تجربه رانندگی با تویوتا پرادو

پرادو تولید کمپانی تویوتا، جز بزرگ ترین کمپانی های خودروسازی جهان است. این خودرو پرقدرت آفرودی طرفداران زیادی دارد و در اکثر کشورهای دنیا خرید و فروش می شود. پرادو به قدری لوکس و پرقدرت است که اگر تجربه رانندگی با آن را داشته باشید دیگر علاقه ای به رانندگی با خودروهای شاسی بلند دیگر را نخواهید داشت. اگر علاقه زیادی به رانندگی در مسیرهای صعب العبور و طبیعت گردی را دارید پرادو بهترین گزینه برای شما خواهد بود. امکانات رفاهی و طراحی این خودرو باعث شده تا خرید و فروش آن در کشور ما ایران نیز بالا باشد. اگر قصد خرید و آشنایی بیشتر با تویوتا پرادو را دارید با ما همراه باشید.

تجربه رانندگی با تویوتا پرادو

تاریخچه تویوتا پرادو

تویوتا دومین کمپانی بزرگ خودروسازی در دنیا است که تا به امروز خودروهای پرقدرتی تولید و وارد بازار کرده است. می توان گفت پرادو مدل پیشرفته و بهبود یافته لندکروز است که طراحی امروزی تری نسبت به آن دارد. کمپانی تویوتا تاریخچه بسیار عجیبی دارد؛ این شرکت ابتدا به فعالیت ریسندگی می پرداخت به طوری که در سال 1924 کارخانه اتوماتیک ریسندگی با نام تویوتا تأسیس کرد. بعد از گذشت چند سال یعنی در سال 1935 این کارخانه تبدیل به یک کارخانه خودروسازی شد که امروزه این کارخانه جز بزرگ ترین کمپانی های خودروسازی در جهان تبدیل شده است.

رانندگی با ماشین تویوتا پرادو

چیزی که در این خودرو با اولین نگاه به چشم می خورد چراغ های بزرگ و خاص و سپر همراه با گارد آن است که زیبایی خاصی به ظاهر خودرو بخشیده اند. اگر از بغل به این خودرو نگاه کنید با آینه های کروم بزرگ و فلپهای برجسته رو به رو خواهید شد که در کنار ارتفاع بلند این خودرو جذابیت خاصی ایجاد می کنند. چیزی که بعد از خرید این خودرو با آن مواجه خواهید شد محل قرار گیری پلاک خودرو در کشور ما ایران است. زاپاس در زیر ماشین قرار گرفته و محل پلاک نیز در وسط درب عقب است که با توجه به ابعاد پلاک در ایران نمی توان آن را به راحتی در این قسمت نصب کرد البته محل قرار گیری زاپاس در مدل های مختلف متفاوت است. ارتفاع این خودرو زیاد است از این رو برخی از افراد تصور می کنند سوار شدن به آن سخت است ولی با دستگیره هایی در داخل آن طراحی شده است این کار بسیار راحت شده است.
تویوتا پرادو
صندلی ها بسیار نرم و راحت هستند و شما می توانید با این خودرو سفرهای طولانی مدتی داشته باشید. تجهیزات به طوری در داخل کابین قرار گرفته اند که فضای کافی در اختیار راننده قرار دارد و می تواند به راحتی به همه تجهیزات دسترسی پیدا کند. زمانی که پشت فرمان نشستید با زدن استارت لرزش ریزی حس خواهید کرد که بعد از استارت لرزش کاملاً از بین می رود. صدای موتور به دلیل عایق بندی مناسب کابین اصلاً در داخل شنیده نمی شود. در حین حرکت دنده به راحتی تعویض می شود و در مسیرهای شهری هیچ گونه تکانی در کابین مشاهده نمی شود. در جاده های پر پیچ و خم و کوهستانی این خودرو با شتاب بالا و قدرت فوق العاده ای حرکت می کند. با رانندگی با آن متوجه خواهید شد که ایراد خاصی در این خودرو دیده نمی شود و شما می توانید در مسیرهای شهری و کوهستانی با لذت زیاد رانندگی کنید.

مشخصات کلی تویوتا پاردو

وزن: 2340 کیلوگرم
حجم باک: 87 لیتر
طول: 4930 میلی متر
عرض:1885 میلی متر
ارتفاع: 1890 میلی متر
فاصله محوری: 2790 میلی متر
محور محرک: دو دیفرانسیل
گیربکس: 5 دنده اتومات
پیشرانه: 6 سیلندر
حجم موتور: 4 لیتر
قدرت: 271 اسب بخار
گشتاور: 381 نیوتن متر
شتاب: 9 ثانیه
سرعت: 200 کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت: 13 لیتر در صد کیلومتر

مزایای خودرو تویوتا پرادو

این خودرو ویژگی هایی دارد که باعث می شود جز خودروهای پرقدرت و پرفروش در بازار خودرو دنیا شود. یکی از مزایای پرادو قدرت بالای آن است که شما می توانید در تمامی جاده ها از آن استفاده کنید. فرقی نمی کند که این خودرو را برای استفاده شهری و یا کویر و بیابان بخواهید زیرا این خودرو پاسخگوی تمامی نیازهای شما خواهد بود. با وجود ابعاد بزرگ این خودرو شتاب بسیار بالایی داشته و موتور 6 سیلندر باعث می شود تا شما با یک خودرو قدرتمند مواجه شوید.
از دیگر مزایای تویوتا پرادو امکانات رفاهی و تجهیزات مختلف آن است. شرکت تویوتا خودروهایی فول آپشن تولید می کند که پاسخ گوی تمامی نیازهای راننده و سرنشینان در مسیرهای مختلف هستند. ترمز ضد قفل ABS، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سردکن در صندلی راننده و سرنشین جلو، دوربین عقب همراه با قابلیت در نمایشگر اصلی، صندلی برقی خودرو، سنسور عقب، کنترل کروز، کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل سرعت در سرازیری، کنترل پایداری، توزیع نیرو ترمز، ترمز کمکی، چراغ مه شکن جلو، دکمه های کنترلی، حساس به سرعت، ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، کول باکس، آینه جانبی تاشو برقی، آینه جانبی با تنظیم برقی و ... از امکانات پرادو است که باعث می شود تا راننده و سرنشینان در آرامش با این خودرو سفر کنند.
تویوتا پرادو امنیت بالایی نیز دارد این خودرو برای تمامی مسیرها از جمله کوهستانی و کویری طراحی شده است به همین دلیل از نظر ایمنی بسیار بالا است. در این خودرو تعداد 7 عدد کیسه هوایی تعبیه شده است که در حین سانحه های رانندگی آسیبی به زانوهای سرنشینان نیز وارد نمی شود زیرا کیسه هوایی زانویی در صندلی ها قرار گرفته شده است. در حین تصادف این خودرو طوری طراحی شده است که آسیب بسیار کمی به عابران وارد شود. سیستم ضد سرقت، سیستم قفل مرکزی، ریموت کنترل، ترمز ضد قفل، سیستم روشن و خاموش کردن بدون کلید و ... باعث افزایش امینت این خودروی ژاپنی می شود.

نمای داخلی از تویوتا پرادو

معایب خودرو تویوتا پرادو

این خودرو نیز مانند سایر خودروها در مقابل مزایای زیاد آن معایبی نیز دارد البته بسیار ناچیز بوده به طوری که برخی از افراد در حین خرید از آن چشم پوشی می کنند. یکی از معایبی که پرادو دارد مصرف سوخت بالای آن است. از آنجایی که این خودرو مناسب برای تمامی جاده ها طراحی شده است افراد از آن برای مسافرت های طولانی استفاده می کنند؛ پس در نتیجه مصرف بنزین نیز اهمیت بالایی در آن دارد. یکی دیگر از ایراداتی که این خودرو در کشور ما ایران دارد قیمت بالای آن است. به دلیل محدودیت واردات در ایران قیمت پرادو و قطعات آن بسیار بالا است.

قیمت ماشین تویوتا پرادو

در کشور ما ایران واردات محدودیت های زیادی دارد از این رو قیمت خودروهای خارجی بسیار بالا است به همین دلیل خیلی از افراد قادر به خرید آن نیستند. قیمت این خودرو حدوداً 1.240.000.000 الی 4.050.000.000 تومان است که براساس تعداد کارکرد و سال تولید خودرو قیمت آن افزایش یا کاهش پیدا می کند. در ایران بازار دست دوم خرید و فروش پرادو بسیار گرم است و شما می توانید با قیمت پایین تر دست دوم این خودرو را خریداری نمایید. بهتر است بدانید استهلاک پرادو بسیار کم است پس دست دوم آن ها نیز کیفیت بالایی دارند.

نمای پشت از تویوتا پرادو

اجاره خودرو تویوتا پرادو

اگر به هر دلیل نمی توانید این خودرو لوکس را خریداری نمایید می توانید آن را به مدت محدود اجاره کنید و از رانندگی با آن لذت ببرید. کافه رنت یکی از شرکت هایی است که شما می توانید خودرو مورد علاقه خود را با بهترین شرایط و قیمت بسیار مناسب اجاره کنید. هزینه مورد نیاز برای رزرو پرادو به مدت 3 الی 14 روز 1.440.000 تومان و بیشتر از 14 روز 1.340.000 تومان برای هر روز است. میزان هزینه دریافتی برای ودیعه ضمانت 20.000.000 تومان است. شما می توانید این خودرو را به صورت اجاره خودرو بدون راننده و یا اجاره خودرو با راننده که قیمت و شرایط هر یک متفاوت است در اختیار داشته باشید.

دیدگاه شما

فرمول: 30 + 16
02149934