نمونه قرارداد اجاره خودرو بدون راننده

اجاره خودرو یکی از خدمات مهمی است که اخیراً توسط شرکت های مختلف اجاره ماشین انجام می شود. مشتریان می توانند با توجه به اهداف خود یک یا چند ماشین را اجاره کرده و ازخدمات ارائه شده توسط شرکت ها استفاده کنند. خدمات اجاره ماشین معمولاً به صورت با راننده و بدون راننده انجام می شود که در این مقاله بیشتر راجع به نوع بدون راننده صحبت کرده و نمونه قرارداد اجاره خودرو بدون راننده را برایتان آماده کرده ایم. برای آشنایی بیشتر با این موضوع همراه ما باشید.

متن قرارداد اجاره خودرو بدون راننده

متن قرارداد اجاره خودرو بدون راننده به شرح زیر است:
فرد اجاره کننده خودرو
نام و نام خانوادگی ……… کد ملی/آیدی کارت/شماره پاسپورت ……… شماره گواهینامه/گواهینامه بین المللی ……. شماره تلفن همراه …… ملیت ……… آدرس ایمیل ……….. آدرس محل سکونت ……. شماره شبا حساب بانکی ……..
شرکت اجاره دهنده خودرو
اسم شرکت کرایه ماشین ………. شماره ثبت شرکت …….. شماره تماس …………… آدرس …………….
اطلاعات دقیق قرارداد تحویل و عودت خودرو
تاریخ و ساعت تحویل ………… محل تحویل ………….. تاریخ و ساعت عودت ………… محل عودت ………. تعداد روزهای اجاره خودرو ………… نشانگر سوخت تحویل ….. نشانگر سوخت عودت …… کیلومتر تحویل ….. کیلومتر عودت ….. کیلومتر مجاز روزانه …..
مشخصات خودرو اجاره ای
عنوان/اسم ماشین ……………… مدل …………. رنگ ………. شماره موتور …………….. کد انحصاری ……….. شماره پلاک ……… ظرفیت باک (لیتر) …….
هزینه های دریافتی
مبلغ قرارداد اجاره خودرو برای مدت قرار روزانه / هفتگی / ماهانه …… هزینه ترنسفر تحویل ……….. هزینه ترنسفر عودت ………. هزینه بیمه ……….

متن قرارداد اجاره خودرو بدون راننده

تعهدات فرد اجاره کننده در قرارداد اجاره خودرو بدون راننده

تعهدات فرد اجاره کننده در قرارداد اجاره خودرو بدون راننده عبارت است از موارد زیر:
1. فرد اجاره کننده وظیفه دارد که تمامی اقدامات لازم برای حفظ و نگهداری از ماشین را انجام دهد.
2. لازم است که فرد اجاره کننده قوانین راهنمایی و رانندگی کشور را رعایت کند. در غیر این صورت و به وجود آمدن خسارت، فرد اجاره کننده مسئول آن خواهد بود.
3. در صورت وقوع حادثه رانندگی ضروری است که فرد اجاره کننده در کمترین زمان ممکن شرکت را مطلع کند. همچنین وی موظف است که کروکی صحنه تصادف را از اداره راهنمایی رانندگی دریافت کرده و به شرکت تحویل دهد.
4. پرداخت خسارت تصادف، افت قیمت خودرو، خواب خودرو در تعمیرگاه و موارد مشابه دیگر به عهده مستاجر است. البته شرکت کافه رنت با ارائه بیمه های مختلف هزینه حوادث رانندگی را تا حد زیادی پوشش می دهد.
5. پرداخت تمام جریمه ها و خلافی های صادره از نهادهای دولتی یا نظامی و هزینه های پارکینگ در صورت توقیف در طول مدت قرارداد به عهده فرد اجاره کننده است.
6. فرد اجاره کننده تعهد می دهد که تمام خسارت های وارده شده که طبق قرارداد به عهده وی است را حداکثر ظرف مدت 72 ساعت پس از تعیین مبلغ خسارت به شرکت اجاره خودرو پرداخت کند.
7. فرد اجاره کننده موظف است که پس از پایان مدت قرارداد خودرو را در اختیار شرکت اجاره دهنده قرار دهد. در غیر این صورت حق شکایت در مراجع قضایی برای شرکت محفوظ است.

تعهدات فرد اجاره کننده در قرارداد اجاره خودرو بدون راننده

مفاد مهم در قرارداد اجاره خودرو بدون راننده

مفاد مهم در قرارداد اجاره خودرو بدون راننده به شرح زیر است:

ثبت مشخصات دقیق طرفین

هنگام اجاره ماشین لازم است که اطلاعات دقیق شرکت و فرد اجاره کننده به دقت و بدون هیچ نوع اشتباهی ثبت شود.

مدت زمان اجاره خودرو

در قرارداد اجاره ماشین بدون راننده بخشی وجود دارد که زمان اجاره را با دقت نشان می دهد. در این بخش، ساعت و تاریخ تحویل و عودت ماشین دقیقا ذکر می شوند. همینطور، معمولا مکان تحویل و عودت خودرو هم در قرارداد ثبت می شوند. این مورد برای کسانی که می خواهند ماشین را در آدرس مشخصی گرفته و عودت دهند باید کاملا روشن و مشخص باشد.

هزینه های اجاره خودرو

در قرارداد اجاره خودرو، بخشی وجود دارد که هزینه ها را تعیین می کند. بر اساس قرارداد، مستاجر یا اجاره کننده ماشین باید مبلغی را به عنوان هزینه اصلی کرایه ماشین پرداخت کند. هزینه های دیگر اعم از هزینه بنزین، هزینه کیلومتر بیشتر و هزینه آسیب های تصادفی در صورت وجود از مبلغ ضمانت کم می شوند.

ودیعه در قرارداد اجاره خودرو

مبلغ ودیعه برای جبران خسارت های رانندگی، تصادف و آسیب به ماشین از مستاجر گرفته می شود. مقدار این مبلغ بستگی به ارزش ماشین دارد و معمولا متفاوت است. برای اجاره ماشین بدون راننده، مبلغی به عنوان ضمانت به صورت نقدی یا چک صیادی دریافت می شود که در صورت لزوم از آن استفاده می شود. این مبلغ پس از 25 روز کاری از زمان عودت ماشین به حساب شخص واریز خواهد شد.

مدل و جزئیات مربوط به ماشین

در قرارداد اجاره خودرو، یکی از بخش های مهم، بخشی است که مشخصات ماشین در آن ثبت می شود. این مشخصات شامل مدل و تمام جزئیات ماشین اجاره ای هستند که باید به صورت دقیق در قرارداد ثبت شوند. این مشخصات برای تشخیص دقیق خودرو مهم هستند و مستاجر باید در زمان تحویل ماشین آن ها را بازبینی کند تا در آخر به مشکل نخورد.

محدودیت کیلومتر

در قرارداد اجاره خودرو، بخشی وجود دارد که محدودیت کیلومتر روزانه را مشخص می کند. برای خودروهای سواری خارجی اجاره شده از کافه رنت، حداکثر کیلومتر مجاز برای خودروهای خارجی 200 و برای خودروهای ایرانی 300 کیلومتر است. کارشناسان ما با کم کردن کیلومتر شمار از زمان تحویل تا زمان عودت ماشین، تعداد کیلومترهای طی شده را به دست می آورند. برای مثال، اگر ماشین را برای دو روز اجاره کنید و در روز اول 50 و در روز دوم 350 کیلومتر برانید، جمع کیلومترها 400 می شود که از حد مجاز بیشتر نیست و هزینه اضافی بابت آن دریافت نخواهد شد. اما اگر بیشتر از حد مجاز ماشین را برانید، لازم است که هزینه مازاد را بپردازید.

محدوده حرکت مجاز خودرو اجاره ای

با توجه به سیاست های مختلف هر شرکت، محدوده حرکت ماشین اجاره ای در قرارداد مشخص می شود. اکثر ماشین های اجاره ای فقط برای حرکت داخل شهر مجاز هستند و برای سفر بین شهری نیاز به هماهنگی با شرکت دارند. بنابراین، اگر می خواهید ماشین را برای مسافرت بین شهری استفاده کنید، حتما این مورد را با شرکت در میان بگذارید تا در قرارداد ثبت شود.

شرایط بیمه در قرارداد اجاره خودرو

بیمه در قرارداد اجاره ماشین بخش بسیار مهمی است. اگر ماشین را بدون راننده اجاره کنید، بیمه کردن آن امری ضروری است. به این دلیل که اگر قرارداد بیمه نداشته باشد، خسارت های تصادفی ممکن است هزینه زیادی برای مشتریان داشته باشند. پس بهتر است که مشتریان هنگام امضای قرارداد کرایه ماشین بدون راننده حتما از خدمات بیمه ای استفاده کنند بیمه کنند. کافه رنت بیمه های مختلفی را به همراه خودروهای خود ارائه می دهد تا مشتریان بتوانند با خیالی آسوده ماشین را اجاره کنند.

شرایط اجاره خودرو بدون راننده

شرایط اجاره خودرو بدون راننده در کافه رنت سخت نیست. برای اجاره انواع مختلف خودروها باید سن شما با پروتکل قوانین اجاره خودرو کافه رنت همخوانی داشته باشد. بر اساس این پروتکل، افراد زیر 20 سال نمی توانند خودرو اجاره کنند. مدارکی که برای اجاره خودرو نیاز دارید، عبارتند از:
• گواهینامه رانندگی با حداقل 6 ماه اعتباز زمانی
• کارت ملی شخصی که خودرو را اجاره می کند
• گواهی اشتغال به کار یا مدرک نشان دهنده محل سکونت معتبر
• یک چک یا سفته به ارزش کل خودرو
اگر ماشین را بدون راننده اجاره کنید، همه هزینه های خودرو بر عهده کافه رنت است. شما می توانید اغلب ماشین ها را حداقل برای 3 روز اجاره کرده و هر روز 200 کیلومتر با آن رانندگی کنید. البته اگر برای بیش از 14 روز این ماشین را اجاره کنید، از تخفیف های خاص ما نیز بهره مند می شوید.

سوالات متداول

برای فسخ یا تغییر زمان قرارداد اجاره خودرو باید هزینه پرداخت کنم؟
اگر شما بخواهید قرارداد را قبل از 24 ساعت از زمان تحویل ماشین لغو کنید، هیچ هزینه ای از شما دریافت نخواهد شد. اما اگر قرارداد را بعد از 24 ساعت فسخ کنید، لازم است که هزینه یک روز کرایه ماشین را بابت ضرر و زیان بپردازید. مابقی پول از مبلغ ضمانت و کرایه کم می شود و به شما عودت داده می شود. اگر تمایل داشته باشید که روز تحویل و یا ماشین را تغییر دهید، هیچ هزینه ای دریافت نشده و قرارداد جدیدی برای شما منعقد می شود.
مبلغ ودیعه ضمانت را چه مدت بعد از تحویل خودرو می توانم پس بگیرم؟
اگر هنگام تحویل خودرو هیچ نوع خسارتی به آن وارد نشده باشید در اولین روز کاری پس از تحویل می توانید مبلغ ضمانت را دریافت کنید.
چک ضمانت چه زمان عودت داده می شود؟
پس از گذشت 24 ساعت از زمان تحویل ماشین به شرکت، چک ضمانت به مشتری برگردانده می شود.
چه مواردی موجب فسخ قرارداد اجاره خودرو می شود؟
اگر مشتری از ماشین اجاره ای برای انجام کارهای خلاف قانون استفاده کند، قرارداد اجاره خودرو فسخ شده و مبلغ ودیعه ضمانت نیز غیرقابل بازگشت می شود.

کلام پایانی

برای بستن قرارداد اجاره ماشین، اولین چیزی که باید در نظر داشته باشید، این است که ماشین را با راننده یا بدون راننده می خواهید. سپس هر شرکت بر اساس سیاست های خود، شرایط قرارداد را مشخص می کند. پس از آن، قبل از تایید و امضای قرارداد، باید جزئیات آن را دقیقا بررسی کنید تا در آینده مشکلی برایتان پیش نیاید.

دیدگاه شما

فرمول: 38 - 18
02149934