تجربه رانندگی با رنو تالیسمان


تجربه رانندگی با رنو تالیسمان

رانندگی با یک خودروی لوکس قطعا می تواند تجربه ای بی نظیر برای هر کسی باشد. سرعت، راحتی، کیفیت و ... را می توان در هنگام راندن یک خودروی لوکس تجربه کرد. رنو تالیسمان یک سدان خانوادگی است و در بازار ایران یک خودروی لوکس به شمار می رود. رنو تالیسمان یکی از ماشین های زیبای شرکت فرانسوی رنو است که در ادامه به بررسی تخصصی این ماشین می پردازیم.

مشخصات فنی

رنو تالیسمان دیفرانسیل جلو است و حجم موتور 1618 سی سی، قدرت موتور 190 اسب بخار، گشتاور موتور 260 نیوتن متر، 4 سیلندر و 16 سوپاپ دارد. وزن 1444 کیلوگرم، به چسبندگی رنو تالیسمان کمک کرده و باعث هندلینگ عالی و امنیت بسیار عالی این ماشین شده است.
شتاب فوق العاده 7.6 ثانیه برای این ماشین ثبت شده است؛ ضمن شتاب بالا، رنو تالیسمان حداکثر سرعت 237 کیلومتر بر ساعت دارد که سرعت بسیار خوبی است. گیربکس 7 دنده دو کلاچه، حجم باک 51 لیتر و مصرف سوخت ترکیبی با میانگین 5.6 لیتر از دیگر مشخصات رنو تالیسمان است.

امکانات ایمنی و آپشن ها


داشبورد رنو تالیسمان

امکانات ایمنی رنو تالیسمان شامل ترمز EBD، ترمز ABS، سامانه کمکی ترمز، کنترل پایداری، کنترل حرکت در شتاب گیری، کنترل کشش، ایربگ راننده، ایربگ سرنشین جلو، ایربگ پرده ای، ایربگ جانبی جلو و درمجموع 6 ایربگ است.
از مجموع آپشن ها می توان به فرمان برقی، سنسور عقب و جلو، سنسور نقطه کور، سنسور نور، دی لایت، پانوراما، سنسور باران، ماساژور، اتو پارک، ورود بدون کلید، کلید استارت، تهویه اتوماتیک دو کاناله و کروز کنترل اشاره کرد.

تاریخچه

رنو تالیسمان نمونه ای از تلاش موفق در ساخت ماشین لوکس از جانب شرکت فرانسوی رنو است. رنو تالیسمان به نوعی جایگزین رنو لاگونا بود که در سال 2015 ساخته شد. رنو تالیسمان همزمان با عرضه جهانی به کشورمان نیز وارد شد و با استقبال خوبی رو به رو شد. تعداد بسیار محدودی از تالیسمان های وارداتی از مدل 2016 است و تعداد بسیار زیادی در سال 2017 به کشورمان وارد شد.

نقد و بررسی

رنو تالیسمان ماشین فوق العاده ای برای هر سلیقه ای است. امکانات عالی، عملکرد فنی خیلی خوب و طراحی ظاهری چشم نواز از خصوصیات این ماشین است. استقبال زیاد از تالیسمان باعث شده که در حال حاضر در بازار ایران پرطرفدار باشد. اگرچه قیمت رنو تالیسمان بالا است اما ارزش این ماشین در مقابل هزینه ی آن بسیار بالا است.

نقاط قوت و ضعف

این ماشین تقریباً نقطه ضعفی ندارد؛ در مقابل می توان به نکاتی چون کیفیت ساخت بالا، ظاهر عالی، شتاب و عملکرد بسیار خوب و هماهنگی گیربکس و موتور اشاره کرد.

قیمت

با توجه به نوسانات قیمت در بازار خودرو در ایران نمی توان قیمت ثابتی را مطرح کرد؛ اما قیمت حدودی رنو تالیسمان 2 میلیارد و 150 ملیون تومان است. قیمت های این ماشین به صورت دست دوم در مواردی در حدود 1 میلیارد و 500 ملیون تومان نیز مشاهده می شود.

قیمت اجاره ما در کافه رنت

قیمت اجاره رنو تالیسمان به همراه راننده در شرکت کافه رنت بدین شرح است: برای مسافرت درون شهری هزینه اجاره ساعتی 180 هزار تومان است. برای مسافرت برون شهری هزینه اجاره به ازای هر کیلومتر 6 هزار تومان است. هزینه ترانسفر فرودگاهی (فرودگاه امام خمینی) نیز 1 میلیون و 250 هزار تومان است.

شرایط ما برای ارائه این ماشین

رنو تالیسمان در شرکت کافه رنت تنها به صورت با راننده اجاره داده می شود. در صورت اجاره با راننده تمامی مسئولیت های ماشین با خود راننده است.

دیدگاه شما

فرمول: 42 - 22
02149934