تاریخجه برند هیوندایی، از موفق ترین های خودروسازی دنیا

تاریخجه برند هیوندایی

هیوندایی، برندی بسیار مشهور در سراسر جهان است که کار خود را از چند دهه گذشته آغاز کرد.این شرکت که در رزومه ی خود، با کیفیت ترین و بهترین خودروها و ماشین ها را به دنیا ارائه داده است، راه خود را به بازارهای کلان اروپایی پیدا کرده است و در طول سال های فعالیت خود، مدل های مختلفی را از خودروها را ارائه داده است که امروزه، در تمامی کشور های دنیا مورد استفاده قرار می گیرند.

یکی از نکات مثبت شرکت هیوندایی این است که سلیقه مخاطبان را در تمامی رده های سنی و شخصیتی در نظر می گیرد و به همین سبب، امروزه از بیشترین میزان محبوبیت برخوردار است. در ادامه این مطلب، همه چیز را درباره تاریخچه برند هیوندایی بیان می کنیم و شما را با این کمپانی و داستان های جالبی که دارد آشنا خواهیم کرد. اگر درباره برند هیوندایی اطلاعات چندانی ندارید و علاقه مند به آشنایی بیشتر با این برند هستید، توصیه می کنیم مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید.

شروع کار برند هیوندایی

اولین قدم ها برای شروع فعالیت شرکت هیوندایی، به بیش از 70 سال پیش باز می گردد. در سال 1947 موسس این کمپانی، که فردی به نام چونگ یویانگ بود، با فعالیت هایی که در خصوص مهندسی و ساخت و ساز بود استارت شرکت هیوندایی را زد. پس از گذشت چندین سال، فعالیت های این موسسه توسعه یافت. به طوری که چندین سال بعد، این موسسه گسترش پیدا کرد و در نهایت، کمپانی هیوندایی موتورز تاسیس شد. از زمانی که خودروسازی در کمپانی هیوندایی سرعت گرفت، صادرات این کمپانی آغاز شد و محصولات کمپانی هیوندایی، راه خود را به سایر کشور ها پیدا کرد.


اولین کشوری که خودرو های هیوندایی به آن صادر شدند، کشور اکوادور بود. در واقع در سال 1975 بود که خودروهای هیوندایی وارد این کشور شدند و سپس به مراتب، کشور های بیشتری با این خودرو ها آشنا شدند. به طوری که در سال 1982 خودرو های کیا موتورز و در واقع هیوندایی، راه خود را به کشور های اروپایی نیز پیدا کردند.

و این مساله برگ برنده ای برای این کمپانی بود. چرا که این قاره، حساسیت های بسیار زیادی در خصوص استفاده از محصولات داشته و عموما از محصولاتی که دارای کیفیت و ظاهری شیک داشته باشند استفاده می کردند. و جالب است بدانید که طبق آمار به دست آمده، درست در اولین سالی که خودرو های برند هیوندایی وارد بازار اروپا شدند، بیش از 2900 خودرو به فروش رفت. امروزه، محبوبیت برند هیوندایی به حدی است که در حدود 200 کشور از محصولات این کشور استفاده می کنند.

هیوندا ساخت کدام کشور است؟

هیوندا

کمپانی هیوندایی، در کشور کره جنوبی قرار داشت و شهر سئول، شروعی برای کار این کمپانی بود. امروزه پس از گذشت بیش از 70 سال، برند هیوندایی در بسیاری از کشور های دنیا نمایندگی داشته و طرفداران بسیار زیادی را در گوشه نقاط این کره دارد.

رقبای کمپانی هیوندایی و مقایسه آن ها با این برند

برند های متعددی در دنیا وجود دارند که بازار خودرو جهان را در دست دارند و همه روزه در تلاش اند تا محصولاتی را با برترین و خاص ترین ویژگی ها ارائه دهند. و در صدر این کمپانی های رقیب، بنز و بی ام بوده و جزو محبوب ترین و شناخته شده ترین آن ها می باشند. جالب است بدانید که طبق آماری که در سال 2020 به دست آمد، در بین 100 برند محبوب و موفق تولید کننده خودرو، برند هیوندایی در رتبه 5 ام قرار دارد.

این مساله نشان می دهد که این کمپانی، نه تنها از لحاظ کیفیت و ظاهر، بلکه همچنین از لحاظ قیمتی نیز یکی از مناسب ترین و بهترین گزینه ها در سراسر دنیا است. حتی هیوندایی در کشور ایران نیز، جزو پر فروش ترین ماشین های خارجی بوده که طرفداران بسیار زیادی دارد.


برند هیوندایی در مقاییسه با سایر رقبای خود، به طور دائم در حال پیشرفت بوده و حتی امروزه نیز در مقایسه با سال قبل، با افزایش سهام رو به رو شده است. و باید اشاره کنیم که امروزه، برند هیوندایی با داشتن ارزشی بیش از 14.3 میلیارد، جزو برترین و بهترین برند ها در سطج جهان است. طبق آخرین آمار به دست آمده، برترین و محبوب ترین شرکت تولید کننده دنیا در امروزه، کمپانی تویوتا بوده که ارزش آن به بیش از 516 میلیارد دلار است.

در رتبه دوم، کمپانی مرسدس بنز قرار دارد که ارزش آن بیش از 500 میلیارد دلار است. در جایگاه های سوم و چهارم نیز به ترتیب، کمپانی های بی ام و و همچنین هوندا که هر کدام دارای ارزش های 400 و 216 میلیارد دلار است قرار دارند. و در نهایت در رتبه 5 برند هیوندایی با ارزش 142 میلیارد دلار است.


نکته جالبی که در این رتبه بندی ها وجود دارد این است که از زمان همه گیری ویروس کرونا، تمامی کمپانی هایی که در رتبه 1 تا 4 قرار داشتند، با کاهش سود سهام مواجه شده اند. و برند هیوندایی، تنها برندی است که در این دوران خطرناک، با افزایش سهام رو به رو شده است و همین مساله نشان دهنده برتری این برند نسبت به سایر رقبای خود است. اگر به تاریخچه کمپانی های خودروسازی علاقه مندید، به شما مطالعه ی مطلب تاریخچه تویوتا را پیشنهاد می کنیم.

لیست خودروهایی برتر برند هیوندایی

کمپانی هیوندایی، یکی از موفق ترین و محبوب ترین برند های سازنده خودرو ها می باشد. نظر سنجی های متعددی در خصوص برترین و عالی ترین خودرو های تولید شده توسط برند هیوندایی صورت گرفته است که در لیست زیر، تمامی این خودرو ها که میزان محبوبیت آن ها بسیار بالاتر نسبت به سایر خودرو های این برند بوده را معرفی نموده ایم.

1. پالیسید (Palisade)

پالیسید (Palisade)

هینودایی پالیسید (Palisade) یکی از محبوب ترین و برترین خودروهای تولید شده توسط شرکت هیوندای است. این خودرو، در واقع جایگزینی بسیار حرفه ای تر و برتر برای خودروی محبوب سانتافه بود. در واقع همانطور که امروزه مشاهده می کنید، در کشورمان، خودروی سانتافه به وفور یافت می شود و این مساله، به علت کیفیت بسیار بالا و عالی ای است که دارد. اما خودرو پالیسید، جایگزینی برای سانتافه بوده و مشخصات و ویژگی های آن حتی بهتر از پایلید است. متاسفانه باید اشاره کنیم که این خودرو در کشور ایران وجود ندارد اما سانتافه نیز گزینه ای بسیار عالی و مناسب است که عدم وجود این خودرو را در کشور ایران کمرنگ تر می کند.
البته نا گفته نماند که با وجود اینکه این خودرو جایگزین سانتافه شده است، اما باز هم از میزان محبوبیت سانتافه کاسته نشده و خودرو سانتافه همچنان نیز در سر تا سر دنیا، محبوبیت بسیار زیادی دارد.

2. هیوندای الانترا (Elantra)

هیوندای الانترا (Elantra)

هیوندایی الانترا، یک خودرو سدان است که در سایز متوسط طراحی شده است. در طراحی این خودرو ظرافت بسیار زیادی به کار رفته و مهم تر از همه، قیمت بسیار مناسبی دارد. در نتیجه باید اشاره کنیم که هیوندایی الانترا یکی از بهترین و عالی ترین گزینه ها برای استفاده می باشد که در سراسر دنیا نیز محبوبیت بسیار زیادی دارد. امروزه می توان در کشور ایران نیز به راحتی اقدام به خرید و یا اجاره الانترا نمود و از مزایا و ویژگی های بی نظیری که این خودرو دارد بهره مند شد.

3. جنسیس

جنسیس

از دیگر خودرو های برتر و محبوب دردنیا و به ویژ درکشور ایران که تولید شده توسط کمپانی هیوندایی می باشد، جنسیس است. همانطور که می دانید، جنسیس موتورز و کیا موتورز، دو کمپانی ای هستند که زیر مجموعه برند هیوندایی بوده و به همین سبب محصولات با کیفیتی را تولید می نمایند. هوندایی جنسیس، یکی از خودرو های لوکس تولید شده توسط این کمپانی بوده که در بهترین و به صرفه ترین قیمت ارائه شده است. جالب است بدانید که در سال 2019 در محدوده آمریکای شمالی، خودرو جنسیس را به عنوان برترین خودرو سال معرفی نمودند و این مساله، نشان داد که این خودرو، حتی از رقیبان خود یعنی بنز و بی ام و و به ویژه آئودی بسیار بهتر و با کیفیت تر و ایده آل تر است.

4. ولوستر (Veloster)

ولوستر (Veloster)

هیوندایی ولوستر، گزینه ای است که می توان گفت امروزه در کشور ایران و سایر کشور ها، محبوبیت بسیار زیادی دارد. این خودرو، دارای خصوصیات برتر بسیار زیادی می باشد که به همین واسطه، توانسته نام خود را در بین برترین خودرو های برند هیوندا قرار دهد. ولوستر، خودرویی با 275 اسب بخار، بهترین و عالی ترین سواری را در مقایسه با سایر خودرو های مشابه خود دارد. ولوستر، هات هچی است که امروزه در میان افرادی که خودرو های اسپرت مورد پسند آن ها است و دوست دارند تا یک خودرو اسپرت لوکس با قدرت بالا داشته باشند، محبوبیت بسیار زیادی دارد. علاوه بر این باید اشاره کنیم که وجود قیمت مناسبی که قابل مقایسه با خودرو های هات هچ در این رده وجود دارند، نیست، سبب شده تا میزان محبوبیت این خودرو به میزان قابل توجهی نیز افزایش یابد.

5. هیوندا سانتافه

هیوندا سانتافه

هیوندا سانتافه نیو، به سیستم کمکی پارک مجهز است و با دوربین 360 درجه نگرانی ای بابت پارک کردن آن نخواهید اشت. این کراس اوور محبوب، به موتور قدرتمند 2400 سی سی مجهز است که توانایی تولید 188 اس بخار را دارد و با دنده اتوماتیک شیف ترونیک، از شتاب اولیه ای خوبی برخوردار است.

نسل سوم این خودرو که دارای ظاهر لوکس و زیبایی می باشد و با قابلیت حرکت همزمان دیفرانسیل عقب و جلو، سیستم های ABS، ESP، BAS و سیستم کمکی در سربالایی از سواری مطمئنی برخوردارند.

این کراس اور کره ای از امکانات رفاهی ویژه ای همچون: صندلی های راحت و تمام برقی مجهز به گرم کن و سرد کن، مانیتور بزرگ، سیستم صوتی با کیفیت، سیستم تهویه هوای هوشمند، سانروف پانوراما، صندوق عقب با ظرفیت بالا و فضای داخلی جادار برخوردار است که این خودرو را برای رفتن به سفر مناسب می کند، خصوصا برای سفرهای خانوادگی و طولانی مدت که راحتی خودرو و فضای کافی برای سرنشینان اهمیت بالاتری پیدا می کند.بنابراین اگر قصد یک سفر خانوادگی راحت و امن دارید، ما به شما اجاره ی سانتافه نیو را پیشنهاد می کنیم.

6. هیوندا توسان

هیوندا توسان

توسان یکی از شاسی بلندهای تازه نفس شرکت هیوندای است که از امکانات رفاهی بسیار کاربردی بهره مند است و توانایی حرکت با دو دیفرانسیل را در اختیار دارد.

هیوندا توسان با نام شرکتی ix35، به موتور قدرتمند 2000 سی سی مجهز می باشد که توانایی تولید 155 اسب بخار را دارد. صندلی های این خودرو برقی و مجهز به گرم کن و سرد کن می باشند و با توجه فضای داخلی کافی، سرنشینان خودرو در مسافت های طولانی دچار خستگی نمی شوند و یکی از دلایل محبوبیت کرایه توسان می باشد.

صندلی های ردیف سوم نیز به صورت تاشو بوده و بدین ترتیب صندوق عقب بسیار بزرگی جهت حمل وسایل سفر در اختیار خانواده ها قرار می گیرد. 10 کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری ABS و ESP و سیستم کنترل سرعت در سراشیبی DBC امنیت بالای رانندگی با این خودرو را تضمین می کنند. مصرف سوخت این خودرو در حالت ترکیبی تنها 8 لیتر می باشد و در میان شاسی بلندها از کم مصرف ترین ها شناخته می شود.

هیوندا در طراحی توسان 2017 نیز تغییرات بسیار مثبتی اعمال کرده و توسان به خودرویی آپشنال تر و زیباتر تبدیل نموده است. توسان 2017 با بهره مندی از سیستم توربو شارژ از گشتاور و شتاب اولیه بهتری برخوردار است و با توجه به استهلاک کمتر نسبت به دیگر خودروهای هم رده ی خود، طرفداران زیادی در اجاره خودرو نیز پیدا کرده است. اگر تمایل به کسب اطلاعات بیشتر درباره ی قیمت و شرایط اجاره توسان دارید می توانید به صفحه اجاره توسان مراجع فرمایید.

تجربه رانندگی با خودروهای هیوندا

با توجه به این که امروزه، هزینه های خرید خودرو سرسام آور بوده، خریداری وسایل نقلیه با کیفیت و خارجی بسیار کاهش یافته است. اما باید اشاره کنیم که یکی از گزینه های به دست آوردن این گونه خودرو ها، از طریق اجاره کردن آن ها می باشد. امروزه شما می توانید به راحتی اقدام به اجاره خودرو کرده و بدون پرداخت هزینه های بالا، تجربه رانندگی با عالی ترین و بهترین ماشین های دنیا را داشته باشید. یکی از معتبر ترین و محبوب ترین کمپانی های ارائه دهنده خدمات اجاره ماشین، کافه رنت است که بهترین و با کیفیت ترین خودرو های ایرانی و خارجی را در اختیار کاربران قرار می دهد و تجربه خوبی را برای آن ها رقم می زند.

دیدگاه شما

فرمول: 49 - 6
02149934