تجربه رانندگی با رنو ال 90 اتومات

تجربه رانندگی با رنو ال 90 اتوماتامروزه داشتن خودرو و وسیله شخصی امری ضروری است. مسافرت ها و ترددهای شهری بدون داشتن یک وسیله نقلیه مطمئن کاری زمان بر و هزینه بر است. در این میان رنو ال 90 با نام دقیق تر داچیا لوگان، خودرویی اقتصادی و مخصوص سفر است که در این مقاله به صورت تخصصی به تمامی مشخصات رنو ال 90 اتومات می پردازیم.

مشخصات فنی

رنو ال 90 دیفرانسیل جلو می باشد و دارای حجم موتور 1.6 لیتر می باشد. موتور این ماشین 4 سیلندر و 16 سوپاپ دارد و دارای تنفس طبیعی می باشد و گیربکس، پنج دنده دستی می باشد.
قدرت موتور ال 90 به میزان 105 اسب بخار و گشتاور موتورش 140 نیوتن متر است. شتاب ال 90 چیزی در حدود 10.2 ثانیه است که به نسبت شتاب خوبی در میان ماشین های اقتصادی است. این خودرو مصرف سوخت ترکیبی 6.9 لیتر دارد و حداکثر سرعت 175 کیلومتر بر ساعت دارد.
بدنه ال 90 سدان کوچک است و نوع شاسی یکپارچه، حجم باک 50 لیتر و رینگ آلومینیومی از دیگر ویژگی های آن است.

تاریخچه

فضای داخلی رنو ال 90 اتومات

رنو ال 90 از سال 2004 توسط کمپانی رنو به تولید رسید؛ مسئولان شرکت رنو پس از آن که فروش بالای محصولات قدیمی شرکت لادا را دیدند، دریافتند که نیاز به تولید محصولی برای بازار میان رده دارند؛ در این زمان بود که رنو به فکر ساخت خودروی اقتصادی ال 90 افتاد.
ال 90 که با نام تندر 90 در ایران شناخته می شود، قرار بود که جای خودروی پیکان را بگیرد و با قیمتی ارزان تر ارائه شود؛ اما پس از سال 1386 و ورود ال 90 به ایران به دلیل استقبال زیاد از این خودرو در ایران و مشخصات بهتر این ماشین، قیمت این ماشین روز به روز افزایش یافت.

نقد و بررسی

ال 90 دوام فنی نسبتاً خوبی دارد و به دلیل داشتن صندوقی جادار، ماشینی مناسب برای سفر است. طراحی ظاهری این خودرو متوسط است و در مقابل کیفیت قابل قبولی دارد. ال 90 در میان ماشین های اقتصادی از کیفیت بالایی برخوردار است. در کل ال 90 با توجه به قیمتش در بازار ایران و امکاناتی که دارد انتخاب مناسبی است.

نقاط قوت و ضعف

این خودرو به نسبت اینکه در رده خودروهای اقتصادی قرار می گیرد نقاط قوت خوبی دارد. از جمله نقاط قوت این خودرو می توان به موارد زیر اشاره کرد:
• هزینه نگهداری ال 90 نسبت به ماشین های دیگر مناسب است
• بازار دسته دوم خوبی دارد
• فضای جادار کابین
• دوام فنی بهتر از رقبا
• داشتن موتوری قوی
ضعف های ال 90 نسبت به نقاط مثبت آن بسیار کمتر است؛ با این وجود می توان به فرمان پذیری متوسط و ظاهر متوسط این خودرو به عنوان نقطه ضعف نگاه کرد.

قیمت

با توجه به نوسانات قیمت در بازار خودرو در ایران نمی توان قیمت ثابتی را برای خودروها مطرح کرد؛ اما اگر بخواهیم محدوده ی قیمتی برای ماشین های دست دوم ال 90 اتومات در نظر بگیریم، این محدوده بین 250 ملیون تا 450 ملیون تومان است.

قیمت اجاره ما در کافه رنت

برای اجاره رنو ال 90 اتومات بدون راننده از کافه رنت، حداقل مدت زمان اجاره 3 روز است. در بازه ی 3 تا 14 روز، قیمت روزانه 360 هزار تومان و در مدت زمان بیش از 14 روز، قیمت روزانه 320 هزار تومان است. مبلغ ودیعه ضمانت این خودرو نیز 7 ملیون تومان است.

شرایط ما برای ارائه این ماشین

رنو ال 90 اتومات تنها به صورت بدون راننده در کافه رنت اجاره داده می شود. در اجاره خودرو بدون راننده تمامی مسئولیت های خودرو به عهده مشتری است.
حداقل سن برای اجاره خودرو بدون راننده 20 سال می باشد. مدارکی که برای اجاره خودرو نیاز است عبارت است از : گواهی نامه با حداقل مدت زمان اعتبار 6 ماه، کارت ملی، ارائه مدرک شغلی(گواهی معتبر اشتغال به کار و یا محل سکونت)، ضمانت نامه(ارائه یک فقره چک یا سفته به مبلغ ارزش خودرو)، ودیعه نقدی (پرداخت مبلغی مشخص به عنوان ودیعه)

دیدگاه شما

فرمول: 33 + 2
02149934