بهترین مناطق گردشگری قشم

بهترین مناطق گردشگری قشم

جزیره عجایب هفت گانه!

این لقبی است که به بزرگ ترین جزیره هرمزگان، یعنی جزیره قشم داده اند. این جزیره اسرار آمیز، علاوه بر این که بزرگ ترین جزیره هرمزگان است، بزرگ ترین جزیره ایران نیز به شمار می رود. از همین الان باید این اخطار را به شما بدهیم که اگر برای مدتی کوتاه قرار است در قشم بمانید، قادر نخواهید بود به تمام نقاط دیدنی این جزیره رویایی سر بزنید؛ پس باید خودتان را برای سفری طولانی و خاطره انگیز آماده کنید. در این مقاله قصد داریم بهترین نقاط گردشگری قشم را به شما معرفی کنیم تا اگر قصد سفر به این جزیره زیبا را داشتید، بدون فوت وقت، به نقاط زیبای این جزیره ی رویایی سر بزنید. همچنین اگر نیاز به ماشین داشتید، راهنمایی هایی را در خصوص اجاره ماشین به شما می کنیم.

جزیره ناز؛ راهی از ساحل به اعماق رویا

جزیره ناز

اگر به مقالات دیگر که در مورد جاهای دیدنی قشم نوشته شده اند نیز سر بزنید، مطمئنا جزیره ناز جرو سه مکان برتری است که به شما معرفی می شود. اگر برای بازدید از این جزیره راهی قشم شده اید، باید زمانی مناسب را برای رسیدن به آن انتخاب کنید؛ زیرا در زمان های به خصوصی آب دریا پایین می رود و راهی برای رسیدن به این جزیره برای شما در دسترس خواهد بود. بنابراین حتی با پای پیاده و بدون استفاده از قایق نیز می توانید خودتان را به این جزیره برسانید. علاوه بر این موارد، غروب این جزیره، قطعا از زیباترین غروب هایی است که در طول مدت زندگیان می توانید تجربه کنید. حس خوب برخورد شن و آب دریا به پاهایتان در حالی که در کنار کسی که دوستش دارید ایستاده اید و دستان او را در دست گرفته اید و با هم غروب خورشید را تماشا می کنید، با هیچ حسی قابل مقایسه نیست. در کنار ساحل جزیره ناز، به راحتی می توانید انواع و اقسام صدف ها را ببینید. همچنین تماشای پرواز مرغان دریایی از بالای سرتان هنگام غروب خروشید خالی از لطف نیست. افرادی که به غواصی علاقه دارند نیز می توانند از بخش های بکری که در کناره ساحل این جزیره قرار دارد استفاده کنند و لذت ببرند.

جزیره هنگام قشم

مساحت این جزیره که در جنوب شرقی قشم قرار دارد، حدود 35 کیلومتر مربع است. جزیره هنگام، طبق مطالعاتی که صورت گرفته است، زادگاه کروکودیل های ایرانی به شمار می رود. قسمتی از ساحل این جزیره زیبا به دلیل مواد خاصی که در شن آن وجود دارد، می درخشد. قسمت دیگری از ساحل شنی و قسمتی دیگر سنگی است. این موضوع باعث شده است که این جزیره مناسب هر نوع سلیقه ای به شمار رود. همچنین عکاسان می توانند عکس های کم نظیر و یا شاید بی نظیری در این جزیره به ثبت برسانند.

جزیره هنگام قشم

همان طور که در تصویر بالا می بیینید، بخشی از ساحل جزیره هنگام به دلیل وجود نوع خاصی کانی در شن آن، شب ها می درخشد و قدم زدن در آن تجربه ای فراموش نشدنی را برای شما به یادگار خواهد گذاشت. این جزیره قطعا یکی از چشم نوازترین مکان های گردشگری قشم به شمار می رود.

ژئوپارک قشم

ژئوپارک قشم

اگر برای اولین بار است که کلمه ژئوپارک را می شنوید، بگذارید برایتان موضوع را شفاف تر کنیم. ژئوپارک معمولا به مناطقی گفته می شود که تنوع زمین شناسی زیادی در آن منطقه وجود دارد. این ژئوپارک معمولا برای افرادی که زمین شناسی می خوانند و به لایه های مختلف زمین علاقه دارند بسیار جذاب خواهد بود. همچنین بدلیل رنگ های چشم نوازی که در این پارک دیده می شود، افراد عادی نیز بسیار از دیدن آن لذت می برند و عکاسان می توانند شاهکارهای زیادی را در این پارک به ثبت برسانند.

غار خربس قسم

این غار که در ارتفاعات خربس روستای قشم قرار دارد، از پدیده های کهن و عجیب از نظر زمین شناسی محسوب می شود.
غار خربس قسم


در این غار عجیب که قدمت آن به زمان مادها برمی گردد، کندکاری های شگفت انگیزی به چشم می خورد که نشان می دهد مردمان کهن در این منطقه حضور داشته اند. اگر به آثار باستانی علاقه دارید، غار خربس که در 15 کیلومتری قشم قرار دارد، یکی از بهترین مقصدها برای شما به شمار می رود.

قلعه پرتغالی ها
جایگاهی برای آغاز حکومت بر اروپا

قلعه پرتغالی ها


پس از اینکه الفونسو آلبرکرک قسمت هایی از سواحل خلیج فارس را به تسخیر پرتغال درآورد، قلعه پرتغالی به هدف تصرف اروپا و هند ساخته شد. این قلعه که در سال 1507 میلادی بنا شده است، در ضلع شمالی جزیره قشم در نزدیکی بندر لافت واقع شده است. در ساخت دیواره این قلعه از ملاط ساروج کمک گرفته شده است، به همین خاطر از آن زمان تا الان قسمت هایی از این قلعه هنوز سرپا است. پرتغالی ها از این قلعه بیشتر به منظور انباری برای اسلحه و مهمات استفاده می کرده اند. البته زندان، کلیسا، سرباز خانه و آب انبار در آن نیز وجود داشته است. این قلعه نیز مانند غار خربس، مکان مناسبی برای گردشگرانی که به آثار باستانی علاقه داردند به شمار می رود.

غار نمکدان قشم


غار نمکدان قشم

این غار که طولانی ترین غار نمکی جهان است، در 100 کیلومتری قشم قرار دارد و تا به امروز، حدود 6 کیلومتر از آن کشف و شناسایی شده است. منظره ای بی نظیر که توسط قندیل های زیبا در سقف غار و جریان آب نمک در کف غار ایجاد شده، خاطره ای فراموش نشدنی را برای شما می‎سازد. وقتی که در اعماق غار به پیش می روید، تاریکی بر شما چیره می شود و برای حل این مشکل، نیاز به چراغ قهوه هایی بسیار قوی دارید که مسیر را برای شما روشن کنند. علاوه بر این موارد، نمک این غار خاصیت درمانی دارد و بیمارانی که مشکل های مفصلی و ... دارند ، می توانند از آن استفاده کنند.

بندر تاریخی لافت قشم

بندر تاریخی لافت قشم

بندر لافت، در موقعیتی بسیار استراتژیک از نظر منطقه ای قرار دارد. یکی از زیبایی های این بندر، معماری بسیار جذاب و دلنشین خانه های آن است و به همین خاطر، این بندر از نظر گردشگری مورد توجه قرار گرفته است. روی سقف هر کدام از این خانه‎ها، بادگیرهایی دیده می شود که به گفته مردم محلی، هر چه این بادگیرها بزرگ تر باشد، ثروت فردی که صاحب آن است، بیشتر است.

دره تندیس ها

دره تندیس ها

یکی از چشم نوازترین نقاط دیدنی جزیره قشم، دره تندیس ها است که به خاطر تغییرات زمین در اثر فرسایش، محیطی خارق العاده را خلق کرده است. این دره که قبلا به بام قشم متصل بود، در اثر بالا آمدن خشکی جزیره، ساحل تا حدودی عقب گرد کرده است و سطح خشکی بیشتر شد است و عظمت این دره بیشتر به چشم می رسد.
اگر به زمین شناسی و جاذبه های طبیعی علاقه دارید، بازدید از این دره زیبا را به شما پیشنهاد می کنیم.

درگهان

کمتر کسی است که خرید کردن در بازارهای بزرگ را دوست بدارد و اسم بازار درگهان برای او ناآشنا به نظر برسد. درگهان یکی از بزرگ ترین بازارهای قشم است که به علت وجود پاساژهای متنوع در آن، مردم از سراسر ایران به خصوص برای خریدهای عمده به این نقطه از قشم می آیند. این بازار به قدری بزرگ است و تنوع اجناس در آن بالاست که حداقل دو روز زمان نیاز دارید تا از تمام مغازه ها و دست فروش ها دیدن کنید.

پارک کروکودیل های قشم

این پارک خارق العاده که در سال 89 در جزیره هنگام تاسیس شد، به علت یک سری مشکلات، با گذشت مدت زمانی نسبتا کوتاه به جزیره قشم منتقل شد. کروکودیل هایی که در این پارک زندگی می کنند، تقریبا همگی بالغ هستند و قطعا با دیدن آن ها، لرزه بر اندامتان می افتد.

پارک کروکودیل های قشم

علاوه بر 100 کروکودیلی که در این پارک زندگی می کنند، پرندگان و پستاندارانی نیز در کنار آن ها زندگی می کنند که جذابیت این پارک را دو چندان کرده است. قدرت فک این کروکودیل ها به قدری است که می توانند تنه یک درخت نیم متری را در کسری از ثانیه خورد کند. نکته دیگری که در مورد کروکودیل ها وجود دارد و احتمالا از آن بی خبر هستید، این است که کروکودیل ها دارای 3 چشم هستند و پلک سوم، باعث شفافیت دید آن ها در زیر آب می شود.

پارک زیتون

پارک زیتون قشم

اگر بخواهیم مجهزترین پارک قشم را نام ببریم، قطعا اولین پارکی که اسمش به ذهنمان می آید، پارک زیتون خواهد بود. این پارک که در نزدیکی سیتی سنتر قرار دارد، دارای امکانات فراوانی از جمله زمین اسکیت، سینما چهار بعدی، رستورانی شیک و باکلاس با سرآشپزهایی بی نظیر، مسیر دوچرخه سواری و پیاده روی و ... است. غروب آفتاب در کنار ساحل این پارک، بسیار دل انگیز است. در صورتی که به قشم سفر کردید، دو غروب را از دست ندهید؛ یکی غروب جزیره ناز و دیگری غروب در کنار ساحل پارک زیتون.

لنج سازی

لنج سازی در قشم

یکی از نقاط دیدنی قشم، کارگاه های لنج سازی است که معمولا در کنار سواحل دیده می شوند. در این کارگاه ها شما می توانید تمام پروسه های یک لنج از صفر تا صد را ببینید. علاوه بر لنج، قایق های کوچک نیز در این کارگاه ها ساخته می شوند که دیدن آن ها خالی از لطف نیست.

اجاره خودرو برای سفر به قشم

در صورتی که برای گشت و گذار در جزیره عجایب هفت گانه، نیاز به ماشین دارید، بهترین راه این است که یک خودرو اجاره کنید. البته برخی افراد این دیگاه را دارند که می شود تاکسی نیز اجاره کرد. اما آیا به نظرتان مقرون به صرفه است که برای بازدید از ده ها جای دیدنی که هر کدام کیلومترها از هم فاصله دارند، تاکسی بگیریم و هزینه بسیار زیادی بپردازیم؟ قطعا این کار منطقی نیست. شما می توانید به جای تاکسی گرفتن، یک خودرو اجاره کنید که مطمئنا هزینه آن نسبت به تاکسی گرفتن خیلی پایین تر تمام می شود. علاوه بر این موارد، اعضای خانواده و یا دوستانتان نیز در ماشین شخصی خیلی راحت تر خواهند بود و می توانید از سفر در کنار هم لذت ببرید.

کافه رنت، رضایتی برخواسته از اعتماد

کافه رنت سال هاست که در عرصه اجاره خودرو فعالیت می کند و همیشه سعی در جلب رضایت مشتری دارد. با این مجموعه بزرگ، شما می توانید سفری آرام و لذت بخش را در کنار خانواده و همراهان محترمتان تجربه کنید. با مشورت کردن با مشاوران مجرب این مجموعه، بهترین خودرو را می توانید برای سفرتان به قشم اجاره کنید و بدون دغدغه، سفری آرام را در پیش بگیرید. این نکته را مد نظر بگیرید که یکی از عواملی که باعث شده این مجموعه بزرگ همواره مورد توجه مشتریان قرار بگیرد، این است که شرایط سخت گیرانه ای برای مشتریانش اعمال نمی کند. این مجموعه با ارائه دادن آفرهایی بی نظیر از جمله بیمه خودرو، خیال مشتریان را در مورد مشکل احتمالی که ممکن است برای خودرو پس از اجاره پیش بیاید راحت می کند. شما بعد از بیمه کردن خودرو، مسئولیتی در قبال مشکلی که برای خودرو پیش می آید ندارید و همه عواقب بر عهده شرکت اجاره دهنده ماشین است. پس بدون دغدغه، آرامش را با کافه رنت تجربه کنید.

دیدگاه شما

فرمول: 39 - 15
02149934