کلاهبرداری اجاره خودرو

با ورود به فصول مختلف سال، بازار مسافرت های داخلی در نقاط مختلف جهان به خصوص کشور زیبا و چهار فصلمان ایران رونق خواهد گرفت. اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که از خانه نشینی خسته شده اید و احساس می کنید که کوه ها، دشت ها، سواحل، و جاده ها نام شما را صدا می زنند، اما وسیله نقلیه مناسبی ندارید تا پاسخگوی این نیاز خود باشید، نگرانی را کنار بگذارید!


چرا که امروزه با روی کار آمدن شرکت ها و مراکز کرایه خودرو، مشکل شما در این زمینه به طور کامل برطرف شده است. اگرچه اجاره خودرو از مزایای بسیاری اعم از آسایش و راحتی شما نسبت به سفر با وسایل نقلیه عمومی همراه است، اما لازم به ذکر است که در چنین مواردی باید مراقب کلاهبرداران و مافیای این حوزه باشید.

زنگ خطر کلاهبرداری در اجاره خودرو

به این نکته توجه داشته باشید که هر چه تعداد روز هایی که نیاز به کرایه خودرو دارید، کمتر باشد، بدون شک با افزایش قیمت رو به رو خواهید شد. اما معمولاً اگر این تعداد روز ها بیشتر و بیشتر شود و به عدد خاصی برسد، پک اقتصادی شامل حالتان خواهد شد و می توانید با پرداخت هزینه کمتر، به اجاره ماشین مورد نطر خود بپردازید.
از این رو اگر با آژانسی مواجه شدید که در حداقل زمان ممکن سعی در اجاره ماشین با قیمت بسیار پایین دارد، بهتر است به جای اینکه با دیدی مقرون به صرفه به آن نگاه کنید، زنگ هشدار را در ذهنتان به صدا در آورید. زیرا ممکن است در صورت عدم توجه به این موارد در دام کلاهبرداران گرفتار شوید.

با کلاهبرداران اجاره خودرو بیشتر آشنا شوید!

معمولاً کلاهبرداران خود را به عنوان شرکت های معتبر و کاربلد اجاره خودرو معرفی کرده و وب سایت های خود را راه اندازی می کنند. پس از آن با تبلیغ کار خود و گذاشتن شماره تلفن های خدمات مشتری جعلی و یکبار مصرف، تمام تلاش خود را به کار گرفته تا مسافران و مشتریان را متقاعد کنند که کاملاً قانونی و معتبر هستند.

با کلاهبرداران اجاره خودرو آشنا شوید

کلاهبرداری درست از آن جایی شکل می گیرد که آن ها از مشتریانی که درخواست اجاره اتومبیل دارند، می خواهند که برای گرفتن ماشین، مبلغی را به عنوان پیش پرداخت از طریق کارت هدیه یا کارت های بانکی بپردازند تا رزرو ماشین انجام شود. اما پس از واریز چنین مبالغی نه ماشینی در کار خواهد بود و نه تلفنی پاسخگو!

پس بهتر است پیش از این که در دام کلاهبرداران بیوفتید، از مرکز اجاره خودرو مورد نظر خود از طریق راه هایی که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد اطمینان حاصل فرمایید.

راه های جلوگیری از کلاهبرداری اجاره خودرو

شاید این سؤال برای شما هم پیش بیاید که حال با وجود چنین کلاهبردارانی، برای جلوگیری از اقدامات کلاهبردارانه در زمینه اجاره خودرو چه باید کرد؟ و از کجا تشخیص دهیم که آژانس مورد نظر معتبر است؟

در پاسخ به این سؤال باید گفت؛ با چند سرچ و جستجوی کوتاه تحت عنوان نام شرکت و کلماتی مانند «کلاهبرداری» یا «شکایت» می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن درباره شرکت اجاره خودرو تحقیق کنید. بدون شک اگر نارضایتی و شکایتی از شرکت مورد نظر وجود داشته باشد، در نظرات مردمی و کامنت های صفحه به آن اشاره شده است.

راهکارهای جلوگیری از کلاهرداری اجاره خودرو

برای پیشگیری از کلاهبرداری اجاره ماشین، صلاح بر این است که برای پرداخت مبلغی به عنوان بیعانه یا ودیعه به طور مستقیم با شرکت اصلی در ارتباط باشید. اگر به خدمات پشتیبانی از مشتریان نیاز داشتید، می توانید اطلاعات تماس را از وب سایت رسمی شرکت جستجو کنید.

بهتر است هنگام جستجو در مورد مرکز مورد نظر، از نتایج موتور جستجو استفاده نکنید. چرا که این امکان برای کلاهبرداران فراهم است تا برای قرار گرفتن در نتایج جستجو، هزینه هایی را از پیش پرداخت کرده باشند تا شما را دچار خطا و اشتباه سازند!

هرگز با کارت هدیه یا کارت های نقدی یا همان کارت های بانکی پیش پرداخت را انجام ندهید و در صورت امکان با کارت اعتباری مبلغ مد نظر خود را پرداخت کنید. زیرا ممکن است که مبالغ موجود در کارت های هدیه و کارت های نقدی در هنگام انجام پیش پرداخت با وارد کردن شماره کارت و رمز کارت یکباره و به طور کامل ناپدید شوند و حساب شما خالی گردد.

7 راه متداول برای اخاذی و کلاهبرداری در اجاره خودرو

• تفاوت هزینه های اصلی با تبلیغات

شاید با تنها کمی جستجو در وب سایت های رسمی واحد های اجاره خودرو با قیمت های شگفت انگیز و مقرون به صرفه ای مواجه شوید. اما احتمالاً بلافاصله پس از حضور شما در مرکز کرایه خودرو، آن خودرو مورد نظر با قیمت مناسب زودتر رزرو شده و اکنون در دسترس نیست! اینجاست که معمولاً برای صرفه جویی در وقت خود مجبور به اجاره ماشین از همان شرکت با قیمت های گزاف و چند برابری خواهید شد.

• هزینه های اضافی برای بیمه

احتمالاً هنگام اجاره ماشین فرم های بسیاری به شما داده می شود تا آن ها را پر کنید که بخشی از آن ها شامل بیمه است. معمولاً افراد در هنگام کرایه خودرو به آسانی و بدون توجه از کنار این موارد گذشته و فقط به قسمت های پایین برگه نگاه کرده و آن را امضا می کنند.
گفتنی است که امضای شما مهر تأییدی پای تمام محتوا هایی است که در برگه مورد نظر نوشته شده است. حتی اگر این موارد کاملاً به ضرر شما باشد. پس بهتر است پیش از امضا کردن مطمئن شوید، بیمه مورد نظر چه مواردی را تحت پوشش قرار می دهد تا در هنگام بروز حادثه غافلگیر نشوید و مجبور به پرداخت هزینه های اضافه نگردید!

• خسارات تحمیلی

بهتر است پیش از آن که خودرو مورد نظر خود را کرایه کنید، در اولین فرصت به بررسی ماشین بپردازید و در صورت وجود هر گونه خط و خش بر روی بدنه، شکستگی شیشه و آینه ها، پاره بودن صندلی ها، مشکلات فنی ماشین و .... آن را گزارش دهید.

خسارت های شرکت های اجاره خودرو

چرا که برخی از شرکت ها با کلاهبرداری و زیرکی تمام ممکن است پس از اجاره خودرو، مشکلات قبلی را بر دوش شما انداخته و مجبورتان کنند تا بدون هیچ دلیلی، خسارات تحمیلی را بپردازید.

• افزایش هزینه عوارض

در برخی از شهر ها و کشور های جهان، عوارضی ها جمع شده اند و هزینه عوارض از طرق دیگر باید پرداخت شود. برخی از شرکت های اجاره خودرو از این موقعیت به وجود آمده نهایت استفاده را برده و به بهانه پرداخت عوارض، هزینه های بسیاری را از مشتریان می گیرند. به صورتی که مبلغ واقعی عوارض بسیار کمتر است مقداری است که شرکت ها گزارش می کنند.

• افزایش هزینه سوخت

در واقع باید گفت وای به حال آن مشتریان بی تجربه ای که خودرو را با سوخت کم یا نصف نیمه در اختیار متصدی شرکت قرار می دهند. چرا که متصدی بلافاصله پس از دیدن چراغ سوخت، هزینه ای چند برابری را از شما خواهد گرفت. از این رو بسیار به صرفه است که پیش از عودت خودرو، باک ماشین را پر نمایید و خود را از شر هزینه های اضافی برای سوخت خلاص کنید.

• افزایش هزینه محدودیت کیلومتر

اگر به اطلاعات موجود در وب سایت شرکت های کرایه ماشین توجه فرمایید، شاید با شعار های تبلیغاتی نظیر پیمودن مسیر های نامحدود مواجه شوید.

هزینه های اضافی محدودیت کیلومتر اجاره خودرو

گفتنی است که برخی از شرکت ها بند هایی پنهان مبنی بر این دارند که چنین شعار ها و سیاست هایی فقط برای "سفر های درون استانی" اعمال می شود. این مسأله درست به این معنا است که به جرم نقض قوانین شرکت ملزم به پرداخت هزینه های سنگینی خواهید شد.

• هزینه های اضافی برای دیرکرد

اگر پیش از کرایه اتومبیل به هزینه های دیرکرد توجه نکنید و در آخر به هر دلیل مجبور شوید از چند ساعت تا چند روز دیرتر ماشین را عودت دهید، ممکن است به طرز شگفت آوری با هزینه های نجومی و سرسام آوری رو به رو شوید. که احتمالاً مسئولین شرکت با ذکر نرخ های جدید شما را قانع خواهند کرد.

سخن پایانی

به طور کلی و در پایان باید گفت قبل از اینکه عجله کنید تا خودرو مورد نظر خود را با اهداف گوناگون رزرو کنید، کمی دقت کنید و از اعتبار شرکت مورد نظر اطمینان حاصل فرمایید. وب سایت رسمی آژانس های اجاره خودرو منابع معتبری برای مطالعه خواهند بود تا شما از صحت اطلاعات مطمئن شده و از دسیسه کلاهبرداران در امان بمانید. لطفاً دقت داشته باشید، چنانچه متوجه کلاهبرداری در زمینه ی ماشین های اجاره ای یا سایر کلاهبرداری ها از این قبیل شدید، هر چه سریع تر پلیس را در جریان قرار دهید و به گزارش مشکل بپردازید.

شرکت کافه رنت با بیش از یک دهه سابقه در حوضه اجاره خودرو و با اخذ تمام مدارک و گواهی نامه های مورد نیاز از سازمان ها و ارگان های مربوطه صلاحیت و شایستگی خود را اثبات کرده . تجربه ی بالای موسسین این شرکت در ضمنینه رنت خودرو و همکاری خوبی که کافه رنت با نهاد های مسئول دارد موجب امنیت و آسودگی خیال مشتریان می باشد . خدمات متنوع در کافه رنت شامل اجاره خودرو همراه با راننده، بدون راننده ، خودروی عروس و اجاره ون و اتوبوس می باشد . از وجه تمایز ما نسبت به رقبا می توان به ماکیت اکثریت خودروها توسط شرکت و تنوع در اجاره ماشین های لوکس خارجی و اقتصادی و خانوادگی با قیمت مناسب در تهران و سراسر ایران اشاره نمود که توانسته است رضایت و توجه مشتریان را به خود جلب کند.

دیدگاه شما

فرمول: 39 - 6
02149934