تجربه رانندگی با رنو مگان اتومات

تجربه رانندگی با رنو مگان اتومات

خودروهای رنو سال هاست که در ایران طرفرداران زیادی دارد. یکی از دلایل آن هم متنوع بودن آن از نظر قیمت است. خودروهای مگان و لوگان موجود در ایران توسط کارخانه پارس خودرو مونتاژ شده اند و در انواع مختلف در ایران موجود هستند.

در این مقاله به بررسی خودرو رنو مگان اتومات و تجربه لذت بخش رانندگی با آن خواهیم پرداخت. لازم به ذکر است که اگر قصد خرید این خودرو را دارید و ابتدا می خواهید رانندگی با آن را تجربه کنید، می توانید اقدام به اجاره خودرو از موسسه های معتبر کنید.

تاریخچه

رنو، برند نام آشنای فرانسوی، جزو برندهای بزرگ جهانی محسوب می شود. تاریخچه این شرکت به قبل از جنگ جهانی اول و به اوایل قرن بیستم برمی گردد. "لویی رنو" و برادرانش، این شرکت را تاسیس کردند.

این شرکت در هر دو جنگ جهانی نیز حضوری پر رنگ در زمینه ساخت کامیون های تسلیحاتی و حتی تانک داشت. این موضوع سبب دریافت نشان افتخار برای موسس این شرکت شد. خوردوی رنو مگان، نسل جدیدی از خودروهای سدان این کمپانی فرانسوی بود که در سال 1995 معرفی شد. بعد از حدود 10 سال از معرفی شدن مگان، این خودرو راه خود را در بازارهای ایران هم باز کرد و تبدیل به یکی از خودروهای محبوب مصرف کنندگان ایرانی شد.

مگان از سال 1995 تا 2020 در چهار نسل به بازار عرضه شده است. این خودرو در سال 2003 به عنوان خودرو سال اروپا انتخاب شده است. شرکت رنو در سال 2015 با همکاری شرکت معروف ژاپنی نیسان، نسل چهارم این خودرو را تولید کردند. پس از یک سال این محصول جدید وارد بازارهای جهانی شد.

این خودرو نسبت به نسل سوم آن از لحاظ ظاهری بزرگ تر و با ارتفاع کم تر طراحی شده است. نسل چهارم مگان با 9 مدل متفاوت موتور (5 موتوذ دیزلی و 4 مدل موتور بنزینی) ارائه شده است که از نظر ظاهری شباهت هایی با رنو تالیسمان و رنو اسپیس دارد.

تجربه رانندگی با رنو مگان اتومات

مشخصات فنی

موتور رنو مگان اتومات از نوع 4 سیلندر و توربو بنزینی با حجم 1.3 لیتری است. این خودرو هاچ بک قدرتی معادل 138 اسب بخار و گشتاوری برابر 240 نیوتون متر را ارائه می دهد.

گیربگس این خودرو به طور 6 سرعته دستی است که عملکرد قابل قبول و نرمی را القا می کند. شتاب ماشین در بهترین حالت از 0 تا 62 مایل، 9.4 ثانیه است و حداکثر سرعت آن به 127 مایل بر ساعت می رسد. این خودرو دارای استانداردهای محیط زیستی جهانیست و مقدار co2 136 گرم در کیلومتر را تولید می کند.

یکی از بزرگ ترین تغییرات رنو مگان در سال 2022، اضافه شدن آپشن پیشرانه پلاگین هیبریدی است. این مگان فیس لیفت مشابه کپر و کلیو به فناوری E-Tech مجهز شده است. این نسخه علاوه بر موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر بنزینی، دارای 2 موتور الکتریکی است که قدرت ترکیبی معادل 160 اسب بخار تولید می کند.

در این نسخه هیبریدی از بسته پکیج باتری 9.8 کیلو وات ساعتی و جعبه دنده اتومات برای انتقال قدرت به چرخ ها استفاده شده است. مگان E-Tech می تواند با سرعت حداکثر 135 کیلومتر بر ساعت به صورت ترکیبی تا 50 کیلومتر و به صورت تمام الکتریکی تا 65 کیلومتر را طی کند. این نسخه کم تر40 گرم دی اکسید کربن در هر کیلومتر تولید می کند.

برای این نسخه سه حالت رانندگی در نظر گرفته شده است:

1. Pure

این حالت تمام الکتریکی است و نیاز به شارژ کافی باتری ها دارد.

2. MySense

حالت دوم دارای قابلیت E-Save است که با بهینه سازی حداقل 40 درصد نیروی باتری ها ذخیره می شود.

3. Sport

در حالت اسپرت از ترکیب قدرت هر سه موتور استفاده می شود.

نگاهی به مشخصات فنی رنو مگان 2019

نوع بدنه

هاچبک

سرنشین

4 نفر

وزن

1419 کیلوگرم

نوع موتور

خطی

حجم موتور

1332 سی سی

تعداد سیلندر ها

4

تعداد سوپاپ ها

16

حداکثر سرعت

205 کیلومتر بر ساعت

شتاب 0 تا 100

9 ثانیه

حداکثر توان

140 اسب بخار در 5000 دور در دقیقه

میزان مصرف سوخت

6.3 لیتر در 100 کیلومتر

حجم باک

50 لیتر

نوع جعبه دنده

دستی

تعداد دنده

6

سیستم تعلیق جلو

مک فرسون

ترمز جلو و عقب

دیسکی

مشخصات ظاهری رنو مگان

مشخصات ظاهری و امکانات

خودرو رنو مگان از نظر ظاهری در طول زمان تغییرات زیادی کرده است. در حال حاضر رنو مگان نسل چهارم 2020 یکی از محصولات جذاب و شیک این کمپانی است. طراحان این خودرو در جدید ترین نسخه فیس لیفت شده تغییراتی در جلو پنجره، سپرجلو و تزئینات کرومی چراغ های مه شکن (در تریم های بالا تراین ویژگی دیده می شود) و ورودی های هوا ایجاد کرده اند.

در این نسخه از چراغ های LED Pure Vision استفاده شده است که نسبت به چراغ های هالوژنی دید راننده را 30 درصد بهبود می بخشد. از دیگر تغییرات این خودرو می توان به گلگیر هاو رینگ های 16 و 18 اینچی آلیاژی با طراحی جدید اشاره کرد. سه رنگ جدید خاکستری بالتیک (Baltic)، مسی سولار و خاکستری هایلند (Highland) نیز برای بدنه ارائه شده است.

کابین و آپشن ها

طراحی داخلی و کابین در این نسخه جدید نیز مدرن تر است. دو نمایشگر 10.2 و 3.9 اینپچی در پشت فرمان و روی داشبورد وجود دارد که دسترسی به سسیستم اطلاعات و سرگرمی را ممکن می سازد. هر دو نمایشگر قابل اتصال به تلفن همراه هوشمند و دارای سیستم رهیاب ماهواره ای هستند.

بازنگری در طراحی کنسول مرکزی، آینه عقب الکتروکرومی بدون قاب و صندلی راننده برقی (در تریم های بالاتر) از دیگر ویژگی های این نسخه است. با هدف تسهیل در رانندگی های روزمره مگان فیس لیفت شده مجهز به سیستم های Highway & Traffic Jam Companion مبتنی بر فناوری سطح 2 رانندگی نیمه خودران است. این سیستم در سرعت 0 تا 160 کیلومتر بر ساعت قابل استفاده است.

نقد و بررسی رنو مگان اتومات

نقد و بررسی رنو مگان اتومات

نسل چهارم رنو مگان در سال 2015 معرفی شد و به دلیل ارزش و کیفیت بالا پس از عرضه مستقیماً در صدر کلاس خود قرار گرفت. تمامی تغییرات ظاهری، آپشن های جدید، ویژگی های فنی و پیشرانه پلاگین هیبریدی که اشاره شد؛ از جمله مزیت های این خودرو هستند. خودرو های مگان عمدتا به سواری نرم و راحت معروف هستند و نسخه جدید آن نیز با چرخ های بزرگ تر، این کیفیت سواری را ارتقا بخشیده است.

اگر چه زمان طی کردن 0-62 مایل بر ساعت 9.4 ثانیه است، اما دستیابی به این شتاب با موتور نسبتا کوچک این خودرو دشوار به نظر می رسد. همچنین تعویض دنده شش سرعته دستی نسبت به مدل های قبلی بهبود یافته است، اما باز هم کمی بریده بریده است.

فرمان به اندازه کافی سریع است و سرعت و بالانس خوبی دارد، بنابراین اگرچه این خودروی خاص، یک مدل رنو اسپرت نیست، اما توانایی و چابکی کافی را برای شما به ارمغان می آورد. یکی دیگر از مزایای بزرگ مگان این است که رنو به جای اینکه عملکردهای دما و سرعت فن را در صفحه لمسی ادغام کند، این عملکردها را به دستگیره هاو دکمه های چرخشی بازگردانده است. این یک نکته مثبت به این معنی است که تنظیم دمای کابین در حال حرکت بسیار آسان تر و ایمن تر است.

فضای صندوق برای این مدل بنزینی 473 لیتر است و از رقبایی خود، مانند VW Golf و Ford Focus که تنها 380 لیتر ظرفیت دارند، جلوتر است. جدیدترین مگان همچنین با ارائه ترمز خودکار، هشدار خروج از خط، تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی و نور بالا خودکار، شهرت خود را برای ایمنی و امتیاز پنج ستاره تست تصادف Euro NCAP حفظ کرده است.

تجربه رانندگی با رنو

تجربه رانندگی

تجربه رانندگی با رنو مگان اتومات با آپشن های پیشرفته و ویژگی های فوق العاده برای شما احساس آرامش و لذت را در کنار امنیت رقم خواهد زد. در هنگام رانندگی با این خودرو به واسطه کیفیت بالا سواری بدون کمترین لغزشی، به نرمی از روی بزرگ ترین دست انداز ها عبور خواهید کرد.

با وجود سیستم های کمکی راننده، رانندگی برای شما بسیار لذت بخش و پر از آرامش خواهد بود. این خودرو در کنار جذابیت های ظاهری، کیفیت بالا و دوام فنی زیادی را نیز عرضه می کند. بی دلیل نیست که هر نسل از مگان همواره جز بهترین خودروهای زمان خود بوده اند. می توان با قاطعیت گفت، رنو مگان یک خودرو مناسب برای استفاده روزمره یا یک همراه مناسب در سفر است که برای شما خاطرات خوشی را رقم خواهد زد.

قیمت رنو مگان اتومات

قیمت این خودرو در زمان نگارش این مقاله، در بازارهای جهانی در حدود 23,500 دلار گزارش شده است. شما برای تجربه رانندگی با این خودرو می توانید آن را از نمایندگی های معتبر رنت خودرو، اجاره کنید.

قیمت اجاره ما در کافه رنت

خودروی مگان اتومات از خودروهای ارائه شده توسط مجموعه کافه رنت است که می توانید به رزرو آن بپردازید. در هنگام نگارش این مقاله قیمت اجاره رنو مگان اتومات با حداقل مدت زمان سه روز، 410 لیر به صورت روزانه است.

شرایط اجاره ما برای ارائه این ماشین

با مراجعه به سایت کافه رنت می توانید در جریان تمام مدارک مورد نیاز برای اجاره خودرو در ترکیه و دبی، قرار بگیرید. از الزمات اجاره خودروها، داشتن حداقل 20 سال سن، داشتن گواهینامه و ارائه مدرک شغلی و پرداخت ودیعه است. در صورت داشتن هرگونه سوال راجع به اجاره خودرو می توانید با تیم پشتیبانی کافه رنت در ارتباط باشید.

سفری خوش با کافه رنت

در سفر خود به ترکیه، برای راحتی بیشتر و همچنین صرفه جویی در هزینه های خود می توانید با اجاره خودروی مورد علاقه خود، از سفر خود حداکثر استفاده را ببرید. در این مقاله به بررسی خودرو مگان اتومات از کمپانی رنو پرداختیم. مجموعه کافه رنت ارائه دهنده انواع خودرو به راحت ترین شکل ممکن در ایران، دبی و ترکیه است. برای اجاره این خودروی جا دار و مناسب، می توانید به سایت کافه رنت مراجعه کنید و شرایط آن را مشاهده کنید.

دیدگاه شما

فرمول: 34 + 3
02149934