تجربه رانندگی با 206 اس دی وی 8

تجربه رانندگی با 206 اس دی وی 8

پژو 206، یکی از خودروهای بسیار محبوب و پرفروش کشور است که در پی همین موفقیت، مدل صندوق دار آن نیز طراحی شد. 206 صندوقدار، با نام SD و در تیپ های مختلف، خودرویی سدان است که در پی همکاری ایران خودرو و پژو از سال 1386، طراحی و به فروش رسید.

پس از چند سال توقف به دلیل تحریم ها، سال 95 تولید آن به صورت ایرانی، از سر گرفته شد. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با این خودرو و مشخصات فنی اش آشنا شویم و همچنین تجربه رانندگی با آن را بررسی کنیم.

همکاری ایران خودرو و پژو

اولین همکاری ایران خودرو و پژو، به سال های اولیه ی بعد از انقلاب اسلامی برمی گردد. در دهه 60، ایران خودرو دچار بحران اقتصادی شد و پس از آن، پژو برای همکاری با این شرکت اعلام آمادگی کرد و به شریک این شرکت تبدیل شد.

خودروهایی مانند 405، 206، 207 و پژو پارس، از جمله خودروهای حاصل همکاری این دو شرکت بودند که موفقیت بسیار زیادی هم در بازار ایران کسب کردند. با تحریم شدن کشورمان، این همکاری قطع و محدودتر شد.

پژو 206 صندوق دار

206 صندوق دار، در واقع پنجمین مدلی بود که شرکت خودروسازی ایران خودرو و پژو بر سر آن به توافق رسیدند. این خودرو که با نام پژو آریان هم شناخته می شود اولین بار سال 2006 معرفی شد.

این خودروی سدان، از روی مدل هاچ بک طراحی شده و فیس لیفت آن است. اولین بار این خودرو در شرکت پژوی برزیل طراحی شد و پس از آن در ایران عرضه شد.

تولید این خودرو تا سال 1391 ادامه پیدا کرد و در نهایت به دلیل شدیدتر شدن تحریم های بین المللی متوقف شد. پس از آن در سال 95، ایران خودرو دوباره به تولید این خودرو روی آورد.

این خودرو با نسخه 206، تفاوت هایی جزئی در سپر جلو، سپر عقب، کاپوت، گلگیرهای جلو، چراغ های عقب، داشبورد و البته صندوق عقب است.

پژو 206 صندوق دار

ایران خودرو برای تیپ بندی این مدل، از یک سیستم حروف و عدد استفاده کرده است که در کنار SD استفاده می شود. خودروهای این تیپ از V1 تا V20 دسته بندی شده اند که از بین این مدل ها تنها V8 و V9 مورد استقبال قرار گرفتند.

مشخصات فنی 206 صندوق دار وی 8

این خودرو با توجه به اضافه شدن صندوق، دارای وزن بالاتری نسبت به نسخه 206 هاچ بک است و وزن آن به 1086 کیلوگرم رسیده است.

206 اس دی وی8، حاوی موتوری با 4 سیلندر و 16 سوپاپ است که 1587 سی سی حجم دارد. نوع تنفس موتور آن، طبیعی است. انتقال نیروی این خودرو توسط دیفرانسیل جلو انجام می شود.

حداکثر قدرت این خودرو 110 اسب بخار و گشتاوری حدود 142 نیوتن متر دارد. با توجه به این مشخصات، به سرعت نهایی آن به 193 کیلومتر بر ساعت می رسد.

مصرف سوخت ترکیبی این خودرو نیز 6.6 لیتر و حجم باک آن 50 لیتر است. علاوه بر مدل بنزینی، مدل دوگانه سوز این خودرو نیز تولید می شود.

امکانات رفاهی

این خودرو با توجه به ساخت داخل و همچنین تحریم ها، دارای امکانات قابل قبولی است. از جمله امکاناتی که در این خودرو وجود دارد می توان به قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو، حسگرهای دما و قاب رنگی، سیستم ضد سرقت، سیستم تهویه اتوماتیک و تنظیم سرعت برف پاک کن با سرعت خودرو و... اشاره کرد.

از دیگر امکانات این خودرو می توان سنسور عقب، مه شکن های جلو و عقب، صندلی راننده 6 حالته دستی و آینه بغل ها با تنظیم برقی را نام برد. با توجه به قیمت این خودرو، امکانات رفاهی مناسبی دارد.

طراحی داخلی

طراحی داخلی پژو 206 اس دی

طراحی داخلی این خودرو، هرچند که تفاوت بسیار عمده ای با مدل های هاچ بک ندارد اما یکی از نقاط قوت آن محسوب می شود.

فضای داخلی 206 SD V8، با گذشت زمان، هنوز حس و حالی مدرن دارد که با اضافه شدن نمایشگر، این حس مدرنیته در آن تقویت شده است.

درب های خودرو با ترکیبی از پلاستیک و پارچه طراحی شده اند. متریال و مواد استفاده شده در داخل کابین، هرچند کیفیت ایده آلی ندارند اما چیزی از رقبای داخلی هم کم ندارند.

هرچند که این خودرو نسبت به مدل هاچ بک بزرگ تر شده، اما مانند مدل های قبل در صندلی عقب، سرنشینان ممکن است با کمبود فضا مواجه شوند. صندوق عقب 206 اس دی، گنجایش زیادی دارد و یکی از عوامل برتری این خودرو است.

طراحی خارجی

طراحی خارجی پژو 206 صندوق دار

206 اس دی وی8، یکی از زیباترین خودروها در زمینه ی طراحی خارجی بین محصولات مختلف ایران خودرو است.

این خودرو 4 متر طول، 1ونیم متر عرض و 1.6 متر ارتفاع دارد که در مقایسه با مدل هاچ بک کمی طول آن افزایش یافته است.

در ابتدا اضافه شدن صندوق به این خودرو، به مذاق مشتریان خوش نیامد اما بعدها مورد استقبال قرار گرفت. در این مدل، تفاوت عمده ی دیگری در طراحی خارجی با مدل هاچ بک را شاهد نیستیم.

بررسی کلی مزایا و معایب 206 SD V8

این خودرو در واقع در کلاس خودروهای سدان کامپکت قرار می گیرد. اگر بخواهیم به طور کلی مزیت های این خودرو را بررسی کنیم، می توانیم به مواردی مانند ترمزهای قوی، فرمان پذیری، مصرف سوخت بهینه شده، صندوق بزرگ و در نهایت در دسترس بودن قطعات یدکی، اشاره کنیم.

از معایب آن نیز می توانیم مواردی مانند فضای محدود سرنشینان عقب دقیقا مانند مدل هاچ بک، کیفیت ساخت نه چندان بالا، عایق بندی نامناسب و مشکلات جعبه دنده در برخی مدل های اتوماتیک را نام ببریم.

یکی از موارد اصلی که در این قسمت باید به آن اشاره کنیم، ارزش این خودرو در مقابل قیمت آن است، که از نظر مردم و کارشناسان قابل قبول اعلام شده است.

تجربه رانندگی با 206 SD V8

با تمام نکاتی که در مورد طراحی، مشخصات ظاهری و فنی این خودرو ذکر کردیم، اکنون لازم است که کمی هم راجع به تجربه رانندگی با این خودرو صحبت کنیم.

اولین موردی که هنگام رانندگی با این خودرو با آن مواجه می شوید، بهبود پیدا کردن سیستم تعلیق عقب خودرو، با افزوده شدن صندوق و در نهایت افزایش وزن آن است.

هرچند که به حالت ایده آل نرسیده، اما نسبت به مدل هاچ بک، بهبود خوبی یافته است. یکی از نقاط ضعف این خودرو، آینه های بغل کوچک آن است که در اصل برای مدل هاچ بک طراحی شده اند اما در این مدل صندوق دار که بزرگ تر شده، تغییری پیدا نکردند.

تجربه رانندگی از دیدگاه فنی

از نظر پیشرانه و قدرت و همچنین شتاب گیری، این خودرو وضع مناسبی دارد و کمتر کسی از مشخصات این خودرو انتقاد می کند.

یکی از موارد فوق العاده ی این خودرو که عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده، سیستم ترمز آن است. ترمز این خودرو در واقع چهار چرخ مجهز به دیسک و توزیع کننده نیروی ترمز و همچنین سامانه ضد قفل است.

افرادی که از این خودرو استفاده کرده اند، از مصرف پایین، هندلینگ خوب و قدرت زیاد را از نقاط قوت این خودرو می دانند. همچنین کارشناسان بین تقریبا تمام خودروهای داخلی، پژو 206 اس دی وی8 را خوش ساخت ترین خودروی داخل می دانند.

نمای صندوق پژو 206 اس دی

سخن پایانی

پژو 206 اس دی، تیپ وی 8، یکی از محبوب ترین و به گواه کارشناسان یکی از بهترین خودروهای ایرانی است.

این خودرو در واقع پنجمین مدل از همکاری های بین ایران خودرو و پژو است که بعد از سال 95 به طور کامل توسط ایران خودرو تولید شد.

از نقاط قوت این خودرو می توان به زیبایی ظاهری، بهبود سیستم تعلیق و ترمزهای قوی آن اشاره کرد.

از نقاط ضعف آن نیز می توان کم بودن فضا برای سرنشینان عقب، کیفیت ساخت متوسط و کوچک بودن آینه های بغل را نام برد. تجربه رانندگی با این خودرو را نیز در این مقاله بررسی کردیم.

کافه رنت

مجموعه کافه رنت، ارائه دهنده خدمات اجاره خودرو در داخل و خارج کشور است. این مجموعه با بیش از ده سال سابقه، در شهرها و کشورهای مختلف، شعبه دارد تا مشتریان به راحتی بتوانند از خدمات این شرکت استفاده کنند.

همچنین کافه رنت، در چند دسته بندی متفاوت مانند خودرو با راننده، بدون راننده، خودروی عروس، آفرودی و... را اجاره می دهد.

از دیگر خدمات این شرکت می توان به بیمه های مختلف و کامل، خدمات پشتیبانی و امداد جاده ای، ارائه اقامتگاه در صورت خرابی و تعویض رایگان خودرو در کمتر از 24 ساعت اشاره کرد.

می توانید برای اجاره خودرو از این شرکت به سایت مراجعه کنید یا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیدگاه شما

فرمول: 35 - 5

نظرات

  • Alireza
    Alireza

    با سلام از علل استقبال از این خودروها در بازار ایران در آن سال ها به انحصار خودرو و اجبار خرید یکی از این محصولات!! بود علاوه بر آن اگر مردم در انتخاب آزاد بودند و نیز قیمت ها نیز برابر قیمت های جهانی و در آمدها نیز همانند درآمدهای جهانی بود می توانستند با همان مبلغ خودروهای باکیفیت و روز جهان از برندهای شناخته شده را خریداری نمایند! اما مافیای انحصار مانع از تمام موارد فوق گردید و شد آنچه در این بازار می بینیم.

    1402-06-02 22:30:21
02149934