دربند تهران کجاست؟

دربند تهران کجاست

دربند یک منطقه ی کوهستانی با آب وهوای بسیار تازه و لذت بخش در نزدیکی مرکز شهر تهران است. وجود این آب وهوای تمیز باعث شده تا این منطقه به تفرجگاه همیشگی پایتخت نشینان و میهمانان آن ها تبدیل شود.

مسیر پله ای با مغازه های لواشک و باقالا و بلال و آش، خاطره ای به یاد ماندگی از این منطقه ی زیبا را می سازد. تله کابین مشرف به این منطقه از دیگر جاذبه های دربند است.

همچنین با سفر به این منطقه ی زیبا لذت غذا خوردن در میان رودخانه ی جاری دربند را فراموش نخواهید کرد. اگر قصد سفر به تهران و بازدید از دربند را دارید برای آشنایی بیشتر با آن با ما همراه باشید.

استان تهران دارای جاذبه های طبیعی و تاریخی زیادی است که بازدید از هر کدام از آن ها شگفتی های خاص خود را دارد. برای گشت وگذار در تهران وسایل نقلیه مختلفی وجود دارد ولی با وجود شلوغی و جمعیت زیا ممکن است زمان زیادی برای مسیر صرف کنید.

با توجه به این موضوع استفاده از خودرو شخصی در برخی مواقع گزینه بسیار مناسبی است. اگر به تهران سفر کرده اید و بنا به هر دلیلی خودرو شخصی ندارید، می توانید با استفاده از اجاره خودرو، خودرو مدنظر خود را در اختیار داشته باشید.

معرفی دربند

دربند تهران

این منطقه در گذشته یکی از دهکده های تهران بود و امروزه بخشی از شمال تهران محسوب می شود. قدمت این منطقه به حدود 200 سال پیش بازمی گردد. این منطقه به دلیل دسترسی خوب و آب و هوای تازه همیشه مورد توجه ثروتمندان بود. همچنین اولین مهمان سراها و ویلاها نیز به دستور رضاشاه در این منطقه ساخته شد.

همچنین اگر مایل به کوه نوردی در منطقه ی توچال هستید باید از دربند عبور کنید و سپس به مسیر خود ادامه دهید. یک رودخانه ی همیشه خروشان از وسط این منطقه می گذرد که صدای زیبا و دل نشین آن در کافه ها و رستوران این منطقه به گوش می خورد.

در این منطقه محله های قدیمی کلاغ پر، کنار محله، سربند و مرغ محله قرار دارد. ابتدای مسیر یک میدان به نام میدان دربند وجود دارد که مسیری در حدود 250 متر متشکل از پله ها و مسیر سنگی را پیش روی خواهید داشت. در این مسیر کافه ها، رستوران ها و مغازه های رنگارنگ لواشک و باقالی به چشم می خورد.

موقعیت جغرافیایی دربند تهران و راه های رسیدن به آن

دربند در شمال تهران و از مناطق شمیران به حساب می آید. برای رفتن به دربند گزینه های متعددی شامل خودروی شخصی، مترو، خطوط بی آر تی و تاکسی وجود دارد.

اگر با مترو سفر می کنید از خط کهریزک به تجریش در آخرین خط پیاده شده و از میدان تجریش با تاکسی های موجود می توانید به راه خود ادامه دهید. اگر با خودروی شخصی سفر می کنید به میدان تجریش رفته و سپس وارد خیابان دربند شده و از میدان سربند راه خود را ادامه دهید. خیابان دربند از میدان قدس آغاز شده و تا میدان سربند ادامه پیدا می کند.

میدان سربند میدان اصلی منطقه ی دربند تهران است که از شمال به منطقه ی دربند، از جنوب به کاخ موزه ی سعد آباد و از شرق به محله باغ شاطر منتهی می شود. در وسط این میدان مجسمه ای از یک کوهنورد اثر رضا لعل ریاحی با قدمت 50 ساله به چشم می خورد.

مناطق دیدنی دربند تهران

مناطق دیدنی دربند تهران

این منطقه علاوه بر دربند، مکان های دیدنی زیادی دارد که می تواند برای گردشگران لذت بخش باشد. مسیر دربند، وجود بازارهای خوراکی، صنایع دستی مختلف و ... از جمله زیبایی های دربند هستند. علاوه بر این موارد جاذبه های دیگر در اطراف دربند وجود دارد که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

• آبشار دوقلو دربند: آبشار دو قلو یکی از جاذبه های منطقه ی دربند شمیرانات است که در ارتفاع 2700 متری از سطح دریا واقع شده است. این آبشار در نزدیکی پناهگاه شیرپلا قرار دارد و چون در هنگام ریزش دو شاخه می شود به این نام معروف شده است.

• تله سیژ دربند: تله سیژ یکی دیگر از تفریحات هیجان انگیز دربند است که از طریق آن می توانید این منطقه را تا 600 متری مشاهده کنید. با استفاده از تله سیژ می توانید از زیبایی های کوه های اطراف و پوشش طبیعی آن لذت ببرید. این تله سیژ از میدان سربند آغاز می شود و برای استفاده از آن به ورودی سمت چپ میدان باید مراجعه نمایید.

• پارک گلابدره: این منطقه در دو کیلومتری از میدان دربند واقع شده است. یکی از مهیج ترین تفریحات آن سورتمه است که حدود 10 سال پیش احداث شده است.

• رستوران باغ بهشت دربند: رستوران های دربند همگی با فضایی دلپذیر و با گیاهان زیبا مزین شده اند اما زیبایی رستوران باغ بهشت بی بدیل است. نمای خارجی این رستوران با گل های رنگارنگ دیزاین شده و است و چیدمان داخلی آن نیز از این قاعده مستثنا نیست.

• کاخ سعدآباد: در بخش شمالی میدان دربند این کاخ ییلاقی زیبا بنا نهاده شده است که بازدید از ساختمان ها و موزه های سلطنتی آن خالی از لطف نیست.

• مسیر پلکانی و بازار اطراف آن: بی شک یکی از زیبایی های به یاد ماندنی دربند مسیر سنگی آن است که در اطراف آن مغازه های خوراکی رنگارنگ دیده می شود. با یادآوری آن طعم ترش و شیرین لواشک را حس خواهید کرد.

زمان مناسب برای سفر به دربند تهران

سفر به دربند تهران

نمی توان برای سفر به دربند فصل مشخصی را در نظر گرفت زیرا این منطقه در هر زمان از سال زیبایی خاص خود را دارد.

سرسبزی بهار و تابستان و زردی برگ های درختان در پاییز و پوشش سفید رنگ دانه های برف در زمستان همگی جلوه ی دربند را دو چندان می کنند. از آنجایی که این منطقه کوهستانی است در زمستان مسیر آن کمی سخت می شود و همه افراد نمی توانند سفر کنند.

اگر می خواهید به راحتی از مسیر عبور کنید و هیجان تله سیژ نیز محروم نشوید بهترین فصل برای دیدن این منطقه بهار و تابستان خواهد بود. در گرمای تابستان، آب و هوای تازه و خنک دربند می تواند بسیار لذت بخش باشد.

کلام آخر

دربند یکی از مناطق گردشگری شمال تهران است که روزانه پذیرای گردشگران خارجی و داخلی و افراد بومی تهران است. این منطقه ی خوش آب وهوا از بخش های شمیران محسوب می شود و جاذبه های طبیعی و تفریحی فراوانی را در خود جای داده است.

برای دیدن مسیر زیبا و چشم نواز این منطقه بهتر است با خودروی شخصی سفر نمایید تا هر زمان که بخواهید بازگردید و نگران تردد مسیر نباشید. کافه رنت این امکان را برای گردشگران فراهم کرده است که با هزینه کم و شرایط راحت خودرو مدنظر را در اختیار داشته باشند.

دیدگاه شما

فرمول: 47 + 4
02149934