اگر با خودروی اجاره ای تصادف کردیم باید چه کاری انجام دهیم؟

تصادف

حوزه اجاره خودرو در چند سال گذشته طرفداران بسیاری را در بین مردم کشورمان پیدا کرده است. همانطور که می دانید اگر خودرویی را به همراه راننده اجاره کنید هیچ مسئولیتی به عهده شما نخواهد بود؛ با این وجود ما در این مقاله می خواهیم به بررسی این مورد بپردازیم که اگر خودرویی را بدون راننده اجاره کردید و دچار تصادف شدید چه اقداماتی را باید انجام دهید. با ما در ادامه همراه باشید.

کارهای پس از تصادف

کارهای پس از تصادف

پس از وقوع تصادف مواردی که باید انجام دهید شامل موارد زیر است:
• در ابتدای هر تصادفی، چه با خودروی اجاره ای باشد و چه با خودروی شخصی، باید اول از همه خونسردی خود را حفظ کنید و از سلامت جانی افراد داخل خودرو اطمینان حاصل کنید. اگر این تصادف با خودروی دیگری صورت گرفته، از سلامت جانی افراد آن خودرو هم اطمینان حاصل کنید و از تنش و استرس جلوگیری کنید و بر احساس خود مسلط باشید. اگر فردی صدمه دیده، به سرعت با اورژانس تماس بگیرید. اگر تصادف شما خطرناک است و احساس می کنید که ممکن است از کنترل خارج شود، خیلی سریع تر از هر تصادف معمولی ای با پلیس تماس بگیرید تا ماموران پلیس در صحنه تصادف حاضر شوند.

• پس از بررسی شرایط و کنترل اوضاع، درصورت تصادف با ماشین دیگر، اطلاعات بیمه خودتان را با افراد آسیب دیده و راننده ی ماشین دیگر به اشتراک بگذارید. از پلیس بخواهید که گزارش تصادف و همچنین شماره پرونده تصادف را در اختیار شما بگذارد و از صحنه تصادف و آسیب های وارد شده عکس بگیرید. حتماً پس از انجام موارد قبلی، سریعاً با پشتبانی شرکت کافه رنت تماس بگیرید.
• شماره ی پشتیبانی یا شرایط اضطراری کافه رنت، قطعا درهنگام اجاره خودرو در اختیار شما قرار می گیرد. پس از تصادف شرکت را مطلع سازید، شرایط تصادف و میزان شدت تصادف را توصیف کنید و از کارشناسان راهنمایی بگیرید؛ آن ها به شما خواهند گفت که چه کاری باید انجام دهید.
• باتوجه به راهنمایی پشتیبانی، پس از بررسی های لازم و تشکیل پرونده تصادف توسط پلیس و درصورتی که ماشین قابلیت حرکت کردن داشته باشد، ممکن است نیاز باشد که خودتان ماشین را تا نقطه ای برسانید و در محل شرکت به بررسی ماجرا بپردازید. احتمال دارد که به شما بگویند صبر کنید تا ماموری را برای ارزیابی بیشتر شرایط بفرستند، در این صورت محل حادثه را ترک نکنید.

هزینه ای که مشتری متحمل می شود

محاسبه هزینه

• مشتری درصورت مقصر بودن در تصادف متحمل هزینه خواهد شد. حتی اگر از بهترین پکیج بیمه ای کافه رنت برخوردار باشید، بازهم بیمه شما سقف پرداختی دارد و باید مازاد آن را پرداخت کنید. برای متحمل شدن هزینه کمتر بهتر است درهنگام اجاره از بیمه طلایی و الماس کافه رنت بهره ببرید. برای اطلاع از کیفیت بیمه های شرکت کافه رنت از سایت این مجموعه استفاده کنید یا از کارشناسان این مجموعه سوال کنید.
• درهنگام بستن قرارداد شما متعهد می شوید که درصورت تصادف هزینه هایی برعهده شما باشد. برخی از این هزینه ها شامل بیمه می شوند و برخی دیگر از هزینه ها باتوجه به قرارداد، شامل بیمه نمی شوند. این هزینه ها شامل مبلغ اجاره روزهایی که ماشین اجاره ای کار نکند و درحال تعمیر باشد، می شود. ماشین آسیب خورده درهنگام اجاره قیمتش افت می کند، درنتیجه جریمه افت قیمت برعهده ی شماست.
• قطعاً خسارت ماشین های لوکس بیشتر از خسارت ماشین های اقتصادی خواهد بود و نحوه برخورد و قرارداد آن ها فرق می کند. ماشین های خارجی نیز حتی اگر در دسته ی ماشین های اجاره ای اقتصادی هم باشند، درصورت تصادف به دلیل تفاوت قیمتی این خودروها با خودروهای داخلی، خسارت و جریمه بیشتری را شامل می شوند.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی کارهایی که باید پس از وقوع تصادف انجام دهید پرداختیم. شرکت کافه رنت با در اختیار داشتن کادری مجرب، حرفه ای و تجربه بالا در زمینه اجاره خودرو شرایط را برای شما عزیزان آسان کرده است. این شرکت با در اختیار قرار دادن بیمه های بسیار عالی تا حد ممکن مانع از خسارت دیدن شما در تصادفات می شود.

دیدگاه شما

فرمول: 45 + 25
02149934