تجربه رانندگی با اتوبوس ولوو B9

سفرهای بین شهری، مسافرت های گروهی همراه با خانواده یا دوستان و ترانسفر فرودگاهی از جمله دلایلی هستند که اجاره اتوبوس ولوو B9 را به امری ضروری و هدفمند تبدیل می نمایند. نکاتی مانند راحتی، ایمنی و ظرفیت این اتوبوس سبب می شوند تا افراد برای مقاصد مختلف خود از این اتوبوس استفاده کنند. برای آشنایی با دیگر مشخصات فنی و نحوه اجاره این اتوبوس از مجموعه کافه رنت، با ما همراه باشید.

مشخصات فنی

اتوبوس ها نیز مانند ماشین های سواری انواعی دارند که هرکس ممکن است در سفرهای بین شهری خود با آن ها مواجه شود. اغلب مسافران با نوع اتوبوس آشنایی ندارند اما باید بدانند که متناسب با مبلغی که برای بلیت خود می پردازند، از چه امکاناتی استفاده می کنند. افراد با آگاهی از مشخصات فنی اتوبوس می توانند انتخاب بهتری داشته باشند تا در مسیر خود دشواری کمتری متحمل شوند.

ایمنی با ولوو B9
اتوبوس ولوو B9 یکی از محصولات شرکت رانیران است که از یک پیشرانه قوی باقدرت 380 اسب بخار استفاده می کند. قدرت زیاد این موتور بیانگر تکنولوژیه فوق العاده به کاررفته در ساخت این اتوبوس به کاررفته است. این اتوبوس علی رغم جثه کوچکی که دارد باقدرت انجام وظیفه می کند و در مسیرهای طولانی کاملاً قابل اعتماد خواهد بود. شکل ظاهری ولوو زیبا بوده و طول کابین آن به 12.5 متر می رسد. دو تیپ مختلف از ولوو به نام های 9700 و 9900 در بازار خودرو وجود دارند که نام گذاری آن ها نیز از مدل آن ها الهام گرفته شده است.

تجربه رانندگی با اتوبوس ولوو B9

موتور ولوو B9
موتور ولوو B9 نسبت به b12b tx و b7r کوچک تر است و طبیعتاً نیرو و گشتاور کمتری ایجاد می کند اما به دلیل وجود هندلینگ مناسب، پایداری زیاد، سواری راحت و گیربکس پیشرفته همواره گزینه مناسبی برای رانندگان اتوبوس بوده است. حجم مفید موتور ولوو به 9400 سی سی رسیده و شش سیلندر و چهار زمانه ساخته شده است. موتور ولوو از نظر امکانات به اینترکولر و توربو شارژ مجهز است و قدرت 380 اسب بخاری اش به 1900 دور در شصت ثانیه می رسد. در این میان حداکثر گشتاور پیشرانه، به 1740 نیوتن متر در 1200 تا 1400 دور در دقیقه خواهد رسید.
این مدل از اتوبوس های ولوو با وجود امکانات رفاهی مناسب و سیستم ایمنی بالای خود توانسته است فروش خوبی را برای شرکت رانیران رقم بزند. این اتوبوس نسبت به نمونه های مشابه قیمت مناسبی دارد و در زمره بهترین اتوبوس های بین شهری به شمار می رود.

تاریخچه

تجربیات شرکت رانیران در ساخت نمونه های اولیه ولوو B9 ثابت کرد که فناوری این کارخانه می تواند محصولات قابل اعتمادی برای تردد در جاده بسازد. فعالیت رسمی این برند از سال 1370 شروع شد و سابقه سی ساله آن درنهایت به ساخت اتوبوس ولوو B9 انجامید. اولین نسخه های ولوو، B7 و b12b tx بودند که مقدمه ای برای ساخت نمونه جدیدتر محسوب می شدند. خط تولید ولوو B9 از سال 87 تا 92 فعال بود و رانیران در یک دوره 5 ساله توانست این خودروی جدید را در بازار داخلی عرضه کند.
بعد از اتمام دوره 5 ساله ساخت ولوو B9، شرکت رانیران پشت سد تحریم های خارجی قرار گرفت و تولید آن کاهش پیدا کرد. بعد از برطرف شدن تحریم قطعات خودرویی، بار دیگر شرکت رانیران تصمیم گرفت خط تولید خود را فعال کند. در همین راستا اخباری درباره ولووی جدیدی به نام B11 منتشر کرد؛ اما تحریم ها بار دیگر شدید شدند و آینده تولید و ساخت این خودرو را در لایه ای از ابهام فرو بردند.

چند عدد اتوبوس ولوو B9
• پیشتازی در فروش
تولید ولوو B9 به لحاظ زمانی یک دهه از اسکانیا جلوتر بود به همین علت سهم بیشتری از آمار فروش را به خود اختصاص داد. همان گونه که گفتیم رانیران تولید ولوو B9 را در سال 1387 آغاز کرد و موتور آن را باتوجه به استانداردهای آلایندگی آن زمان ساخت. استاندارد آلایندگی موتور ولوو، یورو 3 است. در هنگام ساخت مدل vip ولوو، ظرفیت 25 نفره برای آن در نظر گرفته شد و مدل عادی و قدیمی آن نیز به ترتیب 44 و 47 نفر ظرفیت پیدا کردند. امروزه رانیران خدمات پس از فروش و پشتیبانی از محصولات خود را افزایش داده اما همچنان به فروش ولوو B9 نیز اهتمام می ورزد.

نقد و بررسی

ظاهر خودرو در معرفی محصول تأثیر بسزایی دارد؛ به همین علت همواره مورد بررسی قرار می گیرد. ظاهر اتوبوس ولوو با رنگ آمیزی دورنگی و طرح های گرافیکی تزئین می شود تا بیانگر خلاقیت تولیدکننده باشد. عدم خلاقیت در به کارگیری شبرنگ و رنگ های خلاقانه سبب شد تا این نسخه از اتوبوس ها، طرف داران کمتری داشته باشد. بعد از ساخت نمونه های جدیدتر و رفع نقص های ظاهری، ولوو B9 نیز در کنار بقیه رقبا ایستاد و امتیازات مثبتی را نصیب خود کرد.
تعویض شیشه های عقب، اصلاحاتی در قسمت عقبی اتوبوس، عوض کردن درب جلو با نمونه پیشرفته تر و افزودن قسمت جدیدی به سقف برای افزایش ارتفاع جلوی اتوبوس، از جمله تغییراتی بودند که بر روی مدل های جدید، اعمال شدند. بعد از اینکه خط تولید txها در رانیران متوقف شد، رانیران گامی به عقب برداشت و با استفاده از یک پلتفرم قدیمی و یک پیشرانه قوی، زمینه را برای معرفی ولوو B9 به بازار خودرو فراهم نمود.

نمای داخل از اتوبوس ولوو B9

ورژن جدید ولوو B9

مدل جدید ولوو B9 از یک گیربکس پیشرفته به نام l_ Shift استفاده می کند که این فناوری توانسته آمار فروش رانیران را افزایش دهد. وجود توربو شارژ در موتور خودرو سبب می شود در قسمت عقبی اتوبوس صدای بلندی ایجاد شود که ممکن است برای مسافران صندلی های آخر آزاد دهنده باشد.
میزان شتاب گرفتن ولوو با اسکانیا قابل قیاس نیست و طبیعتاً اسکانیا در این مورد بهتر عمل می کند؛ اما حرکت نرم ولوو توانسته است این نقص را خنثی کند. ورود ولوو B9 سبب شد تا یک رقیب برای اسکانیای مارال، ایجاد شود؛ چرا که ظرفیت آن نیز مانند محصولات مارال، 25 و 44 نفره ساخته شده بود. ارتفاع 12 متری، صندلی های راحت، ایمنی، سیستم گرمایشی و سرمایشی قوی و درنهایت شیشه های محکم از جمله مشخصاتی بودند که برای مسافران امنیت خاطر ایجاد می کردند.

نقاط ضعف و قوت

نقاط قوت
برخی از مزایای ولووها سبب می شود تا رانندگان به سمت آن ها جذب شوند که یکی از این مزایا سیستم تهویه مطبوع اتوبوس، به نام SPHEROS است. در نسخه جدید ولوو تنظیم هوای بخش راننده و قسمت کابین توسط پنل کنترل پیشرفته ای انجام می شود که بر روی داشبورد قرار گرفته است. قسمت بخاری خودرو نیز در کابین استراحت راننده قرار گرفته که این مورد، مزیت مهمی است. رنگ نسخه های جدید ولوو در همه بخش های اتوبوس یکسان است و نسبت به مدل های قبلی که بخش هایی مانند گلگیر و سپرها رنگ متفاوتی داشتند، شکل ساده تری دارد.
نمای نزدیک از اتوبوس ولوو B9


جعبه دنده ولوو B9، اتومات و مجهز بوده و همان گونه که قبلاً گفتیم به گیربکس l_Shift متصل می شود. 12 عدد دنده جلو در این پنل وجود دارد و کلاچ آن حذف شده تا به موجب آن راحتی مسافران و راننده و مصرف سوخت در وضعیت بهینه قرار بگیرد.

نقاط ضعف
قفل ریتا در اتوبوس ها مستقیماً با کروز در ارتباط است و در ولووها ضعیف عمل می کند؛ که این امر سبب می شود در شیب ها با تغییر سرعت و ناپایداری مواجه شود. شتاب موتور ولوو نسبت به اسکانیا پایین تر است که سبب می شود سرعت کمتری داشته باشد؛ اما در فصل گرما دچار مشکل نمی شود و برای جاده های گرمی مانند مسیر اهواز، موفقیت آمیز عمل می کند.

قیمت ولوو B9

اتوبوس ولوو B9 در سه مدل سال های 88، 89 و 90 وارد بازار شده است و با قیمت های مختلفی معامله می شود. هم اکنون مدل 88 این خودرو به قیمت 415 میلیون، مدل 89 با قیمت 570 میلیون و جدیدترین مدل آن یعنی نسخه سال 90، با قیمت 600 میلیون به فروش می رسد. مدل عادی 44 نفره سال 90 اتوبوس های ولوو نیز با قیمت 700 میلیون به فروش می رسد.

این قیمت گذاری باتوجه به قدرت پیشرانه، کیفیت ساخت، ظرفیت آن و سایر عوامل مهم انجام شده است؛ هم اکنون رنگ های مسی، سفید، آبی و قرمز ولوو B9 در بازار موجود است. با توجه به نوسانات دائمی نرخ ارز، قیمت های ذکر شده در بالا قیمت قطعی نبوده و بهتر است از مراجع رسمی استعلام قیمت کنید.
نمای پهلو از اتوبوس ولوو B9

قیمت اجاره اتوبوس ولوو B9 در کافه رنت

کافه رنت یکی از مجموعه های رنت خودرو است که باسابقه بیست ساله خود، حسن خدمات خود را اثبات کرده است. این مجموعه برای تعیین اجاره خودروهای خود از ملاک مسیرهای طی شده استفاده می کند.
بر همین اساس قیمت اجاره یک اتوبوس ولوو B9 برای مسیرهای درون شهری، 90.000 تومان بوده و برای مسیرهای خارج از شهر مبلغ 4000 تومان به صورت کیلومتری تعیین شده است. لازم به ذکر است که قیمت ترانسفر فرودگاهی نیز به صورت توافقی تعیین خواهد شد.

اتوبوس ولوو B9 آبی رنگ

شرایط کافه رنت برای ارائه اتوبوس ولوو B9

ارائه مدارک مهمی مانند کارت ملی، گواهینامه با حداقل شش ماه اعتبار، گواهی اشتغال، چک یا سفته ضمانتی و مبلغ ودیعه برای زمانی که می خواهید خودروی موردنظر را بدون راننده اجاره کنید، لازم و ضروری خواهد بود. درباره اجاره اتوبوس ولوو B9 این امر صدق نمی کند؛ چرا که بایستی اتوبوس را با راننده اجاره نمایید. بدین ترتیب نیازی به ارائه مدارک نیست و فقط لازم است زمان و مکان را تعیین کنید تا راننده با اتوبوس در انتظار شما باشد.
مجموعه کافه رنت برای خودروهای خود چند نوع بیمه در نظر گرفته تا اطمینان خاطر مشتری بابت پرداخت خسارات احتمالی افزایش یابد. شما مشتریان عزیز می توانید برای اطلاع از موجودی خودروهای سایت یا اجاره اتوبوس ولوو B9 به وب سایت ما مراجعه کرده یا با شماره تلفن های آژانس تماس حاصل نمایید.

نمای روبرو از اتوبوس ولوو B9

دیدگاه شما

فرمول: 36 + 6
02149934