تجربه رانندگی با ون فورد کاستوم

تجربه رانندگی با ون فورد کاستوم

ون کاستوم از کمپانی بزرگ فورد، از همان ابتدا موفقیتی بی سابقه داشت و همواره از پرفروش ترین ون های بریتانیا بوده است که در بین دارندگان خودرو، همیشه محبوب بوده است. در این مقاله به بررسی ون فورد کاستوم، قابلیت ها و ویژگی های آن خواهیم پرداخت.

در ضمن اگر به دنبال تجربه رانندگی با بهترین ون حال حاضر اروپا و اجاره ون در ترکیه هستید، مجموعه کافه رنت آماده خدمت رسانی به شماست.

تاریخچه کمپانی فورد

این کمپانی آمریکایی، توسط خود شخص هنری فورد در سال 1903 تاسیس شد. شرکت فورد از بزرگترین شرکت های خودروسازی در جهان است و تعداد کارمندان آن، به بیش از 200 هزار نفر در 90 کارخانه در سرتاسر جهان می رسد. تولید اولین خودروی جهان توسط فورد صورت گرفت. هنری فورد، با سرمایه ای که از شغل خود در یک شرکت مهندسی، به هم زده بود، با کمک 11 سرمایه گذار دیگر، کمپانی خود را تاسیس کرد. در همان سال های ابتدایی، فورد فروش زیادی را تجربه کرد. سال 1908، خودروی فورد مدل T، فروشی در حدود 100 هزار دستگاه، داشت. این خودرو از خودروهای ماندگار و نوستالوژیک این کمپانی به شمار می رود.

خودرو فورد قدیمی

در کمتر از یک دهه بعد، تعداد کارمندان این شرکت به حدود 13 هزار نفر رسید و میزان تولید آن، در سال، چیزی در حدود 300 هزار دستگاه خودرو بود. بعد از جنگ جهانی اول و در اوایل دهه 20 میلادی، بیش از 50 درصد خودروهای جهان، از برند فورد بودند. زیر برندهای این کمپانی که تمامی، زیر مجموعه های شرکت فورد هستند، شامل، لینکلن، فورد، مرکوری، جکوار، استون مارتین، ولوو، لندرور می شوند. البته تولید مدل های مرکوری این کمپانی از اواسط قرن بیستم، به پایان رسید. از دهه 60 میلادی، این کمپانی به تولید خودروهایی با آلودگی کمتر روی آورد. فورد اولین کمپانی بود که استاندارد محیط زیستی آمریکا را دریافت کرد. طبق آمار منتشر شده از سال 2010 به بعد، این کمپانی به جایگاه پنجم از بزرگترین کمپانی های خودروسازی رسید.

نقد و بررسی و مشخصات فنی

ون کاستوم شرکت فورد، با چهار نسخه مختلف از موتور 2.0 لیتری دیزل فورد عرضه می شود. نسخه قدرتمند این خوردو با 182 اسب بخار ارائه می شود. همچنین مدل های 104 اسب بخاری، 128 اسب بخاری و 167 اسب بخاری نیز موجود است. خریداران می توانند چهار سطح تریم پایه، ترند، Limited و اسپرت را انتخاب کنند. همچنین طیف وسیعی از آپشن ها را نیز می توان به آن اضافه کرد. مدل های تخصصی تر، Ford Transit Custom Active و Ford Transit Custom Trail، برای افراد با کاربرد های حرفه ای تر نیز در بازار ارائه می شود. همه ون ها به صورت استاندارد با گیربکس شش سرعته دستی عرضه می شوند، اما گزینه ی اتوماتیک «SelectShift» شش سرعته نیز وجود دارد که می توانید با موتوری قدرتمندتر، آن را تهیه کنید.

نکات کلیدی موتور و گیربکس ها

  • ون فورد کاستوم اسپورت 320S دارای یک موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر توربو دیزل EcoBlue (با تولید 136 کیلووات در 3500 دور در دقیقه و گشتاور 405 نیوتن متر در 1500-2000 دور در دقیقه)، یک گیربکس شش سرعته دستی و دیفرانسیل جلو است. دارای حالت های درایو عادی و اکو است. این موتور با وجود ظرفیت کوچک تر، در بهترین حالت ممکن، به خوبی از پس القای یک حس تجربه رانندگی فوق العاده به شما بر می آید.
  • ون فورد کاستوم مدل L 320 ، دارای یک موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر دیزل، با تولید 136 کیلووات در 3500 دور در دقیقه و 405 نیوتن متر در دور 1500-2000 و یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک است.

نمای پشت از ون فورد کاستوم

نمای بیرونی بدون نقص

ون فورد کاستوم، با قدرت انتخاب بیشتری برای مشتریان برای مشخصات ارائه شده، نسبت به قبل عرضه می شود. شما اکنون می توانید بین SWB (L1) و LWB (L2) و سقف کم ارتفاع تر (H1 – 1406mm) یا سقف بلند (H2 – 1788mm) یکی را انتخاب کنید. SWB دارای حداکثر طول بار 1577 میلی متر و LWB 1944 میلی متر است. ظرفیت بار این وسیله نقلیه می تواند هر چیزی تا 850 کیلوگرم را در خود جای دهد. این موضوع سبب می شود تا این ون، به ویژه برای کسب و کارهایی مانند نجاری و لوله کشی، که نیاز به حمل مواد حجیم و ابزار سنگین خود دارند، مفید باشد.

ون فورد کاستوم جدید، همچنین با شیشه جلو (wind shield) جدید و بزرگ ارائه می شود که فناوری جدید Quickclear فورد در آن به کار رفته است. این قابلیت، به شما این امکان را می دهد که به سرعت هرگونه یخ زدگی را به راحتی از روی شیشه جلو پاک کنید. بنابراین در صبح های زمستانی و یخبندان، در وقت با ارزش شما، صرفه جویی خواهد شد.

نمای صندوق عقب ون فورد کاستوم

همانطور که اشاره شد، این خودرو، ایده آل برای حمل ابزارهای سنگین و حجیم، قابل استفاده است. مدل های این ون جدید در چهار سطح مختلف ارائه می شود که پیشتر بیان شد. بنابراین می توانید با اطمینان کامل، با در نظر گرفتن نیازهای خود، ون فورد کاستوم مورد نیاز خود را سفارش دهید.

فضای داخلی نمای سمت راست ون فورد کاستوم

فضای داخلی ایده آل

فورد برای ارتقای فضای داخلی ون کاستوم فکر زیادی کرده است. همین ارتقاهای متعدد، بخش بزرگی از دلیل محبوبیت این خودرو در طول سال ها بوده است. ون، تعادل کاملی را بین القای حس راحتی و کاربری بهتر برقرار می کند. از لحاظ تجربه رانندگی نیز، این مدل شبیه به مدل های قبلی ون فورد، توصیف شده است.

ون فورد کاستوم، با صندلی های دو نفره سرنشین و فضای زیادی برای پا، ارائه شده است. گرم کن صندلی، شیشه های برقی و سیستم سرگرمی SYNC3 فورد (یک صفحه نمایش لمسی هوشمندانه که به شما امکان می دهد، مواردی مانند سیستم تهویه مطبوع، ورودی صدا و ... را کنترل کنید) از دیگر امکانات این خودرو است.

فضای داخل اتاق ون فورد کاستوم

با توجه به این واقعیت که این وسیله نقلیه در نسخه های مختلف موجود است، فضای داخلی عالی و کاربردی دارد و در جاده ها قدرتمند است.

واضح است که چرا ون فورد کاستوم یکی از محبوب ترین وسایل نقلیه در بازار بریتانیا است. از زمان معرفی مدل های مختلف ون های کمپانی فورد از سال 2012، تا کنون، ون ها محبوبیت ثابت و خوبی بین کاربران بدست آورده اند. این خودرو، نه تنها پر فروش ترین ون، بلکه در جایگاه سوم در لیست 10 خودروی برتر بریتانیا دارد.

ون کاستوم جدید، همچنین با گزینه گیربکس دستی یا اتوماتیک و سه خروجی قدرت موتور: 105ps، 130ps و 170ps ارائه می شود. همچنین به جرات می توان گفت که ون کاستوم فورد جدید قدرت بالایی در سربالایی ها از خود نشان می دهد. این خودرو، با موتور 2.0 لیتری EcoBlue یورو 6، همراه با گیربکس شش سرعته، بالا رفتن از تپه های شیب دار را ساده تر از هر زمانی کرده است.

نمای عقب از ون فورد کاستوم

تجربه رانندگی با ون کاستوم از فورد

موتور قدرتمند یورو 6 2.0 لیتری EcoBlue هیچ مشکلی در رفتن به سمت تپه های شیب دار ندارد و در هنگام تویض خودرو در سربالایی های شدید، به هیچ مشکلی بر نخواهید خورد. هیچ لرزشی در سیستم تعلیق احساس نمی شود، با استفاده از گیربکس 6 سرعته دستی آن، بازگشت به دنده بالاتر بسیار راحت خواهد بود. در نهایت، هیچ ایرادی در مورد این ون وجود ندارد و بدون تعصب می توان گفت واقعا یکی از بهترین ون های معرفی شده به بازار است.

  • وقتی وارد ون فورد، به ویژه مدل اسپرت می شوید، احساس می کنید که در خانه خود هستید، زیرا این خودرو، یک ون کاربرپسند و مهم تر از آن بسیار راحت و دنج است. این عوامل کمک می کنند تا روزهای کاری طولانی روی صندلی راننده راحت تر طی شوند، این ون، به سادگی، ترکیبی بسیار موفق از یک موتور بسیار روان، سواری نرم و آرام و القای حس آرامش و اطمینانی است که ممکن است در خودروهای بزرگ امروزی، کمتر نمونه آن را پیدا کنید. رقم مصرف سوخت در تست هایی که انجام شد، 7.4 لیتر در 100 کیلومتر بود.
  • این خودرو، دارای یک مخزن 72 لیتری سوخت و یک مخزن 21 لیتری AdBlue (محلولی اختصاصی برای تزریق به گازهای خروجی حاصل از احتراق در موتور، جهت تبخیر آمونیاک و تجزیه دی اکسید کربن) است. این ون، از لحاظ ایمنی دارای رتبه ایمنی 5 ستاره ANCAP است. همچنین ون فورد اسپرت، دارای 6 کیسه هوایی، فناوری کمک راننده AEB( تشخیص عابر پیاده)، کروز کنترل، دوربین معکوس، هشدار خروج از لاین، سیستم نظارت به باد لاستیک ها و ... است.
  • مدل L320 این ون نیز دارای رتبه 5 ستاره هستند و امکانات بیان شده در مدل اسپرت فوق را نیز دارند. مصرف سوخت ادعا شده 7.3 لیتر در 100 کیلومتر در سیکل ترکیبی است. مصرف سوخت واقعی در تست، که پس از بیشتر از 300 کیلومتر رانندگی در شرایط مختلف، انجام شد، 9.4 لیتر در 100 کیلومتر گزارش شد. این مدل نیز دارای یک مخزن 72 لیتری سوخت و یک مخزن 21 لیتری AdBlue است.

نقاط قوت و ضعف

در این بخش به مزایا و معایب کلی مدل های ون فورد کاستوم می پردازیم.

مدل اسپرت S 320

از مزایای این مدل می توان به تجربه بی نظیر در رانندگی، فضای بار کاربردی و فناوری های مختلف کمک راننده اشاره کرد.

از معایب جزئی این مدل نیز می توان به عدم وجود درب ساید در خودرو و دید کمی محدود به عقب اشاره کرد.

مدل L 320

مزایای این مدل را می توان در احساس راحتی فوق العاده در خودرو، قابلیت حمل افراد و بارهای حجیم و فناوری های کمک راننده متعدد، خلاصه کرد.

معایب این مدل را نیز به وجود ترمز کمی تند و محدودیت دید از عقب جمع بندی کرد.

مدل 2021 ون کاستوم

در این مدل در خصوص مزایا می توان به انعطاف بالای خودرو در حمل بار و افراد اشاره کرد. از معایب مدل 2021 نیز می توان به عدم وجود امکانات رفاهی به صندلی های عقب و دید محدود از طریق پنجره های کناری، اشاره کرد.

قمیت جهانی خودرو

قیمت جهانی مدل های مختلف ون کاستوم فورد، از حدود 58 هزار دلار تا 72 هزار دلار متغیر است. با توجه به مدل مورد نظر و امکانات مختلف سفارشی که به خودرو اضافه می شود، قیمت آن در بازه گفته شده، تغییر می کند.

نمای پهلو از ون فورد کاستوم

اجاره ون فورد کاستوم از کافه رنت

در سفر خود به ترکیه، خصوصا اگر با تعداد بالا سفر می کنید، می توانید از مجموعه کافه رنت، این ون بی نظیر را برای مدت مورد نیاز خود اجاره کنید. قیمت اجاره ون فورد کاستوم در ترکیه، در زمان نگارش این مقاله، روزانه 405 لیر تعیین شده است. همچنین میزان ودیعه این خودرو نیز 3000 لیر است. شما می توانید به راحتی، به طور آنلاین، این خودرو را برای تاریخ مد نظر، رزرو کنید.

شرایط اجاره ون کاستوم در ترکیه

شرایط بین المللی رانندگی، راجع به این خودرو نیز صادق است. داشتن حداقل 20 سال سن، گواهینامه، پرداخت ودیعه و ارائه مدرک شغلی، از الزامات رنت خودرو در ترکیه است.

سفری خوش با کافه رنت

در این مقاله به بررسی خودروی ون کاستوم، از کمپانی بزرگ فورد پرداختیم. این ون جادار، تجربه ی رانندگی دل انگیزی را برای شما فراهم می کند. اگر قصد سفر به ترکیه، علی الخصوص در کنار دوستانتان را دارید، با اجاره یک ون لوکس و مطمئن، مانند ون کاستوم، می توانید سفری بی دغدغه را برای خود و اطرافیان رقم بزنید. لازم به ذکر است، اجاره خودرو در ترکیه، می تواند تا حد زیادی از صرف هزینه های زیاد شما، از حمل نقل افراد گرفته تا حمل بار و ...، جلوگیری کند. بنابراین با داشتن یک خودروی اجاره ای، در کنار راحتی و آسایش، در هزینه های خود نیز صرفه جویی خواهید کرد. مجموعه کافه رنت سفری خوش را برای شما آرزو دارد.

دیدگاه شما

فرمول: 42 - 28
02149934