صفحه اصلی > ترکیه : مکان‌ های دیدنی اطراف استانبول
مکان‌ های دیدنی اطراف استانبول

مکان‌ های دیدنی اطراف استانبول

همه کسانی که به استانبول سفر کرده‌اند می‌دانند که در این شهر جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی وجود دارد، ولی گاهی شاید نیاز باشد که اطراف استانبول را نیز بگردیم و ببینیم که چه مکان‌های جالب و دیدنی برای گردشگری وجود دارد. بسیاری از محیط ها و مناطق و شهرهای اطراف استانبول نیز ممکن است برای افرادی که جاذبه های مختلف استانبول را دیده اند و حالا دنبال مناطق گردشگری جدید هستند، جذاب باشد. در این مقاله قصد داریم مکان‌ های دیدنی اطراف استانبول را به شما معرفی کنیم و امیدواریم آنقدر برای شما جذاب باشد که بتوانید بعدها به این مناطق سفر کنید و از آنها دیدن کنید.

فهرست مطالب

جزایر پرنس

جزایر پرنس

یکی از مناطق دیدنی و جذاب اطراف استانبول که فاصله بسیار کمی تا استانبول دارد جزایر پرنس است. شاید برایتان جذاب باشد که بدانید چرا نام این جزایر پرنس است. گفته می‌شود در دوره امپراتوری بیزانس وقتی می‌خواستند شاهزاده‌ها را تبعید کنند، به این جزایر می‌فرستادند. به همین دلیل نام آن را جزایر پرنس گذاشتند، ولی بعدها در دوران امپراتوری عثمانی به یک منطقه توریستی تبدیل شد. برای رفتن به این جزایر نمی‌توان از هواپیما یا ماشین استفاده کرد بلکه تنها راه رفتن به این جزایر از طریق آب و قایق است. اگر علاقمند به سفرهای دریایی و استفاده از قایق هستید، رفتن به این جزایر می‌تواند برایتان جذاب باشد. این جزایر از مکان‌ های دیدنی اطراف استانبول هستند که دیدن آنها بسیار جذاب است. هیچ ماشینی به جز ماشین‌های امداد و پلیس، حق عبور و مرور در این جزایر را ندارند. به همین دلیل افرادی که قصد رفتن به این جزایر را دارند باید بدانند که تنها راه رفت و آمد پیاده‌روی، دوچرخه سواری و درشکه و اسب است. این جزایر بسیار زیبا و باشکوه و پر از درخت‌های سر به فلک کشیده هستند. جزایر پرنس مجموعه‌ای از ۹ جزیره تشکیل شده اند که به آنها آدالار گفته می‎شود. جزایر بیوک آدا، بورگاز آدا، هیبلی آدا و کینالی آدا قابلیت دسترسی دارند. به این جزایر می‌توانید بروید و از زیبایی‌های آنها لذت ببرید.

جزیره بیوک آدا

بزرگترین جزیره از جزایر پرنس، بیوک آدا است. در این جزیره مناطق دیدنی و جذابیت‌های زیادی وجود دارد که یکی از آنها قله جزیره است که می‌توان به آن صعود کرد و در مسیر آن کلیسای کوچکی وجود دارد که بسیاری از گردشگران از آن بازدید می‌کنند. در این جزیره اماکن تاریخی و دیدنی زیادی مثل کلیسا و صومعه وجود دارد و گردشگران دوست دارند آنها را ببینند و جذابیت‌های زیادی بر آنها دارد. علاوه بر این، دره عشق نیز در این جزیره وجود دارد که دره‌ای است که مناظر چشم نواز و زیبایی را ارائه می‌کند. بسیاری از گردشگران می‌توانند در این جزیره حمام آفتاب بگیرند و از غروب تماشایی و زیبای این جزیره لذت ببرند. در این جزیره می توانید یکی از بهترین سفرهای یک روزه اطراف استانبول را تجربه کنید.

جزیره هیبلی آدا

جزیره هیبلی آدا

این جزیره دومین جزیره بزرگ از جزایر پرنس است که با کشتی می‌توانید به آنجا بروید. این جزیره به دلیل بکر بودن آن از نظر طبیعی بسیار جذاب است و در بالای کوه جزیره هیبلی آدا یک صومعه ارتودوکس وجود دارد که گردشگران دوست دارند آن را ببینند. علاوه بر این خانه دومین رئیس جمهور ترکیه نیز که در حال حاضر موزه است، در این جزیره قرار دارد و می‌تواند برای افراد دیدنی باشد.

شهر بورسا

بورسا اولین پایتخت امپراتوری عثمانی است که امروزه یک شهر مدرن می‌باشد، ولی در آن مناطق تاریخی زیادی وجود دارد که نشان دهنده عصر امپراتوری عثمانی است. یکی از مکان‌ های دیدنی اطراف استانبول شهر بورسا است. در این شهر مسجد تاریخی بزرگ بورسا وجود دارد که به وسیله بایزید اول پادشاه سلجوقی ساخته شده است. علاوه بر این، مسجد زیبای یشیل که زیباترین مسجد بورسا محسوب می‌شود در این شهر دیده می‌شود. اگر به کارهای هنری و خطاطی علاقه دارید می‌توانید از این مسجد دیدن کنید و لذت ببرید. مقبره سلطان عثمان و سلطان ارهان نیز در این شهر قرار دارد. این شهر ۱۵۵ کیلومتر با استانبول فاصله دارد ولی ارزش این را دارد که یک روز سفر خود را به بازدید از این شهر اختصاص دهید. طبیعت بکر و زیبای این شهر نیز برای پیاده‌روی و کمپینگ مناسب است و بسیاری از گردشگران برای این منظور به این شهر سفر می‌کنند.

شهر شیله

شهر شیله

از دیگر مکان‌ های دیدنی اطراف استانبول شهر شیله است. شیله تقریبا ۸۳ کیلومتر با استانبول فاصله دارد و آب و هوای بسیار دلچسبی دارد و منطقه بسیار خوبی برای گردشگران است. این شهر سواحل بی‌نظیری دارد و بسیاری از گردشگران برای دیدن صخره‌های جالب این منطقه مراجعه می‌کنند. سواحل شنی که در این منطقه قرار دارند برای آب تنی و گذراندن روزهای گرم تابستان مناسب است. به علاوه، ساحل معروف شیله نیز از مناطق گردشگری آنجا است و می‌توان از آن بازدید کرد. علاوه بر این پارک ملی شیله نیز فضای خوبی برای گردشگران ارائه می کند. می‌توانید از آن بازدید کنید و طبیعت زیبای آن را ببینید.

شهر ادیرنه

ادیرنه دومین پایتخت حکومت عثمانی است، به همین دلیل پر از مساجد و ساختمان‌های تاریخی است. شهر ادیرنه از مکان‌ های دیدنی اطراف استانبول است که می‌توانید در این شهر گشت و گذاری در دل تاریخ داشته باشید، ساختمان‌های تاریخی و جذاب را نگاه کنید و از فروشنده‌های محلی خرید کنید. در این شهر فستیوال‌های مهیجی نیز برگزار می‌شود که می‌توانید از آنها دیدن کنید و خود را در کوچه پس کوچه های شهر فراموش کنید. ادیرنه با نماهای تاریخی زیبا و هیجان انگیز، ارزش یک بار سفر و گردشگری را دارد.

شهر ساپانچا

ساپانچا یک شهر طبیعی و دارای طبیعت بکر و بی‌نظیر است که در اطراف استانبول قرار گرفته است و با دو ساعت فاصله می‌توانید به این شهر برسید و از طبیعت بکر آن لذت ببرید. به دلیل وجود یک دریاچه زیبا و طبیعی در این شهر آب و هوای آن بسیار دلچسب و معتدل است و مناطق طبیعی و جذاب زیادی دارد. در این شهر انواع ویلاها و هتل‌های مختلف وجود دارند که می‌توانید برای گذراندن تعطیلات خود در آنها اقامت کنید و یکی از ویژگی‌های آنها این است که ویو یا مناظر خیلی خوبی دارند و مناظر طبیعی را می‌توانید از داخل این اقامتگاه‌ها ببینید. از آنجا که این منطقه یکی از مناطق گردشگری برای افراد ساکن در ترکیه است، بیشتر آخر هفته‌ها این منطقه شلوغ است و بهتر است اگر قصد سفر به این منطقه را دارید در روزهای هفته مراجعه کنید. 

اسکی شهیر

اسکی شهیر

نام اسکی شهیر در ترکی به نام شهر قدیمی شناخته می‌شود. اما فکر نکنید چون نام شهر قدیمی است یعنی تنها مناطق باستانی و قدیمی در آن دیده می شود. بالعکس اسکی شهیر یک شهر کاملا مدرن با همه امکانات رفاهی است. امروزه این شهر پر از کافه‌ها، رستوران‌ها، پارک‌ها و مناطق مختلف برای جذب گردشگران است. اگر قصد دارید از منطقه تاریخی این شهر دیدن کنید باید به منطقه ادن پازاری بروید. این منطقه پر از ساختمان‌های تاریخی است که از دوران عثمانی به جا مانده است ولی در جاهای دیگر شهر کمتر می‌توانید ساختمان‌های تاریخی ببینید. علاوه بر این اگر دوست دارید حمام سنتی ترکی را تجربه کنید می‌توانید به این شهر مراجعه کنید، چرا که اطراف آن پر از چشمه‌های آب گرم است و برای حمام‌ها از این چشمه‌های آب گرم استفاده می‌شود و می‌تواند تجربه لذت بخشی برای شما باشد. وجود همه این جذابیت ها این شهر را به یکی از مکان‌ های دیدنی اطراف استانبول تبدیل کرده است.

شهر تکیرداغ

تکیرداغ یکی از شهرهای دیدنی اطراف استانبول است که جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد و بسیاری از مردم دوست دارند از این شهر دیدن کنند. این شهر یکی از بهترین سفرهای یک روزه اطراف استانبول را برای شما رقم می‏زند. در این شهر امکان پیاده‌روی، کوهنوردی در کوه‌ها، غواصی و پاراگلایدر همه این‌ها وجود دارد. علاوه بر این برخی دوست دارند از غارهای موجود در این منطقه دیدن کنند یا حتی در آنجا کمپ کنند و شبی را در آنجا بگذرانند. این شهر از نظر طبیعی و طبیعت گردی جذاب است.

کلام آخر

بسیاری از افراد ممکن است بخواهند مکان‌ های دیدنی اطراف استانبول را ببینند و لذت ببرند. به این افراد توصیه می کنیم با اجاره خودرو در استانبول  از کافه رنت  سری به جزایر پرنس که شامل بیوک آدا، بورگاز آدا، هیبلی آدا و کینالی آدا سری بزنند و از شهرهای بورسا، شیله، ادیرنه، اسکی شهیر، ساپانچا و تکیرداغ دیدن کنند. همه این مناطق می توانند مقاصد مناسبی برای گردشگری و کمپینگ در دل طبیعت باشند.

پست های مرتبط

نحوه تبدیل گواهینامه ایرانی به ترکی

تبدیل گواهینامه ایرانی به ترکی با توجه به اینکه داشتن یک گواهینامه…

۱۱ مهر ۱۴۰۳

چند مورد از تفریحات شبانه در استانبول

تفریحات شبانه در استانبول وقتی می‌خواهیم به استانبول سفر کنیم با توجه…

۲۰ شهریور ۱۴۰۳

معرفی بهترین مراکز خرید استانبول

مراکز خرید استانبول نمی‌توان انکار کرد که هدف از سفر به استانبول…

۲۰ شهریور ۱۴۰۳
دیدگاهتان را بنویسید