تجربه رانندگی با کیا اپتیما 2010

تجربه رانندگی با کیا اپتیما 2010

کمپانی کیاموتورز، قدیمی ترین خودروساز کره جنوبی است که تولیدات آن در میان مردم جهان از محبوبیت خاصی برخوردارند.

این شرکت، در سال 2013، با تولید 2.75 میلیون دستگاه اتومبیل به عنوان دومین خودروساز این کشور انتخاب شد.

کیا اپتیما، یکی از محصولات محبوب کمپانی کیاموتورز است که از سال 2000 تاکنون روی خط تولید کارخانه جات این خودروسازی قرار دارد. تا به امروز، 5 نسل از این اتومبیل تولید و به بازار عرضه شده است.

در ادامه، به بررسی بیشتر درباره کیا اپتیما 2010 خواهیم پرداخت.

معرفی کیا اپتیما 2010

کیا اپتیما 2010

همان طور که پیش تر اشاره کردیم، کیاموتورز خودروساز کره جنوبی است که تولیدات خود را در بازار خودرو کشورهای مختلف جهان عرضه کرده است.

محصولات این شرکت در میان خریداران دارای محبوبیت خاصی هستند.

کیا اپتیما، یک خودرو سدان سایز متوسط در لیست تولیدات کیا موتورز است که از سال 2000 تاکنون در خط تولید این کمپانی قرار دارد. نسل اول کیا اپتیما، از سال 2000 تا 2005 تولید و با نام کیا میجنتیس شهرت یافت.

نسل دوم آن که طی سال های 2005 تا 2010 تولید شد با نام های کیا لوتزه و K5 شناخته می شود اما مشهورترین نام آن، کیا اپتیما است.

در سال 2008، بر روی این مدل، فیس لیفت سنگینی اعمال شد که بر محبوبیت آن افزود.

پس از آن، کیا اپتیما در کنار رقیب هم وطن خود یعنی هیوندای سوناتا توانست در بازار خودرو کشورهای مختلف در رده خودروهای نیمه لوکس کره ای جای گیرد. همچنین این اتومبیل، در سال 2011، جایزه بهترین طراحی خودرو را دریافت کرد.

در سال 2010، اطلس خودرو اقدام به واردات نسل دوم کیا اپیتما به ایران کرد؛ این اتومبیل، رقیب جدی برای هیوندا سوناتا و تویوتا کمری بود.

این امر، تداوم چندانی نداشت زیرا کمپانی کیا به تولید نسل دوم اپتیما خاتمه داد؛ به همین دلیل در خیابان های کشور، از این خودرو کمتر دیده می شود.

طراحی ظاهری کیا اپتیما 2010

طراحی ظاهری اپتیما 2010

کیا اپتیما، از نظر ظاهری نمره قابل قبولی را با توجه به سال طراحی خود دریافت می کند. طراحی ساده و چشم گیر این خودرو، نظر هر خریدار را به خود جلب می کند.

از نمای روبه رو، جلوپنجره مشبک کیاموتورز دیده می شود که به نوعی امضا این کمپانی بر تولیدات خود است.

در کنار این جلوپنجره، چراغ های کشیده که با فرمی جدید طراحی شده اند، به چشم می خورد. این چراغ ها به صورت اتوماتیک عمل می کنند.

دریچه های تهویه هوا، در قسمت میانی سپر جلو این ماشین تعبیه شده و در کنار آن ها مه شکن ها به زیبایی خودنمایی می کنند.

طراحی ساده و چشم گیر را از نمای کناری این خودرو می توان دید؛ در قسمت میانی درب ها، زه هایی به صورت برآمده قرار دارد. در قسمت پایینی نیز رکاب خودرو تعبیه شده است.

اطراف شیشه ها، دستگیره درب ها و زه ها با روکش کرومی براق پوشیده شده اند تا نمایی اسپرت به کیا اپتیما ببخشند.

قرارگیری دو اگزوز در پایین سپر عقب، علاوه بر نمای اسپرتی که به ماشین داده است موجب تنفس بهتر موتور آن نیز می شوند.

چراغ های عقب این مدل از کیا اپتیما، نسبت به چراغ های جلویی بزرگتر طراحی شده اند. در کل این سدان کره ای با هارمونی و هماهنگی خاصی طراحی شده است.

طراحی داخلی کیا اپتیما 2010

طراحی داخلی اپتیما 2010

داخل این خودرو نیز همچون ظاهر آن ساده و به دور از تجملات طراحی شده است. در قسمت میانی داشبورد، کنسول و دکمه هایی که بر روی آن تعبیه شده، خودنمایی می کنند.

این دکمه ها و قطعات موجود بر کنسول و همچنین فرمان خودرو با روکشی آلومینیومی و براق پوشیده شده و به کابین این خودرو زیبایی دوچندان بخشیده اند.

پنل کیلومترشمار که در پشت غریبلک فرمان این خودرو قرار گرفته، طراحی اسپرتی دارد. فرمان و دسته دنده این اتومبیل بسیار خوش دست و راحت طراحی شده است.

همچنین کابین این خودرو، فضای کافی را در اختیار سرنشینان قرار می دهد که در مسافت های طولانی این مورد بسیار ضروری و حائز اهمیت است.

مشخصات فنی کیا اپتیما 2010

مشخصات فنی اپتیما 2010

این سدان کره ای در بازار خودروهای جهانی در مدل های مختلف با موتورهای گوناگون عرضه شده است. کیا اپتیما 2010 وارد شده به بازار ایران دارای پیشرانه ای 6 سیلندر و 24 سوپاپه و حجم موتور 2656 cc است.

موتور این خودرو، حداکثر 191 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور تولید می کند؛ این نیرو تولید شده توسط جعبه دنده 5 سرعته اتوماتیک و تیپ ترونیک به چرخ ها و محور جلو منتقل می شود.

کیا اپتیما 2010، وزنی معادل 1508 کیلوگرم دارد. این خودرو از ابعاد مناسبی نیز برخوردار است؛ 4800 میلی متر طول، 1805 میلی متر عرض و 1480 میلی متر ارتفاع گواه بر این موضوع است.

شایان ذکر است می توان با این خودرو شتاب صفر تا 100 را در 9.8 ثانیه تجربه و با حداکثر سرعت 220 کیلومتر بر ساعت رانندگی کرد.

حجم باک این اتومبیل 62 لیتر و مصرف سوخت آن در شهر معادل 11.8 لیتر در هر 100 کیلومتر است. این مصرف سوخت در خارج از شهر 8.4 لیتر و به صورت سیکل ترکیبی برابر با 9.1 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

امکانات کیا اپتیما 2010

کیا اپتیما 2010، به طور کلی دارای امکانات و تجهیزات رفاهی مناسبی است و توانسته به خوبی نیازهای مشتریان را برطرف کند.

این خودرو دارای سیستم ترمز و پایداری ABS، EBD،ESP است؛ ABS یکی از قدیمی ترین سیستم های ترمز خودرو است.

همچنین EBD، حفظ پایداری و ESP، کنترل پایداری خودرو را برعهده دارند.

این اتومبیل دارای سنسور پارک عقب و کروز کنترل اتوماتیک است که یکی از مولفه های مهم در خرید خودرو است.

سیستم استارت و ورود بدون کلید و روشنایی اتوماتیک چراغ های جلویی این اتومبیل از دیگر آپشن هایی است که می توان برای آن نام برد.

لازم به ذکر است در این ماشین مجموعا 10 کیسه هوا در قسمت های جانبی، پرده ای و سرنشینان جلو تعبیه شده است که به همراه سیستم ترمز ضدقفل آن، ایمنی خودرو را افزایش می دهند.

تنظیم برقی صندلی های جلو، سانروف و شیشه ها از دیگر امکاناتی است که می توان نام برد. همچنین در این خودرو صندلی ها، شیشه جلو و آینه ها دارای گرمکن هستند.

در مجموع در این سدان کره ای تجهیزات ایمنی، امکانات رفاهی در کنار پیشرانه قدرتمند آن به گونه ای طراحی شده اند که نیاز مشتریان را برطرف سازند.

کیفیت رانندگی با کیا اپتیما 2010

کیا اپتیما 2010 نمای روبرویی

رانندگی با کیا اپتیما 2010، می تواند یکی از تجربه های لذت بخش برای هر فرد باشد. همان طور که پیش تر اشاره کردیم، این سدان کره ای دارای پیشرانه ای قدرتمند و مطلوب بوده که برای جاده های شهری مناسب است.

سیستم تعلیق و فرمان پذیری نرم این خودرو، رانندگی را برای شخص راننده راحت تر می کند. بین گیربکس و موتور آن هماهنگی خوبی برقرار است که در کنار طراحی ظاهری، فضای مناسب کابین و امکانات رفاهی مناسب از نقاط مثبت کیا اپتیما تلقی می شود.

کیا اپتیما 2010، در بازار خودرو رقبای قدرتمندی از جمله هیوندای سوناتا، تویوتا کمری و نیسان ماکسیما دارد؛ با این وجود به دلیل هزینه های پایین نگه داری و کیفیت مطلوب سواری، این خودرو یکی از گزینه های مورد تایید خریداران است.

سخن پایانی

در این مقاله، با کیا اپتیما مدل 2010 و جزئیات ظاهری، داخلی و فنی آن بیشتر آشنا شدیم؛ همچنین کیفیت سواری آن را نیز مورد بررسی قرار دادیم.

کیا اپتیما 2010، یکی از تولیدات محبوب کمپانی کره ای کیاموتورز است که تاکنون 5 نسل از آن به بازار خودروهای جهانی عرضه شده است.

برای تجربه رانندگی با کیا اپتیما 2010 می توان از موسسات معتبر در زمینه اجاره خودرو، اقدام به اجاره این اتومبیل کرد و لذت سواری نرم و راحت را چشید. کافه رنت، ارائه دهنده انواع خودرو باکیفیت داخلی و خارجی شما را در این مسیر همراهی می کند.

دیدگاه شما

فرمول: 44 - 24
02149934