تجربه رانندگی با تویوتا اف جی

تویوتا اف جی یکی از خودروهای پرقدرت ژاپنی است که در دنیا توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است. این خودرو موتور بسیار قدرتمندی دارند و طراحی آن به شکلی است که یک خودرو کاملاً آفرودی به حساب می آید. تویوتا اف جی در سال 2011 وارد کشور ما ایران شد که از همان زمان تا به اکنون خرید و فروش زیادی دارد. اگر علاقه زیادی به بیراهه نوردی دارید این خودرو می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. در این مقاله به بررسی کامل تویوتا اف جی و ویژگی های آن می پردازیم و اگر قصد آشنایی با آن را دارید حتماً با ما همراه باشید.

تجربه رانندگی با تویوتا اف جی

تاریخچه تویوتا اف جی

این خودرو تلفیقی از یک خودروی مدرن و کلاسیک است که در سال 2002 توسط آقای جین ون کیم طراحی و به شرکت تویوتا داده شده است. این خودروی ژاپنی در سال 2005 در نمایشگاه خودرو آمریکای شمالی رونمایی شد. تویوتا اف جی از همان ابتدا طرفدار زیادی را جذب خود کرد زیرا یک خودرو تمام عیار بود و افراد می توانند در تمامی جاده ها از جمله شهری و غیرشهری از آن استفاده کنند. کمپانی خودروسازی تویوتا خودروهای پرقدرتی وارد بازار می کند که همیشه قابل رقابت با خودروهای پرطرفدار آمریکایی هستند، اف جی نیز از این قاعده مستثنا نیست.

رانندگی با ماشین تویوتا اف جی

طرفداران خودروهای شاسی بلند و آفرود با نام اف جی آشنا هستند و علاقه زیادی به رانندگی با آن دارند. این خودرو در نگاه اول یک خودرو ظاهراً کلاسیک است و طراحی بدنه آن طوری انجام شده که حس نوستالژیک داشته باشد. وجود جلوپنجره و چراغ های دایره ای این خودرو را بیشتر شبیه تولیدات قدیمی تویوتا کرده است که البته زیبایی آن را افزایش داده اند. چراغ های راهنما به صورت کشیده هستند و باعث شده اند تا خودرو از قسمت جلو جذابیت خاصی داشته باشد. عقب خودرو در حالت کلی ظاهر ساده ای دارد و قسمت های مختلف آن مورد پسند آفرودرها است. یکی از مزیت های ظاهر این خودرو استفاده از سپرهای کوتاه است که در بیراهه ها عملکرد خودرو را به سمت مثبت می برند.
تویوتا اف جی در دشت
از آنجایی که این خودرو برای جاده های غیرشهری و مسیرهای صعب العبور طراحی شده است دارای فضای داخلی لاکچری مانند بیشتر خودروهای شاسی بلند نیست. در کابین تویوتا اف جی خبری از دکمه های زیاد و نمایشگر لمسی نیست که این مورد بیشتر مورد توجه آفرودرها قرار می گیرد. در حین ورود به خودرو با تودوزی چرم و کمربندهای قرمز زنگ رو به رو می شوید. در کابین این خودرو فضای کافی در اختیار سرنشینان جلو وجود دارد ولی متأسفانه برای سرنشینان عقب فضا محدود است و ممکن است در سفرهای طولانی مدت باعث اذیت آن ها شود. با نشستن در پشت فرمان اف جی متوجه کمبود میدان دید آن خواهید شد که وجود یک دوربین 360 درجه می توانست این مشکل را حل کند.
با روشن کردن خودرو صدای بلند و مهیج پیشرانه 6 سیلندر شنیده می شود که برای آفرود بازها بسیار لذت بخش است. این خودرو ارتفاع بسیار زیادی دارد و بیشتر برای مسیرهای ناهموار و غیر جاده طراحی شده است ولی قابل استفاده در مسیرهای شهر و جاده ای نیز می باشد. از نظر امنیت و ایمنی، این خودرو حرف اول را می زند و دارای ترمز بسیار قوی، قفل دیفرانسیل و سیستم کنترل کشش است. این خودرو طوری طراحی شده است که با همه نقاط قوت و ضعف هایی که دارد می تواند پاسخ گوی تمامی نیازهای شما در یک مسیر غیر جاده ای و ناهموار باشد.

مشخصات کلی ماشین تویوتا اف جی

وزن: 1948 کیلوگرم
طول: 4670 میلی متر
عرض: 1905 میلی متر
ارتفاع: 1830 میلی متر
فاصله محوری: 2690 میلی متر
حجم باک: 72 لیتر
حجم موتور: 4 لیتر
محور محرک: دو دیفرانسیل
گیربکس: 5 دنده اتومات با دنده کمکی
پیشرانه: 6 سیلندر
قدرت: 270 اسب بخار
گشتاور: 381 نیوتن متر
شتاب: 8 ثانیه
سرعت: 180 کیلومتر بر ساعت
مصرف ترکیبی: 12.4 لیتر در صد کیلومتر

مزیت های خودرو تویوتا اف جی

مهم ترین مزیت این خودرو که باعث شده در دنیا طرفدار زیادی داشته باشد قدرت بالای آن است. این خودرو با داشتن موتور V6 چهار لیتری و گیربکس 5 دنده اتوماتیک در بین شاسی بلندها بسیار قوی و پرقدرت ظاهر شده است. اگر علاقه زیادی به رانندگی در مسیرهای ناهموار دارید بهتر است بدانید این خودرو می تواند بهترین گزینه برای شما باشد.
یکی دیگر از مزیت های تویوتا اف جی ایمنی و امنیت بالای آن است. اگر تجربه رانندگی با این خودرو را داشته باشید با اولین ترمز به قدرت ترمزهای اف جی پی خواهید برد. در این خودرو از ترمزهای چهارچرخ دیسکی و خنک شونده استفاده شده است. وجود تجهیزات رفاهی مختلف نیز ایمنی خودرو را تضمین می کنند که از جمله آن ها می توان به این موارد اشاره کرد: سیستم ضد قفل، سیستم کمکی نیروی ترمز، سیستم کنترل کشش فعال، سیستم کنترل پایداری، 6 عدد ایربگ جلو، جانبی و پرده ای، کمربندهای پیش کشنده، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز و ...

تویوتا اف جی بالای صخره
ظاهر این خودرو نیز می تواند جز نقاط قوت آن محسوب شود. همان طور که گفته شد طراحی ظاهری و داخلی اف جی طوری است که شما یک خودرو کلاسیک در عین حال مدرن را می بینید. این مورد باعث شده تا خودرو مورد پسند تمامی افراد از جمله جوانان شود.

معایب ماشین تویوتا اف جی

اولین ضعفی که در این خودرو وجود دارد میدان دید محدود آن است. وجود پنجره های کوچک باعث شده تا در حین رانندگی، راننده تسلط کافی به جلو و عقب خودرو نداشته باشد. این مشکل با وجود یک دوربین 360 درجه قابل حل است ولی متأسفانه این دوربین نیز در این خودرو موجود نیست.
یکی دیگر از مشکلاتی که اف جی دارد عدم وجود فضای کافی برای سرنشینان عقب است. در قسمت جلو خودرو فضای کافی در اختیار راننده و سرنشین جلو قرار دارد در حالی که این فضا برای سرنشینان عقب محدود است. افراد قد بلند ممکن است در سفرهای طولانی مدت با این خودرو در قسمت عقب اذیت شوند.
مصرف سوخت بالا نیز یکی دیگر معایب تویوتا اف جی است. موتور پرقدرت این خودرو برای تولید نیرو بالا سوخت زیادی را مصرف می کند. میزان مصرف آن به صورت ترکیبی 14.9 لیتر است که این عدد مناسب استفاده شهری از این خودرو نیست.
این خودرو آفرودی امکانات زیادی از جمله روکش صندلی ضدآب، تنظیمات دستی صندلی ها، سیستم صوتی jbl ده اسپیکر، آینه وسط الکتروکرومیک، آینه های جانبی تاشونده برقی، نمایشگر دنده عقب در آینه و ... دارد. این امکانات رفاهی در مقایسه با سایر خودروهای آفرودی و شاسی بلند بسیار کم است.

تویوتا اف جی در جاده

قیمت تویوتا اف جی

همان طور که گفته شد این خودرو در سال 2011 وارد بازار ایران شده است ولی متاسفانه در سال 2015 با اعمال قوانین محدودیت واردات خودرو قیمت این خودرو بسیار بالا رفت با این حال بازار خرید و فروش آن در ایران همچنان داغ است. قیمت این خودرو 3.100.000.000 الی 4.000.000.000 تومان است که براساس کارکرد و سلامت موتور و بدنه این میزان هزینه افزایش و یا کاهش می یابد.

اجاره خودرو تویوتا اف جی

از آنجایی که قیمت تویوتا اف جی بسیار بالا است بیشتر علاقه مندان این خودرو توانایی خرید آن را ندارند. کافه رنت با قیمتی بسیار مناسب این خودرو را در اختیار شما قرار می دهد. شما می توانید در مدت زمان مشخص اف جی را اجاره کرده و از رانندگی با آن لذت ببرید. این خودرو را می توانید برای سفرهای بین شهر و برای جاده های ناهموار اجاره کنید و یک سفر خاطره انگیز برای خود بسازید.

شرایط اجاره خودرو تویوتا اف جی در کافه رنت

این خودرو در کافه رنت به دو روش با راننده و بدون راننده قابل رزرو است. اگر روش اول را در حین اجاره انتخاب کنید نیازی به مدرک ارائه مدرک خاصی ندارید. اگر علاقه زیادی به رانندگی دارید می توانید از روش دوم یعنی اجاره خودرو بدون راننده استفاده کنید که در این صورت شما باید مدارکی از جمله گواهینامه و کارت شناسایی به شرکت ارائه دهید همچنین مبلغی را به عنوان ضمانت پرداخت کنید.

دیدگاه شما

فرمول: 46 - 10
02149934