بهترین ماشین ایرانی برای مسافرت

بهترین ماشین ایرانی برای مسافرت

هنگامی که تصمیم به سفر می گیرید یکی از نکاتی که باید به آن توجه کنید، شرایط خودرو است. انتخاب خودرو مناسب برای سفر باعث می شود کمتر احساس خستگی کنید و تجربه خوبی داشته باشید؛ اما چه خودرویی مناسب است و یک ماشین باید چه ویژگی هایی داشته باشد تا سفر راحت تری داشته باشید؟ کدام یک از ماشین های ایرانی برای سفر بهتر هستند؟

در این مقاله به معرفی انتخاب خودروی ایرانی برای سفر می پردازیم. همچنین شما می توانید به اجاره خودرو ایرانی و خارجی در کافه رنت بپردازید.

نکات کلیدی در انتخاب بهترین ماشین برای مسافرت

ایربگ خودرو

برای انتخاب ماشین برای سفر نکات زیر را باید در نظر گرفت:

ایمنی خودرو

مهمترین ویژگی یک ماشین که هنگام سفر باید به آن توجه داشته باشید، امنیت آن است. استحکام بدنه خودرو و تجهیزات ایمنی در سفرهای جاده ای اهمیت زیادی دارد. موارد مهم در بحث امنیت ماشین به شرح زیر است:

  • سیستم های ترمز و پایداری قوی
  • کمربندهای ایمنی
  • سنسورهای هشدار دهنده
  • سیستم تعلیق مناسب

کابین خودرو

یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب خودرو مناسب برای سفر، کابین آن است. کابین خودرو باید جادار باشد تا سرنشینان، در طول سفر احساس راحتی داشته باشند. صندوق عقب نیز باید دارای فضای کافی برای وسایل باشد.

مصرف سوخت

مصرف سوخت خودرو از عوامل مهم انتخاب خودرو برای سفر است. برای سفرهای طولانی انتخاب یک خودرو که مصرف سوخت بالایی دارد اقتصادی نیست.

سیستم گرمایشی و سرمایشی

یک خودرو در کنار سیستم تهویه باید سیستم سرمایش و گرمایش مناسبی داشته باشد تا سرنشینان در هر آب و هوایی احساس راحتی داشته باشند.

توان فنی مناسب و در دسترس بودن قطعات

یکی دیگر از نکات که در انتخاب خودرو ضروری است در دسترس بودن قطعات آن است؛ بهترین خودرو، خودرویی است که قطعات آن در همه شهرهای ایران یافت شود و همه تعمیرگاه ها توانایی تعمیر آن را داشته باشند؛ در این صورت اگر در طول سفر مشکلی برای ماشین رخ دهد، بدون نگرانی قابل حل است.

بهترین خودرو ایرانی

در ادامه این مقاله چند خودرو ایرانی که برای سفر مناسب هستند را به شما معرفی می کنیم.

دنا پلاس

دنا پلاس مناسب مسافرت

دنا پلاس یک خودرو جادار است که کابین آن فضای کافی برای 5 نفر را دارا است و شاید بتوان آن را بهترین خودرو ایرانی برای سفر دانست.

سیستم تعلیق و کمک فنرهای دنا، رانندگی را لذت بخش می کند. همچنین ترمز ABS، ترمز های دیسکی خنک کننده جلو، سیستم ضد سرقت، مجهز بودن چرخ ها به دیسک ترمز و فرمان جمع شونده، از دیگر ویژگی های این خودرو هستند.

دنا پلاس، از نظر ایمنی خودرویی قابل قبول است که می توان برای رانندگی در جاده از آن استفاده کرد. این خودرو، موتور خطی 4 سیلندر و 16 سوپاپه دارد که 113 اسب بخار قدرت و گشتاوری معادل 155 نیوتون بر متر تولید می کند.

حجم موتور آن 1.7 لیتر با تنفس طبیعی است و مصرف سوخت شهری آن 7.4 در صد کیلومتر است.

سمند سورن ELX

سمند سورن ELX

سمند سورن ELX که از سال 92 وارد بازار ایران شده است، یکی از ایمن ترین خودروهای ایرانی است. این خودرو از ترمزهای دیسکی مطمئن و کیسه هوا برخوردار است.

بدنه آن نیز بسیار محکم است که باعث ایمنی آن هنگام رانندگی در جاده می شود. همچنین این خودرو دارای تهویه خودکار و دریچه جداگانه برای سرنشینان عقب است که می توانید در آن احساس راحتی داشته باشید.

موتور این خودرو 4 سیلندر 8 سوپاپه است که قدرتی معادل 115 اسب بخار با حداکثر گشتاور 159 نیوتن متر دارد. حجم موتور 1650 سی سی و مصرف سوخت آن 5.8 لیتر در صد کیلومتر است.

تندر90 (ال نود)

تندر90

تندر 90 متعلق به کمپانی رنوی فرانسه است که در شرکت ایران خودرو در نسخه های مختلف مونتاژ می شود. این خودرو، جزو خودروهای محبوب است و کیفیت قطعات آن باعث شده جزو بهترین ماشین های ایرانی برای مسافرت باشد.

از ویژگی های این خودرو می توان به ترمزهای قوی، گیربکس قدرتمند، تجهیزات ایمنی قابل قبول و استحکام بدنه آن اشاره کرد.

کابین و صندوق عقب جادار این خودرو در مسافرت های طولانی اهمیت زیادی دارد. علاوه بر این ویژگی ها، تندر 90 مصرف سوخت پایینی دارد که آن را به یکی از گزینه های مناسب برای سفر تبدیل کرده است.

موتور این خودرو 4 سیلندر 16 سوپاپه است و قدرتی معادل 105 اسب بخار تولید می کند. همچنین حجم موتور آن 1598 سی سی است.

پژو206 اس دی

پژو206 اس دی

اولین پژو206 صندوق دار در سال 86 با نام 206 اس دی تولید شد. بین این خودرو و 206 هاچ بک تفاوت زیادی وجود ندارد و فقط اتصالات فنر بندی تغییر کرده است.

سایر ویژگی های فنی 206 صندوق دار با 206 تیپ 5، برابر است؛ اما اضافه شدن صندوق عقب باعث شده این خودرو فضای بیشتری داشته باشد و تبدیل به یکی از خودروهای مناسب برای مسافرت شود.

حرکت نرم فرمان و کمک فنرهای عقب باعث سهولت در رانندگی است. همچنین سیستم تعلیق 206 اس دی باعث می شود که خیال شما از امنیت آن راحت باشد.

از مشخصات فنی این خودرو می توان به موتور 4 سیلندر و 16 سوپاپه آن اشاره کرد که قدرت آن 105 اسب بخار است. همچنین حجم موتور 206 اس دی 1587 سی سی و مصرف سوخت آن 6.6 لیتر در صد کیلومتر است.

کیا سراتو

کیا سراتو

کیا سراتو یکی از خودروهای پرطرفدار ایرانی است که توسط سایپا مونتاژ می شود و ظاهر مدرن و جذابی دارد. فضای داخلی این خودرو جادار و برای 5 نفر مناسب است.

ترمز های آن مجهز به ABS و EBD است و پدال های استاندارد و مصرف سوخت نسبتا پایین از ویژگی های مثبت این خودرو است.

کیا سراتو جزو خودروهای ایمن سایپا است و در تست های فنی و جاده ای نمره قابل قبولی کسب کرده است. موتور این خودرو 4 سیلندر 16 سوپاپه است و قدرتی معادل 154 اسب بخار دارد.

همچنین حجم موتور آن 1998 سی سی و مصرف سوخت آن 9 لیتر است.

پژو پارس

پژو پارس

این خودرو ابتدا با نام پرشیا وارد بازار خودرو شد و فیس لیفتی از پژو405 است. فضای داخلی بزرگ و صندلی های راحت باعث آسایش در سفر می شود.

صندوق عقب این خودرو نیز جادار و بزرگ است که مزیت مهمی برای مسافرت محسوب می شود.

این خودرو جزو متنوع ترین خودروهای داخلی ایران است؛ زیرا از سال 79 تا کنون 11 مدل پژو پارس با پیشرانه، آپشن ها و گیربکس های مختلف وارد بازار شده است.

پژو پارس یک مدل دوگانه سوز نیز دارد و از پیشرانه 1.8 لیتری بنزینی گازی بهره مند است. موتور این خودرو 4 سیلندر 16 سوپاپه است که قدرتی معادل 105 اسب بخار دارد.

سمند

سمند

دومین خودروی ایرانی که قصد معرفی آن را داریم، سمند است. از نقاط قوت این خودرو می توان به فضای جادار کابین، سیستم تعلیق قوی و ترمزهای آن اشاره کرد.

این خودرو یکی از گزینه های مناسب بین خودروهای ایرانی برای مسافرت است چراکه سه ویژگی مهم از اولویت های مدنظر ما مانند جادار بودن، قدرتمند بودن و مصرف سوخت پایین را دارد.

سمند، دارای پیشرانه ای 4 سیلندر و حجم موتور آن 1.7 لیتر است که در نهایت 113 اسب بخار قدرت و 155 نیوتن متر گشتاور دارد. این خودرو به صورت ترکیبی به ازای هر صد کیلومتر، 7.5 لیتر سوخت مصرف می کند و حجم باک آن 66 لیتر است.

شاهین

خودرو شاهین

یکی از جدیدترین خودروهای ساخت داخل، سایپا شاهین است که در این بخش قصد بررسی آن را داریم.

از جمله نقاط قوت این خودرو می توان به جادار بودن، صندوق عقب بزرگ، مصرف سوخت تقریبا پایین و طراحی ظاهری قابل قبول آن را نام برد. این خودرو با توجه به جدید بودن آن، متاسفانه دارای آپشن های زیادی نیست و این موضوع از نقاط ضعف آن محسوب می شود.

شاهین پیشرانه ای 4 سیلندر توربوشارژ و حجم موتور 1.5 لیتری دارد که 110 اسب بخار قدرت و 178 نیوتن متر گشتاور دارد. این خودرو به صورت ترکیبی 7.2 لیتر سوخت مصرف می کند و حجم باک آن 47 لیتر است.

از جمله آپشن های آن نیز می توان سنسور عقب، سنسور فشار باد تایر، فرمان حساس به سرعت، مانیتور 7 اینچی لمسی، دوربین عقب و نویگیشن را نام برد.

چری تیگو 7

چری تیگو 7

از جمله خودروهایی که در داخل کشور مونتاژ می شوند، می توان چری تیگو 7 چینی را نام برد. این شاسی بلند جمع و جور، توسط مدیران خودرو تولید می شود و از سال 98 تاکنون به بازار عرضه می شود.

این خودرو یکی از بهترین گزینه ها بین موارد در حال بررسی، برای مسافرت است. از نقاط قوت تیگو 7 می توان به فضای زیاد داخل کابین، تعلیق و سواری نرم، امکانات و آپشن های رفاهی زیاد آن اشاره کرد.

این خودرو دارای پیشرانه ای 4 سیلندر توربوشارژ، موتوری با 1.5 لیتر حجم است که در نهایت 147 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور خواهد داشت.

این خودرو مصرف سوخت پایینی نیز دارد و به صورت ترکیبی، 6.7 لیتر سوخت مصرف می کند. حداکثر سرعت آن نیز 190 کیلومتر است. این خودرو به لحاظ ایمنی نیز جایگاه بسیار خوبی دارد. تیگو 7، در مجموع دارای 6 ایربگ است.

چری تیگو7 مناسب سفر

از جمله آپشن های این خودرو می توان به کروزکنترل، کنترل ایستایی در سربالایی و سرپایینی، کنترل کشش و کنترل پایداری، مانیتور 9 اینچی لمسی، دوربین عقب، دوربین جانبی و دوربین 360 را نام برد.

همچنین این خودرو آپشن های مختلف دیگری مانند پشتیبانی از پورت های مختلف، سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه، گرمکن صندلی جلو، خروجی 12 ولت و همچنین سقف پانوراما و سانروف، دارد.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی چند خودروی ایرانی که برای مسافرت مناسب هستند، پرداختیم. انتخاب این که کدام یک از این ماشین ها بهتر است به سلیقه و انتظارات شما از خودرو بستگی دارد.

چنانچه قصد سفر با هرکدام از این خودروها را دارید می توانید آن را از کافه رنت اجاره کنید.

کافه رنت با چند سال سابقه در اجاره خودرو، بهترین ها را برای شما ارائه می دهد تا بدون دغدغه سفر دلپذیری را تجربه نمایید.

دیدگاه شما

فرمول: 33 + 17
02149934