آبشار پل هفتم کجاست؟

آبشار پل هفتم کجاست

اهواز، شهر جنوبی و گرم ایران، جاذبه های طبیعی و مکان های گردشگری زیادی دارد. یکی از این جاذبه ها آبشار مصنوعی اهواز است که طولانی ترین و زیباترین آبشار در خاورمیانه است.

این آبشار یکی از جاذبه های معروف و جذاب کشور است و نقش زیادی در افزایش گردشگری در اهواز دارد. در این مقاله به معرفی آبشار اهواز می پردازیم، اگر قصد سفر به این منطقه را دارید حتماً با ما همراه باشید.

همان طور که می دانید اهواز دارای جاذبه های گردشگری زیادی است. اگر به این شهر زیبا سفر می کنید بهتر است یک خودرو شخصی در اختیار داشته باشید. اگر در اهواز به خودرو شخصی دسترسی ندارید می توانید از اجاره خودرو استفاده کنید. با در اختیار داشتن خودرو اجاره ای خود می توانید علاوه بر بازدید از آبشار اهواز از سایر مکان های دیدنی این شهر نیز دیدن کنید.

آبشار اهواز

اهواز به شهر پل ها معروف است؛ زیرا روی رود کارون، ده پل وجود دارد. یکی از این پل ها، پل هفتم است که به آن پل علی ابن مهزیار و پل گفت وگوی تمدن ها هم می گویند.

پل سفید، پل سیاه، پل نادری، پل صنایع فولاد، پل کابلی (پل هشتم)، پل طبیعت کیانپارس، پل سوم، پل پارک جزیره و پل پنجم از دیگر پل های زیبای این شهر هستند. ساخت پل هفتم از اوایل سال 1375 آغاز و در بهمن 1377 به پایان رسید. طول این پل 490 متر و عرض آن 16 متر است.

معرفی آبشار مصنوعی اهواز

آبشار مصنوعی اهواز

آبشار مصنوعی اهواز، سال 1390 افتتاح شد. این آبشار رنگین کمانی، از یک طرف 150 متر و از طرف دیگر 200 متر طول دارد. برای نورپردازی آبشار از 750 عدد لامپ LED و 80 پروژکتور رنگی استفاده شده است.

آبشار هفتم که در کناره های پل ایجاد شده است، به وسیله 6 الکتروپمپ 90 واتی، آب رودخانه را به بالای پل می کشد. آب این آبشار تا ارتفاع 35 متری بالا می رود؛ سپس از این ارتفاع، در دو ردیف، به شکل آبشار به رودخانه می ریزد و زیبایی فوق العاده ای به پل می دهد.

لوله های مکش آب از جنس فولاد هستند که قطر هرکدام 12 اینچ است. همچنین قطر هدر مکشی، 20 اینچ ولوله های رانشی 10 و 14 اینچ دارند. این لوله ها با اسید شسته می شوند تا رسوبی که در دیواره های لوله وجود دارد، جرم گیری شود.

در سیستم الکتریکال این آب نما از تابلوهای برق سافت درایو استفاده شده است. این سیستم بسیار دقیق نصب شده است و برای آن، یک پست برق 700 واتی به کار رفته است.

این آبشار در شب بسیار زیبا و جذاب است. بازی نور و آب و انعکاس نورهای رنگی در کارون، جلوه ی خاصی به این پل بخشیده است و چشم هر بیننده ای را خیره می کند.

نمونه ی این آبشار فقط در کره جنوبی وجود دارد. می توان گفت پل هفتم در خاورمیانه جز طولانی ترین آبشارهای مصنوعی است. اگر هنگام غروب به این آبشار سر بزنید، می توانید غروب زیبای کارون را هم تماشا کنید، روی پل قدم بزنید و از دیدن این منظره، حسابی لذت ببرید. این آبشار به دلیل مصرف بالای انرژی در تمام طول هفته فعال نیست و فقط در روزهای آخر هفته، دهه فجر، جشن ها و عید نوروز فعالیت می کند.

پل های دیگر کارون

پیش تر به نام پل هایی که بر روی کارون قرار دارند اشاره کردیم. در ادامه به بررسی پل های دیگر کارون می پردازیم. شما می توانید در کنار بازدید از پل هفتم، به جاذبه های دیگر این منطقه هم سر بزنید.

اهواز آب و هوای بسیار گرمی دارد از این رو فصل پاییز بهترین زمان برای سفر به این شهر است. شب های اهواز با وجود جاذبه های دیدنی و چراغانی ها بسیار جذاب و زیبا است. از آنجایی که دمای هوا شب ها نسبت به روز کاهش پیدا می کند، پیشنهاد می کنیم حتماً شب ها از سطح شهر دیدن کنید.

پل سفید

پل سفید
پل سفید که به نام پل معلق یا پل هلالی هم شناخته می شود، اولین پل معلق ایران است. این پل در سال 1315، با هزینه 500 هزار تومان، توسط یک پیمانکار سوئدی و چند مهندس آلمانی ساخته شد.

به دلیل اینکه عمر مفید این پل 50 سال معین شده بود، در سال 1389، بازسازی شد. نورپردازی سفیدی که در هنگام بازسازی آن صورت گرفته است، جلوه ی خاصی به این پل داده است و زیبایی این پل در شب فوق العاده است.

پل سیاه

پل سیاه

پل سیاه در سال 1308 ساخته شد و به دلیل رنگ سیاه پایه هایش به پل سیاه معروف شد. این پل با هدف اتصال بندر امام خمینی به شبکه ریلی کشور ساخته شد.

در طول جنگ جهانی نیز، از این پل به عنوان انتقال آذوقه و تجهیزات به متفقین استفاده می شد و به دلیل نقش بسزایی که داشت به آن پل پیروزی هم می گویند.

پل نادری

پل نادری

پل نادری در سال 1354 ساخته شد. این پل چهارمین پل اهواز از نظر قدمت است و خیابان سلمان فارسی را به کوی تختی وصل می کند. پل چهارم و پل سلمان فارسی نام های دیگر این پل هستند.

این پل بین پل سفید و پل هشتم واقع شده است و شما می توانید از روی پل نادری، پل سفید و پل هشتم را نیز مشاهده کنید.

پل صنایع فولاد

پل صنایع فولاد

پل صنایع فولاد پل ششم یا پل صنایع فولاد در جنوب اهواز قرار دارد. این پل، راه ارتباطی بین کارخانه های نورد و صنایع دستی، در دو طرف رود کارون است. نام گذاری آن، به همین علت است. ساخت این پل در سال 1383 آغاز شد و در سال 1386 به پایان رسید.

پل کابلی

پل کابلی

پل کابلی هشتمین پل رود کارون، پل کابلی است که به آن پل غدیر نیز می گویند. ساخت این پل در سال 1384 آغاز و در اسفند 1390 افتتاح شد.

این پل با طول 1024 متر و عرض 22 متر، بزرگ ترین پل کابلی خاورمیانه است. باعث اتصال خیابان تخت سلیمان و منطقه امانیه در غرب کارون به خیابان زند در شرق کارون است. این پل به دلیل ساختار و شکل ویژه خود، زیبایی خاصی به کارون می دهد.

پل طبیعت کیانپارس

پل طبیعت کیانپارس

پل طبیعت که در سال 1392 ساخته شد، جدیدترین پل اهواز است. این پل، پارک لاله و پارک ساحلی را به یکدیگر متصل می کند. طول این پل 500 متر و عرض آن 5 متر است.

در ساخت این پل، از چوب پلاست برای کف پوش استفاده شده است. از تفریحات این پل می توان به پیاده روی، زمین فوتبال، بدمینتون و ماهیگیری اشاره کرد. اگر علاقه زیادی به تفریحاتی مانند پیاده روی دارید این پل بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

پل سوم

پل سوم

کار ساخت پل سوم اهواز، که به پل ترانزیتی نیز معروف است، در سال 1336، آغاز شد و در بهمن 1349 به بهره برداری رسید. این پل، شمال کیانپارس را به میدان شهید بندر متصل می کند.

با هدف اتصال پل سوم خطوط ریلی کشور، یک رشته خط راه آهن بر روی این پل احداث شده بود، اما از آن استفاده نشد. سال 1387 و هنگام بازسازی این پل، ریل ها به صورت کامل حذف شدند.

پل پارک جزیره

پل پارک جزیرهاین پل که بین پل سفید و پل سیاه قرار دارد، از پل های دیگر کارون کوتاه تر است. پارک جزیره در آن ساخته شده است. این پل، ساحل غربی کارون را به خشکی متصل می کند.

این پل برای کودکان و بزرگ سالان تفریحات زیادی دارد و اگر خانوادگی به این مکان سفر می کنید می توانید سرگرمی های زیادی داشته باشید.

پل پنجم اهواز

پل پنجم اهواز

پل پنجم یا پل دانشگاه در سال 1375 با هدف کاهش بار ترافیکی پل چهارم ساخته شد و مسیر خیابان دکتر شریعتی را به اتوبان گلستان وصل می کند. طول این پل 480 متر و عرض آن 70/30 متر است.

دسترسی به پل هفتم

اگر با خودرو شخصی قصد سفر به اهواز را دارید، از تهران تا اهواز، 820 کیلومتر را باید رانندگی کنید. شما با عبور از شهرهای قم، اراک، بروجرد، دزفول و شوش وارد اهواز می شوید.

می توانید از هواپیما، قطار و اتوبوس نیز برای رسیدن به اهواز استفاده کنید. پل هفتم در بلوار شهید چمران قرار دارد، از محله های کیانپارس و عامری عبور می کند و به معابر بلوار ساحلی غربی و شرقی متصل است.

اگر از شهرهای دور به اهواز سفر می کنید، سفر زمینی برای شما توصیه نمی شود چون ممکن است گرمای هوا بین راه شما را اذیت کنید.

همچنین اگر مدت زمان سفر شما کوتاه است بهتر است این زمان صرف مسیر نشود. شما می توانید با هواپیما به این شهر سفر کنید و آنجا برای حمل و نقل خودرو اجاره کرده و سفر لذت بخشی داشته باشید.

کافه رنت همراه در سفر

اهواز با وجود هوای گرم، یک شهر زیبا با جاذبه های گردشگری فراوان است که می توانید آن را برای سفر انتخاب کنید و آبشار فوق العاده زیبای آن را تماشا کنید.

با توجه به تعطیلات گرم تابستانی و موقعیت شهر اهواز، دما و رطوبت هوا در آن منطقه بسیار بالاست. اگر قصد سفر به این منطقه را دارید و به خودروی شخصی دسترسی ندارید، جای نگرانی نیست.

کافه رنت ارائه دهنده انواع خوردو و ون است و شما می توانید با صرف هزینه ی اندک، از خودروهای لوکس، با کیفیت و ایمن کافه رنت استفاده کنید و بدون مشکل به سفر در نقاط گرم و شرجی کشور بپردازید.

از ویژگی های ممتاز این مجموعه بیمه خودروها است. شما با پرداخت هزینه ای پایین، می توانید خودرو اجاره ای خود را بیمه کنید و پس از آن مسئولیت هر حادثه ای بر عهده مجموعه است. سفر خوبی را برای شما آرزو داریم.

دیدگاه شما

فرمول: 42 - 6
02149934