرنشینان به وجود می آورد. در فصل گرم نیز با فعال کردن سردکن، فن های موجود در صندلی به چرخش درآمده و هوا را از درون روزنه های ریز روکش چرمی صندلی، به بیرون می دمد، این عمل مانع از عرق کردن بدن سرنشینان خواهد شد.

سقف پانوراما توسان

درب صندوق بار برقی و هوشمند

درب صندوق بار هیوندای توسان به صورت برقی و هوشمند بازوبسته می شود. با نزدیک کردن سوئیچ خودرو به درب صندوق بار، این درب پس از حدود سه ثانیه، به صورت خودکار باز خواهد شد. برای بستن آن نیز کافی است تا دکمه قرار گرفته در قسمت درونی درب را فشار دهید.

سقف پانوراما

یکی از مهیج ترین آپشن های هیوندای توسان سقف پانوراما می باشد. سقفی از جنس شیشه ای تقویت شده که با اراده راننده، منظره آسمان نمایان می شود. سرنشینان جلو و عقب خودرو با وجود این امکان می توانند از منظره بیرون لذت ببرند و از احساسی بد که در فضای بسته ای چون ماشین قرار دارند، رها شوند. قسمت جلویی سقف قابلیت باز شدن به صورت دو حالته دارد و در روزهای معتدل، هوای تازه را برای سرنشینان به ارمغان آورده و روزشان را خاص و دلپذیر می کند.
نوید به عروس و دامادها، یک سواری خاص و لذت بخش در روز خاص زندگیتان، کافه رنت در بخش اجاره ماشین عروس، علاوه بر ارائه خودرو، امکان گل آرایی خودرو را نیز فراهم می کند. آن هم با بهترین هارمونی گل ها با رنگ و نوع خودروی انتخابی شما.

سیستم اتوپارک

سیستم اتوپارک با بهره گیری از سنسورهای روی سپرها، فضای مورد نظر را بررسی می کند. در صورتی‎که فضا از سوی سیستم مناسب ارزیابی شد، دستورالعمل های لازم به صورت صوتی و تصویری به راننده داده می شود، تا فرآیند پارک کردن کامل شود. در طی فرآیند پارک کردن، کنترل گاز، ترمز و حالت گیربکس، برعهده راننده است و تنها عملکرد فرمان به صورت خودکار خواهد بود. این امکان در نسخه های فول آپشن هیوندای توسان وجود دارد.

سیستم کنترل ترمز در سراشیبی(DBC)

سیستم DBC در هنگام پایین آمدن از تپه هایی با شیب تند، ترمز خودرو را به صورت اتوماتیک کنترل می کند تا تمرکز راننده به صورت کامل روی کنترل فرمان باشد و در نتیجه، از بروز حادثه جلوگیری شود.

سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی(HAC)

سیستم HAC نیز زمانی وارد عمل می شود که راننده قصد خارج کردن خودرو از پارک و شروع حرکت در یک سربالایی را داشته باشد. در این هنگام، سیستم مذکور با نگه داشتن ترمز تا زمان فشردن پدال گاز از سوی راننده، از عقب رفتن ناخواسته خودرو جلوگیری می کند.

سیستم کنترل پایداری الکترونیکی(ESP)

سیستم ESP به صورت مداوم وضعیت حرکتی خودرو را بررسی می کند و در صورتی‎که به هر علتی، پایداری خودرو در معرض خطر قرار بگیرد؛ با کنترل ترمز، فرمان و گشتاور ارسالی از سوی پیشرانه به چرخ ها، حرکت خودرو را در مسیر صحیح حفظ خواهد کرد.

سیستم کنترل کشش(TCS)

سیستم TCS نیز به صورت مداوم در حال بررسی شتاب جانبی و شرایط سطحی جاده است. در صورتی‎که سیستم احساس کند چرخی از خودرو، بدون کشش در حال چرخش است؛ وارد عمل شده و با تنظیم کشش، مسیر حرکت صحیح خودرو را حفظ خواهد کرد.

سیستم شناسایی و هشدار نقاط کور(BSD)

BSD یکی دیگر از آپشن های هیوندای توسان است. هنگامی که وسیله نقلیه ای در نقاط کور آینه ها قرار داشته باشد و یا با سرعت زیادی به خودرو نزدیک شود؛ سیستم BSD وارد عمل می شود و با روشن کردن یک چراغ هشدار درون آینه جانبی و همچنین هشدار صوتی، راننده را از وجود خطر آگاه می کند.

نمای جلو توسان

دیگر آپشن های هیوندا توسان


• کیلس استارتر
• کروز کنترل
• تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه
• سیستم مالتی مدیا مجهز به مانیتور 8 اینچی لمسی
• سنسور نور
• ترمز پارک برقی(EPB) مجهز به اتوهلد
• سیستم انتخاب حالت رانندگی(DMS)
• 6 عدد ایربگ(راننده و سرنشین جلو، جانبی سرنشینان جلو، پرده ای)
• سنسور فشار باد لاستیک(TPMS)

نمودار قیمت هیوندای توسان در 5 سال گذشته

هیوندای توسان 2018
فول دو دیفرانسیل - TL رادار

بازار

1,760,000,000
تومان


هیوندای توسان 2017
لو آپشن تک دیفرانسیل - TL


بازار

1,260,000,000
تومان


هیوندای توسان 2016
لو آپشن تک دیفرانسیل - TL


بازار

1,180,000,000
تومان


هیوندای توسان 2015
LM - 2400 نیمه فول


بازار

1,110,000,000
تومان


هیوندای توسان 2014
LM - 2400 نیمه فول


بازار

1,000,000,000
تومان

نمای جلو داشبرد توسان

شرکت کافه رنت با بیش از یک دهه سابقه در اجاره خودرو، هیوندای توسان را برای ماشین عروس به زوج های جوان پیشنهاد می دهد. می توانید در اجاره ماشین عروس بدون راننده، با تعهداتی مثل بیمه، پشتیبانی 24 ساعته و...، روزی به یادماندنی داشته و سواری با این کراس اوور کره ای زیبا را تجربه کنید.

حرف آخر

هیوندای توسان، این کره ای پرطرفدار، در رده قیمتی خود بهترین سطح آپشن ها را داراست و همین امر برگ برنده اش در برابر رقبای ژاپنی خود محسوب می شود.
این کراس اوور در پوشش ظاهری و داخلی خوش درخشیده و توانسته از نظر آپشن، ایمنی و پشتیبانی پس از فروش به خوبی ظاهر شود. هیوندای توسان خودرویی برای سفرهای جاده ای و درون شهری می باشد و گزینه مناسبی برای گردشگران و علاقه مندان به سفر است.

دیدگاه شما

فرمول: 41 + 26
02149934