تاریخچه برند لکسوس و خودروهای برتر این برند

قبل از اینکه بدانید لکسوس چگونه به جایگاه امروزی خود رسیده است، بهتر است ابتدا با جایگاه این برند جهانی در صنعت خودروسازی امروزی آشنا شویم.

لکسوس یک برند خودروی لوکس است که متعلق به شرکت تویوتا است. این شرکت در دهه 1980 تأسیس شد، تقریباً در همان دورانی که رقبای هوندا و نیسان، برندهای آکورا و اینفینیتی خود را در تلاش برای نفوذ به بخش خودروهای پریمیوم عرضه کردند.

تاریخچه برند لکسوس

تویوتا طی سال ها با موفقیت خودروهای لوکسی را روانه بازار کرده است که به کیفیت و طراحی برتر معروف هستند. از بین همه آنها، لکسوس پرفروش ترین خودرو است و در میان برندهای خودروهای لوکس، سریع ترین رشد را دارد. به طور کلی تویوتا، چهارمین خودروساز بزرگ، پس از BMW، مرسدس و آئودی است.
اکثر لکسوس ها در کارخانه های متعلق به تویوتا در ژاپن ساخته می شوند، از جمله Tahara، Yoshiwara، Kyushu، Miyata و Motomachi. همچنین خطوط مونتاژ خودروهای لکسوس در شهرهای کمبریج، جورج تاون و ایالات متحده آمریکا وجود دارد.

تاریخچه لکسوس چیست؟

در سال 1983، ایجی تویودا به عنوان رئیس تویوتا، تشخیص داد که زمان مناسبی برای این مجموعه در جهت تولید یک خودروی لوکس است. او تصمیم گرفت که این وسیله نقلیه جدید بهترین خودروی لوکس در جهان باشد که سرعت، ایمنی، راحتی، ظرافت، وقار و زیبایی را ارائه می دهد. این خودروی نهایی همچنین باید با سطوح بی سابقه ای از خدمات مشتری همراه می شد که بسیار فراتر از انتظارات خریداران خودروهای لوکس فعلی بود.
لکسوس برند خودروهای لوکس تویوتا موتور است. لکسوس اولین بار در سال 1989 در ایالات متحده معرفی شد و اکنون در بیش از 70 کشور جهان به فروش می رسد. لکسوس سریع ترین تولید کننده در حال رشد در میان برترین برندهای خودروهای لوکس است. در مطالعه سالانه J.D. Power & Associates، خودروهای لکسوس قابل اعتمادترین خودروهای جدید در دو سال گذشته در نظر گرفته شدند. از آنجایی که هویت لکسوس در گرو تویوتا نهفته است، برای فهم کامل تاریخچه لکسوس بهتر است تاریخچه تویوتا، غول خودروسازی دنیا را مطالعه کنید.

دهه 1980: پروژه F1

پروژه F1

در سال 1983، ایجی تویودا، رئیس تویوتا، چالشی را برای ساخت بهترین خودروی جهان مطرح کرد. این چالش تویوتا را بر آن داشت تا پروژه ای فوق محرمانه را با نام F1 (Flagship One) آغاز کند. پروژه F1 که محصول نهایی آن در نهایت لکسوس LS 400 بود، با هدف توسعه یک سدان پرچمدار بود که هم خط تولید تویوتا را گسترش و به آن جایگاهی در بخش ممتاز می داد و هم برای مشتریان قدیمی و مشتریان جدید محصولی لوکس را ارائه می داد.
پروژه F1 به دنبال موفقیت خودروی اسپورت تویوتا سوپرا و مدل های ممتاز تویوتا کرسیدا بود. مدل های سوپرا و کرسیدا خودروهای دیفرانسیل عقب با موتور قدرتمند M7 شش خطی بودند؛ بنابراین طراحان F1 تصمیم گرفتند تا سدان جدید خود را در بازارهای بین المللی هدف قرار دهند و در مقایسه با موتورهای 7M که قبلاً ساخته شده بودند، توسعه موتور V8 جدید خود را آغاز کردند.

معرفی خودروهای برتر این برند:

لکسوس برند خودروهای لوکس تویوتا است که در سال 1989 تأسیس شد. اولین خودرویی که با نام لکسوس عرضه شد، لکسوس LS در سال 1989 بود که بعداً برندهای دیگری در تریم های سدان، کوپه، کانورتیبل و SUV عرضه شدند.


در این بخش مروری خواهیم داشت بر 5 مدل از محبوب ترین مدل های لکسوس .


حدود 30 سال پیش بود که بازار ایالات متحده برای اولین بار طعم برند لوکس جدید تویوتا، یعنی همان لکسوس دوست داشتنی را چشید. در اوایل دهه 1980، رقبایی مانند هوندا و نیسان به سختی مشغول راه اندازی برندهای لوکس آکورا و اینفینیتی خود بودند. بنابراین تویوتا تلاش جدیدی را برای تولید خودرویی که می توان آن را بهترین خودروی جهان دانست، آغاز کرد. این پروژه F1 نامیده می شد و منجر به تولید سدان فول سایز لکسوس LS 400 شد. شوکی بزرگ از طریق نمایندگی های خودروهای لوکس تحت سلطه اروپا در سراسر کشور ارسال شد. LS به دلیل ظرافت بی صدا و موتور V8 موجود که برای رقابت با نسخه های شش سیلندر رقبا قیمت گذاری شده بود مورد تحسین قرار گرفت. لکسوس به سرعت ES 250 سایز متوسط را اضافه کرد و نسل دوم ES 300 را به روز کرد که بر اساس تویوتا کمری ساخته شده بودند.


در اوایل دهه 1990، این خط تولید شامل سدان اسپرت GS سایز متوسط و کوپه اسپرت SC 400 بود. لکسوس به سرعت به یکی از پرفروش ترین برندهای لوکس در ایالات متحده تبدیل شد.
در اوایل دهه 2000، لکسوس به توسعه خود ادامه داد و IS، یک سدان اسپرت کامپکت جدید را معرفی کرد. خط تولید سدان های لکسوس تا پایان دهه نسبتاً ثابت باقی ماند اما با خروج SC از خط تولید در جولای 2010 پس از 9 سال تولید این مدل به پایان رسید.


از آن زمان، لکسوس کوپه جدید RC را در سال 2015 و کوپه LC جدید را در سال 2018 به کلکسیون خودروهای لوکس خود اضافه کرد. با گذشت زمان، لکسوس نسخه های هیبریدی و همچنین خط F متمرکز بر عملکرد را برای جذب خریداران اضافه کرد؛ بنابراین، اگر به دنبال یک سدان یا کوپه خوش ساخت هستید، در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی به برخی از بهترین خودروهای آنها در وب سایت کافه رنت بیندازیم!

1- Lexus IS

یک خودروی اسپرت اجرایی جمع و جور است که توسط Lexus فروخته می شود. IS در سال 1998 به عنوان یک مدل خودروی اسپرت پایه معرفی شد و در سال 2014 نسل سوم مدل IS عرضه شد.
IS یک خودروی پنج نفره با دو ردیف صندلی راحت و نرم است. صندلی های جلو فضای زیادی دارند و صندلی های عقب نیز فضای مناسبی را ارائه می دهند. IS کابینی با طراحی خوب دارد که از مواد با کیفیت بالا ساخته شده است. این خودرو با صندلی های جلو با قابلیت تنظیم برقی و روکش چرمی عرضه می شود و شامل ویژگی های اختیاری شامل تودوزی چرمی، فرمان گرم شونده، و صندلی های جلو دارای تهویه و گرمکن است.

IS استاندارد به یک موتور بنزینی 2 لیتری توئین توربو (8AR-FTS) خطی 4 مجهز شده است که 241 اسب بخار قدرت و 258 پوند فوت تولید می کند. در حالی که IS 300 دارای یک موتور 3.5 لیتری (2GR-FSE) است که 255 اسب بخار قدرت تولید می کند و IS 350 که به یک موتور 3.5 لیتری (2GR-FKS) باقدرت 306 اسب بخار مجهز شده است.
این موتورها به گیربکس شش سرعته یا هشت سرعته اتوماتیک متصل می شوند.

2- Lexus RX

Lexus RX

لکسوس RX یک شاسی بلند لوکس کراس اوور سایز متوسط پنج در است که توسط لکسوس به فروش می رسد. RX دارای فضای داخلی جادار و همراه با لیستی سخاوتمندانه از ویژگی های استاندارد است.
نسل چهارم و فعلی RX در سال 2016 عرضه شد.
RX دارای پنج صندلی است که با روکش چرم پوشیده شده اند. سایر ویژگی های استاندارد عبارتند از صندلی های جلو با قابلیت تنظیم برقی، صندلی های عقب کشویی و خمیده، فرمان تلسکوپی زیبا و مرتب با کروز کنترل و دکمه های کنترل صدا. ویژگی های اختیاری نیز شامل صندلی های جلو دارای گرمکن و تهویه، روکش های چرمی و صندلی های اسپرت است.

سه مدل RX وجود دارد:


• مدل پایه RX 350 که مجهز به موتور 3.5 لیتری V6 DOHC بنزینی است که 295 اسب بخار قدرت و 250 پوند فوت گشتاور تولید می کند.
• خودروی هیبریدی RX 450H به یک موتور 3.5 لیتری V6 متصل به یک موتور الکتریکی مجهز شده است.
• RX 200t که به یک موتور 2لیتری (8AR-FTS) دو توربوشارژر بنزینی مجهز شده است که 238 اسب بخار قدرت و 258 پوند فوت گشتاور تولید می کند.

RX 350 و RX 200t به عنوان مدل های دیفرانسیل جلو یا چهار چرخ متحرک در دسترس هستند، در حالی که RX 450h فقط در چهار چرخ متحرک موجود است.

3- Lexus GS

لکسوس GS یک سدان اجرایی است که توسط لکسوس، بخش ممتاز تویوتا به فروش می رسد. GS در سال 1991 با نام تویوتا آریستو در ژاپن عرضه شد و بعدا در سال 1993 با نام Lexus GS در سطح بین المللی عرضه شد. در حال حاضر GS در نسل چهارم خود قرار دارد که در سال 2013 به بازار عرضه شد.

GS راحت و جادار است، فضای داخلی آن دلپذیر و گرم است. به صندلی های برقی قابل تنظیم در 10 جهت مجهز می شود که به طور استاندارد راحت هستند. همچنین شما می توانید صندلی های جلو با قابلیت تنظیم برقی 18 جهته اختیاری با تهویه و گرمایش و روکش چرم نیمه آنیلین یا مصنوعی در زیباترین رنگ ها را انتخاب کنید. .

ویژگی های استاندارد داخلی در GS عبارتند از نور محیط LED، کنترل آب و هوای خودکار دو منطقه ای، پورت USB، اتصال بلوتوث، رادیو HD، سیستم صوتی FM/AM//DVD با 12 بلندگو، جک ورودی کمکی، سانروف جهانی. درب بازکن گاراژ، آینه های بیرونی کم نور خودکار گرم شونده و رینگ های آلیاژی.

نکته قابل توجه این است که GS از چندین موتور در مدل های خود استفاده می کند که در ادامه به تعدادی از آن ها اشاره می کنیم.
• مدل پایه GS 200t به یک موتور چهار سیلندر بنزینی 2 لیتری (8AR-FTS) توربوشارژ دوقلو مجهز شده است که 240 اسب بخار قدرت و 250 پوند فوت تولید می کند.
• GS 350 به یک موتور 3.5 لیتری V6 مجهز شده است که 310 اسب بخار قدرت تولید می کند.
• لکسوس GS F با عملکرد بالا به یک موتور 5.0 لیتری V8 مجهز شده است که 467 اسب بخار قدرت تولید می کند. این مدل می تواند در 4.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد.

4- Lexus Nx

Lexus Nx

لکسوس NX یک کراس اوور SUV جمع و جور لوکس است که توسط لکسوس، یک برند خودروی ممتاز تویوتا از سال 2014 به فروش می رسد.
NX یک SUV خوب است که با بسیاری از ویژگی های استاندارد و یک کابین خوب طراحی شده است. NX سواری راحت، ایمنی مطمئن و مسافت پیموده شده بنزین بسیار خوب را تضمین می کند.

سرنشینان جلوی NX از بهترین و راحت ترین صندلی های سطلی با قابلیت تنظیم برقی استفاده می کنند، در حالی که سرنشینان صندلی عقب فضای مناسبی در اختیار دارند. NX دارای فضای بار 500 لیتری با صندلی ها (475 لیتری برای مدل هیبریدی) و 1546 لیتری با صندلی های پایین (1520 در مدل هیبریدی) است.

زیر کاپوت، NX پایه به موتور 2 لیتری (8AR-FTS) دو توربوشارژ بنزینی مجهز شده است که 235 اسب بخار قدرت و 258 پوند بر فوت تولید می کند. این موتور با یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک جفت می شود که بسته به مدل، نیرو را به چرخ جلو یا همه چرخ ها منتقل می کند.

مدل هیبریدی NX به یک موتور 2.5 لیتری (2AR-FXE) خطی 4 بنزینی مجهز شده است که با دو موتور الکتریکی که 194 اسب بخار قدرت تولید می کنند، جفت می شود. این ترکیب مصرف سوخت بسیار خوبی را تا 14 کیلومتر در لیتر به طور متوسط ارائه می دهد.

اجاره خودروهای برند لکسوس از کافه رنت

اکنون لکسوس یک برند جهانی است و به یکی از پیشروترین شرکت های خودروسازی برای مشتریانی تبدیل شده است که می توانند چیزهای بهتری را در زندگی خود بخرند. برای رزرو و اجاره لکسوس rx350 می توانید از طریق سایت کافه رنت به صورت آنلاین اقدام کنید و یا با کارشناسان ما در بخش فروش تماس بگیرید تا بهترین گزینه را به شما پیشنهاد دهند.
شرکت کافه رنت با بیش از یک دهه سابقه درخشان در صنعت اجاره خودرو باتجربه کافی در این زمینه، تمام تلاش خود را می کند تا خدمات خود را به عالی ترین شکل ممکنه ارائه دهد. در کافه رنت خودرو به صورت همراه با راننده، بدون راننده و خودروی عروس اجاره داده می شود.

از نکات تمایز ما نسبت به رقبا می توان به مالکیت اکثریت خودروها توسط شرکت و تنوع در اجاره ماشین های لوکس خارجی و اقتصادی و خانوادگی قیمت مناسب در تهران و سراسر ایران اشاره نمود که توانسته است رضایت و توجه مشتریان را به خود جلب کند.

اجاره خودروهای برند لکسوس از کافه رنت

مزایای استفاده از خدمات کافه رنت در یک نگاه


• امکان اجاره روزانه ، هفتگی و ماهیانه تمام ماشین ها
• شرایط آسان ، رزرو آنلاین و قیمت متناسب با بودجه شما
• لیست کاملی از خودرو های لوکس خارجی و ایرانی
• تحویل سریع و به موقع

اگر هنوز برای اجاره خودرو شک دارید و از صرفه ی اقتصادی آن نسبت به خرید خودرو با خبر نیستید پیشنهاد میکنیم که حتما مطلب مزایای سفر با ماشین اجاره ای را بررسی کنید.

دیدگاه شما

فرمول: 44 + 18
02149934