بهترین جاذبه های گردشگری تهران و حومه برای طبیعت گردی

جاذبه های گردشگری تهران

تهران؛ نامی است که با شنیدن آن در ذهن ما ترافیک و شلوغی تجسم می شود ولی همیشه این شهر، به این شکل نیست. این شهر پرتردد دارای شگفتی های تاریخی و طبیعی بسیاری است.

در طول روز مردم در حال کار و رفت و آمد در سطح شهر هستند، در این بین، مواقعی نیاز دارند که از این هیاهو دور باشند و مدت کوتاهی را در طبیعت سپری کنند.

شهر وسیع تهران پاسخگوی تمامی این نیازها است و جاذبه های طبیعی فوق العاده ای را برای گردشگری دارد. اگر می خواهید در تهران طبیعت گردی کنید و اوقات لذت بخشی را برای خود بسازید باید به خوبی با آن آشنا شوید.

دریاچه ها، آبشارهای زیبا و روستاهای قدیمی این امکان را به شما می دهند که در شهر رو به جلو و مدرن تهران، شاهد طبیعتی بکر نیز باشید.

برای لذت بردن از طبیعت پایتخت باید با بهترین جاذبه های گردشگری تهران و حومه برای طبیعت گردی، اطلاعات کافی داشته باشید.

همچنین در این شهر برای گردشگری شما به یک خودرو شخصی نیز، احتیاج خواهید داشت. اگر به هر دلیل دسترسی به خودرو شخصی ندارید می توانید از خدمات اجاره ماشین استفاده کنید.

معرفی چند مورد از جاذبه های طبیعی تهران

بیشتر افراد ترجیح می دهند به جای شهر تهران، یک شهر آرام و مملو از جاذبه های گردشگری را برای سفر انتخاب کنند.

در صورتی که تهران علاوه بر داشتن جاذبه های گردشگری فراوان امکانات رفاهی و مدرن فوق العاده ای نیز دارد که نمی توانید در همه جای کشور آن ها را تجربه کنید.

همچنین تهرانیانی که برای سفرهای طولانی، زمان کافی ندارند، می توانند از جاذبه های طبیعی تهران و اطراف آن به صورت یک روزه و چند روزه بهره مند شوند.

روستای ابنیک، فشم، پیست اسکی شمشک، دربند و درکه، دریاچه چیتگر و پارک ملت چند نمونه از جاذبه های طبیعی و گردشگری تهران هستند که روزانه پذیرای گردشگران زیادی از سراسر کشور و جهان هستند.

برای آشنایی بیشتر با این جاذبه ها، در ادامه به بررسی هر یک از آن ها می پردازیم.

بهترین جاذبه های گردشگری تهران

دربند و درکه

شمال شهر تهران آب و هوای کوهستانی دارد به همین دلیل در اکثر فصول سال شاهد برف خواهید بود.

دربند و درکه که در مسیر رودخانه قرار دارند مقصد گردشگرانی است که علاقه زیادی به کوهنوردی دارند.

در این منطقه، دکه های زیادی وجود دارند که شما می توانید خوراکی های زمستانی و خوشمزه ای را از آن ها خریداری نمایید.

بیشتر تهرانیان تعطیلات آخر هفته را خانوادگی به این منطقه سفر می کنند و از آب و هوای لذت بخش و کوهنوردی در آن لذت می برند.

برای رفتن به دربند باید به میدان تجریش بروید همچنین برای رسیدن به درکه باید از بزرگراه شهید چمران عبور کنید.

آبشار کلوگان

یکی دیگر از جاذبه های طبیعی و فوق العاده تهران، آبشار کلوگان است. این آبشار در یکی از شهرستان های شمالی استان تهران یعنی در شهرستان شمیرانات واقع شده است.

ارتفاع این آبشار حدوداً 30 الی 40 متر است و در فصل بهار و تابستان جلوه بسیار زیبایی دارد. این آبشار به صورت یک آبشار دو طبقه بوده که زیبایی آن را چند برابر کرده است.

اگر علاقه زیادی به آب تنی و همچنین آب بازی دارید این آبشار مناسب ترین مکان برای شما خواهد بود. در قسمت پایین آبشار حوضچه های کوچکی به وجود آمده است که این امکان را به گردشگران می دهد تا آب تنی کنند و در گرمای تابستان طعم خنک آب را بچشند.

روستای ابنیک

یکی دیگر از جاذبه های طبیعی تهران روستای خوش آب و هوای ابنیک است. این روستا نیز در شهرستان شمیرانات قرار دارد و مانند آن، آب و هوای لذت بخشی دارد.

اگر از هیاهوی شهر خسته شده اید و دنبال یک طبیعت سرسبز برای خوش گذرانی هستید حتماً سفر به این روستا را پیشنهاد می کنیم.

آرامش و زیبایی، چیزی است که در این روستا خواهید دید. برای سفر به ابنیک باید از روستاهای زایگان و لالان عبور کنید. برای این که بتوانید با خانواده به روستای ابنیک سفر کنید، بهتر است از خودرو شخصی استفاده کنید.

روستای ابنیک

روستای برغان

یکی دیگر از طبیعت های زیبا و بکر اطراف تهران روستای برغان است. این روستا در محدوده استان البرز قرار دارد و بخشی از شهرستان ساوجبلاغ است.

برغان دارای باغ ها و طبیعت زیبا و خوش آب و هوا است، اگر می خواهید اکسیژن خالص وارد ریه های خود کنید حتماً به این روستا سفر کنید.

ویلاهای لوکس و باغ هایی بزرگ و مملو از درختان مختلف باعث شده تا این منطقه به یک استراحتگاه و مکانی برای خوش گذرانی چند روزه تبدیل شود.

در بهار و تابستان زیبایی های این روستا چند برابر می شود به طوری که شاهد چشمه هایی پر آب، درختانی سبز پوش و شکوفه های رنگین خواهید بود.

فشم

کمتر کسی است که اسم فشم را نشنیده باشد، این منطقه جذابیت های زیادی دارد به همین دلیل روزانه گردشگران زیادی به آنجا سفر می کنند.

این منطقه در شهرستان فشم و شمال شرقی تهران واقع شده است. جاده ای برای رسیدن به فشم وجود دارد که مملو از رستوران ها و کافه های جذاب بوده که آخر هفته ها پاتوق تهرانیان است.

بیشتر گردشگران این مسیر را ادامه می دهند و علاوه بر این که از مسیر زیبا و طبیعت سرسبز لذت می برند به شمال کشور نیز دسترسی پیدا می کنند.

اگر با خودرو شخصی خود به این منطقه سفر می کنید حتماً در مسیرهای مختلف توقف کنید تا از زیبایی های مسیر لذت ببرید.

سفر به مکان های طبیعی تهران با خودرو

داخل شهر تهران وسایل نقلیه مختلفی برای رفت و آمد وجود دارد. مترو، بی آر تی، تاکسی ها و... چند مورد از وسایل نقل و انتقال در این شهر پرهیاهو است.

ولی اگر بخواهید به اطراف آن بروید از تعداد از وسایل کاسته می شود و هزینه ها افزایش پیدا می کنند. برای سفر و گشت و گذار در تهران خودرو شخصی بهترین گزینه است زیرا هزینه کمی داشته و بسیار راحت است.

شما باید خودرو را طبق مکانی که می روید انتخاب کنی؛ برای مثال اگر به یک مسیر غیرجاده ای می روید بهتر است از خودروهای طبیعت گردی و آفرودی استفاده کنید.

همچنین سفر با خانواده نیز به یک خودرو با ظرفیت بالا نیاز دارد.

اگر به هر دلیلی خودرو شخصی مورد نیاز را ندارید می توانید آن را اجاره کنید. بیشتر شرکت های اجاره دهنده خودرو، خودروهای مختلفی را به مدت مشخص در اختیار شما قرار می دهند.

یکی از این شرکت ها، مجموعه کافه رنت است که شرایط بسیار آسانی دارد.

روستاهای اطراف تهران

شرایط اجاره خودرو از کافه رنت برای طبیعت گردی در تهران

کافه رنت یکی از شرکت های معتبری است که خودروهای متنوعی را برای اجاره دارد. در این مجموعه خودروهای مختلفی از جمله انواع خودروهای شاسی بلند، طبیعت گردی، خارجی و مدرن و... وجود دارد که پاسخگوی نیاز همه افراد هستند.

این شرکت خودروها را با شرایط بسیار راحت و هزینه نسبتاً کمی در اختیار متقاضیان قرار می دهند.

برای اجاره خودرو ارائه گواهینامه، مدرک شناسایی و داشتن سن مشخص شده کافی است. کافه رنت به دو روش با راننده و بدون راننده خودروهای خود را در اختیار مشتریان قرار می دهد.

در روش اول خودرو به همراه راننده در خدمت شما است و شما فقط هزینه اجاره را پرداخت می کنید و تمامی هزینه ها برعهده شرکت است.

در روش دوم فقط خودرو در اختیار شما قرار می گیرد که در این صورت تمامی هزینه ها و مسئولیت ها بر عهده فرد اجاره کننده است.

روستایی در تهران

کلام آخر

تهران؛ پایتخت کشور ما ایران، علاوه بر داشتن یک زندگی شلوغ و مدرن، در خود طبیعتی بکر جای داده است.

گردشگران می توانند با برنامه ریزی از بیشتر جاذبه های طبیعی بازدید کنند و یک تجربه لذت بخش از این شهر داشته باشند.

بیشتر مناطق شمالی تهران و روستاهای آن، طبیعت بکر و سرسبزی دارند. در هر فصل زیبایی های خاص خود را دارند، در فصل بهار و تابستان سراسر سبز و پوشیده از گیاه هستند و در فصل زمستان، برف سفید تمام زمین آن ها را پوشش می دهد.

اگر می خواهید از این طبیعت زیبا با خودرو خود لذت ببرید، مجموعه کافه رنت همراه شماست تا سفر خاطره انگیزی را برای تان بسازد.

دیدگاه شما

فرمول: 32 + 8
02149934