صفحه اصلی > عمان : راهنمای سفر به عمان
راهنمای سفر به عمان

راهنمای سفر به عمان

عمان یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس است که آب و هوای گرم و بیابانی دارد و به همین دلیل در همه ماه‌های سال نمی‌توان به این کشور سفر کرد. علاوه بر این پیش از سفر به این کشور باید از میزان هزینه‌ها و جاهای دیدنی این کشور نیز آگاه باشید. در این مقاله قصد داریم راهنمای سفر به عمان را به شما ارائه کنیم تا بتوانید بهتر برای سفر خود تصمیم بگیرید.

فهرست مطالب

چه زمانی به عمان سفر کنیم؟

زمان سفر به عمان

با توجه به آب و هوای عمان توصیه می‌شود در ماه‌های اکتبر تا مارس یا همان مهر تا اسفند ماه به این کشور سفر کنید. از ابتدای بهار تا پایان تابستان هوا در این کشور بسیار گرم است و برای بسیاری از افراد می‌تواند سفری طاقت فرسا باشد. البته باید در نظر داشته باشید در ماه‌های مهر تا اسفند به دلیل آب و هوای مناسب تعداد گردشگران نیز بیشتر است و ممکن است هزینه سفر برای شما بیشتر باشد، ولی اگر به دنبال یک سفر ارزان به عمان هستید می‌توانید در ماه‌های گرم سال به این کشور مراجعه کنید.

برای سفر به عمان به ویزا نیاز داریم؟

ویزای عمان

خوشبختانه اگر قصد سفر به عمان را دارید و مدت اقامت شما کمتر از ۱۴ روز است نیازی به ویزا ندارید. اگر می‌خواهید مدت بیشتری در عمان بمانید باید حتماً ویزای مسافرتی دریافت کنید. بیشتر افراد ویزای یک ماهه توریستی دریافت می‌کنند که طریقه دریافت آن نیز سخت نیست و می‌توانید از طریق سفارت عمان در ایران برای دریافت ویزا اقدام کنید. همچنین امکان دریافت ویزا از طریق اینترنتی نیز وجود دارد.

چگونه به عمان سفر کنیم؟

چگونه به عمان سفر کنیم

برای سفر به عمان چند راه وجود دارد. در اولین روش، می توانید از راه هوایی به این کشور سفر کنید که بلیط هواپیما را تهیه کرده در فرودگاه تهران و سپس در فرودگاه مسقط فرود می‌آید. می‌توانید به صورت مستقیم یا غیر مستقیم به عمان پرواز کنید که مدت زمان پرواز حدود ۲ ساعت و ربع است. اگر می‌خواهید می‌توانید از راه زمینی یا دریایی نیز به این کشور سفر کنید. برای سفر دریایی ممکن است شرایط کمی متفاوت باشد و نیاز باشد زمان بیشتری را برای سفر صرف کنید چرا که همه بندرها در همه زمان‌ها کشتی به مقصد عمان ندارند.

پیش از سفر، بندر مورد نظر خود را باید ارزیابی کنید و زمان مسافرت کشتی‌ها را داشته باشید. یکی از ارزان‌ترین راه‌های سفر به عمان از طریق کشتی‌های مسافربری است ولی این کشتی‌ها محدودیت زیادی دارند و در همه زمان‌ها حرکت به سمت عمان ندارند. 

حتی می‌توانید از طریق بندر چابهار نیز به عمان سفر کنید که البته باید در این بندر زمان رفت و آمد کشتی‌ها را در نظر بگیرید و زمان سفر ممکن است طولانی باشد.

سفر با ماشین شخصی به عمان

سفر به عمان با ماشین شخصی

از ایران مستقیم نمی‌توان به عمان با ماشین شخصی سفر کرد و به همین دلیل اگر قصد سفر با ماشین را دارید بهتر است به دبی یا ابوظبی بروید و از آنجا ماشین کرایه کنید. می‌توانید از اتوبوس‌ها و حمل و نقل عمومی نیز استفاده کنید و این سفر حدود ۶ ساعت طول می‌کشد تا از دبی و ابوظبی به عمان برسید. اگر قصد دارید با ماشین شخصی از دبی به عمان بروید می‌توانید از اجاره خودرو در عمان نیز استفاده کنید. برای این کار به راحتی می‌توانید از درون ایران ماشین مورد نظر خود را رزرو و در دبی ماشین را تحویل گرفته و تا عمان و مسقط رانندگی کنید و سفر خوبی داشته باشید. هزینه این سفر ممکن است نسبت به سفر هوایی به مسقط کمتر باشد.

هزینه‌های سفر به عمان

در ابتدای امر باید به شما بگوییم عمان کشور ارزانی نیست و در این کشور باید منتظر هزینه‌های مختلف باشید. به عنوان مثال هتل‌ها قیمت بسیار زیادی در این کشور دارند و به همین دلیل برای اقامت ممکن است هزینه زیادی پرداخت کنید. علاوه بر این هزینه حمل و نقل نیز در این کشور زیاد است. شما مجبورید از ماشین‌های اجاره‌ای در عمان و تاکسی‌ها استفاده کنید و حمل و نقل عمومی مانند کشورهای دیگر وجود ندارد. اگر بخواهید هزینه‌های معقول و مناسبی در این کشور داشته باشید، ممکن است حتی روزانه ۲۵۰ دلار هزینه کنید. هزینه غذا نیز خود یک هزینه جدا محسوب می‌شود چرا که اگر قصد رفتن به رستوران‌های لوکس را دارید ممکن است مجبور به پرداخت هزینه‌های بسیار زیادی شوید. برای کاهش هزینه‌ها می‌توانید به رستوران‌های ارزان قیمت بروید و یا در هتل‌های دو یا سه ستاره اقامت داشته باشید.

جاهای دیدنی عمان

جاهای دیدنی عمان

در عمان نیز مانند جاهای دیگر جهان مراکز گردشگری و جذابی وجود دارد که می‌توانید از آنها دیدن کنید و چند روز از سفر خود را به دیدن جاذبه‌های گردشگری بپردازید. از این دست جاذبه‌ها می‌توان به مسجد سلطان قابوس، شهر سلاله، وادی شاب، خانه اپرای سلطنتی، بازار مطرح، بازار سیب و بازار نیزوا اشاره کرد. انواع مختلف مناطق کویری، ساحلی و جذابی در عمان و مخصوصا مسقط وجود دارد که می‌توانید از آنها دیدن کنید و لذت ببرید.

اگر در زمستان به این کشور سفر کنید این فضا را دارید که از بیابان‌های موجود در این کشور دیدن کنید، ولی اگر تابستان بروید به دلیل گرمایی وحشتناک هوا نمی‌توانید به این مناطق سفر کنید. در مقاله جاهای دیدنی عمان به طور کامل مناطق دیدنی و جذاب عمان را بررسی کرده‌ایم که می‌توانید همه اطلاعات مورد نیاز خود را در آن مقاله ببینید.

توصیه های مهم برای سفر به عمان

  • عمان یک کشور مسلمان است و به همین دلیل حجاب برای خانم‌ها ضروری است. برای توریست‌ها نیاز نیست موی سر خود را بپوشانند، ولی بهتر است لباس‌های پوشیده استفاده کنید و به فرهنگ آنها احترام بگذارید.
  • یکی از اصلی‌ترین نوشیدنی‌های کشور عمان قهوه عربی است که توصیه می‌کنیم حتما از این قهوه استفاده کنید.
  • در هر زمانی که به این کشور سفر می‌کنید هوا گرم است و به همین دلیل نیاز است خود را برای گرمای هوا آماده کنید.
  • در این کشور امنیت بالایی وجود دارد و امکان دزدی بسیار کم است، اما نیاز است که در خیابان‌ها مراقب رانندگان باشید. چرا که رانندگی مناسبی ندارند.
  • با اینکه آب لوله کشی هیچ مشکلی ندارد و همه می‌توانند از آن استفاده کنند، توصیه می‌شود از آب‌های بسته‌بندی و آب‌های معدنی استفاده کنید.
  • در این کشور لیستی از داروهای ممنوعه وجود دارد که این داروها ممکن است حتی شامل مسکن‌ها که حاوی مخدر هستند نیز باشند. به همین دلیل توصیه می‌شود پیش از سفر داروهای ممنوعه آنها را بشناسید که مشمول جریمه نشوید.
  • اگر قصد خرید سیم کارت در این کشور را دارید می‌توانید عمان تل تهیه کنید که به نسبت اپراتور دیگر قیمت مناسب‌تری و شرایط بهتری برای استفاده از آن وجود دارد.

حمل و نقل در عمان

به دلیل اینکه حمل و نقل عمومی به شکلی که گفته می‌شود در عمان وجود ندارد، نیاز است برای حمل و نقل حتماً از تاکسی و ماشین‌های کرایه‌ای استفاده کنید که ممکن است هزینه زیادی در بر داشته باشد. توصیه می‌شود اگر قصد گشت و گذار زیادی در جاهای مختلف عمان را دارید حتما از ماشین‌های اجاره‌ای کافه رنت استفاده کنید.

پست های مرتبط

بهترین شرکت های اجاره خودرو در عمان کدامند ؟

بهترین شرکت‌های اجاره خودرو در عمان تردد و حمل و نقل در…

۲۴ مهر ۱۴۰۳

جاذبه های گردشگری عمان

جاهای دیدنی عمان عمان یکی از کشورهای جذاب در حاشیه خلیج فارس…

۱۰ مهر ۱۴۰۳

هزینه سفر به عمان چقدر است ؟

هزینه سفر به عمان چقدر است ؟ بسیاری از افراد در ایران…

۷ مهر ۱۴۰۳
دیدگاهتان را بنویسید