انتخاب بهترین مقصد سفر در تابستان

فصل تابستان دارای روزهای بسیار بلند و گرم است؛ این ویژگی می تواند باعث آزردگی خاطر باشد ولی از جنبه ای دیگر می تواند فرصتی عالی برای سفری دلچسب و لذت بخش به مناطق خنک کشورمان باشد. کافی است یک خودرو با امکانات مناسب( مانند کولر، صندلی راحت و ...) را فراهم کنید و با دوستان یا عزیزانتان به دل جاده بزنید تا بتوانید لحظاتی فوق العاده را به همراه یکدیگر داشته باشید. ما در کافه رنت در ادامه برایتان بهترین مقصد سفر در تابستان را معرفی کرده و تلاش می کنیم راهی مطمئن برای سفر به این مقاصد را معرفی کنیم.


کندوان تبریز

روستایی زیبا به نام کندوان در شمال غربی ایران در استان تبریز قرار دارد که یکی از شگفت انگیزترین روستاهای ایران به حساب می آید و در تابستان از شرایط آب وهوایی بسیار خنک برخوردار است. این روستا به عنوان بهترین مقصد سفر در تابستان است و اقامت در این منطقه برای افرادی که از گرمای هوا گریزان هستند توصیه می شود.


اردبیل

از سردترین مناطق ایران، شهر اردبیل را می توان نام برد که در این شهر جاذبه های طبیعی و تاریخی فراوانی وجود دارد که ازجمله جاذبه های تاریخی آن می توان به خانه تاریخی ارشادی، گرمابه های دوران قبل از صفویه و قاجاریه، مسجد جامع اردبیل، میدان جانبازان، مجسمه شاه اسماعیل و ... اشاره کرد. پس با سفر به این شهر با یک تیر می توانید دو نشان بزنید که هم از آب و هوایی خنک لذت ببرید و هم به دیدن جاذبه های تاریخی بپردازید.

بهترین مقصد سفر در تابستان

ارومیه

مرکز استان آذربایجان غربی شهر ارومیه است. این شهر در غرب دریاچه ارومیه و در دامنه کوه سیر و در میان دشت ارومیه واقع شده است. ارومیه در تابستان آب وهوای نسبتاً خنکی دارد و بهترین مقصد در تابستان است. مرکز استان آذربایجان غربی از قطب های مهم گردشگری در شمال ایران بوده و وجود آب وهوای مطبوع در فصل های بهار و تابستان موجب ایجاد پوشش های گیاهی گسترده و کشتزارها و باغات فراوان شده است.

همدان

در کوهستان های غرب ایران، شهر همدان قرار دارد که از شهرهای سردسیر ایران محسوب می شود. این شهر در دامنه کوه الوند واقع شده و دارای آب وهوای بسیار مناسب در فصل تابستان است. در این شهر جاذبه های طبیعی و تاریخی بسیاری وجود دارد و می توان آن را یکی از مقصدهای جذاب برای مسافرت تابستانی نام برد.
از غار علیصدر می توان به عنوان یکی از اماکن جذاب این شهر نام برد. می توانید سوار غایق شوید و غرق زیبایی های غار شوید و در اوج گرمای تابستان از خنکی دلنشین آن لذت ببرید.

چهارمحال و بختیاری (شهرکرد)

شهرکرد از شهرهای مناسب برای سفر در تابستان است که از جاذبه های دیدنی و گردشگری فراوانی برخوردار بوده و مردم این شهر از مهمان نوازترین و خونگرم ترین مردمان ایران هستند. شهرکرد نیز از آب وهوای بسیار خنک در فصل تابستان برخوردار است و بر این اساس جزء گردش پذیرترین نقاط ایران در فصل تابستان خواهد بود.

فیروزکوه تهران

در نزدیکی تهران شهرستانی بنام فیروزکوه قرار دارد که با توجه به کوهستانی بودن این منطقه اغلب از آب وهوای بسیار خنک برخوردار است و می توان آن را نیز به عنوان یکی از بهترین مقاصد سفر در تابستان در نظر گرفت. فیروزکوه جاذبه های طبیعی و تاریخی فراوانی داشته که ازجمله آن ها می توان به قلعه های قدیمی، کاروانسراها و گورستان های کهن آن اشاره نمود.

آلاشت مازندران

از دیگر مناطقی که برای سفر در تابستان گزینه بسیار مناسبی محسوب می شود آلاشت مازندران است که در این منطقه آبشار نارم نیز وجود دارد. وجود آب وهوای خنک در فصل تابستان یکی از مهم ترین امتیازات برای این منطقه گردشگری به شمار می آید. بر این اساس در تابستان گرم، این منطقه پذیرای بسیاری از مسافران و گردشگران بوده و در بین مسافرین گریزان از گرما، بهترین جا برای سفر در تابستان در نظر گرفته می شود.

آلاشت مازندران

ماسوله

ماسوله گیلان از دیگر شهرهای خنک در فصل تابستان در خطه شمال ایران است. این روستا بسیار سرسبز بوده و ازجمله روستاهای تاریخی ایران است. ماسوله در فصل تابستان آب وهوایی بسیار خنک داشته و بهترین مقصد سفر در تابستان در بین گردشگران به شمار می آید. ماسوله در جنوب غربی گیلان واقع شده که با رشت 60 کیلومتر و با شهر فومن 36 کیلومتر فاصله دارد. این منطقه جزء مناطق حفاظت شده میراث فرهنگی و منابع طبیعی است. قله شاه معلم در ماسوله جزء بلندترین مناطق استان گیلان بوده و مقصد بسیاری از گروه های کوهنوردی در نظر گرفته می شود.

ماسوله

جهان نمای گرگان

از مناطق بسیار خنک در فصل تابستان که برای گردشگری بسیار مناسب است می توان به منطقه جهان نما در گرگان اشاره نمود. این اقلیم از مناظر و جلوه های بصری ویژه، ارتفاعات و چشم اندازهای عالی، طراوت و زیبایی زیادی برخوردار است که در دامنه کوه جهان نما دهکده جهان نما قرار دارد.


بجنورد خراسان

شهرستان بجنورد در خراسان شمالی واقع شده که از جاذبه های طبیعی و تاریخی فراوانی برخوردار است. در فصل تابستان این شهر آب وهوایی بسیار خنک داشته و مناسب برای گردشگری است.
از دیگر نقاط بسیار خنک در فصل تابستان می توان به روستای فیلبند مازندران، ییلاقات ماسال، سرعین اردبیل، شهر زنجان، شهر تبریز، شهر دماوند، چادگان و سمیرم استان اصفهان، استان کردستان، تالش استان گیلان و ... اشاره نمود که متاسفانه پرداختن به تمام این شهرهای جذاب در این مقاله امکان پذیر نیست.

بجنورد خراسان

سفری مطمئن با کافه رنت

شهرهای مناسب برای یک سفر دلچسب تابستانی معرفی شدند اما در هر سفر خاطره انگیزی یکی از جذاب ترین قسمت های سفر مسیر رفت و برگشت جاده است. با کافه رنت می توانید یک خودرو با کیفیت و قیمت مناسب را به همراه راننده در اختیار داشته باشید تا بدون کوچکترین دغدغه ای از بابت مسئولیت خودرو از سفر خود تماما لذت ببرید.
در آخر اینکه سعی کنید در فصل تابستان برای دوری از گرمای منطقه خود حتماً به مناطق خنک و زیبای ایران سفر کنید و از آب وهوای خوب این مناطق نهایت استفاده را ببرید. در ضمن توصیه می شود در هنگام گشت وگذار در طبیعت قوانین مهم طبیعت گردی را رعایت کرده و در حفظ و نگهداری محیط زیست خود تمام تلاشتان را بکار ببندید.

دیدگاه شما

فرمول: 35 - 17
02149934