چالیدره مشهد کجاست؟

چالیدره مشهد کجاست

چالیدره یک مجموعه‎ی تفریحی در استان خراسان رضوی و در اطراف شهر مشهد است. این منطقه دارای دریاچه ای بسیار زیبا و پوشش گیاهی مناسب بوده از این رو توجه گردشگران داخلی و خارجی زیادی را جلب خود می کند.

گردشگران زیادی از کشورها و شهرهای مختلف به مشهد سفر می کنند و در کنار زیارت از سایر جاذبه های این شهر نیز دیدن می کنند. چالیدره نیز یک بخش خوش آب وهوا در منطقه طرقبه مشهد و بهترین مکان برای گردشگران علاقه مند به طبیعت است.

برای آشنایی بیشتر با این مکان در ادامه به بررسی تاریخچه و مسیرهای دسترسی به این منطقه ی خوش آب وهوای طرقبه می پردازیم.

وسایل نقلیه مختلفی در مشهد در حال ارائه خدمت به گردشگران هستند. اگر می خواهید در مدت زمان کم از بیشتر جاذبه های این شهر زیبا بازدید کنید بهتر است از خودرو شخصی استفاده کنید.

بعضی از افراد با خودرو خود به این شهر سفر می کنند ولی بیشتر گردشگران خارجی و داخلی با هواپیما و ... به این شهر سفر می کنند از این رو به خودرو شخصی دسترسی ندارند. اجاره خودرو برای گشت وگذار در شهر مشهد بهترین گزینه برای گردشگران خواهد بود.

معرفی چالیدره

چالیدره

چالیدره در غرب و 30 کیلومتری مشهد و در منطقه طرقبه واقع شده است. بخش تفریحی و گردشگری چالیدره در بین دو کوه قرار دارد. مجموعه ی تفریحی چالیدره در جوار دره ی ارغوان در طرقبه ی شاندیز واقع شده است.

مساحت کلی این منطقه ی تفریحی در حدود 160 هکتار است و از امکانات تفریحی چون تله سیژ، ترن کوهستان و ... تشکیل شده است. رودخانه ی جاغرق که در 35 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد، تأمین کننده ی آب این دریاچه و منطقه تفریحی است.

رودخانه ی جاغرق که از قله ی فلسکه و قله ی دهبار در رشته کوه بینالود سرچشمه می گیرد، با عبور از روستاهای در مسیر از شهر طرقبه نیز عبور کرده و در نهایت به سد گلستان می ریزد.

سد چالیدره روی این رودخانه ساخته شد و باعث شده تا در دره ی بالای این کوه یک دریاچه شکل شود که همان دریاچه ی زیبای واقع در مرکز این مجموعه ی تفریحی است.

مسیرهای دسترسی به چالیدره مشهد

برای رسیدن به چالیده می توانید از خودروی شخصی، اتوبوس های بین شهری، تاکسی خطی و مترو استفاده کنید. اگر با مترو قصد سفر دارید وارد خط شده و در ایستگاه وکیل آباد پیاده شده و با تاکسی به چالیدره برسید.

اگر از اتوبوس های بین شهری استفاده می کنید باید در طرقبه پیاده شده و تا چالیدره تاکسی بگیرید؛ اما اگر با خودروی شخصی سفر می کنید از میدان آزادی مشهد حرکت کرده به اتوبان وکیل آباد رفته و به مسیر خود از سمت غرب تا رسیدن به یک میدان بزرگ را ادامه دهید؛ سپس وارد خروجی سوم یعنی بلوار امام رضا و کمربندی امام خمینی شوید. در نهایت از میدان طرقبه وارد مسیر نغندر شده تا پس از 3 کیلومتر به چالیدره وارد شوید.

برای ورود به مرکز این منطقه ی تفریحی سه انتخاب پیش روی شماست. یا با خودروی شخصی وارد این منطقه شده و برای پارکینگ خودرو مبلغی را پرداخت نمایید. یا از تله سیژ یا ترن کوهستان استفاده کرده و بلیط رفت و برگشت تهیه نمایید و یا اینکه مسیر را پیاده روی می کنید.

تفریحات مجموعه ی گردشگری چالیدره مشهد

مجموعه  گردشگری چالیدره مشهد

همان طور که گفته شد چالیدره یک منطقه تفریحی است که گردشگران می توانند در این بخش تفریحات مختلفی را تجربه کنند. از جمله این تفریحات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• تله کابین: تله کابین چالیدره با طول 70 متر یک انتخاب مهیج برای افرادی است که از ارتفاع لذت می برند.
• تله سیژ: تله سیژ مشابه تله کابین است با این تفاوت که از یک صندلی دو نفره با پوششی باز تشکیل شده است.
• تله کوهستان: از لحاظ ظاهری مشابه ترن هوایی است اما به آرامی در مسیر حرکت کرده و در نهایت شما را به دریاچه می رساند.
• زیپ لاین: زیپ لاین چالیدره از ارتفاعات یک کوه هم جوار آغاز شده و تا سطح زمین ادامه پیدا می کند.
• قایق سواری: قایق های مختلفی در منطقه موجود هستند که بسته به اینکه اهل ورزش هستید یا صرفاً تفریح، به تنهایی روی آب می روید یا خانوادگی و با دوستان می توانید از بین قایق های موجود انتخاب نمایید.
• غواصی: اگر علاقه مند به غواصی هستید مربی های باتجربه در محل حضور دارند و با کمی آموزش می توانید این تفریح مهیج را تجربه نمایید.
• لنج سواری: در چالیدره دو لنج تفریحی و لنج تایتانیک وجود دارند که برحسب شرایط می توانید یکی از این دو را انتخاب کنید.
• کارتینگ: یکی دیگر از تفریحات مهیج و جذاب منطقه ی چالیدره کارتینگ است که با دارا بودن ماشین های ایمن و به روز خیالتان را از لحاظ ایمنی مسیر و ماشین راحت می کند.
• اسکی روی آب و شاتل: از دیگر تفریحات مهیج چالیدره هستند که طرفداران خاص خود را دارند.
• ماهیگیری: ماهی های فراوانی در این دریاچه زندگی می کنند بنابراین اگر به ماهیگیری علاقه مند هستید می توانید لوازم خود را برای این تفریح مهیج همراه خود بیاورید و یا اینکه از لوازم موجود در محل اجاره نمایید.
• باگی سواری: باگی یک چهار چرخ موتوری است که تلفیقی از خودرو و موتور را به نمایش می گذارد. این تفریح جذاب را حتماً در لیست خود قرار دهید.
• موتور ATV: این وسیله یک موتور 4 چرخ است که قابل استفاده برای کودکان و بزرگسالان است. مسیر تعبیه شده برای این تفریح حدود 3 کیلومتر است.

موتور ATV

• زورب بال: یکی از جذاب ترین تفریحات مجموعه ی گردشگری چالیدره مشهد زورب بال است که با ورزش فوتبال آمیخته شده و یک خاطره ی به یاد ماندنی را برای شما به ارمغان درمی آورد.
• بانجی جامپینگ: یکی دیگر از تفریحات جذاب چالیدره است که می توانید از ارتفاع این دره ی جذاب و دریاچه را مشاهده نمایید.
• سافاری: در اطراف این منطقه تپه های بزرگ و کوچک بسیاری دیده می شود که در مسیری 4 کیلومتری امکان سافاری در این محل را می دهد.

کلام آخر

منطقه ی چالیدره در هر فصلی زیبایی های خاص خود را دارد اما بهترین فصل برای بهره مندی از تمام تفریحات موجود در مجموعه بهار و تابستان است.

در اطراف این منطقه روستاهای بسیار جذاب و دیدنی وجود دارد. برای این که بتوانید در مدت زمان کم از تمامی این جاذبه ها بازدید کنید پیشنهاد می شود از خودرو شخصی استفاده کنید.

کافه رنت برای رفاه حال گردشگران داخلی و خارجی در مشهد، خودروهای متنوعی را در اختیار آن ها قرار می دهد. شما می توانید از این شرکت اجاره دهنده خودرو با شرایط راحت و هزینه نسبتاً کم خودرو مدنظر را اجاره کنید. گشت وگذار با خودرو اجاره ای در مشهد می تواند یک سفر لذت بخش و خاطره انگیزی را برای شما رقم بزند.

دیدگاه شما

فرمول: 48 - 22
02149934