تجربه رانندگی با نیسان قشقایی اتومات (دیزل)

تجربه رانندگی با نیسان قشقایی اتومات

نیسان قشقایی اتومات یکی از خودرو های مورد استقبال در بازار های دست دوم ایران است. این کراس اوور شهری به واسطه ذات ژاپنی خود دارای کیفیت ساخت و دوام فنی بالایی است.

همچنین این خودرو ویژگی های فنی منحصر به فرد و امکانات زیادی دارد. هرچند نقد هایی به ظاهر این خودرو وارد است؛ اما همچنان در شمار خودرو های محبوب در ایران است.

در این مقاله از کافه رنت به بررسی و نقد ویژگی های فنی، ظاهری، مزایا و معایب آن پرداخته ایم. اگر قصد خرید نیسان قشقایی را دارید، پیشنهاد می کنیم با اجاره خودرو از موسسه های معتبر، قبل از خرید، رانندگی با آن را تجربه کنید تا از انتخاب خود مطمئن شوید.

محصولی دیگر از نیسان

خودرو سازی نیسان یکی از شرکت های معتبر و معروف ژاپنی در سطح بین المللی است. نیسان قشقایی در واقع نخستین محصول این خودروسازی اروپایی است که در دفتر اروپایی در لندن طراحی شده است. قشقایی برای اولین بار در سال 2006 در نمایشگاه خودرو پاریس رونمایی شد.

نام زیبای این خودرو از ایل قشقایی در استان فارس برگرفته شده است. اگرچه احتمالا به علت تلفظ و لهجه در بازار های استرالیا با نام نیسان دوالیس (Nissan Dualis) و در چین با نام CCUV به فروش می رسد. جالب است که نیسان روگ ( Nissan Rogue) در بازار آمریکا بجای نیسان قشقایی عرضه می شود که جز شباهت های ظاهری، وجه اشتراک دیگری با آن ندارد.

نیسان قشقایی

ورود به بازار ایران

نسل اول نیسان قشقایی، ابتدا به صورت محدود وارد بازار های ایران شد و سپس پارس خودرو در سال های 2009 الی 2010 مونتاژ آن را بر عهده گرفت.

البته این اولین همکاری پارس خودرو با خودرو سازی ژاپنی نیسان نبود. نیسان پاترول نتیجه نخستین همکاری این خودروسازی ایرانی با نیسان در دهه شصت و هفتاد خورشیدی است. نیسان رونیز و نیسان ماکسیما نیز توسط پارس خودرو در اوایل دهه هشتاد مونتاژ شدند.

این خودرو سازی در اواخر دهه هشتاد نیسان قشقایی و نیسان مورانو را عرضه کرد؛ هرچند قشقایی به دلیل ضعف در ویژگی های ظاهری و فنی خیلی مورد استقبال قرار نگرفت و در نهایت مونتاژ آن متوقف شد.

در بازار دست دوم ایران، نسل اول این کراس اوور ژاپنی در دو تیپ تک دیفرانسیل SE و دو دیفرانسیل LE با گیربکس CVT موجود است. به طور کلی، تیپ دو دیفرانسیل علاوه بر قابلیت آفرود، امکانات بیشتری را ارائه می دهد.

بررسی مشخصات فنی

این کراس اوور ژاپنی در بازار داخلی دارای دو نوع موتور (بنزینی و دیزلی) است. نیسان قشقایی مجهز به یک پیشرانه با حجم 1997 سی سی و 4 سیلندر است.

این پیشرانه قادر است نیرویی به میزان 139 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 198 نیوتن متر در 4800 دور در دقیقه تولید نماید. نیرو تولید شده از طریق یک گیربکس اتوماتیک (XTRONIC CVT ) به هر چهار چرخ منتقل می شود.

این قابلیت 4 چرخ متحرک یکی از مزیت های این کراس اوور است. نیسان قشقایی دارای شتاب نسبتا ضعیفی در مقایسه با رقیب های خود مانند پژو 2008 است.

این خودرو در مدل تک دیفرانسیل در زمان 10.7 ثانیه و در مدل دو دیفرانسیل در زمان 11 ثانیه، تواند از سرعت 0 به 100 کیلومتر بر ساعت برسد. می توان گفت قشقایی مصرف سوخت ترکیبی مناسبی دارد که به میزان 8.1 لیتر در صد کیلومتر با استاندارد آلایندگی یورو 3 است.

در جدول زیر به بررسی ویژگی های فنی پرداخته ایم:

سال ساخت

2006

نوع موتور

بنزین سوز

حجم موتور

1997 سی سی

تعداد سیلندر

4

تعداد سوپاپ

16

حداکثر توان خروجی

139 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی

198 نیوتون متر در 4800 دور در دقیقه

توان خروجی حجمی

69.5 اسب بخار بر لیتر

ظرفیت باک

65 لیتر

حداکثر سرعت

178 کیلومتر بر ساعت

شتاب 0 الی 100

11 ثانیه

مصرف سوخت (سیکل ترکیبی)

8.1 لیتر در 100 کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو 3

داخل اتاق نیسان قشقایی

نقد و بررسی مشخصات ظاهری و امکانات

نسل اول نیسان قشقایی که در سال 2066 طراحی شده است؛ از نظر ویژگی های ظاهری و طراحی بدنه ساده و معمولی است. یکی از دلایل طراحی ساده و خسته کننده این خودرو، عدم استفاده از خطوط زیبا و چشم نواز در جهت حجم دهی به بدنه خودرو است.

بنابرین بخش جلویی و نمای جانبی ساده و غیر جذاب به نظر می رسد. برای محافظت از بدنه در هنگام برخورد با اجسام سخت، در اطراف خودرو نوار پلاستیکی مشکی قرار دارد. درنهایت می توان گفت قشقایی از نظر ویژگی های ظاهری بسیار ضعیف عمل کرده است و در نتیجه توانایی رقابت با کراس اوور های جدید را ندارد.

نمای داخلی این خودرو ژاپنی نیز ساده و بی هیجان طراحی شده است. اگرچه کابین خودرو برای 5 سرنشین طراحی شده است؛ اما در حقیقت مناسب 4 سرنشین بالغ است.

یکی از مزیت های این خودرو استفاده از متریال با کیفیت است. همچنین یک نمایشگر 7 اینچی در قسمت مرکزی داشبورد قرار دارد که علاوه بر اطلاعات خودرو و سرگرمی و دیگر امکانات، قابلیت دید 360 درجه را به راننده می دهد.

آپشن ها

با وجود اینکه به طراحی و ویژگی ها ظاهری نیسان قشقایی نقد های زیادی وارد است؛ اما این خودرو از آپشن و امکانات زیادی بهرهمند است. تیپ LE نیسان قشقایی، نمونه فول آپشن محسوب می شود که از نظر امکانات می تواند با کراس اوور های جدید رقابت کند. در ادامه برخی از این امکانات را نام برده ایم:

• کروز کنترل
• استارت بدون کلید
• سنسور باران همراه با کارکرد اتوماتیک برف پاک کن ها
• سنسور پارک عقب، چراغ های جلو زنون همراه با Auto light، مه شکن جلو
• آینه های برقی با گرم کن
• سانروف
• تنظیم برقی صندلی، گرم کن صندلی جلو، سیستم یکپارچه حافظه صندلی و تهویه اتوماتیک دوگانه برای جلو و عقب
• سیستم صوتی مجهز به توییتر و ساب ووفر

از نظر امنیت هم می توانید با خیال راحت به نیسان قشقایی اعتماد کنید. قشقایی علاوه بر کسب 4 ستاره ایمنی از موسسه یورو انکپ دارای تجهیزات ایمنی قابل توجهی است. این تجهیزات شامل 6 کیسه هوا (کیسه هوای جلو، جانبی و پرده ای)، سیستم های EBD و VDC، قفل مرکزی و ایموبلایزر است.

نمای پشت از نیسان قشقایی

نقاط قوت و ضعف نیسان قشقایی

اگرچه پرونده مونتاژ نیسان قشقایی در ایران خیلی زود بسته شد؛ اما همچنان بسیاری از افراد جذب این کراس اوور ژاپنی در بازار دست دوم ایران می شوند. پس اگر شماهم قصد خرید این خودرو را دارید بهتر است ابتدا مزایا و معایب آن را به طور کامل بررسی کنید تا در نهایت با شناخت کامل تری تصمیم گیری کنید.

مزایا نیسان قشقایی

در این بخش به بررسی برخی از مزایا نیسان قشقایی پرداخته ایم.

1. کیفیت بالای ساخت

نیسان قشقایی به واسطه ذات ژاپنی خود از کیفیت ساخت و دوام فنی بالایی برخوردار است. همچنین پارس خودرو که مونتاژ آن را بر عهده گرفته؛ از خودرو سازی های معتبر داخلی است.

پارس خودرو سابقه درخشانی در زمینه همکاری با شرکت های معتبر خارجی و تولید خودرو های با کیفیت دارد. بنابراین حتی با گذشت بیشتر از ده سال همچنان این کراس اوور سالخورده از گزینه های مناسب برای خرید در بازار دست دوم ایران است.

2. قابلیت آفرود سبک

این کراس اوور ژاپنی بر خلاف خیلی از هم رده های خود دارای قابلیت 4 چرخ متحرک است. توجه داشته باشید که نیسان قشقایی یک خودرو شاسی بلند شهری است و نباید از آن توقع عملکردی مانند خودرو های قدرتمند آفرودر شاسی مستقل داشت.

3. مناسب برای استفاده روزمره

نیسان قشقایی با توجه به ویژگی های فنی و ابعاد نه چندان بزرگ، گزینه مناسبی برای استفاده روزمره است. تجربه رانندگی با این کراس اوور برای شما احساس راحتی، لذت و سهولت را رقم خواهد زد.

4. مصرف سوخت نسبتا خوب

مصرف سوخت ترکیبی به میزان 8.1 لیتر در صد کیلومتر و استاندارد آلایندگی یورو 3.

معایب نیسان قشقایی

یکی از فاکتور های مهم در انتخاب خودرو بررسی معایب آن است. قشقایی نیز مانند هر خودرو دیگری نقاط ضعف هم دارد؛ که در این بخش به بررسی آن ها پرداخته ایم.

1. ضعف در خدمات پس از فروش

همانطور که بیان شد، مونتاژ نیسان قشقایی خیلی زود متوقف شد؛ در نتیجه تهیه قطعات یدکی این خودرو برای مالکان دشوار است. کمبود قطعات یدکی یکی از مهم ترین عیوب این خودرو در ایران است.

2. بازار دست دوم نسبتا کم رونق

با توجه به ویژگی های منفی ظاهری و قیمت بالا که توسط پارس خودرو تعیین شد؛ این خودرو در تعداد کمی به بازار عرضه شد. همجنین بعد از مدت زمان کوتاهی مونتاژ نیز متوقف شد.بنابراین تعداد نسبتا کمی از این نسخه ها موجود است که با توجه ب سن بالا و قیمت بالا، خیلی مورد استقبال مشتریان قرار نمی گیرند.

از دیگر معایب این خودرو می توانیم به پیشرانه نه چندان قوی و گیربکس ناهماهنگ اشاره کرد.

نمای جلو از نیسان قشقایی

لذت رانندگی با نیسان قشقایی

همانطور که بررسی کردیم، نقد هایی به ویژگی های ظاهری و برخی از ویژگی های فنی این خودرو وارد می شود. با این وجود قشقایی طرفداران زیادی نیز دارد. این کراس اوور ژاپنی کیفیت ساخت، متریال و دوام فنی بالایی دارد. همچنین قابلیت 4 چرخ متحرک باعث شده است که بر بسیاری از رقبا خود برتری پیدا کند.

نیسان قشقایی با داشتن این مزیت و دیگر ویژگی های فنی و آپشن های فروان برای شما تجربه لذت بخشی را همراه با حس امنیت رقم خواهد زد. علاوه بر این به دلیل ابعاد مناسب این خودرو حس سهولت در رانندگی را در خیابان های پر ترافیک و استفاده روزمره تجربه خواهید کرد.

قیمت خرید خودرو نیسان قشقایی

قیمت خودرو نیسان قشقایی در بازار دست دوم ایران به فاکتور های زیادی از جمله قطعات یدکی تعویض شده و کارکرد و... بستگی دارد. به طور کل از همان ابتدا که مونتاژ آن توسط پارس خودرو انجام گرفت؛ قیمت بالایی برا آن تعیین شد.

و در طول گذشت زمان با توجه به عدم تولید و تحریم ها قیمت این خودرو دستخوش تغییرات زیادی بوده است. هم اکنون قیمت حدودی این خودرو در بازه ی 730,000,000~830,000,000 تومان است.

شما می توانید به راحتی در کافه رنت این کراس اوور شهری را کرایه کنید و از تجربه رانندگی با آن لذت ببرید. این خودرو می تواند در سفرهای شما همراه مناسبی باشد و سفری بی دغدغه را برای شما به ارمغان آورد.

شما می توانید به صورت آنلاین اقدام به اجاره خودرو نیسان قشقایی در ترکیه و یا اجاره خودرو نیسان قشقایی در کیش کنید. در تاریخ نگارش این مقاله، نیسان قشقایی در کافه رنت با ودیعه 2000 لیری و اجاره روزانه 268 لیر، می تواند خودرویی مقرون به صرفه ای باشد.

شرایط ما برای ارائه این ماشین

برای اطلاع کامل از شرایط ارائه خودرو در کشورهای خارجی می توانید به سایت کافه رنت مراجعه کنید و یا با کارشناسان مربوطه مجموعه در ارتباط باشید. برای سادگی پرداخت اجاره این خودرو برای مخاطبین ایرانی، امکان پرداخت ریالی هم فراهم شده است. در نتیحه شما می توانید بدون داشتن حاسب اعتباری بین المللی و صرفا با داشتن حساب در ایران اقدام به پرداخت هزینه های اجاره این خودرو کنید.

در یک نگاه

در این مقاله به طورکامل به بررسی خوردوی نیسان قشقایی اتومات پرداختیم تا اگر قصد خرید و یا استفاده موقت از این خودرو را داشتید بتوانید با آگاهی کامل برای آن اقدام کنید.

این خودرو با امکانات خاص و منحصر به فرد خود می تواند در کنار هزینه معقول اجاره، کیفیت بالایی به شما ارائه دهد. کافه رنت با ارائه انواع خودرو و دارا بودن پشتیبان های خبره، پاسخگوی سوالات شما برای اجاره این خودرو و یا دیگر موردهای موجود در سایت خواهند بود.

دیدگاه شما

فرمول: 32 + 7
02149934