جاده ای زیبا در مسیر تهران شمال

جاده ای زیبا در مسیر تهران شمال

شمال کشور، یکی از پرگردشگرترین نقاط ایران است. گردشگران زیادی از نقاط مختلف کشور و همچنین تهران، به دو استان گردشگری مازندران و گیلان مسافرت می کنند.

در این میان تعداد گردشگران زیادی از تهران به شمال کشور می روند.

مسیرهای بین تهران و شمال، یکی از زیباترین جاده های کشور هستند. از میان این مسیرها، جاده چالوس زیباترین مسیر بین تهران و شمال است.

جاده زیبای دوم در این مسیر هراز است که طرفداران زیادی هم دارد. در این مطلب قصد داریم بیشتر با این دو مسیر آشنا شویم و زیبایی های این مسیرها را بررسی کنیم.

مسیر تهران شمال

بین استان تهران و شمال کشور، مسیرهای مختلفی وجود دارند. جاده فیروزکوه، جاده هراز، آزادراه قزوین – رشت، جاده چالوس و آزادراه تهران – شمال، 5 مسیری هستند که از طریق آن ها می توان از تهران به شمال کشور رسید.

این مسیرها، دارای زیبایی های متفاوت و زیادی هستند. جاده چالوس، یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین بین مسیرهای تهران به شمال کشور است.

جاده چالوس

این جاده، یکی از مهم ترین جاده های دسترسی به شمال کشور است که از کرج شروع و به شهر چالوس در استان مازندران ختم می شود.

چالوس، یکی از زیباترین مسیرهای کشور است و دارای جاذبه های بسیار زیادی است.

این جاده در برخی مواقع سال، شاهد ترافیک سنگینی است و البته یکی از پر رفت و آمدترین جاده های کشور است. جاده چالوس سال 1312 مورد بهره برداری قرار گرفت. این مسیر به جاده مخصوص نیز مشهور است.

جاده چالوس

جاده چالوس، 168 کیلومتر طول دارد و از کرج شروع می شود و به شهر چالوس در استان مازندران می رسد. این جاده پیچ و خم های بسیاری دارد که در برخی نقاط پیچ های این جاده 360 درجه هستند.

جاده چالوس در پاییز

با حرکت در مسیر جاده چالوس، از سرسبزترین جنگل ها، کوه های مسحورکننده و جاذبه های طبیعی مختلف عبور خواهید کرد.

از نظر گردشگران، این جاده، زیباترین جاده ایران است. در ادامه با برخی زیبایی ها و جاهای دیدنی جاده چالوس آشنا خواهیم شد.

دریاچه ولشت

دریاچه ولشت، در جنوب غربی شهر چالوس و در کیلومتر 25 جاده چالوس قرار گرفته است.

این شهر در نزدیکی مرزن آباد، علم کوه و کلاردشت است. این دریاچه حدود 150 هزار متر مربع مساحت و کوهستانی است که از سطح دریا، بیش از 930 متر ارتفاع دارد.

دریاچه ولشت

این دریاچه دارای آب شیرین است و در اطراف آن نیز طبیعت زیبا و مسحورکننده ای وجود دارد

ماهیگیری، شنا، قایق سواری، دوچرخه سواری و پیاده روی در اطراف دریاچه، از جمله تفریحاتی هستند که گردشگران را به این منطقه می کشانند.

در تمام فصل های سال می توانید به دریاچه ولشت سفر کنید اما، بهار و تابستان گزینه های بهتری هستند.

روستای شهرستانک

شهرستانک، یکی از روستاهای زیبا در دهستان آسارا از توابع شهر کرج در استان البرز است.

این روستا دارای جاده ای کوهستانی، دره ای سرسبز، باغ های میوه و کوچه باغ های بسیار زیبایی است که گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

روستای شهرستانک

برای رسیدن به این ییلاق زیبا، باید در جاده چالوس، 44 کیلومتر به پیش بروید و به دو راهی شهرستانک برسید.

سپس با استفاده از راهنماهای موجود در مسیر، پس از پیچیدن در دو راهی، باید یک مسیر 10 کیلومتری آسفالته را به پیش بروید تا به این روستای زیبا برسید. این روستا یکی از ییلاقات محبوب ناصرالدین شاه بوده است.

سد امیرکبیر

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری در این مسیر، سد امیر کبیر است که در کیلومتر 25 جاده کرج – چالوس قرار گرفته است.

ساخت این سد، سال 1336 آغاز شد و سال 1340 به پایان رسید. از جمله جاذبه های گردشگری در این منطقه می توان به پرورش ماهی و ماهیگیری را نام برد که طرفداران بسیاری دارد.

سد امیرکبیر

از دیگر جاذبه های سد امیر کبیر باید به زیستگاه طبیعی جانوران و گیاهان متنوع، تفریحات آبی مانند قایق سواری و غواصی و در نهایت دهکده گردشگری واریان اشاره کرد.

دهکده گردشگری واریان، یک دهکده قدیمی است که پیش از ساخت ساخت سد در این منطقه وجود داشته است.

پس از ساخت سد، قسمت زیادی از این دهکده زیر آب رفته و تنها یک بخش آن مانند جزیره از آب بیرون مانده است. اکنون این جزیره یکی از جاذبه هایی گردشگری این منطقه است که با قایق می توان به آن سفر کرد.

از دیگر جاذبه های جاده چالوس، می توان به روستای مورود، آبشار چهارصد تنور، قلعه صلصال و آبشار هفت چشمه اشاره کرد.

جاده هراز

کوه دماوند

این جاده به لحاظ زیبایی به عقیده بسیاری از گردشگران، بعد از جاده چالوس، مقام دوم را دارد.

این جاده، با بررسی های انجام شده توسط کارشناسان، بسیار قدیمی و مربوط به دوران ساسانیان بوده است و برخی آثار تاریخی نیز در این مسیر وجود دارند که از جاذبه های تاریخی آن هستند.

این جاده سالانه میزبان 4 میلیون گردشگر از سراسر کشور است. این جاده با 154 کیلومتر طول، تهران را به آمل، در استان مازندران می رساند.

در طول مسیر جاده هراز، 15 تونل وجود دارد که طول آن ها به 5700 متر می رسد. با توجه به زیبایی این مسیر، محبوبیت زیادی بین مسافران دارد و به همین دلیل شاهد ترافیک زیادی است.

جاده هراز

پروژه بازسازی و گسترش این جاده شروع شده و اکنون نیمی از آن چهار بانده است.

این مسیر، دارای ایمنی بالایی نیست اما بخاطر زیبایی بسیار زیادی که دارد، سالانه گردشگران زیادی برای رفتن به شمال، این جاده را انتخاب می کنند.

جاده هراز از تهران آغاز می شود و از شهرهایی مانند بومهن، رودهن، دماوند، فیروزکوه، آبعلی، امام زاده هاشم، پلور، آب اسک، رینه و لاریجان می گذرد و در نهایت به آمل می رسد.

در ادامه با زیبایی های جاده هراز بیشتر آشنا خواهیم شد.

ییلاق جاجرود

در اطراف این جاده، ییلاق های زیادی وجود دارد. ییلاق جاجرود، یکی از این ییلاق های با پیشینه و بسیار زیبا است که رود جاجرود نیز از دل آن می گذرد.

روی رود جاجرود، سدی به نام لتیان وجود دارد که دریاچه ای طبیعی در منطقه ساخته است. به دلیل وجود رود و دریاچه، آب و هوا و طبیعت این منطقه بسیار با طراوت و جذاب است. این ییلاق، در گذشته شکارگاه سلطنتی شاهان قاجار نیز بوده است.

جنگل الیمستان

این جنگل، یکی از زیباترین جنگل های ایران است که به آن لقب طلای سبز ایران را داده اند.

از خصوصیات منحصر به فرد این جنگل می توان به وجود چشمه ها و چشمه سارهای زیاد، دشت ها، پوشش جنگلی متنوع و زیبا و همچنین اسب های موجود در آن، اشاره کرد که از مهم ترین دلایل زیبایی آن هستند.

جنگل الیمستان در پاییز

جنگل الیمستان در کیلومتر 20 جاده هراز، از طرف آمل است. یکی از دلایل جذابیت و محبوبیت این جنگل، این است که تنوع طبیعی بسیار زیادی دارد.

کوه ، قله، تپه، جنگل انبوه، دشت، گلزار و جاده، همگی در جنگلی به نام الیمستان جمع شده اند. بنابراین این جنگل برای هر سلیقه ای چیزی دارد. بهترین زمان سفر به این جنگل، اواسط بهار و اوایل پاییز است.

جنگل الیمستان

روستای فیلبند

اگر می خواهید در سفر به شمال، روی ابرها قدم بزنید، روستای فیلبند یکی از بهترین مقصدها برای این کار است.

این روستا خود دارای جاذبه های گردشگری زیادی است و یکی از زیباترین مناطق در شرق استان مازندران است.

روستای فیلبند

این روستا که در کیلومتر 25 جاده هراز از آمل قرار گرفته، بیش از 2 هزار متر از سطح دریا ارتفاع دارد.

پدیده اقیانوس ابر، دلیل معروف شدن این روستا است که به دلیل قرار گرفتن در ارتفاعات، ابرها زیرپای شما قرار می گیرند. فصل های بهار و تابستان، بهترین فصل ها برای سفر به این روستا است.

روستای فیلبند طلوع صبح

سخن پایانی

جاده چالوس و جاده هراز، از نظر زیبایی، جایگاه اول و دوم را بین جاده های ایران دارند. جاده چالوس، به طول 160 کیلومتر، تهران را به شهر چالوس در استان مازندران می رساند.

در طول مسیر جاده چالوس، دیدنی های بسیار زیادی وجود دارد که تنها 3 مورد از آن ها در این مقاله معرفی شدند.

جاده هراز، دومین جاده زیبای ایران است که حدودا 200 کیلومتر طول دارد. این جاده یکی از قدیمی ترین جاده های ایران و جهان است که تهران را به شهر آمل در استان مازندران می رساند.

از جاهای دیدنی موجود در جاده هراز نیز، ییلاق جاجرود، جنگل الیمستان و روستای فیلبند معرفی شدند. با آرزوی سفری خوش.

کافه رنت

مجموعه کافه رنت، ارائه دهنده خودروهای اجاره ای در داخل و خارج کشور است. این مجموعه با بیش از 10 سال سابقه، خدمات بسیار زیادی را به مشتریان خود ارائه می دهد.

از جمله خدماتی که این شرکت ارائه می کند می توان به پشتیبانی 24 ساعته، امداد جاده ای، امکان تعویض خودرو به صورت رایگان، امکان تحویل خودرو از شهرهای مختلف و... را نام برد.

می توانید برای سفر به شمال کشور، انواع خودروهای لوکس، اقتصادی، ون و آفرودی را از کافه رنت اجاره کنید و لحظات خوش و آسوده ای برای خود و همراهانتان فراهم کنید.

دیدگاه شما

فرمول: 49 + 27
02149934