تجربه رانندگی با شورلت تاهو

تجربه رانندگی با شورلت تاهو

شورلت، شرکت خودرو سازی آمریکایی، زیرمجموعه ی گروه خودروسازی جنرال موتورز است. این شرکت در سال 1911 تاسیس شد و در سال 1918 توسط جنرال موتورز خریداری شد.

نام این شرکت، از نام یک راننده معروف سوئیسی به نام لوئی شورله گرفته شده، بنابراین تلفظ صحیح نام این شرکت شورله است.

لوئی شورله

لوئی شورله راننده مسابقات بود که پس از مطرح شدن و کسب موفقیت در مسابقات با خودروهای شرکت های مختلف، توجه ویلیام دورانت را به خود جلب کرد. دورانت، موسس شرکت جنرال موتورز بود و بعدها، این دو فرد با هم، شرکت شورلت را تاسیس کردند.

شورلت سازنده خودروهایی شد که بسیار مورد استقبال قرار گرفتند. از جمله خودروهای معروفی که این شرکت ساخت می توان به ایمپالا، کامارو، تاهو، کلرادو، کاپریس و کودیاک اشاره کرد.

شورلت تاهو

نمای داخل شورلت تاهو

تاهو، یکی از خودروهای بزرگ و شاسی بلند شرکت خودروسازی شورلت است. این خودرو در سال 1991 معرفی شد و تاکنون دائما در حال ارتقا و بهبود می باشد.

نام این خودرو از دریاچه ای در نزدیکی کالیفرنیا گرفته شده که در این مقاله قصد داریم آخرین نسل از این خودرو را با هم بررسی کنیم. شورلت تاهو تاکنون در 5 نسل از سال 1991 تا 2021 تولید شده است. اولین نسل این خودرو در سال 1991 معرفی شد و در سال 1992 به بازار عرضه شد.

نسل اول تاهو به قدری مورد استقبال قرار گرفت و پرفروش بود که شرکت سازنده، ریسک ایجاد تغییر در آن را نمی پذیرفت.

تاهو در نسل های مختلف

تولید نسل اول این خودرو تا 9 سال ادامه یافت و نسل دوم آن در سال 2000 معرفی شد که همچنان تغییر خاصی در طراحی آن ایجاد نشده بود و شرکت فقط سعی در ارتقای امکانات رفاهی آن داشت.

سومین نسل این خودرو در سال 2007، با تغییرات ظاهری که آن را زیباتر و خاص تر کرد، به بازار عرضه شد. نسل سوم این خودرو، جایزه بهترین فناوری خودرویی را بخاطر اعمال سیستم هیبریدی پیشرفته، از آن خود کرد. نسل چهارم آن، نسخه ای اسپرت تر و تشریفاتی بود که در سال 2015 روانه ی بازار شد.

در انتها سال 2021، نسل پنجم شورلت تاهو، معرفی شد. این خودرو دارای نسخه های تقریبا مشابهی است که توسط جنرال موتورز ساخته شده اند و آن ها را برادرهای شورلت تاهو می خوانند. این دو خودرو جی ام سی یوکان و کادیلاک اسکالید هستند که از دیگر خودروهای شاسی بلند جنرال موتورز می باشند.

مشخصات فنی تاهو

موتور این خودرو 8 سیلندر، 32 سوپاپ و دارای جعبه دنده ی 6 سرعته اتوماتیک است. این خودرو قدرتی برابر با 355 اسب بخار و 5600 دور در دقیقه و گشتاور 383 نیوتن متر دارد.

حجم موتور شورلت تاهو، 5.3 لیتر و شتاب 0 تا 100 آن چیزی حدود 7 ثانیه است که تا سرعت نهایی 182 کیلومتر بر ساعت پیش می رود.

همانطور که گفتیم این خودرو قدرتمند و از جمله خودروهای سنگین است که وزن خالص آن بیش از 2 و نیم تُن می باشد. می توان تاهو را جز خودروهای پرمصرف دسته بندی کرد چرا که مصرف ترکیبی آن حدودا 15 لیتر اعلام شده و باید این مورد را برای استفاده در داخل کشور مدنظر قرار داد.

4 ویژگی منحصر به فرد تاهو

حجم باک آن 98 لیتر می باشد که باک بسیار بزرگی است. البته که مصرف آن، در مقابل قدرت، جادار بودن و زیبایی آن واقعا فاکتور تعیین کننده ای نیست.

این خودرو می تواند تا 7 نفر سرنشین را در خود جا دهد. تاهو بسیار قدرتمند و دارای سیستم هایی است که باعث شده برای آفرود نیز مورد استفاده قرار گیرد. از جمله این سیستم ها می توان به چهار چرخ متحرک استاندارد اشاره کرد.

سایر مشخصات شورلت تاهو

مشخصات شورلت تاهو

طراحی خارجی و داخلی

طراحی خارجی این خودرو به نحوی است که شما را با یک خودروی غول پیکر مواجه می کند که وقتی خود را در حال رانندگی با آن تصور کنید، به شما حس قدرت و امنیت می دهد. بدنه ی کشیده و زیبای آن، نشان از کابینی جادار دارد.

طراحی داخل کابین نیز بسیار زیبا و حرفه ای است و از متریال باکیفیتی در ساخت آن استفاده شده. سه ردیف صندلی، که ردیف دوم تاشونده و ردیف سوم قابلیت جمع شدن دارند دقیقا مشخصه ای است که صفت جادار بودن را مختص این خودرو می کند.

ایمنی و آپشن ها

از دیگر مشخصاتی که تاهو را بسیار محبوب کرده، ایمنی بسیار بالای آن است که اخیرا ویدئوهای زیادی نیز از ایمنی و مقاومت بالای این خودرو منتشر شده که دیدن آن ها برای شما خالی از لطف نیست و به شما اطمینان می دهد که با خیال راحت این خودرو را انتخاب کنید.

این مدل در سه تیپ با آپشن های مختلف تولید می شود. از دیگر امکانات رفاهی شورلت تاهو می توان به سیستم سرگرمی ال تی و سیستم صوتی بسیار باکیفیت آن اشاره کرد. از دیگر قابلیت هایش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• سیستم کمک راننده
• سنسور پارک عقب و جلو
• سنسور رانندگی میان خطوط
• دوربین در چندین جهت مختلف
• تجهیزات اتصال به یدک کش و کاروان
• سنسور هشدار تصادف با خودروی جلویی
• سیستم کنترل کشش
• نمایشگر
• سیستم تهویه

تجربه رانندگی با شورلت تاهو

با توجه به مشخصات و خصوصیاتی که راجع به این خودرو بررسی کردیم، در این قسمت به بررسی تجربه رانندگی با این خودرو و استفاده ی عملی از آن می پردازیم. همانطور که گفته شد، این خودرو دارای مشخصه های فنی بسیار قدرتمندی است که آن را برای شرایط مختلف و اقلیم های متفاوت مناسب می کند.

شورلت تاهو از هر نظر، طول، عرض و ارتفاع، خودروی بزرگی است و رانندگی با آن حس ابهت و قدرت به سرنشینان می دهد. فضای داخلی آن بسیار جادار می باشد که به راحتی می تواند گزینه ی مناسبی برای مسافرت و گشت و گذار انتخاب شود.

تاهو، خودرویی با ابهت

یکی از مشخصه های اصلی این خودرو، سیستم تعلیق و تعادل فوق العاده قدرتمند آن است که در کنار ایمنی بالا باعث شده که این خودرو حتی مورد استفاده fbi آمریکا نیز قرار بگیرد. در حقیقت قبل از انتخاب هر خودرو باید انتظارات و نیازهای خود را بررسی کنید.

اگر شیفته ی خودروهای سریع، اسپرت و آپشنال هستید تاهو شاید گزینه ی مناسبی نباشد. اما اگر به دنبال حس قدرت، ابهت، امنیت و ایمنی بالا و همچنین فضای زیاد داخل کابین هستید و می خواهید خودرویی برای آفرود و یا مسافرت انتخاب کنید، اصلا در مورد شورلت تاهو درنگ نکنید که گزینه ی بسیار مناسبی است.

قیمت شورلت تاهو

قیمت این خودرو با توجه به آپشن ها و تریم های مختلف، متفاوت است. قیمت پایه شورلت تاهو 2021، از 50هزار دلار شروع می شود و تا 70 هزار دلار نیز می رسد.

قیمت و شرایط اجاره شورلت تاهو در کافه رنت

اجاره شورلت تاهو

شورلت تاهو را می توانید در جزیره ی زیبای کیش از کافه رنت اجاره کنید. این خودرو فقط بدون راننده و به مدت حداقل یک روز اجاره داده می شود. هزینه ی اجاره 1 تا 8 روز این خودرو:

• 4 میلیون و 185 هزار تومان می باشد.
• ودیعه ضمانت شورلت تاهو مبلغ 10 میلیون تومان می باشد.

اجاره شورلت تاهوو

شورلت تاهو، یکی از خودروهای کمیاب در ایران است و به همین منظور، کافه رنت، کلیه ی بیمه های مورد نیاز مانند بدنه، شخص ثالث، سرقت و سایر حوادت را برای این خودرو در نظر گرفته است.

بنابراین شما می توانید با اجاره تاهو از کافه رنت، سفری با اطمینان خاطر و راحتی سفر کرنید و با گشت و گذار در جزیره ی زیبای کیش از آن لذت ببرید. از برخی امکانات ویژه ی کافه رنت برای اجاره این خودرو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• تخفیف ویژه به عروس و دامادها
• تخفیف و شرایط مناسب برای کاربران جدید و مشریان ثابت
• امکان تحویل خودرو در اماکن مختلف از جمله فرودگاه، هتل و...
• بیمه های کامل خودرو

از شرایط و مدارک مورد نیاز برای اجاره شورلت تاهو می توان به موارد زیر اشاره کرد:
• شرایط سنی: حداقل 20 سال
• گواهینامه: داشتن گواهینامه با حداقل 6 ماه اعتبار
• مدارک شناسایی: کارت ملی
• احراز مدرک شغلی: گواهی معتبر اشتغال به کار یا محل سکونت
• ودیعه نقدی یا چک: ارائه یک فقره چک یا سفته به مبلغ ارزش خودرو

دیدگاه شما

فرمول: 32 - 20
02149934