شرایط و پوشش بیمه ماشین های اجاره ای کافه رنت

هنگام اجاره خوردو ممکن است به وارد کردن خسارات احتمالی به خودروهای اجاره ای فکر کنید. احتمال دارد که این مسئله در ماشین های لوکس و میلیاردی برایتان نگران کننده تر نیز باشد. از این رو مهم است که بدانید نحوه پرداخت خسارت در اجاره خودرو چگونه است به چه شکل انجام می شود. در ادامه این مورد را توضیح داده ایم که نظر شما را به مطالعه آن جلب می کنیم.

نحوه پرداخت خسارت در اجاره خودرو چگونه است

ممکن است که پس از اجاره خوردو سانحه ای به وجود آمده و به ماشین امانتی خسارتی وارد شود. در این صورت ضرری است که فرد خاطی خسارت های ناشی از این سانحه را پرداخت کند. اما پرداخت و دریافت خسارت نیز با توجه به قوانین خاصی انجام می شود که در ادامه خواهیم گفت.
برخی از قوانین حاکم بر پرداخت اجاره خودو می تواند شامل موارد زیر باشد:
1. اگر شما خودرویی را با راننده اجاره کرده باشید، مسئول هیچ خسارتی نخواهید بود. تمامی خسارات وارد شده بر عهده شرکت و راننده است.
2. در صورتی که مشتری هنگام اجاره ماشین از خدمات بیمه ای استفاده نکرده باشد، موظف است تمام خسارات را پرداخت کند.
3. اگر از خدمات بیمه ای که شرکت ها ارائه می دهند استفاده کنید، مسئولیت شما در قبال خسارت کمتر خواهد بود. بنا بر نوع بیمه ای که شما انتخاب می کنید، سهم پرداختی بیمه مشخص خواهد بود.

انواع مختلف بیمه برای اجاره ماشین

در ادامه شما می توانید با انواع مختلفی از بیمه ها که کافه رنت به مشتریان خود ارائه می دهد آشنا شوید. به یاد داشته باشید که برای راحتی خیالتان بهتر است از بسته های بیمه ای که شرکت های اجاره خودرو در اختیارتان قرار می دهد استفاده کنید. در این صورت می توانید از پرداخت شخصی خسارت های احتمالی، خصوصاً به ماشین های گران قیمت جلوگیری کنید.

پکیج برنزی بیمه خودرو

پکیج برنزی اولین و اقتصادی ترین نوع بیمه ای که توسط کافه رنت و کاملاً رایگان در اختیار مشتریان قرار می گیرد. این بیمه شامل موارد زیر است:
- بیمه سرقت خودرو
- بیمه شخص ثالث
- بیمه بدنه
- امداد جاده ای در کمتر از 60 دقیق در سراسر کشور

پکیج طلایی بیمه ماشین اجاره ای

در پکیج طلایی خدمات بیشتری به مشتریان ارائه می شود. بنابراین علاوه بر مواردی که بالاتر گفتیم، یک خدمت دیگر یعنی بیمه سرقت لوازم خودرو نیز به خدمات اضافه می شود. در نتیجه اگر لوازم خودرو دزدیده شد بیمه خسارات آن را پرداخت خواهد کرد.

پکیج ویژه بیمه ماشین اجاره ای

مشتریانی که از پکیج ویژه استفاده می کنند علاوه بر تمامی خدمات بسته های قبلی می توانند از خدمات زیر نیز استفاده کنند.
- بیمه تمام قسمت های ماشین اعم از لاستیک ها، آینه، شیشه ها و...
- بیمه مسئولیت خسارات ناشی از بلایای طبیعی
- ارائه اقامتگاه به مشتریانی که خودروهای اجاره ای آنها در مسیر متوقف و خراب شده است.
- امکان تعویض خودرو در کمتر از 24 ساعت

فرانشیز و استهلاک خسارت برای خودرو

  • فرانشیز خسارت جزیی ناشی از حوادث: خسارت اول 10 درصد مبلغ خسارت و حداقل 500 هزار ریال، خسارت دوم دو برابر فرانشیز خسارت اول (درصد و حداقل)، خسارت سوم سه برابر خسارت اول (درصد و حداقل)
  • فرانشیز برای رانندگانی که سابقه رانندگی آن ها کمتر از سه سال است، 10 درصد بیشتر از فرانشیزهای فوق الذکر
  • فرانشیز خسارت ناشی از آتش سوزی، صاعقه و انفجار به تنهایی 10 درصد مبلغ خسارت و حداقل 500 هزار ریال
  • فرانشیز خسارت شکست شیشه به تنهایی 20 درصد مبلغ خسارت
  • فرانشیز پاشیدن مواد اسیدی 30 درصد مبلغ خسارت
  • فرانشیز بلایای طبیعی 10 درصد و حداقل 500 هزار ریال
  • فرانشیز خسارت سرقت اعم از جزیی و کلی 20 درصد مبلغ خسارت
  • فرانشیز خسارت کلی ناشی از حوادث (بجز سرقت) 10 درصد مبلغ خسارت
  • فرانشیز خسارت ناشی از تصادفات رانندگی در صورتی که راننده اتومبیل بیمه شده مقصر نباشد و مقصر شناخته شده ای وجود داشته و امکان تعقیب مقصر نیز فراهم گردد، 50 درصد فرانشیز خسارت اول خواهد بود.

چگونه از تصادف با ماشین اجاره ای جلوگیری کنیم؟

همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. بنابراین بهتر است که شما تمام تلاش خود را برای جلوگیری از تصادف انجام دهید تا هیچ آسیب مالی به طرفین قرارداد وارد نشود. کارهایی برای جلوگیری از تصادف و خسارات احتمالی می توانید انجام دهید عبارتند از:
- اگر توانایی کنترل و رانندگی با برخی از خودروها را ندارید از اجاره کردن آنها دوری کنید. به طور مثال اگر مهارت کافی برای رانندگی با ماشین های گران قیمت خارجی را ندارید بهتر است سراغ آنها نرفته و یا آنها را با راننده اجاره کنید.
- هنگام رانندگی با ماشین امانتی به تمام قوانین رانندگی احترام بگذارید و با احتیاط بیشتری ماشین را هدایت کنید.
- مدت زمان و سقف بیمه را حتماً بررسی کنید.
- پس از اجاره ماشین شماره تماس کارشناسان آن شرکت را یادداشت کنید تا در صورت بروز مشکلات احتمالی بتوانید به سرعت با کارشناسان شرکت ارتباط بگیرید.

پس از تصادف با خودرو اجاره ای چه کاری انجام دهم؟

امیدواریم که این نوع حوادث هرگز برای افراد پیش نیاید. اما در صورتی که به صورت اتفاقی و ناخواسته با یک خودرو یا... تصادف کرید در قدم اول خونسردی خود را حفظ کنید و مطمئن شودی که تمام سرنشینان سالم هستند. همچنین از ایجاد درگیری با راننده خورو ای که با آن تصادف کرده اید بسیار خودداری کنید. بعد مراحل زیر را انجام دهید.
1. از صحنه تصادف عکس و فیلم بگیرید.
2. به پلیش راهنمایی و رانندگی زنگ بزنید.
3. با کارشناسان شرکت کافه رنت تماس بگیرید و اطلاعات لازم را در اختیار آنها قرار دهید.
4. به نمایندگی بیمه تماس بگیرید تا در محل حاضر شود.
5. تمامی مدارک لازم با فردی که با آن تصادف کرده اید را رد و بدل کنید.

جمع بندی

در سطرهای بالا توضیح دادیم که نحوه پرداخت خسارت در اجاره خودرو چگونه است. اگر خودرو را با راننده اجاره کنید هیچ نوع مسئولیتی در قبال خسارات و آسیب های احتمالی ندارید. اما در صورتی که راننده خودتان باشید پرداخت خسارات وارده به عهده شماست. البته می توانید خدمات بیمه ای که در کافه رنت ارائه می شود نیز استفاده کنید.
قبل از تمام این موارد بهتر است تمام موارد احتیاط را رعایت کرده و مراقب آسیب به خودروهای امانتی باشید. اما در صورتی که حادثه ای پیش آمد آرام باشید و مراحلی که در قسمت های قبلی گفتیم را انجام دهید. سفر خوش و بی خطری را برایتان آرزومندیم.

02149934